Dicht bij jezelf blijven

10-06-2013 19:08 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag dichter bij mezelf komen. Hoe doe jij dat? En hoe verkom je dat je te egocentrisch wordt?

Dicht bij jezelf, hoe zit dat bij jou?

Totaal aantal stemmen: 17

Ik mag wel meer bij mezelf blijven (29%)
Ik mag meer rekening met anderen houden (6%)
Ik vind het goed zoals het is/ ik ben (41%)
Is verschillend door mijn rol of omgeving (24%)
Dat zeg ik, koko.
quote:what-is-a-name schreef op 10 juni 2013 @ 20:03:

[...]

Wij verschillen van mening, ik vind het namelijk géén gezemel en voor mij is het dus ook heel erg concreet. Voor andere mensen geldt dit blijkbaar ook, aangezien ik best al wat nuttige reacties voorbij heb zien komen. Maar we hoeven ook niet allemaal hetzelfde te zijn en te denken, dan wordt het namelijk enorm eentonig hier ;). Dus ga maar lekker verder krabbelen

Tssssssss, makkie om te doen alsof het héél concreet is en zo hoor.

TO, blijf heel erg in je kracht staan en ga altijd uit van het positieve in jezelf dan zul je merken dat je omgeving die vibes ook oppikt en dat je diezelfde positieve feedback weer teruggestraald krijgt; mits je daar je kanalen voor open zet, natuurlijk.

Zo blij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:koko67 schreef op 10 juni 2013 @ 20:10:

[...]

Zo, volgens mij ben jij al een heel eind dicht bij jezelf.Mooie worden voor " onaardig "
Comfortzone? hahaha! Serieus?
quote:Louba schreef op 10 juni 2013 @ 19:13:

Door te leren herkennen wanneer je niet reageert zoals je zou willen in de betreffende situaties.

Eerst beseffen welke situaties dit zijn

Dan bedenken wat je had willen doen

Dan herkennen bij een volgende situatie dat dit weer een situatie is waarin je niet jezelf bent

Daarna bij weer een nieuwe situatie proberen om te reageren zoals je wilt.

En dat is een lang proces, maar gelukkig helpt ouder en wijzer worden ook in het jezelf worden

Ik vind dit eerder klinken als jezelf en je reacties wanhopig proberen te perfectioneren.

Dicht bij jezelf blijven betekent voor mij: weten wie jij bent, jezelf niet willen veranderen en erkennen dat je uniek bent en dat dat iets moois is.
quote:koko67 schreef op 10 juni 2013 @ 20:10:

[...]

Zo, volgens mij ben jij al een heel eind dicht bij jezelf.

Ik kan best voor mezelf opkomen, dat is het probleem niet. Maar binnen relaties en groepen ben ik ook vaak een gever. Ik vind het fijn dat andere mensen zich fijn voelen (niet dat ik een ontzettende klever ben o.i.d.). Maar door teveel te geven, vergeet ik soms mezelf en mijn eigen belang en daar wordt dan vaak weer gebruik van gemaakt. Ik moet dus meer vanuit mezelf gaan denken, zonder te egoistisch of egocentrisch te worden (dat is een allergie van mezelf). Ik denk dat Louba en Tyche al een goede kern te pakken hebben.

Maar goed, voor de wannabee-niet-zweefteven onder ons: Ik weet dat dit weer te vaag voor jullie klinkt, dus dat hoef je me niet meer te vertellen, jullie punt is duidelijk Tenzij je dat héél nodig vind of héél graag wilt natuurlijk, want het blijft een forum.
Oh, gezelligheid hier

Maar TO: vanwaar de vraag? Misschien helpt het inderdaad als je wat concreter bent. Anders vliegen de algemeenheden en irritaties je hier om de oren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2013 @ 20:16:

[...]

Mooie worden voor " onaardig " Zou het?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2013 @ 20:17:

Comfortzone? hahaha! Serieus?Haha, jij bent best voorspelbaar. Meestal ben ik het wel met je eens ;). Ik hoef maar een paar triggers te plaatsen en je hapt al . En ja, ik vind mijn reactie(mezelf dus niet) ook niet heel erg tactvol. Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten . Heerlijk die spreekwoorden.
Dus met andere woorden; je kan niet zo goed nee zeggen.
quote:MilaDila schreef op 10 juni 2013 @ 20:24:

Oh, gezelligheid hier

Maar TO: vanwaar de vraag? Misschien helpt het inderdaad als je wat concreter bent. Anders vliegen de algemeenheden en irritaties je hier om de oren.Dank je, je hebt wel gelijk. Ik heb geen irritaties hoor, maar anderen wel misschien. Ik vind het alleen moeilijk om het te concretiseren aangezien het dan té langdradig wordt en te herkenbaar.
quote:what-is-a-name schreef op 10 juni 2013 @ 20:22:

[...]

Ik kan best voor mezelf opkomen, dat is het probleem niet. Maar binnen relaties en groepen ben ik ook vaak een gever. Ik vind het fijn dat andere mensen zich fijn voelen (niet dat ik een ontzettende klever ben o.i.d.). Maar door teveel te geven, vergeet ik soms mezelf en mijn eigen belang en daar wordt dan vaak weer gebruik van gemaakt. Ik moet dus meer vanuit mezelf gaan denken, zonder te egoistisch of egocentrisch te worden (dat is een allergie van mezelf). Ik denk dat Louba en Tyche al een goede kern te pakken hebben.

Maar goed, voor de wannabee-niet-zweefteven onder ons: Ik weet dat dit weer te vaag voor jullie klinkt, dus dat hoef je me niet meer te vertellen, jullie punt is duidelijk Tenzij je dat héél nodig vind of héél graag wilt natuurlijk, want het blijft een forum.Ah, oke. Dan tref je misschien de verkeerde mensen. Of hou je te weinig rekening met jezelf. Hoe oud ben je?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2013 @ 20:28:

Dus met andere woorden; je kan niet zo goed nee zeggen.Dat is wel een van de problemen, maar ik vind het niet erg om iets voor een ander te doen. Ik wil wel meer dingen doen omdat ik het wil, en niet omdat de ander er blij mee is. Dus meer een actieve rol. Alleen die grens is voor mij nog erg onduidelijk.
quote:MilaDila schreef op 10 juni 2013 @ 20:30:

[...]

Ah, oke. Dan tref je misschien de verkeerde mensen. Of hou je te weinig rekening met jezelf. Hoe oud ben je?Rond de 30, maar ik voel me op bepaalde vlakken, zoals dit vlak, ruim 5 jaar jonger
quote:what-is-a-name schreef op 10 juni 2013 @ 20:34:

[...]

Dat is wel een van de problemen, maar ik vind het niet erg om iets voor een ander te doen.

Is het nou wel of geen probleem? Alles voor " maar....... " is betekenisloos namelijk.

Ik wil wel meer dingen doen omdat ik het wil, en niet omdat de ander er blij mee is. Dus meer een actieve rol..Je wil iets voor een ander doen en dat die daar dan niet blij mij is? Lijkt me stug dat je dat bedoelt.
quote:MilaDila schreef op 10 juni 2013 @ 20:30:

[...]

Ah, oke. Dan tref je misschien de verkeerde mensen. Of hou je te weinig rekening met jezelf. Hoe oud ben je?Een combi van die twee denk ik. Ik please (ik weet het = is niet goed) soms en waarschijnlijk zijn dat dan vaak de verkeerde mensen. Betreft ook onze gezinsleden. Misschien moet ik maar accepteren dat je familie niet uitzoekt.
anoniem_118428 wijzigde dit bericht op 10-06-2013 20:47
Reden: Eventuele reactie van GewoonBianca
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2013 @ 20:38:

[...]

Je wil iets voor een ander doen en dat die daar dan niet blij mij is? Lijkt me stug dat je dat bedoelt.Ben je nu serieus? Of trek je het bewust uit zijn verband? Bedankt voor je educatieve opmerking.
Wat een havermout topic is dit zeg.
Nou, ik ben weg, reageer maar lekker verder. Veel plezier! Ik ben er klaar mee.

@de mensen met een serieuzere insteek, bedankt voor de adviezen en het begrip
Vind ik wel weer een ver van mijn bed show dit.
TO, ik worstel met dezelfde vragen. Zit ook met een bewustwordingsissue. Mijn leidinggevende heeft me haptonomie aangeraden. Dan komen je gevoel en je denken meer met elkaar in harmonie te staan en ben je ook beter in staat om je omgeving beter aan te voelen en je grenzen aan te geven.
quote:what-is-a-name schreef op 10 juni 2013 @ 20:45:

[...]

Ben je nu serieus? Ja. Of trek je het bewust uit zijn verband? Uit zijn verband? Jij schrijft het zo op, hoor. Als je dat niet bedoelt moet je wat anders neerzetten. Bedankt voor je educatieve opmerking.
quote:waarbij schreef op 10 juni 2013 @ 20:46:

Wat een havermout topic is dit zeg.Zemelen, bedoel je toch?
Zo vaag en zweverig dit. Doet me denken aan die enne Ratelband en zijn; Chaka (of zoiets!)

Doen en laten doen en als kan een beetje met en ook zonder, maar doen!
Was dat maar zo simpel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven