Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
En roze hardloopjasjes zijn
Oeh...Roze Hardloopjasjes...Hebben, hebben, hebben! Ben echt een sucker voor "mooie" hardloopkleding...! Was dat een tijdelijke of plaatselijke Aldi aanbieding dat je weet Cyberwitch? Balen dat je waardes nog niet goed zijn, kunnen ze iets over het verloop zeggen? Ik vind het echt knap dat je ondanks je lichamelijke tegenslag gewoon door blijft lopen :cheer2:!

Helva, je loopt mooi op schema om je 600 te halen dit jaar! Gaaf he, om te merken dat je zo vooruit gaat qua snelheid en afstand!

Bee, jij gaat ook als een speer! 9.3 km/h, wow! Ik ga ook eens kijken naar dat shredden, hoor er veel positiefs over. Weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen, ook al is het "maar " 30 minuten per dag/keer.
Ik zit ook weer helemaal in het hardloopregime! Zondag 60 minuten gelopen, ongeveer 8km. Ga steeds iets sneller lopen zie ik op mijn app. Viel wel tegen, echt een psychologische grens denk ik om een uur te lopen. Deze week ook nog interval getraind met het groepje, echt op hoog tempo (12km p/h was het snelst, daarna 9,5-10) en merk dat dat steeds beter gaat en het herstel korter duurt. Heb er ook echt plezier in, ook in de duurloop, alhoewel het soms wel bikkelen is. Moet nu echt aan de nieuwe hardloopschoenen, want krijg iedere keer een blaar aan 1 voet. Wil mijn trainingen nu uit gaan breiden naar 3 keer per week in aanloop naar de Marikenloop, hopen dat ik de tijd ervoor kan vinden.

Veel renplezier deze week allemaal!
Jullie zijn lief!!

Helga, aan 1 stuk rennen lukt nu niet, dus na elke km neem ik een wandelpauze.

jij gaat ook lekker vooruit he?

Viennas, ik denk dat dat jasje een restantje was, er stond 1 rek met kleding in de winkel en het jasje was gelukkig mijn maat, dikke mazzel gehad dus.

Wat een tempo heb jij ook zeg!

Naar die blaar! maar nieuwe schoenen is wel weer leuk natuurlijk (hopelijk hebben ze een leuk kleurtje, of laat je ze niet aanmeten?)

wat die stomme (schild)klier van mij betreft, endocrinoloog wil liefst niet behandelen zolang ie nog zo schommelt, het is lastig voor mezelf, maar door die sterk wisselende waarden, zou instellen op medicatie een lastig verhaal worden( dan blijft het eigenlijk hetzelfde als nu)

dan blijft er een jodium slok over , met risico dat klier te langzaam gaat werken/ niet meer werkt, waardoor je ook levenslang aan de medicijnen moet. Dus dat wil hij zo lang mogelijk uitstellen. (uiteindelijk verwacht ik wel dat het ooit nodig is, of een gedeelte van de schildklier weghalen)

Er zit ook een knobbel op m'n schildklier en die wordt met echos in de gaten gehouden, als daar iets aan veranderd dan wordt opnieuw besproken hoe dan verder.

Ik ben al blij dat ik wel m'n km's kan maken, al is het wat aangepast
Hé cyberwitch, wat een mooie afstanden maak jij! En handig dat je een jasje hebt met afritsbare mouwen en muts. Ik ren nu ook steeds met mijn jasje met mouwen afgeritst. Heel handig! Cyberwitch kan je schildklier ook nog stabiliseren als je op een bepaalde manier leeft (dus jezelf in acht houdt)? Overigens vraag ik me af wat je zou rennen als je je km's niet zou aanpassen. We houden je nu al bijna niet bij .

Helga fijn he als je steeds toch verbetering blijft zien?

Viennas, jij gaat ook lekker met die renclub nietwaar? Dan zie je ineens de meerwaarde van rennen onder begeleiding. (wat ga je snel??!!) Ik moet deze zomer ook nieuwe renschoenen. Dan heb ik ze twee jaar. Ik ben twee jaar geleden begonnen met rennen dus! Wel goed dat je drie keer per week wil rennen. Dat deed ik in mijn opbouw met Evy ook, maar ik werk vier dagen tegenwoordig (tijdens schooluren), dus de tijd voor mezelf is wat minder tegenwoordig. Nah ik shred in ieder geval. Dat half uurtje maak ik altijd vrij zodra de jongens in bed liggen. En dan zit ik om 8 uur alweer fris gedoucht op de bank (uit te puffen).

Ik heb gisterenn trouwens ook nog gerend; 8 km met een snelheid van 9.2 km/u. Ik ben niet ontevreden!

stand: 119/500

gr bee
Wat een heerlijk weer! Vandaag weer een rondje gedaan van 4km met hetzelfde schema en mijn knie voelt goed! Ik denk dat ik de komende week halverwege de 4EM van Renate ga instappen: dan kan ik weer mooi en rustig opbouwen naar de 45 minuten.

243/600
Fietsen heb ik trouwens maar niet gedaan: Het waaide echt enorm hard!
Ik gister eindelijk weer eens echt lekker kunnen lopen. Daarvoor steeds kleine pijntjes of echt kapot als ik terug was.

Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op. 'k Heb maar een paar lessen herhaald van keep running. Morgenochtend ga 'k proberen de tweede interval training te doen. Ben benieuwd hoe dat gaat.(vond dat vorige keer erg pittig)

'k Ben een beetje aan 't zoeken naar goede loopmomenten. 'k Ging altijd gelijk uit m'n werk, voor het eten, maar als het echt warm is, is dat niet zo fijn. Maar na 't eten moet 'k zo lang wachten anders krijg 'k namelijk heel snel steken in m'n zij, zo dat 'k echt niet door kan lopen.

Morgen moet 'k toevallig een keer laat beginnen, dus ga 'k maar eens een keer proberen of 's ochtends lopen bevalt.
Zo, terug van weggeweest! Ik kon me ineens niet meer inloggen.. Maar ik ben dr weer.

Helga V, wat fijn dat je knie weer goed voelt! Kan je er weer lekker tegenaan. Alweer wat kilometers gemaakt inmiddels? Voelt je knie nog steeds goed??

Calo-er, fijn dat jij ook weer aan de gang kan. lastig he, met dit weer om te plannen wanneer te gaan. Ik mag ivm een allergie (oa hooikoorts wat nu rampzalig is met dit weer) niet hardlopen binnen 2,5 uur nadat ik wat gegeten heb. (Dit wordt overigens voor iedereen aangeraden alleen leg ik' t loodje als ik dat niet doe) Ik ga het liefst vroeg avondeten wanneer dit kan om daarna te lopen het is nu toch lang licht. 'Sochtends is inderdaad ook lekker lopen..!
247/600

Lekker rondje met interval. Wel lekker zweetweer
Haha HelgaV ik heb gister 10 km gelopen en het was zo benauwd en drukkend weer. Bah. Lekker zweten inderdaad!

Je bent goed op weg met je kilometers zeg....
Nou 'k geloof dat 's ochends vroeg lopen niet voor mij is weggelegd...m'n bed lag veel te lekker, whaha.

Vandaag dan maar m'n interval training gedaan. Ging best lekker eigenlijk, 't lukte me zelfs om ook de laatste 10 minuten nog uit te lopen. 'k Krijg de smaak weer aardig te pakken nu.
Jaaaa ik kan ook weer inloggen!

Ik mag straks weer een rondje intervallen .

Helga fijn dat je weer up and running bent.

Zal straks nog even terug komen, nu omkleden kind naar school en rennen.
Het was toch best warm buiten maar wel lekker rondje achter de rug.

Ik had een interval van m'n horloge( op hartslag) en na een km dacht ik: waarom krijg ik geen waarschuwingen?? Was deze blonde muts vergeten de workout te starten

Langzaam lopen is trouwens best lastig en om in zone 1 te blijven moest ik stilstaan hihi .

419/600 . Vanaf volgende week gaat de regelmaat er een beetje uit ( nieuwe baan en nog geen vast rooster ) dus ven benieuwd hoe het dan gaat met km's maken.
Haha Cyberwitch handig is dat! Heb je kooi een extra kilometer gedaan.;)

Ben gister twee keer gaan lopen. Eerste keer met een vriendin maar die had een slechte dag en was niet vooruit te branden haha. Nog nooit zo'n slechte tijd gelopen. Eenmaal thuis dacht ik ik doe nog een rondje. Nu een enorme blaar op m'n voet. 2 zelfs. 1 onder mn voet en 1 achter op mn hak Snap er niks van m'n schoenen zijn nog goed! Kan dit aan de sokken liggen ofzo? Iemand de gouden tip?
Mikapit, ik had van de week ook ineens een blaar op m'n hiel. Bij mij lag het aan een afzakkende sok.

Had je je veters losser dan anders of andere sokken dan je normaal draagt?
Auw vervelend is dat he.. Gelukkig is het nu even geen slippertjes weer. zo oncharmant haha.

Heb geen andere sokken en m'n schoenen zaten ook goed vast. Had ook dezelfde sokken aan als altijd die toch echt nog vrij nieuw zijn. Denk dat ik toch maar eens nieuwe sokken probeer als dat t niet is ben ik toch bang voor de schoenen. Is altijd zo'n dure aankoop he..

Het is lekker hardloopweer! Gaan d'r nog wat mensen op uit? Ik zou dolgraag willen maar merk dat m'n benen (en voeten met blaren dus.;)..) daar nog niet om staan te springen. Jammer..
Mikapit ik krijg al problemen met mijn sokken als ze redelijke vaak gewassen zijn of lichte slijtage vertonen. Maar gewoon de sok niet goed glad aangetrokken kan natuurlijk ook.

Soms ook blaren door versleten binnenzooltjes. Zijn de schoenen dus nog prima maar de binnenzooltjes (door het banjeren door de modder) versleten. In dat geval kan het vervangen van de binnenzool volstaan.

Gel pleister op de blaren doet wonderen.Kun je zo zonder pijnklachten gewoon de volgende dag weer trainen.
M'n sokken zien d'r nog wel echt goed uit, denk dat ik ze max 10 keer aan heb gehad. Heb nu wel nieuwe gekocht, wat dunnere. Ik hoop dat t werkt! De binnenzool lijkt nog goed maarja of dat zo is... Mochten de sokken niet werken moet ik inderdaad daar eens naar laten kijken! Heb gelpleisters geplakt en ga t zo proberen met nieuwe sokken. Ben benieuwd! bedankt voor de tips in ieder geval!

Nog meer die lekker gaan lopen vandaag? Ik begreep dat het hier dinsdag en woensdag meer dan 30 graden wordt dus loop liever vandaag en morgen nog even dan sla ik die twee warme dagen even lekker over... Zo'n die hard ben ik nog net niet.;)
M'n sokken zien d'r nog wel echt goed uit, denk dat ik ze max 10 keer aan heb gehad. Heb nu wel nieuwe gekocht, wat dunnere. Ik hoop dat t werkt! De binnenzool lijkt nog goed maarja of dat zo is... Mochten de sokken niet werken moet ik inderdaad daar eens naar laten kijken! Heb gelpleisters geplakt en ga t zo proberen met nieuwe sokken. Ben benieuwd! bedankt voor de tips in ieder geval!

Nog meer die lekker gaan lopen vandaag? Ik begreep dat het hier dinsdag en woensdag meer dan 30 graden wordt dus loop liever vandaag en morgen nog even dan sla ik die twee warme dagen even lekker over... Zo'n die hard ben ik nog net niet.;)
Ik heb 2 keer gereageerd zie ik. Sorry! Ik forumde mobiel

Weer wezen hardlopen. De nieuwe sokken werken! Geen last van blaren! Jeuj! Wel raar dat ineens die andere sokken niet goed meer zijn of te dik of wat dan ook. Maargoed de oplossing is gevonden. heb alleen een soort van m'n voet verzwikt. Geen last van m'n enkel maar wel last van m'n voet zelf. Er bovenop zeg maar. Vreemd. Even rustig aan doen dus..! Nog meer lopers of lekker met de pootjes omhoog in de zon? Moet ook gebeuren.
Fijn dat de sokken de oplossing waren mikapit .

Ik heb ook gelopen, 5 km maar want m'n ontbijt kwam omhoog
Haha Cyberwitch iets te snel gaan lopen na t ontbijt? achja 5 kilometer is ook prima zo tussendoor toch? Doe je altijd duurloop of óók interval?
Ik doe meestal 2x in de week een interval en 1 duurloop.

1 interval volgens schema en 1x een loopje tussen de 5 en 7 km waarbij ik korte stukjes versnel , bv 2 lantaarnpalen of tot aan hey bruggetje, struiken wat er maar in me opkomt . Dit vind ik het leukst om te doen.

Raar van je voet trouwens , zenuw knel? Hoop dat het snel over is.
Hoooiiii ben ik weer

Man, man, wat heb ik het druk. Zelfs het hardlopen schiet er bij in. Zonde, want ik was net lekker bezig met opbouwen. Morgen heb ik ook geen tijd, dus het wordt dinsdag of woensdag weer voordat ik kan gaan hardlopen.

Voor het eerst, Cyberwitch? Slecht gegeten of te snel gaan hardloen?

Mikapit, rustig aan doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven