Gezondheid alle pijlers

slaapprobleem wat moet ik doen?

17-06-2013 03:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik begonnen bij een nieuwe baan. Ik werk er maar een week maar ik vind het daar wel leuk voor zover je dat na een week kunt zeggen. In het verleden heb ik vaker een slaapprobleem gehad. Ik heb hiervoor een aantal weken in de ww gezeten en had toen geen last van slaapproblemen. Sinds vorige week is het weer terug gekomen.

Morgen wordt mijn 3e werkdag. Ik heb de 1e dag 2 uur geslapen, de 2e dag 4 uur. Vandaag gaat het ok maar 2 uur worden ben ik bang.Ik ben om 23.00 uur naar bed gegaan maar slaap nu dus nog niet. In het weekend heb ik er geen last van gehad. Wat moet ik nu doen want als ik voortaan 5 dagen per week maar 2 uur slaap dan trek ik het niet meer.
Ik val na meerdere nachten uiteindelijk wel vroeg in slaap. Bleef je toen ook 5 dagen achter elkaar maar 2 tot 4 uur slapen?
Nee meestal maar 1 nacht en dan de volgende dag weer normaal tijdstip. Vaak was het van zondag op maandag, dat is nu ook. Maar vorige week had ik het ook al 2 dagen. Ik vind het heel erg nu. Snap ook niet waar het door komt. In het weekend heb ik nergens last van gehad.
Waarschijnlijk ben je wat gespannender doordat je net begonnen bent aan je nieuwe baan. En zolang je je druk gaat maken over dat je niet kunt slapen, dan val je helemaal niet meer in slaap...

Ik zou gewoon lekker avonds boek lezen (geen tv) en dan gewoon proberen te slapen op je normale tijd. Mijn oma zei altijd: slaap je niet, dan rust je toch. En uiteindelijk slaap je wel hoor.

Sterkte en succes met je nieuwe baan!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Uiteindelijk 0 uur geslapen. Ik heb van 23.00 tot nu elk uur voorbij zien komen. Ik weet niet hoe ik dit vandaag vol ga houden en al helemaal niet als dit voortaan dagelijks zo gaat.
Maak je je niet veel te druk?
quote:mila81 schreef op 17 juni 2013 @ 05:55:

Uiteindelijk 0 uur geslapen. Ik heb van 23.00 tot nu elk uur voorbij zien komen. Ik weet niet hoe ik dit vandaag vol ga houden en al helemaal niet als dit voortaan dagelijks zo gaat.Door te denken dat dit dagelijks gaat gebeuren vanaf nu, gaat het een selffulfilling prophecy worden. Het is niet erg als je een paar nachten niet slaapt, zelfs als dat regelmatig voorkomt over een periode van een paar weken. Je gaat vanzelf wel weer slapen, mits je er niet teveel druk achter legt.
quote:mila81 schreef op 17 juni 2013 @ 05:55:

Uiteindelijk 0 uur geslapen. Ik heb van 23.00 tot nu elk uur voorbij zien komen. Ik weet niet hoe ik dit vandaag vol ga houden en al helemaal niet als dit voortaan dagelijks zo gaat.

Koop eens een boek (of doe een cursus) over Mindfulness.

Klinkt heel zweverig, is het niet. Ik slaap in elk geval sindsdien een stuk beter, ook al heb ik er maar een paar dingen uitgehaald. Via YouTube kun je ook eens een zelfhypnoseprogramma opzetten, dat doet Dochter wel eens. Met een rustige stem die je vertelt wat je moet doen, met golfjes en rustige muziek op de achtergrond.
Weet je zeker dat je helemaal niet slaapt?

Soms kn het ook voor jezelf voelen alsof je helemaal niet slaapt maar doe je toch steeds hazeslaapjes. Heb ik al een pasr keer meegemaskt met iemand waarbij ik sliep.

Verder probeer je niet te druk te maken ,maskt het alleen erger. Probeer eventueel melatonine, en een uur voor het naar bedgaan geen beeldschermen aan en een avondwandeling maken.

Succes met je nieuwe baan
Ik heb ook een tijdje slaapproblemen gehad, echt zo vervelend! Veel tips geprobeerd, geen tv voor het slapen, geen koffie/thee 's avonds (alleen kruidenthee). Als je in bed ligt schaapjes tellen en dat soort onzin.

Ik stond op het punt om meditatie te gaan proberen voor meer rust in mijn hoofd, ik dacht wie weet werkt dat. Ik ben daar alleen niet echt het type voor en heb het tot op de dag van vandaag nog niet geprobeerd, want ik heb een andere oplossing gevonden. Iemand gaf mij de tip dat ik voor het slapen gaan een appel moest eten. Ik heb dit gedaan: recht op in bed zitten een appel eten en daarna gaan liggen om te slapen. Ik snap niet hoe, maar het heeft echt gewerkt! Je zou kunnen denken dat het tussen m'n oren zit, zou kunnen, maar het werkt wel.

Nu heb jij andere slaapproblemen dan ik; ik kon niet in slaap komen maar uiteindelijk wel. Maar als ik dan sliep werd ik heel vaak wakker waardoor ik geen goede nachtrust kreeg.

Geen idee of het bij jou helpt, maar je kunt het een keer proberen een appel eten voor het slapen gaan.
Via deze link kom je op een slaapcursus van de Teleac. Dit is een goede en uitgebreide cursus voor mensen met slaapproblemen. Bij mij heeft het prima geholpen. Je hoeft hem niet helemaal te volgen maar kunt wel alle tips lezen. Bij jou lijkt het een ontspanningsprobleem dus daar zou ik op focussen. Succes! Ik weet hoe vervelend slecht slapen kan zijn :(
sporten helpt ook erg goed als je slecht slaapt en niet makkelijk kan ontspannen. En ook bv yoga hielp mij goed.

Ik heb ook weleens meditaties op cd gekocht daar viel ik ook lekker op in slaap.

Hou vol, het komt echt wel goed met je, je moet er nu even doorheen doordat je je zo drukmaakt over je nieuwe baan.
Ik heb een lichaam wat regelmatig onrustig en/of pijnlijk is. Hierdoor heb ik jarenlang vaak en nog steeds wel met enige regelmaat veel problemen met in slaap vallen. Mijn lichaam reageert erg gevoelig op stress, dus ook dingen als koffie zijn een no go.

Ondanks dat ik soms ook hele nachten doorhaal(de) en echt geheel niet slaap of soms maar een paar uur lukt het me toch om te blijven werken. Ik heb gelukkig steeds minder die periodes en inmiddels gaat het vaak langere tijd goed maar het kan ineens toch weer mis gaan omdat ik te veel last krijg.

Maar voor mij is het een kwestie van accepteren en zo goed mogelijk er mee om proberen te gaan. Een nacht doorhalen is vaak nog overkomelijk, zeker niet handig en soms erg lastig, maar meestal wel te doen. Ik weet dat ik uiteindelijk wel toch in slaap val. Er zijn nachten dat ik dan gewoon doorga met dingen doen als ik na een paar uur nog niet slaap en mijn hart tekeer blijft gaan.

Voeding zoals koffie vermijden en soms heb ik veel honger en moet ik juist iets eten (geen appel want daar kan ik niet tegen trouwens), geen lichte dingen meer zien zoals laptop en lichten 's avonds gedempt, yoga, sporten (op een vroeg tijdstip op de avond), uurtjes inhalen op tijden waarop ik wel slaap, relaxed leven, dat zijn dingen die bij mij helpen.

Zo te horen heb jij het nu vooral tijdens werkdagen en nu nieuwe baan. Dat levert wat extra stress bewust of onbewust op. Meer indrukken die je moet verwerken. Even je hoofd proberen leeg te maken als dat lukt en anders is er kans dat het beter gaat als je wat meer gewend bent hopelijk.

Je valt echt meestal op een gegeven moment alsnog in slaap als je een paar nachten erg slecht slaapt. En soms rust je toch of heb je inderdaad hazeslaapjes tussendoor. Is dat niet het geval dan valt het voor mij dan, vaak wel mee op een dag. Het is niet zo dat ik helemaal optimaal presteer maar ik kom een eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven