stomme vraag..
vrijdag 14 juni 2013 om 15:28
Hoi allemaal,
Hoop dat iemand me kan helpen, op het internet wordt ik niet wijzer, gebruiksaanwijzing kwijt..
Sinds gisteren houd ik mijn stopweek, dus sinds donderdag.
Nu werd ik vandaag al ongesteld (normaal pas na een paar dagen bedacht ik me ineens).
En kwam erachter dat ik woensdag mijn pilletje ben vergeten, toen heb ik vanochtend dat pilletje alsnog ingenomen.
Maar ineens twijfel ik of het zo wel goed gaat, en helemaal beschermd ben?
Want nu komt het erop neer dat ik sinds woensdag ben gestopt, terwijl ik normaal op donderdag stop (vanwege alle pilletjes gebruikt, dus toe aan stopweek) en vandaag een pilletje weer heb genomen.
kan iemand me helpen, is het verstandig om bijv. nu toch weer te gaan beginnen met slikken of zoiets?
Hoop dat iemand me kan helpen, op het internet wordt ik niet wijzer, gebruiksaanwijzing kwijt..
Sinds gisteren houd ik mijn stopweek, dus sinds donderdag.
Nu werd ik vandaag al ongesteld (normaal pas na een paar dagen bedacht ik me ineens).
En kwam erachter dat ik woensdag mijn pilletje ben vergeten, toen heb ik vanochtend dat pilletje alsnog ingenomen.
Maar ineens twijfel ik of het zo wel goed gaat, en helemaal beschermd ben?
Want nu komt het erop neer dat ik sinds woensdag ben gestopt, terwijl ik normaal op donderdag stop (vanwege alle pilletjes gebruikt, dus toe aan stopweek) en vandaag een pilletje weer heb genomen.
kan iemand me helpen, is het verstandig om bijv. nu toch weer te gaan beginnen met slikken of zoiets?
vrijdag 14 juni 2013 om 15:36
en is die zeven dagen stoppen dan gewoon de
donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag?
ivm dat ik eigenlijk woensdag ook al geen pilletje heb gehad, maar die vandaag heb genomen, dus vandaag ben ik officieel dan wel of niet gestopt? heb het allemaal maar inegwikkeld gemaakt, dom van me.
maar toevallig vandaag seks gehad..
help
dankje voor je antwoord
donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag?
ivm dat ik eigenlijk woensdag ook al geen pilletje heb gehad, maar die vandaag heb genomen, dus vandaag ben ik officieel dan wel of niet gestopt? heb het allemaal maar inegwikkeld gemaakt, dom van me.
maar toevallig vandaag seks gehad..
help
dankje voor je antwoord
vrijdag 14 juni 2013 om 15:46
vrijdag 14 juni 2013 om 15:46
vrijdag 14 juni 2013 om 15:48
vrijdag 14 juni 2013 om 15:49
ontzettend bedankt,
zo ga ik het doen.
ja ik snap het ook niet waarom ik het vergeet, de strip ligt op mijn nachtkastje.
die van een alarmpje in tel. ga ik doen, oh of naast tandenborstel isook wel een goeie, maarja daar haal ik hem dan weer weg als er logees komen en dan gaat het misschien weer mis;)
zo ga ik het doen.
ja ik snap het ook niet waarom ik het vergeet, de strip ligt op mijn nachtkastje.
die van een alarmpje in tel. ga ik doen, oh of naast tandenborstel isook wel een goeie, maarja daar haal ik hem dan weer weg als er logees komen en dan gaat het misschien weer mis;)
vrijdag 14 juni 2013 om 16:09
Ik zou na die pil van vanochtend nu gewoon direct aan een nieuwe strip beginnen en deze afmaken. Je hebt dan gewoon een heel korte stopweek gehad. Had je die pil vanmorgen niet geslikt, dan was je gewoon een dag eerder aan je stopweek begonnen en kon je gewoon een dag eerder dan normaal ook weer aan je nieuwe pilstrip beginnen (inderdaad niet langer dan 7 dagen stoppen! dus ook weer eerder aan de nieuwe pilstrip beginnen als je eerder stopt!). Maar omdat je nu dat pilletje vanmorgen hebt genomen, zou ik niet verder gaan rommelen, maar gewoon direct aan een nieuwe strip beginnen. Je moet altijd minimaal 7 dagen aaneengesloten de pil slikken wil die betrouwbaar zijn en met dat ene pilletje midden in je stopweek kom je daar niet aan.
Bel anders je apotheek even voor advies, al denk ik dat ook zij zullen adviseren om direct aan de nieuwe strip te beginnen.
Bel anders je apotheek even voor advies, al denk ik dat ook zij zullen adviseren om direct aan de nieuwe strip te beginnen.
vrijdag 14 juni 2013 om 16:12
Ik vind dit overigens helemaal geen stomme vraag. Ik vind het een heel goede vraag en ik vind het zelfs zo'n goede vraag dat ik er de apotheek voor zou bellen. Sterker nog: dat heb ik in het verleden, toen ik de pil nog slikte, ook altijd gedaan als ik een pil vergeten was. Want zo'n telefoontje is altijd minder erg dan een ongewenste zwangerschap.

vrijdag 14 juni 2013 om 18:55
quote:mellifluous schreef op 14 juni 2013 @ 15:49:
ontzettend bedankt,
zo ga ik het doen.
die van een alarmpje in tel. ga ik doen, oh of naast tandenborstel isook wel een goeie, maarja daar haal ik hem dan weer weg als er logees komen en dan gaat het misschien weer mis;)Ehm.. Stel nou eens he. Stel je nou eens voor dat je ooit de pil vergeet, écht vergeet, en zwanger raakt. Dan laat ik nog even in het midden of je dat kindje wel of niet zou willen houden. Maar met wie ga je daar dan over praten? Als je de pil al prive vindt, pfoeh....
ontzettend bedankt,
zo ga ik het doen.
die van een alarmpje in tel. ga ik doen, oh of naast tandenborstel isook wel een goeie, maarja daar haal ik hem dan weer weg als er logees komen en dan gaat het misschien weer mis;)Ehm.. Stel nou eens he. Stel je nou eens voor dat je ooit de pil vergeet, écht vergeet, en zwanger raakt. Dan laat ik nog even in het midden of je dat kindje wel of niet zou willen houden. Maar met wie ga je daar dan over praten? Als je de pil al prive vindt, pfoeh....

vrijdag 14 juni 2013 om 20:02
To, hoe ik het altijd deed met de pil:
Ik legde de strip op mijn hoofdkussen en nadat ik, voor ik ging slapen, de pil had genomen wikkelde ik mijn horloge er omheen en legde het zo op mijn nachtkastje.
De volgende ochtend mijn horloge om, strip weer op mijn hoofdkussen. And so on.
In meer dan 25 jaar ben ik op deze manier de pil praktisch nooit vergeten. Misschien ideetje?
Ik legde de strip op mijn hoofdkussen en nadat ik, voor ik ging slapen, de pil had genomen wikkelde ik mijn horloge er omheen en legde het zo op mijn nachtkastje.
De volgende ochtend mijn horloge om, strip weer op mijn hoofdkussen. And so on.
In meer dan 25 jaar ben ik op deze manier de pil praktisch nooit vergeten. Misschien ideetje?