Wat een kl@#tzakken
donderdag 25 december 2025 om 14:32
Ik kan hier zo pissig om worden! Ik heb echt niks tegen mooi siervuurwerk, maar dan wel graag met oud en nieuw. Rotjes heb ik niks mee, maar zelfs dat kan ik nog wel begrijpen dat als je jong bent dat het leuk is om te knallen.
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat als je mensen ziet lopen met twee honden, dat je dan van je scooter af een rotje naar de honden gooit! Echt, wat voor zieke geest heb je dan?!!!!
Ik liep met mijn hond (niet bang) en mijn dochter met hond van onze vriendin die op vakantie is (wel bang), aan de rand van het bos om aan onze wandeling te beginnen. We zagen al een scooter met 2 jongens voorbij komen en dat de jongen achterop een armbeweging maakte. Ineens is mijn dochter in paniek en trekt de hond gauw terug aan de lijn. Zegt ze: vuurwerk!!
Ik kijk en zie inderdaad een brandende rotje liggen. Wij gauw met de honden terug rennen en toen een keiharde knal! Echt zo zielig voor de hond die al zo bang is! Die rende terug naar huis en wilde echt niet meer mee.
Wat bezielt je om vuurwerk naar mensen/dieren te gooien??!!
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat als je mensen ziet lopen met twee honden, dat je dan van je scooter af een rotje naar de honden gooit! Echt, wat voor zieke geest heb je dan?!!!!
Ik liep met mijn hond (niet bang) en mijn dochter met hond van onze vriendin die op vakantie is (wel bang), aan de rand van het bos om aan onze wandeling te beginnen. We zagen al een scooter met 2 jongens voorbij komen en dat de jongen achterop een armbeweging maakte. Ineens is mijn dochter in paniek en trekt de hond gauw terug aan de lijn. Zegt ze: vuurwerk!!
Ik kijk en zie inderdaad een brandende rotje liggen. Wij gauw met de honden terug rennen en toen een keiharde knal! Echt zo zielig voor de hond die al zo bang is! Die rende terug naar huis en wilde echt niet meer mee.
Wat bezielt je om vuurwerk naar mensen/dieren te gooien??!!
donderdag 25 december 2025 om 15:01
Ik weet niet of het iets had uitgemaakt als jullie zelf rustig waren gebleven dan in paniek terug te rennen? Het is schandalig dat mensen vuurwerk naar dieren gooien, echt ik snap daar niks van. Ik ben zelf wel eens door pestkoppen bekogeld met rotjes. Niks leuks aan, voor dieren is het erger
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
donderdag 25 december 2025 om 15:03
Pesten is wordt vaak leuk gevonden, door de pesters welteverstaan. Mens of dier, maakt geen bal uit. Triest.Maleficent schreef: ↑25-12-2025 15:01Ik begrijp hier echt niks van. Ik snap niet wat hier leuk aan is. Arme honden.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
donderdag 25 december 2025 om 15:04
Je wil zo ver mogelijk weg zijn voor de knal komt, dat lijkt me een volkomen logische reactie.Madam_Madness schreef: ↑25-12-2025 15:01Ik weet niet of het iets had uitgemaakt als jullie zelf rustig waren gebleven dan in paniek terug te rennen? Het is schandalig dat mensen vuurwerk naar dieren gooien, echt ik snap daar niks van. Ik ben zelf wel eens door pestkoppen bekogeld met rotjes. Niks leuks aan, voor dieren is het erger![]()
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 25 december 2025 om 15:05
Dat snap ik! Maar ik vraag me gewoon af of het iets uit zou maken als je dat rustiger zou doen? Ik heb geen idee, ik heb nooit honden gehad. Wel katten en die durfden sowieso niet naar buiten als ze vuurwerk hoorden.
Stephen King
Stephen King
donderdag 25 december 2025 om 15:10
Geen idee. De ene hond van mijn ouders is al in paniek als kilometers verderop een rotje afgaat en is dan ook echt niet meer te kalmeren, dan wil hij alleen nog maar naar huis. Ik kan me voorstellen dat een rotje op minder dan een meter afstand hem echt zo enorm van slag zou maken dat het niet uitmaakt hoe de mensen om hem heen doen. Te dichtbij kan natuurlijk ook nog fysieke schade geven.Madam_Madness schreef: ↑25-12-2025 15:05Dat snap ik! Maar ik vraag me gewoon af of het iets uit zou maken als je dat rustiger zou doen? Ik heb geen idee, ik heb nooit honden gehad. Wel katten en die durfden sowieso niet naar buiten als ze vuurwerk hoorden.
Don't waste your time on jealousy,
donderdag 25 december 2025 om 15:13
Inderdaad. Niemand blijft toch stoicijns kalm wanneer plots onverwacht iemand zoiets doet...
Sommige mensen hebben nog veel genen van hun voorvaderen die in het stenen tijdperk leefden.
donderdag 25 december 2025 om 15:19
Het brandende rotje was heel dichtbij dus daar werden wij zelf al bang van, want je weet niet wat voor explosie er staat te gebeuren.
De bang hond was ook al bang geworden als het in de verte was geweest. In de zomer is ze ook bang voor het geluid van de luchtballonen, dan krijg je haar ook niet mee naar buiten.
Achteraf baalde ik ook van onze paniek want mijn hond is (nog) niet bang. Dus ik wil dat ook niet opwekken. Maar het was zo dichtbij dat we wel moesten rennen. Maar gelukkig ging mijn hond daarna gewoon met mij mee naar het bos. Bange hond nog een paar keer geprobeerd met lekkere snoepjes maar niks hielp.
Ik moest ook bijna huilen, van kwaadheid en frustraties. Andere mensen zagen het ook gebeuren kwamen naar ons toe, en vonden het echt belachelijk ook.
De bang hond was ook al bang geworden als het in de verte was geweest. In de zomer is ze ook bang voor het geluid van de luchtballonen, dan krijg je haar ook niet mee naar buiten.
Achteraf baalde ik ook van onze paniek want mijn hond is (nog) niet bang. Dus ik wil dat ook niet opwekken. Maar het was zo dichtbij dat we wel moesten rennen. Maar gelukkig ging mijn hond daarna gewoon met mij mee naar het bos. Bange hond nog een paar keer geprobeerd met lekkere snoepjes maar niks hielp.
Ik moest ook bijna huilen, van kwaadheid en frustraties. Andere mensen zagen het ook gebeuren kwamen naar ons toe, en vonden het echt belachelijk ook.
donderdag 25 december 2025 om 16:25
Hond 1 inmiddels 8 jaar was nooit bang in Nederland en ineens wel. Wij snapten er niks van, totdat we toen van de buren hoorden dat bij hen een vuilcontainer was opgeblazen en wij niet thuis waren. Hij is nu nog steeds heel erg schrikachtig bij ieder knallertje. En bij harde knallen wil hij echt niet buiten de poort. Hond 2 vindt het tot nu toe prima. Kijkt op en dat was het. We hopen dat dat zo blijft en Hond 1 hem niet beïnvloed.
Afkoelen heeft gewerkt
donderdag 25 december 2025 om 16:59
sjonge jonge wat een kansloze actie van die jongens op de scooter! Ik kan er ook zo enorm woedend om worden. Al weken lang knalt het bij ons ook regelmatig, mijn katten zijn er hartstikke bang voor. Ik was gewend elke avond/nacht met mijn kater door de buurt te wandelen en soms ging onze poes ook mee (als het echt heel laat en stil op straat is, anders durft ze niet), dat durfde hij sinds vorig jaar rond oud en nieuw eigenlijk al niet meer. Hij was net weer zo ver dat hij af en toe wilde wandelen, je merkt dat dat echt goed voor hem is. Maar het is alweer afgelopen nu.
Vuurwerk is ook zo slecht voor het milieu, die zware metalen vergaan niet. Het is vreselijk voor dieren, maar ook voor veel mensen; ik ben er zelf ook bang voor en durf zo rond deze tijd niet goed meer ergens te voet of op de fiets heen te gaan. Op oudejaarsavond lijkt het wel oorlog. Blij dus met het verbod, maar ik vrees dat heel veel mensen zich daar niet aan zullen houden. Want boehoe, 'ze pakken weer een traditie van ons af'. Een mooi gemeentelijk vuurwerk kan toch ook, op één plek, een kwartier of zo en dan weer klaar. Veel mooier waarschijnlijk ook dan vuurwerk wat je zelf kunt kopen.
Vuurwerk is ook zo slecht voor het milieu, die zware metalen vergaan niet. Het is vreselijk voor dieren, maar ook voor veel mensen; ik ben er zelf ook bang voor en durf zo rond deze tijd niet goed meer ergens te voet of op de fiets heen te gaan. Op oudejaarsavond lijkt het wel oorlog. Blij dus met het verbod, maar ik vrees dat heel veel mensen zich daar niet aan zullen houden. Want boehoe, 'ze pakken weer een traditie van ons af'. Een mooi gemeentelijk vuurwerk kan toch ook, op één plek, een kwartier of zo en dan weer klaar. Veel mooier waarschijnlijk ook dan vuurwerk wat je zelf kunt kopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 25 december 2025 om 17:44
donderdag 25 december 2025 om 19:55
Zo'n kansloze actie dit! Vuurwerk gooi je niet naar dieren of mensen.
Wij hebben geen hond, maar katten.
Hier wordt het vuurwerk in onze tuin gegooid of naar ons als we langs lopen of fietsen. Net zo'n kansloze actie.
De katten zijn bang voor harde knallen en vluchten vaak weg. Ze komen nu helemaal niet buiten.
Liggen ze bij mij op de bank, dan maakt het uit of ik er zelf wel of niet van schrik.
Op oudejaarsdag is het vuurwerk nog veel erger dan nu en daarom bouw ik in huis schuilplaatsen voor de katten (ze staan er nu al) : dozen en reismandjes onder het bed en onder de tafel met dekens er overheen om het geluid wat te dempen. Op een kamer nu al de verduistering naar beneden zodra het buiten donker is (dan zien ze de lichtflitsen van het vuurwerk niet).
Maar uiteindelijk zal ik mijn katten op oudejaarsdag nauwelijks zien, die kruipen in een schuilplaats en ze komen er in de loop van de nacht na de jaarwisseling weer uit (en dan zoeken ze veiligheid op ons bed).
Wij hebben geen hond, maar katten.
Hier wordt het vuurwerk in onze tuin gegooid of naar ons als we langs lopen of fietsen. Net zo'n kansloze actie.
De katten zijn bang voor harde knallen en vluchten vaak weg. Ze komen nu helemaal niet buiten.
Liggen ze bij mij op de bank, dan maakt het uit of ik er zelf wel of niet van schrik.
Op oudejaarsdag is het vuurwerk nog veel erger dan nu en daarom bouw ik in huis schuilplaatsen voor de katten (ze staan er nu al) : dozen en reismandjes onder het bed en onder de tafel met dekens er overheen om het geluid wat te dempen. Op een kamer nu al de verduistering naar beneden zodra het buiten donker is (dan zien ze de lichtflitsen van het vuurwerk niet).
Maar uiteindelijk zal ik mijn katten op oudejaarsdag nauwelijks zien, die kruipen in een schuilplaats en ze komen er in de loop van de nacht na de jaarwisseling weer uit (en dan zoeken ze veiligheid op ons bed).
donderdag 25 december 2025 om 21:54
Ja, dat geloof ik. Ik vind het ook niet gek om weg te rennen.Susan schreef: ↑25-12-2025 15:10Geen idee. De ene hond van mijn ouders is al in paniek als kilometers verderop een rotje afgaat en is dan ook echt niet meer te kalmeren, dan wil hij alleen nog maar naar huis. Ik kan me voorstellen dat een rotje op minder dan een meter afstand hem echt zo enorm van slag zou maken dat het niet uitmaakt hoe de mensen om hem heen doen. Te dichtbij kan natuurlijk ook nog fysieke schade geven.
Stephen King
Stephen King
donderdag 25 december 2025 om 21:55
Arm beestje.
Stephen King
Stephen King
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in