warm weer recepten?

04-06-2013 17:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al drie dagen geen avondeten op, het is te warm. Eten jullie wel? Ook als het zo warm is?
Nee niet echt mientjelater. Gister een klein stukje vlees en wat groente en vandaag een broodje. Misschien straks nog wat soep...

Het enige warme wat ik echt lekker vind met dit weer is een pizza Hawaï maar ja, dat kun je ook moeilijk elke dag eten (I wish).
IK eet gewoon. Ik kan ook niet zeggen dat het echt warm is. In huis is het nog niet opgewarmd en buiten was het ook niet warm vandaag. In ieder geval niet te warm om gewoon avondeten te eten.
Vergeet het warm weer toetje niet: watermeloen!
Ja natuurlijk eet ik wel,er zijn genoeg dingen te verzinnen om nu te eten.
quote:mientjelater schreef op 19 juni 2013 @ 18:38:

Ik heb al drie dagen geen avondeten op, het is te warm. Eten jullie wel? Ook als het zo warm is?

Uh...ja

Vandaag was het pastasalade toevallig maar op warme dagen eten wij vaak gewoon...wat we normaal ook eten. Alleen eten we niet zo vaak agv-maaltijden.

Maar die van mij bedacht net vandaag dat hij morgen wel gewoon (nav mijn spotgoedkoop gekochte bloemkool) aardappelen, vlees en bloemkool met kaassaus wou eten. En ik maar denken..lekker curry maken, of grillen, weetikhet. Dat wordt dus dubbel koken
Overigens bij die salade wel weer turks brood uit de oven want ik moet wel iets warms bij de maaltijd hebben.

En geloof het of niet (voor de mensen die maar niet bij de evenaar moeten gaan wonen als hun trek verdwijnt met warm weer ) soep is lekker bij warm weer. Vult goed maar is licht verteerbaar.
quote:Orzoo schreef op 20 juni 2013 @ 03:01:

Overigens bij die salade wel weer turks brood uit de oven want ik moet wel iets warms bij de maaltijd hebben.

En geloof het of niet (voor de mensen die maar niet bij de evenaar moeten gaan wonen als hun trek verdwijnt met warm weer ) soep is lekker bij warm weer. Vult goed maar is licht verteerbaar.

Ik zou sowieso nooit bij de evenaar gaan wonen

oh gruwel, moet er niet aan denken.

Toevallig heb ik vanavond uiteindelijk ook soep gegeten. Maar dat had vooral te maken met het feit dat ik geen zin had om boodschappen te doen.
Ehm, het is net een paar dagen lekker warm (in huis valt het hier overigens reuze mee) en sommigen stoppen gelijk met eten? Wij eten eigenlijk gewoon net als anders. Maandag vlees, aardappelen en broccoli, dinsdag vlees, aardappelen en ijsbergsla/komkommer/tomaat, woensdag Chinees gehaald, donderdag asperges/eitje/gebakken aardappelen. M'n menu is niet aangepast op het weer.
Bijvoorbeeld lekker Mexicaans. Schotel met mais en bruine bonen en nacho chips. Yum!
- wraps met kip, veel rauwe bladspinazie, feta, cherry tomaatjes, en paprika]

- wraps met gerookte zalm, rucola, cherry tomaatjes, wat citroensap en wasabi mayo (een theelepel mayo en een knijpje wasabi)

- pangasius filet (10 min marineren in el citroensap en 2/3 el olijfolie, knof, peper & zout) met couscous en gegrilde courgette en paprika erdoorheen (ook hier wat citroensap, olie en knof doorheen)

- Groente fritatta e een salade: uitjes fruiten, daarboven en laag aardappelschijfjes op laag vuur 30 minuten bakken en daar bovenop een mengsel van ei en groenten. Zacht laten garen. Salade van rucola, tomaatjes en mozzarella ernaast.

Het is trouwens echt slecht om alleen te ontbijten op een dag hoor. Je lichaam heeft bouwstoffen nodig. Ik zou mezelf echt dwingen toch minstens 3 keer per dag te eten, al is het maar iets lichts/kleins.
Zelfgemaakte aardappelsalade met een zelfgemaakt broodje hamburger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven