Toch maar Wajong?

16-06-2013 19:14 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn leven lang al last van angstklachten. Als kind was ik al erg neurotisch en teruggetrokken, wat er toe leidde dat ik jarenlang ben gepest. Dat de angstklachten versterkt zijn door het pesten betwijfel ik niet. Echter heb ik er nu nog steeds last van. Ik loop bij een psycholoog en slik medicatie (antidepressiva) na een heftige depressie. Mijn diagnose is dan ook officieel een angststoornis.

Toch heb ik het nog best ver geschopt. Ik heb een universitair diploma behaald. Nu begint echter het gewone leven en ik ben doodsbang. Ik heb namelijk geen studie gedaan waar je echt meteen mee aan de bak komt, maar juist een studie die anderen als "pretpakket" zien. Ik heb ervan genoten, maar nu.. ik heb er niet veel aan. Vanwege mijn klachten heb ik mij vooral gefocust op het halen van mijn studie, waardoor ik maar heel weinig werkervaring heb. Ik was een stage gaan doen maar dat ging zo slecht dat ik maar gestopt ben.

Inmiddels durf ik niets meer. Ik heb wel een idee welke kant ik op wil, maar overal vragen ze ervaring of ze hebben andere eisen waar ik niet aan voldoe. Ik kan mij wel voor de kop slaan dat ik geen rechten op economie gestudeerd heb... Eigenlijk zou ik gewoon een uitzendbureau moeten bellen, maar vorig jaar ben ik langsgegaan bij een van de velen en daar ben ik toen ontzettend afgesnauwd. "We hebben een site, solliciteer daar maar"' werd er gezegd. Terwijl ik niet eens precies weet waar ze nou iemand als ik zouden zoeken... Ook heb ik aan studiegenoten rondgevraagd wat zij deden en sommigen gaven mij wat tips, maar ik durf er niet achteraan te gaan. Ik heb het idee dat niemand mij uberhaupt een kans gaat geven. Immers, ik heb mijn stage ook al verprutst. Ik heb vaak de gedachtes dat ik waardeloos ben en niks kan.

Ik heb echt het idee dat ik nu in het diepe gegooid ben en mijn klachten houden mij tegen om actie te ondernemen. Ik bespreek dit wel om de zoveel dagen met een psycholoog, maar echt wijzer word ik er ook niet van. Toen ik haar vroeg wat ik het beste kon doen, zei ze dat ik naar het jongerenloket moest. Een blik op de site laat zien dat het zo'n site is voor mensen zonder diploma's. Een baantje als schoffelaar kan ik ook wel vinden, maar iets op mijn niveau, dat is waar het om gaat.

Op dit moment ben ik zo aan het malen en piekeren, dat ik mij soms afvraag of het uberhaupt gaat lukken... Ik twijfel dan ook meer en meer of ik niet maar gewoon een Wajong moet aanvragen. Ik loop al sinds mijn 10e bij pscyhologen dus het moet te bewijzen zijn, toch?
Hulpbehoevende ouderen te moeten VERSCHONEN??? Jeetje toon eens wat respect!!!
quote:Sophiaaaaa schreef op 16 juni 2013 @ 22:18:

[...]

Herinner je je nog dat je zei dat MEE alleen voor debielen (of iets in die richting) was? Kan me zomaar voorstellen dat dat bij velen niet echt lekker valt.Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat het er naar uitzag dat het voor mensen met een beperkt leervermogen of met een echte beperking zoals autisme was. Dingen waar je dus niet functioneert op de werkvloer. Ik heb ook gezegd dat ik BANG WAS OM ALS EEN DEBIELTJE GEZIEN TE WORDEN.
quote:pip90 schreef op 16 juni 2013 @ 22:19:

Hulpbehoevende ouderen te moeten VERSCHONEN??? Jeetje toon eens wat respect!!!Huh? Een baby's luier verschoon je toch ook? Ik snap echt niet wat er respectloos is aan deze term.
quote:lilliangish schreef op 16 juni 2013 @ 22:18:

[...]

Nog niet maar ik heb van een vriend het adres van een bedrijf gegeven dat altijd mensen zoekt. De vorige keer hadden ze mij ook teruggebeld alleen toen had ik al ergens anders een baantje.En je hebt nog niet gebeld omdat.....?
quote:pip90 schreef op 16 juni 2013 @ 22:19:

Hulpbehoevende ouderen te moeten VERSCHONEN??? Jeetje toon eens wat respect!!!Ik geloof dat we in de context van dit topic al lang blij moeten zijn dat ze ouderen geen mongooltjes of senieltjes noemt.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 16 juni 2013 @ 22:19:

Waarom ga je alleen af op anderen? Je psycholoog, studiegenoten... Vraag zelf na hoe het zit. Dan heb je informatie uit eerste hand.Ik vraag toch aan anderen hoe het zit? Dat is wat ik nu doe. Ik klop aan bij instellingen en bij mensen die het werk doen dat mij leuk lijkt.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 16 juni 2013 @ 22:19:

Waarom ga je alleen af op anderen? Je psycholoog, studiegenoten... Vraag zelf na hoe het zit. Dan heb je informatie uit eerste hand.Ik vraag toch aan anderen hoe het zit? Dat is wat ik nu doe. Ik klop aan bij instellingen en bij mensen die het werk doen dat mij leuk lijkt.
TO zoals al eerder gezegd, vraag die Wajong maar aan en blijf lekker hangen in deze state of mind. Krijg sterk de indruk dat dat is wat je wilt. Verspilde moeite en energie voor alle posters hier.
Je paniekstoornis lijkt me echt je minste probleem... Veel succes TO! Ik hoop dat het leven je brengt wat je zoekt...
Echt waar, ik vind je als een onwijs vervelend, verwend nest overkomen. Die haar angststoornis als excuus gebruikt.

Ik hoop echt dat ik me vergis, dat kan natuurlijk ook!
quote:Sophiaaaaa schreef op 16 juni 2013 @ 22:21:

[...]

En je hebt nog niet gebeld omdat.....?Ik op vakantie ga en de vacature die ze nu hadden halverwege juli begon. Ik bel als ik terug ben, dan heb ik alle tijd en kom ik niet over als iemand die andere prioriteiten heeft dan het krijgen van de baan.
quote:MocyMoos schreef op 16 juni 2013 @ 22:23:

TO zoals al eerder gezegd, vraag die Wajong maar aan en blijf lekker hangen in deze state of mind. Krijg sterk de indruk dat dat is wat je wilt. Verspilde moeite en energie voor alle posters hier. ze moet alleen wel doen met minder dan die 1200 euro die ze nodig denkt te hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
TO, wat vind je vriend eigenlijk van deze situatie?
Ok, ik doe alles wat jullie willen. Zeg het maar. Wat kan ik doen dat jullie niet meer zo kwaad zijn? Want ik bedoel het goed.
quote:Sophiaaaaa schreef op 16 juni 2013 @ 22:26:

TO, wat vind je vriend eigenlijk van deze situatie?Die probeert mij te steunen.
Waar betaal je die vakantie eigenlijk van?
quote:lilliangish schreef op 16 juni 2013 @ 22:26:

Ok, ik doe alles wat jullie willen. Zeg het maar. Wat kan ik doen dat jullie niet meer zo kwaad zijn? Want ik bedoel het goed.Doe eens niet zo slachtofferig zeg!
Tuurlijk bedoel je het goed. Maar het komt rot je strot uit. En waarom is dat nodig?

Dan is het toch niet gek dat ik denk dat jij alleen aan jezelf denkt en jezelf als het middelpunt der aarde ziet?
quote:lilliangish schreef op 16 juni 2013 @ 22:26:

[...]

Die probeert mij te steunen.Dat is wel een heel summier antwoord. Ik neem aan dat hij er wel iets meer van vindt dan alleen dit.
Ik ben geen verwend nest. Als ik een verwend nest was werkte ik wel bij pappie in de zaak voor 5000 euro netto en hoefde ik mij nooit druk te maken om het krijgen van een baan. Als ik een verwend nest was zou ik mij te goed voelen voor het vragen van hulp want alles werd toch wel voor mij gedaan. Als ik een verwend nest was had ik mijn familienaam alleen hoeven noemen en iedereen had mij meteen de hemel in geprezen. Dan had ik niet jarenlang bij psychologen moeten lopen omdat ik het idee heb dat niemand mij moet.

Ik ga trouwens een Schroevers MBO opleiding doen. Ik ben overtuigd. Als ik me te goed voelde had ik dat ook niet gedaan.
quote:Madderijn schreef op 16 juni 2013 @ 22:27:

Waar betaal je die vakantie eigenlijk van?Ik ga een paar weken naar familie in het buitenland. Het enige wat ik betaal is een goedkoop vliegticket.
Je leest niet.

Schoevers. Als je tekstueel niet goed leest, zal inhoudelijk ook wel niet zo tof zijn.

Als je niet verwend was, had je op pagina twee bedankt voor de tips, en had je ze morgen opgevolgd.
quote:Sophiaaaaa schreef op 16 juni 2013 @ 22:29:

[...]

Dat is wel een heel summier antwoord. Ik neem aan dat hij er wel iets meer van vindt dan alleen dit.

Mijn vriend en ik zijn al lang bij elkaar en hij heeft mij op mijn ergst (zwaar depressief) gezien. Hij is alleen maar trots op mij dat ik uberhaupt die Master heb en wil mij dan ook graag steunen. Voor hem is het belangrijk dat ik mentaal beter word. Hij ziet namelijk weer de paniekaanvallen en depressieve gedachtes terugkomen.

Trouwens, of ik ben een verwende trut, of ik ben een slachtoffer, ik kan niet arrogant EN zielig zijn toch?
Ik zou die baan maar nemen.
quote:lilliangish schreef op 16 juni 2013 @ 22:29:

Ik ga trouwens een Schroevers MBO opleiding doen. Ik ben overtuigd. Als ik me te goed voelde had ik dat ook niet gedaan.Dan zou ik eerst eens beginnen met de naam van de opleiding goed te schrijven. Het is Schoevers en niet SchRoevers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven