Gezondheid alle pijlers

stomme vraag..

14-06-2013 15:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hoop dat iemand me kan helpen, op het internet wordt ik niet wijzer, gebruiksaanwijzing kwijt..

Sinds gisteren houd ik mijn stopweek, dus sinds donderdag.

Nu werd ik vandaag al ongesteld (normaal pas na een paar dagen bedacht ik me ineens).

En kwam erachter dat ik woensdag mijn pilletje ben vergeten, toen heb ik vanochtend dat pilletje alsnog ingenomen.

Maar ineens twijfel ik of het zo wel goed gaat, en helemaal beschermd ben?

Want nu komt het erop neer dat ik sinds woensdag ben gestopt, terwijl ik normaal op donderdag stop (vanwege alle pilletjes gebruikt, dus toe aan stopweek) en vandaag een pilletje weer heb genomen.

kan iemand me helpen, is het verstandig om bijv. nu toch weer te gaan beginnen met slikken of zoiets?
Ik zou gewoon even 7 dagen stoppen en dan weer opnieuw beginnen en voor de zekerheid even 2 weken met condoom vrijen? Better safe then sorry?;)
en is die zeven dagen stoppen dan gewoon de

donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag?

ivm dat ik eigenlijk woensdag ook al geen pilletje heb gehad, maar die vandaag heb genomen, dus vandaag ben ik officieel dan wel of niet gestopt? heb het allemaal maar inegwikkeld gemaakt, dom van me.

maar toevallig vandaag seks gehad..

help

dankje voor je antwoord
In je 3e week is het geen probleem als je 2 pillen vergeet, dan ben je namelijk alsnog beschermd. Jij bent er 1 vergeten dus gewoon je stopweek houden en beginnen aan je pil zoals je altijd al doet.
en is het dan niet erg dat ik vandaag toch een pilletje heb gehad, in dus eigenlijk mijn 3e stopdag?
Nee hoor dat kan verder geen kwaad
dankje,

ennuh dan gewoon donderdag beginnen zoals altijd,

of woensdag?

(want las ergens dat langer dan 7 dagen een stopweek nóóit mag, dan dat is hier wel een beetje het geval, het is dan 8 dagen stopweek en 1 dag tussendoor, vrijdag, een pilletje)
dankje,

ennuh dan gewoon donderdag beginnen zoals altijd,

of woensdag?

(want las ergens dat langer dan 7 dagen een stopweek nóóit mag, dan dat is hier wel een beetje het geval, het is dan 8 dagen stopweek en 1 dag tussendoor, vrijdag, een pilletje)
Ja ik zou dan als ik jou was inderdaad op woensdag beginnen. Succes verder en misschien is het handig om een alarm of iets op je telefoon te zetten zodat je hem in de toekomst niet meer vergeet. Ik zelf heb mijn strip naast mijn tandenborstel liggen dus word ik er iedere avond aan herinnerd.
ontzettend bedankt,

zo ga ik het doen.

ja ik snap het ook niet waarom ik het vergeet, de strip ligt op mijn nachtkastje.

die van een alarmpje in tel. ga ik doen, oh of naast tandenborstel isook wel een goeie, maarja daar haal ik hem dan weer weg als er logees komen en dan gaat het misschien weer mis;)
Geen dank hoor! Ja haha dan zou ik gewoon een herinnering in je telefoon zetten, niemand die dat ziet ;)
Waarom haal je die strip weg als er logees komen?
vind dat gewoon iets prives'...
Ik zou na die pil van vanochtend nu gewoon direct aan een nieuwe strip beginnen en deze afmaken. Je hebt dan gewoon een heel korte stopweek gehad. Had je die pil vanmorgen niet geslikt, dan was je gewoon een dag eerder aan je stopweek begonnen en kon je gewoon een dag eerder dan normaal ook weer aan je nieuwe pilstrip beginnen (inderdaad niet langer dan 7 dagen stoppen! dus ook weer eerder aan de nieuwe pilstrip beginnen als je eerder stopt!). Maar omdat je nu dat pilletje vanmorgen hebt genomen, zou ik niet verder gaan rommelen, maar gewoon direct aan een nieuwe strip beginnen. Je moet altijd minimaal 7 dagen aaneengesloten de pil slikken wil die betrouwbaar zijn en met dat ene pilletje midden in je stopweek kom je daar niet aan.

Bel anders je apotheek even voor advies, al denk ik dat ook zij zullen adviseren om direct aan de nieuwe strip te beginnen.
Ik vind dit overigens helemaal geen stomme vraag. Ik vind het een heel goede vraag en ik vind het zelfs zo'n goede vraag dat ik er de apotheek voor zou bellen. Sterker nog: dat heb ik in het verleden, toen ik de pil nog slikte, ook altijd gedaan als ik een pil vergeten was. Want zo'n telefoontje is altijd minder erg dan een ongewenste zwangerschap.
n.a.v reactie beeldig toch even met de apotheek gebeld,

en die zeiden hetzelfde als jij,

dus aan een nieuwe strip beginnen,!

best genant zo'n vraag, maargoed ben nu wel gerustgesteld.

thanks beeldig!
en stop met pil-slikken 'genant' vinden. verstop de pil niet voor je bezoek en voel je niet bezwaard de apotheek te bellen.
Zet je over je schroom heen. Het gros van de volwassenen heeft wel eens seks (gehad), zelfs je vader en je moeder. Niks genants aan.

Goed dat je de apotheek gebeld hebt!
quote:mellifluous schreef op 14 juni 2013 @ 15:49:

ontzettend bedankt,

zo ga ik het doen.

ja ik snap het ook niet waarom ik het vergeet, de strip ligt op mijn nachtkastje.

die van een alarmpje in tel. ga ik doen, oh of naast tandenborstel isook wel een goeie, maarja daar haal ik hem dan weer weg als er logees komen en dan gaat het misschien weer mis;)Ehm.. Stel nou eens he. Stel je nou eens voor dat je ooit de pil vergeet, écht vergeet, en zwanger raakt. Dan laat ik nog even in het midden of je dat kindje wel of niet zou willen houden. Maar met wie ga je daar dan over praten? Als je de pil al prive vindt, pfoeh....
To, hoe ik het altijd deed met de pil:

Ik legde de strip op mijn hoofdkussen en nadat ik, voor ik ging slapen, de pil had genomen wikkelde ik mijn horloge er omheen en legde het zo op mijn nachtkastje.

De volgende ochtend mijn horloge om, strip weer op mijn hoofdkussen. And so on.

In meer dan 25 jaar ben ik op deze manier de pil praktisch nooit vergeten. Misschien ideetje? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven