Gezondheid alle pijlers

Kersenpit ingeslikt, giftig???

15-06-2013 19:59 35 berichten
Dochter van 6 heeft zojuist een kersenpit ingeslikt. Ik dacht, ik google even of dat vast kan komen te zitten of dat je er buikpijn van kan krijgen. Schrik me lam, las dat ze giftig waren iets met blauwzuur. Ik kan niet meer helder googlen,, ongerust en met lawaaiige kinderen om me heen. Wie wil me even helpen? Moet ik de dokterspost bellen? Ik wilde mijn kinderen nu eigenlijk net naar bed brengen, maar wacht even af wat jullie mij hopelijk kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek, ik heb zo vaak per ongeluk een kersenpit doorgeslikt. Niks aan het handje, komt er vanzelf weer uit.

En ook mijn moeder vertelde dat er een kersenboom in mijn buik zou gaan groeien, ik zou het wel merken als de takken uit mijn oren zouden komen.

Van kauwgom doorslikken zou ik een glijbaan in mijn buik krijgen ;)

Mijn zoon heeft wel eens, als kleuter zijnde, een punaise ingeslikt. Toen was er wel paniek in de tent, ook dit is goed afgelopen, pffft.
Jeetje....dat je hier voor al gaat googlen.

Kunt toch zelf wel bedenken dat 1 pitje niet dodelijk is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als kersenpitten giftig waren, mochten kersen niet meer verkocht worden.
Ik was als klein kind al gek op kersen maar toen had ik nooit zin om die pitjes uit te spugen ook al had ik daar op de wc altijd weer spijt van hahahaha. Dus geen paniek.
quote:itsme26 schreef op 15 juni 2013 @ 20:12:

Of er groeit een kersenboom in je buik

(Dat zei mijn moeder altijd tegen me toen ik nog klein was)

Ja hier ook, de takken zouden door je neus naar buiten komen.....

Ja vroeger ging men wat makkelijker om dan vandaag met het tere kinderzieltje!
quote:gelderka schreef op 15 juni 2013 @ 21:37:

Misschien moet je met de dokterspost bellen.

Google maar eens op hypochondrie en check de symptomen.

Je zou het kunnen hebben.

Google maar eens op vooringenomenheid en check de betekenis.

Je zou het zo maar eens kunnen zijn.
Nee, die kan je niet verteren. Het is de bedoeling dat vogels en zoogdieren de kersen opeten zodat ze omringd door poep, met een laagje mest dus, in de natuur terugkomen en kunnen ontkiemen.
quote:lilalinda schreef op 15 juni 2013 @ 21:59:

Als kersenpitten giftig waren, mochten kersen niet meer verkocht worden.Ja precies, dacht ik later ook. Toen ik ging googelen deed ik dat eigenlijk alleen maar omdat ik wilde weten of het er wel weer op de natuurlijke weg uit zou komen. Toen kwam ik dus op die blauwzuur gif website. Schrok me lam en kinderen waren aan het donderjagen. Kon het op dat moment niet verder uitzoeken. Maar jullie waren zo aardig om dat ff voor mij te doen. Thanks again. Het is me helder.
quote:itsme26 schreef op 15 juni 2013 @ 20:12:

Of er groeit een kersenboom in je buik

(Dat zei mijn moeder altijd tegen me toen ik nog klein was)Ja, dat zeiden ze bij mij ook en dan komen de takken uit je oren. Leek mij wel leuk, dus ik maar kersenpitten door slikken...
Blauwzuur zit in meerdere pitten. Ook de abrikozen pit die gedroogd soms gegeten wordt. Ook ik heb zo'n gedroogd abrikozen pitje gegeten en ben er nog steeds. Blauwzuur is zeker giftig , als je ong. 50 pitjes zou eten. Een pit met blauwzuur kan zeker geen kwaad en al helemaal niet als je er niet op gekauwd hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven