Gezondheid alle pijlers

Rare vraag vitamine pillen

11-06-2013 22:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik slik regelmatig één pil van de Dagravit Extra Sterk (vermoeidheid, energie en weerstand) per dag. Ik vind de tabletten redelijk duur, dus soms sla ik een paar dagen over, maar soms vergeet ik hem ook in te nemen.

Nu dacht ik eerst dat ik gek was, maar het gebeurt me nu telkens weer: elke keer als ik hem een paar dagen niet in neem, voel ik me ziek. Ik krijg erge hoofdpijn, word heel moe, koortsig etc. Gewoon echt niet lekker. De eerste paar keer had ik geen idee hoe het kwam, de keren daarna vermoedde ik dat het dus wellicht door het stoppen met die pillen kwam. Daarom nam ik dan alsnog zo'n pil in en na een paar uur/halve dag, voelde ik me weer wat beter (edit: niet dat het dan compleet over was natuurlijk, maar ik merkte wel dat de koorts bijvoorbeeld wat ging zakken).

Natuurlijk(!!!) heb ik sterk het vermoeden dat het misschien allemaal tussen mijn oren zit, maar het is nu al zo vaak voorgekomen dat ik me toch afvraag of anderen dit herkennen? Het gebeurt me dus ook wanneer ik de pillen vergeet en er dus totaal niet bij stil sta dat ik ze niet heb ingenomen.

Herkent iemand dit? Of ben ik echt heel raar?
Wat eet je daarnaast aan groenten en fruit? Sport je? Slaap je voldoende? Het moet een AANvullig zijn op je dagelijkse voeding, geen vervanging...
Koorts zelfs? Zeker weten...heb je getempt?
Nee ik eet gewoon gezond (vind ik zelf dan). Mijn intentie was in ieder geval zeker niet om het als vervanging te gebruiken. Ik ben ermee begonnen tijdens tentamens, omdat toen gezond koken er inderdaad even bij inschoot, maar ik ben ermee doorgegaan onder het mom van 'baadt het niet dan schaadt het niet' - dus naast mijn normale eetpatroon.

Ja, ik heb mijn temperatuur opgenomen. Hoefde eigenlijk niet, aan mijn glazige ogen en knalrode wangen zag ik het eigenlijk al
Als je werkelijk denkt dat het van die pillen komt, zou ik ze niet meer nemen...
Ja... dat lijkt me misschien ook wel het verstandigst. Sterker nog, ik was sinds gisteren al gestopt (met de intentie om definitief te stoppen), maar voelde me vandaag heel rot en daarom had ik er -sukkel die ik ben- dus vanmiddag weer een ingenomen.

Voel me nu net een drugsverslaafde haha

Maar uit de reacties tot nu toe maak ik op dat niemand het dus herkent?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je spontaan koorts krijgt als je een vitaminepil eens niet neemt.

Is niet goed....ik zou ze niet meer nemen.
Ja ik weet het, ik vind het zelf ook vreemd en zocht daarom ook echt eerst de oorzaak bij mezelf. Maar nu ben ik OF heel erg gek OF het ligt toch aan die pillen... Ik weet het ook niet. Ga er in ieder geval maar wel mee stoppen inderdaad!
Als je langere tijd koorts hebt, moet je naar de dokter. Misschien heb je wel een infectie?
Ga in therapie!
Nee, het komt en gaat met wanneer ik die pillen dus wel/niet inneem. In principe slik ik die pillen elke dag, maar laten we zeggen 2x per maand een paar dagen niet (1-3 dagen). En op die momenten voel ik me dus niet goed.
Ik zou toch naar de huisarts gaan voor advies. Stel dat het echt door die pillen komt - dan is het wel goed als een dokter dat weet. Misschien moeten die pillen we van de markt. Of misschien heb je iets anders.
Jij legt die link, maar aanhoudende koorts is een reden om je te laten onderzoeken. Je weet nu niet waar de koorts vandaan komt en waarom die weggaat als je de pillen neemt. Op naar de huisarts dus!
Ga in therapie!
Hm misschien hebben jullie gelijk. Mijn huisarts heeft elke dag een telefonisch spreekuur; ik bel hem morgen wel even! Bedankt!
Goed zo
Ga in therapie!
Update: (voor degenen die geïnteresseerd zijn; vind het zelf altijd jammer als je niet weet hoe iets afloopt, dus vandaar!)

De dokter vermoedde dat ik misschien ziek was, maar dat ik dat onderdrukte met die vitaminepillen. Dus ik ben inderdaad gestopt et voila; nu zit ik met keelpijn, een snotneus, koorts en hoofdpijn op de bank - dus ik vermoed dat hij gelijk had! Kwestie van uitzieken dus :-) Probleem opgelost! Dank voor het advies hier ook!!
Dat onderdrukken was dus niet goed? Jammer Beterschap!
Ga in therapie!
haha nee helaas niet, het moest er toch een keertje uit volgens de dokter :-) Bedankt!
Misschien werd de infectie net genoeg onderdrukt om je niet meer ziek te voelen, maar ging je lichaam daardoor ook niet vol in de aanval en bleven de ziekteverwekkers dus steeds sluimeren. Ik wist niet dat dit zo werkte!
Ga in therapie!
.
hoe kan een vitaminepil nu een virus onderdrukken? rare reactie van die dokter
Waarom is dat een rare reactie van die dokter, sabbaticalmeds? Hoe het kan, geen idee, maar blijkbaar kan het :P.

Ik denk dat dubiootje het wel mooi uitlegt.
Theoretisch ;) kan dat wél: ginkgo bilboa 'levert' energie... Als je je al niet helemaal lekker voelt, kán ginkgo er voor zorgen om je lichaam nog een goede 'boost' te geven. Maar het heeft het áltijd andere lichaamsdelen nodig om dit te verwerken/om te zetten ...en...dat kost óók energie van je lijf...
quote:dubiootje schreef op 17 juni 2013 @ 22:43:

Misschien werd de infectie net genoeg onderdrukt om je niet meer ziek te voelen, maar ging je lichaam daardoor ook niet vol in de aanval en bleven de ziekteverwekkers dus steeds sluimeren. Ik wist niet dat dit zo werkte!
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven