therapie borderline stoornis

22-06-2013 11:58 11 berichten
Hallo forummers, heeft iemand ervaring met een goede therapie of tips hoe dit gedrag in de hand te houden of hoe ermee om te gaan wb borderline stoornis. Het zwart wit denken, vijandig wantrouwend gedrag naar anderen, de wisselende stemmingen en de kortdurende psychoses, het is genoeg zo.

Het liefst een vorm van therapie in de buurt van Rotterdam.

Omdat ik zo aan het werk moet, zal het wat moeilijk zijn om te reageren.

Svp geen aanvallende reacties/meningen. Een mening mag maar het is al moeilijk genoeg. Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je al gemeld bij de GGZ? Dat is bij uitstek plek om hier iets mee te gaan doen. Je wordt doorverwezen door je huisarts.
Ik heb drie maanden intern gezeten, dat heeft mij goed geholpen. Maar ik adviseer je om dit met je huisarts te bespreken omdat hij of zij jou het beste kan adviseren wat voor hulp je hiervoor kan krijgen. Borderline is een brede stoornis en er zijn tig therapieën voor.
Inderdaad aanmelden bij de ggz. Daar hebben ze alle therapie vormen in huis en dan kunnen ze kijken wat het beste bij je past! Scelta of de viersprong zijn ook erg goede centra maar ook daar kunnen ze je naartoe verwijzen vanuit de ggz. Succes!!
Heb je al op de site van stichting Borderline gekeken? Er is daar ook een forum waar je veel informatie kunt vinden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb erg veel baat gehad bij de DGT training van Altrecht.
Als je een 'echte forse' borderline stoornis hebt, dat wil zeggen 7 vd 9 symptomen (DSM-IV), kom je in aanmerking voor de MBT therapie van De Viersprong, staat een artikel over in Trouw zag ik, zie de website vd Viersprong. Verder is er in Rotterdam tig aanbod, oa via PsyQ en Delta.
Ik heb de Vers therapie gehad. Als mensen vragen hoe dit voor mij is geweest, vertel ik ze dat het letterlijk mijn leven heeft gered.

Geeft heel veel "handvaten" en inzicht in jezelf.

Over de DGT hoor ik ook veel positieve verhalen, Succes iniedergeval,
Hallo allemaal,

Ik heb zelf kenmerken van een borderline persoonlijkheidsstoornis. Ik heb zelf de therapie van Marscha Linehan gedaan op de polikliniek psychiatrie in de stad waar ik woon. Daar krijg je ook handvaten om crisissen te doorstaan.
Oh, wacht. Stom. Ik had net even gegoogled en die DGT therapie waar men het hier over heeft is de speciale therapie ontwikkeld door Marscha Linehan. Dus ik was een beetje mosterd.
quote:frozenstar schreef op 22 juni 2013 @ 13:23:

Ik heb de Vers therapie gehad. Als mensen vragen hoe dit voor mij is geweest, vertel ik ze dat het letterlijk mijn leven heeft gered.

Geeft heel veel "handvaten" en inzicht in jezelf.

Over de DGT hoor ik ook veel positieve verhalen, Succes iniedergeval,

Hetzelfde hier, ook VERS gehad. Wat mij eigenlijk het meeste hieraan geholpen heeft is de groepsfactor; andere verhalen horen en weten dat je niet de enige bent, niet knettergek bent en je geholpen kan worden

Zeker een aanrader, veel over mezelf geleerd. Heeft me vooral geholpen woedeaanvallen te voorkomen en om af te komen van irrationele gedachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven