Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Gelukkig werk ik woensdag.

Lekker in de airco!
Heb het nu al zo vreselijk warm. Heb me snel aangekleed om nu al boodschappen te gaan doen. Hoef ik als het echt heet wordt niet meer de deur uit. Vanavond shiatsu massage, hopelijk is het daar niet zo warm.
Maandenlang heb ik allerlei berichtjes gezien van mensen dat ze de kou en regen zat waren. Soms van dezelfde mensen wel 5 keer per dag. En nu klagen diezelfde mensen dat het zo warm is. Pfffffff
Ah, ik trek dit niet hoor! Ik ben er zó klaar mee. De afgelopen weken waren sowieso erg benauwd, bedrukt en ik kan maar moeilijk slapen in een klam bed, met dikke handen en voeten. Ik heb ook gewoon een overmaat aan zon rond deze tijd; ook al was het de afgelopen tijd op sommige dagen wat bewolkt, is het nog vaak 12 uur per dag zonnig. Ik wil het gewoon niet meer! Was het maar alvast oktober...

En dan deze week.. het is nog niet eens zomer en de temperaturen zijn zelfs alweer tropisch; tegen de 40 graden! Ik vind het echt niet normaal, en de zomer moet gewoon nog beginnen

En echt zó een 'koude' lente hebben we nou toch ook weer niet gehad, of ben ik nou gek? Hij leek misschien mee te vallen omdat we afgelopen jaren zulke hete maanden hadden nu, maar rond de 20 graden (en daarboven!) is toch ook weer niet echt koud voor het voorjaar?

En hetzelfde geldt voor een 'lange' winter. Bij mij begon het pas echt winters te worden eind januari hoor, met kerst gewoon zelfs nog steeds met korte mouwen aan!

(Ik begin namelijk soms echt te denken dat ik gek ben, en dat ik me allemaal warme dagen 'herinner' die er niet zijn geweest of zo Maar ik denk dat de collectieve voorkeur ook wel invloed heeft op de collectieve opinie over hoe het weer is geweest)

Nu is het waar ik woon meestal wel warmer (en zonniger) dan in andere plaatsen in NL ook hoor, maar er zijn dit jaar toch écht al wel (te) warme dagen, en (te) zonnige dagen geweest -terwijl de zomer gewoon zelfs nog moet komen! Dat gaat toch niet?!

Ik hoop dan ook dat we deze zomer voor de rest een beetje gespaard blijven, en dat de herfst eindelijk een keer ook echt in september begint

Het enige positieve deze hete dagen haal ik maar uit de blijdschap van de zonaanbidders. Ik kan me voorstellen dat zij echt blij zijn met de vele zonuren, en de extreem hoge temperaturen. Is er in ieder geval iemand blij

Er wordt wel onweer voorspeld trouwens, maar daar kan ik me nu even helemaal niks bij voorstellen.

Bah!
Nee je bent niet gek. Ik zeg zo vaak tegen mensen dat we met de kerst bijna buiten konden zitten, maar dat zijn ze allang weer vergeten.

Ik gun de mensen best wel een zomer hoor, maar dat hoeft dan toch niet met temperaturen van boven de 30 graden?? 23 Graden is dan toch ook goed?

Ik zie nu alweer op tegen de nacht. 20 Graden aankomende nacht, dat zijn geen temperaturen voor de nacht!
Ja, dat lijkt snel vergeten he? (Ik hoor nu al in mijn hoofd mensen zeggen dat we maar 2 dagen lente hebben gehad, en een heeele lange winter.. terwijl de winter bij mij toch echt maximaal 3 weken duurde en ik me al weken te pletter zweet). Maar ik ga ervan uit dat dit andersom ook wel een beetje zo zal zijn dan, haha.

Ik vind de nachten ook zo vreselijk. Vannacht ook weer een mug in mijn slaapkamer! En dan je benen verstrikt in zo'n klam dekbedovertrek (heb 'm al leeggehaald), alles prikt en plakt. pfff..Ik wil lekker ijskoude, gure en stormachtige nachten waarbij je gewoon onder een normaal dekbed kan slapen, mét pyjama aan

Ik gun mensen zeker ook hun zomer (hoewel het dus nog 'maar' voorjaar is), maar ik sluit me dan zelf wel ff op en tel af naar de herfst!
Ik vind dat we een koude lente hebben gehad (en ik ben net zo'n zomerhater als jullie). Mei was in ieder geval echt niet warm wat mij betreft, heb nog regelmatig m'n winterjas aan gehad zelfs.

Ik hoop maar dat deze hitte na vandaag en morgen weer helemaal voorbij is, en het dan weer lekker koud is met regen. Bah.

Sterkte allemaal.
Ik had mijn tussenjas (voor de herfst en de lente), mijn winterjas heb ik al weken niet meer aangehad.

Ik heb wel een tip voor de klamme nachten. Douchen net voordat je naar bed gaat en dan niet afdrogen. Handdoek op het bed, zodat niet alles zeiknat wordt. En dan nat in bed gaan liggen, binnen een paar minuten doe je dan het dekbed om je heen. Het werkt echt!
Haha, ik heb ook alleen mijn winterjas aan als het kouder is dan een graad of 5..Zo goed als nooit dus, misschien 3 weken per jaar in totaal.

Met 10+ graden moet ik echt niet aan méér dan mijn (nep)leren jasje denken. Zeker niet al in het voorjaar, omdat de zon dan al vroeg en tot laat schijnt, en de UV veel sterker is dan in bijvoorbeeld oktober.

Boven een graad of 18 doe ik (zeker met zon/benauwd weer als de afgelopen tijd) echt geen jas meer aan! Hoogstens een vestje als het onder de 20 graden blijft.

Grappig hoe het zo kan verschillen.

Ik heb gelezen dat het dit weekend waarschijnlijk iets onder de 20 graden wordt! Niet lekker fris, maar wel veeeel beter dan dit tropische klimaat natuurlijk Meestal komt dit uiteindelijk toch niet uit, maar ik hou me er gewoon maar even aan vast, haha
Daantje, ik ga jouw tip vanavond uitproberen!
Ik lig hier duizelig onder de ventilator. Wat voel ik mij beroerd. Vanmorgen in die bloedhete appartementen mensen moeten douchen en aankleden. Bij de laatste werd het zwart voor mijn ogen, ik was zo bang flauw te vallen ik ben daar wel om iemand te helpen die dit niet zelf kan. En inderdaad de zomer moet nog beginnen. Dit beloofd wat.
Ik kan dit warme weer ook niet uitstaan, doe mij maar de herfst! Ook al die mensen op straat die weinig kleren aanhebben omdat het zo warm is en je daarom maar moet aankijken tegen een vieze pluk okselhaar bij die kerels op straat en tegen bejaarden die geen beha aan hebben omdat dat te warm zou zijn.
Wat naar Lammy, ik kan me voorstellen dat het met jouw werk helemaal geen doen is. Ik zit hier ook voor pampus op de bank; ik moet nog heel erg veel doen maar er komt niks uit mijn handen. Zelfs naar boven lopen om een wasje te draaien lijkt een onoverkomelijke taak

Binnen is het nu 26 graden, terwijl ik toch echt dubbel glas heb, dikke overgordijnen en alles dicht heb gehouden. Ik kijk steeds even naar buiten of er al onweer op komst is, maar ik ben bang dat dit een loze belofte was.

Met zwaar fysiek werk is dit helemaal verschrikkelijk! Ik probeer er niet aan te denken dat het nog steeds pas lente is, want deze dagen kom ik echt amper door. Zaterdag komt de zon in ieder geval 1 minuut later op Hoewel dit nu weinig waard lijkt, betekent dit wel dat het beter wordt (de temperaturen nog maar even buiten beschouwing gelaten).

Oh, wat zullen we blij zijn als de herfst begint; ik ga denk ik zelfs even teruglezen in dit topic om wat inspiratie en gezellige verhalen op te doen! Ook een belangrijke deadline vanavond, maar ik denk er sterk over om te beginnen als het in ieder geval donker is.

De was, de stofzuig en de keuken opruimen komen morgen dit weekend wel weer
De.Eerste.De.Beste...die dit nog praaaachtig weer durft te noemen (inclusief de weermannen)...mag van mij standrechtelijk geëxecuteerd worden.
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 juni 2013 @ 15:34:

De.Eerste.De.Beste...die dit nog praaaachtig weer durft te noemen (inclusief de weermannen)...mag van mij standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Dan gaat het nog druk worden! Helga van Leur, Piet Paulusma en Tiemofeeff (bestaan die allemaal nog?) bepalen namelijk heel graag voor ons dat het nu 'heerlijk weer ' is, of 'een prachtige dag'. Ik snap wel dat ze vanuit hun eigen referentiekader spreken, maar ik voel me altijd een beetje kribbig worden bij dit soort uitspraken, haha.

Net als dat het weer een cijfer krijgt! Hoe kan dan nou ? Dan krijgt het wandelweer bijvoorbeeld een 8, omdat het 25 graden is, de zon schijnt en het windstil is. Ik zou het dan eerder een -8 geven.

Goed wandelweer (een 8 waard dus) is voor mij: Storm, maximaal 7 graden en veel bewolking.

Niet dat ze dát dan moeten zeggen, maar ik vind het zo onzinnig om op basis van eigen meningen en persoonlijke voorkeuren dingen als het weer te gaan beoordelen voor de Nederlandse kijker. Zo'n cijfer zegt toch niemand iets?

Maar jaaa
quote:jen16 schreef op 18 juni 2013 @ 13:22:

Ah, ik trek dit niet hoor! Ik ben er zó klaar mee. De afgelopen weken waren sowieso erg benauwd, bedrukt en ik kan maar moeilijk slapen in een klam bed, met dikke handen en voeten. Ik heb ook gewoon een overmaat aan zon rond deze tijd; ook al was het de afgelopen tijd op sommige dagen wat bewolkt, is het nog vaak 12 uur per dag zonnig. Ik wil het gewoon niet meer! Was het maar alvast oktober...

En dan deze week.. het is nog niet eens zomer en de temperaturen zijn zelfs alweer tropisch; tegen de 40 graden! Ik vind het echt niet normaal, en de zomer moet gewoon nog beginnen

En echt zó een 'koude' lente hebben we nou toch ook weer niet gehad, of ben ik nou gek? Hij leek misschien mee te vallen omdat we afgelopen jaren zulke hete maanden hadden nu, maar rond de 20 graden (en daarboven!) is toch ook weer niet echt koud voor het voorjaar?

En hetzelfde geldt voor een 'lange' winter. Bij mij begon het pas echt winters te worden eind januari hoor, met kerst gewoon zelfs nog steeds met korte mouwen aan!

(Ik begin namelijk soms echt te denken dat ik gek ben, en dat ik me allemaal warme dagen 'herinner' die er niet zijn geweest of zo Maar ik denk dat de collectieve voorkeur ook wel invloed heeft op de collectieve opinie over hoe het weer is geweest)

Nu is het waar ik woon meestal wel warmer (en zonniger) dan in andere plaatsen in NL ook hoor, maar er zijn dit jaar toch écht al wel (te) warme dagen, en (te) zonnige dagen geweest -terwijl de zomer gewoon zelfs nog moet komen! Dat gaat toch niet?!

Ik hoop dan ook dat we deze zomer voor de rest een beetje gespaard blijven, en dat de herfst eindelijk een keer ook echt in september begint

Het enige positieve deze hete dagen haal ik maar uit de blijdschap van de zonaanbidders. Ik kan me voorstellen dat zij echt blij zijn met de vele zonuren, en de extreem hoge temperaturen. Is er in ieder geval iemand blij

Er wordt wel onweer voorspeld trouwens, maar daar kan ik me nu even helemaal niks bij voorstellen.

Bah!

Ik ben het weer eens helemaal met je eens...

Oh wat mis ik mijn gezellige vierseizoenendekbed, mijn kaarsen en de KOU! En dat het lekker donker is om uiterlijk 18.00 uur! Nu is het om 22.30 nog licht, dat werkt zo deprimerend bij mij... ben het helemaal zat en dan moet die pokkenzomer nog beginnen ook...

Ben net thuis en voel me zo slap en misselijk... heb hoofdpijn en voel me echt niet goed. Maar ja, het is een prachtige dag met heerlijk weer
quote:jen16 schreef op 18 juni 2013 @ 15:49:

Net als dat het weer een cijfer krijgt! Hoe kan dan nou ? Dan krijgt het wandelweer bijvoorbeeld een 8, omdat het 25 graden is, de zon schijnt en het windstil is. Ik zou het dan eerder een -8 geven.

Goed wandelweer (een 8 waard dus) is voor mij: Storm, maximaal 7 graden en veel bewolking.

Niet dat ze dát dan moeten zeggen, maar ik vind het zo onzinnig om op basis van eigen meningen en persoonlijke voorkeuren dingen als het weer te gaan beoordelen voor de Nederlandse kijker. Zo'n cijfer zegt toch niemand iets?

Maar jaaa Dat doen ze speciaal om in te spelen op de grote massa...
Haha, jij ben ook al in zo'n lekkere bui. Maar het is ook echt niet normaal meer hè!

Ik heb ook bonzende slapen en voel me helemaal niet goed En als je we nou wisten dat we hierna de zomer eindelijk hadden gehád.. maar de herfst is nog voorlopig niet in zicht, het is gewoon nog steeds lente. Wat HAAT ik dit toch! Ik wil het liefste gewoon nu naar bed gaan.

Maar ja, daar is het ook niet te harden. Koude douche aanzetten en daar onder gaan zitten tot donderdagavond dan maar??
quote:jen16 schreef op 18 juni 2013 @ 14:52:

Daantje, ik ga jouw tip vanavond uitproberen!Ik hoop dat het werkt!
Jen, jij post altijd wat ik denk!

Als we de wetenschap zouden hebben dat het binnenkort weer lekker knus herfst is, dan zou het nog enigszins te doen zijn, maar juli en augustus moeten nog komen... Heb net boven de wc-pot gehangen, het ging echt niet meer.

Veel sterkte met dit weer, voor iedereen trouwens

Daantje, relaxt een massage! Ik hoop dat je ervan kunt genieten.
Jeetje...balen dat je je zo beroerd voelt. Bij mij gaat het gelukkig nog wel, heb wel hoofdpijn, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. In huis gaat het hier nog wel.

Sterkte Mayhem, hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Dank je wel Daantje, lief!

Hier in huis gaat het ook wel, veel beter dan buiten! Ik kwam ook net van buiten af en het ging echt niet goed, vanavond rustig aan, alleen nog even een wasje draaien.

Hoop dat iedereen deze zomer goed door zal komen.
Lieve medestanders...nog 3 nachtjes slapen en dan is het de 21e!
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 juni 2013 @ 18:39:

Lieve medestanders...nog 3 nachtjes slapen en dan is het de 21e!En dan worden de dagen weer korter
Yessssssss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven