dochter vermiste vader: interview in de viva

12-06-2013 11:29 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zoekfunctie werkt nog steeds niet dus hopelijk maak ik geen tweede topic hierover aan. Maar weten jullie nog de bezorgde dochter die een topic aanmaakte dat haar vader maar niet thuis kwam? En dat de vader na een paar afschuwelijke dagen gevonden werd in Frankrijk, zelfmoord? Het betreffende topic is toen verwijderd maar er staat deze week een interview met het meisje in de viva. Aangezien er heel veel mensen hier hebben meegeleefd denk ik dat er vast wel mensen zijn die het interview willen lezen, dus bij deze!
Ik hoop dat Viva gewoon een algemene oproep heeft gedaan en dat het meisje daar op gereageert heeft. Ik zou het meer als onfris vinden als Viva haar benaderd heeft.
Ik ben dus niet de enige? Ik hoop dat de redactie dit opic oppakt en reageert.
Wat waarbij en nummerzoveel zeggen vroeg ik me ook al af. Beetje toevallig dat ze hier een topic opent en dan in de viva staat, maar goed, dat zal wel echt toeval zijn, hoop ik dan.

Verder heb ik het topic wel gevolgd, ik vroeg me al af wat er met het topic gebeurd was. Ik wist ook niet dat hij gevonden was.
Ik weet niet of de forummer met naam en toenaam in het interview genoemd wordt, maar volgens mij is het topic destijds op haar verzoek verwijderd wegens herkenbaarheid en privacy. Dat ze dan nu in de viva staat, verbaast me wel, ja.
quote:vosje78 schreef op 12 juni 2013 @ 14:50:

Wat waarbij en nummerzoveel zeggen vroeg ik me ook al af. Beetje toevallig dat ze hier een topic opent en dan in de viva staat, maar goed, dat zal wel echt toeval zijn, hoop ik dan.

Denk je dat nou echt? Beetje naief. Tuurlijk is ze benaderd. Maar ze had toch kunnen weigeren als ze niet wilde? Ze kwam hier over als een intelligente en zelfstandige meid.
quote:Ste_ schreef op 12 juni 2013 @ 14:51:

[...]

Denk je dat nou echt? Beetje naief. Tuurlijk is ze benaderd. Maar ze had toch kunnen weigeren als ze niet wilde? Ze kwam hier over als een intelligente en zelfstandige meid.

Zonder afbreuk te willen doen aan het intellect van de TO, wil ik toch wel graag melden dat ik geloof dat als je je vader op een dergelijke schokke manier slechts een paar maanden terug verliest, je in mijn beleving wellicht niet zo'n heldere kijk op de dingen hebt als je normaal gesproken hebt. En wie weet is het helemaal niet aan de orde hoor, kan prima

Ik zou het etisch gewoon niet fris vinden om iemand zo kort na een traumatische ervaring te benaderen om bladvulling aan te leveren. Heeft de TO Viva zelf benaderd, more power to her, heeft Viva haar benaderd, dan vind ik dit ongeacht hoe deze afspraken tot stand gekomen zijn, niet kunnen. Maar dat ben ik.
Voor mijn gevoel is het nog (te) kort geleden om nu al het meisje actief te gaan benaderen voor een artikel. Ik vind het best en begrijpelijk dat Viva ideeën van het forum haalt, maar dit is zo snel!
Tja, dan moeten we maar wachten totdat iemand hier opheldering komt geven.
Ik kan me trouwens herinneren dat TO destijds haar echte naam en dergelijke heeft gegeven, zodat mensen haar oproep op Facebook konden delen. Het was in die zin openbare informatie. Maar ze heeft die niet voor niets laten verwijderen.
Ga in therapie!
quote:Ste_ schreef op 12 juni 2013 @ 14:56:

Tja, dan moeten we maar wachten totdat iemand hier opheldering komt geven.Misschien is het handig als ik dat maar zelf doe. Viva heeft mijn topic toen der tijd verwijderd, ik moet eerlijk zeggen dat het me niet zoveel kon schelen of mensen wel of niet wisten wie ik was. Ik ben benaderd door iemand van Viva met de vraag of ik zelf mijn verhaal wilde doen. Ik heb toen aangegeven dat ik de tijd wilde nemen om er over na te denken. Nadat mijn vader overleden is zijn er een aantal dingen in de media gekomen tegen onze wil in en met verkeerde informatie. Daarom heb ik besloten het interview te doen, om zelf de touwtjes in handen te hebben. Ik vind het belangrijk dat het een mooi eerbetoon is aan mijn vader en dat de informatie klopt. Het is allemaal in goed overleg gebeurt en ik heb er een goed gevoel bij, hoe moeilijk en rot het ook nog steeds is.
Fijn dat je zelf opheldering komt geven. Wat naar dat er verkeerde informatie is verspreid door andere media.

En no offence naar jou toe, maar ik blijf het niet kies van Viva vinden dat ze jou hebben gevraagd hiervoor. Gelukkig sta je er zelf wel achter, dat is het belangrijkste.

Hoi Aereal.

Hoe gaat het met je ,red je het een beetje allemaal? Heb je steun aan je omgeving?

Wat lief dat je hier komt vertellen hoe een en ander gegaan is. Ik hoop dat het doen van je verhaal iets voor jou kan doen in positieve zin, en wat afschuwelijk dat er onzin in de media verkondigd is waardoor jij het gevoel hebt gehad dingen recht te hebben moeten zetten.

Dit gezegd hebbende vind ik het stuitend dat Viva inderdaad waar ik al bang voor was contact met jou heeft gezocht. Ik zal daar verder hier niet over uitwijden, ik hoop voor jou en de jouwen alle goeds voor in de toekomst.
Aerial wat goed dat je even langs komt. Ik heb laatst nog aan je gedacht, hoopte dat je je wel welkom zou voelen om weer te gaan schrijven als je zou willen.

Dan snap ik nu de reden van het interview en dan schrijf ook ik nu op mijn boodschappenlijstje: Viva.
Rot dat de media van alles onwaar geschreven heeft.

Niet oke dat viva je benaderd heeft maar fijn dat je de touwtjes in handen hebt kunnen nemen.

Sterkte met je verwerking. Heb nog vaak aan je moeten denken. Had gemist of je vader gevonden was, begrijp nu de tragische afloop.
@Aerial01

Wat fijn dat je zelf komt reageren! Als jij er een goed gevoel bij hebt, dan is dat natuurlijk het allerbelangrijkste. Ik hoop dat het interview het verhaal neerzet zoals jij dat graag wilde vertellen.

Ook ik vind het niet kies van Viva, maar laten we die discussie dan hier maar laten voor wat het is.

Ook ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Net als zovelen hier, heb ik nog vaak aan jou gedacht. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat!
Hoi Aerial,

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als waarbij, al ben ik wel heel 'blij' om je even hier te zien. Je topic heeft heel veel indruk op me gemaakt, ik heb nog nooit zo vaak zitten refreshen als toen en toen je vader eenmaal gevonden was voelde het echt als een schok, ook al ken ik je helemaal niet.

Ik denk nog best weleens aan je, dat ik me afvroeg hoe het met je zou gaan en of je lieve mensen om je heen hebt.

Ik hoop dan ook dat het naar omstandigheden een beetje 'goed' met je gaat en dat je mensen hebt die je steunen en lief voor je zijn. Omdat je topic toen weg was heb ik je volgens mij geen sterkte kunnen wensen dus bij deze: gecondoleerd met je vader, heel erg veel sterkte in de komende tijd en ik wens jou, en je dierbaren, alle goeds voor de toekomst en alle vrede met de situatie die mogelijk is. Hopelijk heb je een beetje een fijn afscheid gehad.
Am Yisrael Chai!
Alsnog gecondoleerd Aerial. Je vader verliezen lijkt me ongekend moeilijk. Ik kan me goed voorstellen dat je je eigen, en juiste, kant wil vertellen. Fijn dat dat gelukt is. Heel veel sterkte
Wat ontzettend lief van jullie. Het gaat goed met mij en mijn broer. Ik verhuis aankomende zaterdag naar mijn kamer, dus ik ben druk aan het inpakken. Het zal heel raar zijn om hier weg te gaan, omdat zolang ik hier ben alles onveranderd lijkt. Alles staat nog op zijn plekje, zijn auto staat voor de deur. Het is heel gek allemaal. De uitvaart was heel mooi en intiem, mijn broer en ik hebben alles van begin tot het eind geregeld en daar ben ik heel trots op. Er komt zoveel op je af, dat je niet eens weet waar je moet beginnen. We gaan begin juli op vakantie met z'n drieën, (mijn broer, zijn vriendin en ik) daar zijn we wel aan toe, een beetje rust.
quote:aerial01 schreef op 12 juni 2013 @ 16:51:

[...]

Daarom heb ik besloten het interview te doen, om zelf de touwtjes in handen te hebben. Ik vind het belangrijk dat het een mooi eerbetoon is aan mijn vader en dat de informatie klopt. Het is allemaal in goed overleg gebeurt en ik heb er een goed gevoel bij, hoe moeilijk en rot het ook nog steeds is.

Goede beslissing.

Fijn dat het gegaan is zoals je wenste.

Gecondoleerd met je vader en veel sterkte.

Wat klink je sterk. En wat fijn dat de band met je broer en zijn vriendin zo goed is.

Ik kan me voorstellen dat het heel raar is om nu te verhuizen. Ik hoop dat je een fijne kamer hebt. Is het in een studentenhuis of op andere manier met huisgenoten?

Wat goed te horen dat de uitvaart mooi was. Knap dat jullie dat in zo'n korte tijd hebben kunnen regelen.

Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd. Het zal niet makkelijk zijn maar je redt het vast.
Fijn dat je even hier langskomt Aerial. Ook van mij veel sterkte gewenst de komende tijd.
Wat goed dat jullie de dingen hebben kunnen regelen op jullie manier, dat is zeker iets om heel erg trots op te zijn. En fijn, dat je goed opgevangen wordt. Ik vind je een enorm sterke griet, jij komt er wel.
Volgens mij heeft viva hiervoor dit forum.... Een paar jaar geleden ben ik in de viva gekomen met een interview en ik was benadert doordat ik hier had gereageerd.
*te snel gereageerd*
Wat lief dat je zelf reageert! Veel sterkte zaterdag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven