Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Hallo allemaal! Vinden jullie het ook zo koud? Ik vind het echt brrrr, maar dat zal ook wel komen omdat ik ongesteld ben. De afgelopen weken heb ik regelmatig op teenslippers gelopen maar nu is het echt weer sokken aan en 's avonds een vest brrrrr.

Luna wat leuk dat je weer iets van je laat horen! Zo te lezen is jullie zoon flink gegroeid. Plaats maar gauw weer een foto op de group, wij zijn benieuwd!!! En veel sterkte morgen bij dat gesprek. Laat je even weten hoe het ging?

Wil zo te lezen heb je een ontzettend gezellige dag gehad. Bodypaint! Wat gaaf zeg! Heb je er een foto van?? Zien!

Josephine wat balen zeg van die aso-buren! Maar je denkt nu vast:"nog een paar maandjes en dan....". Gaan dat soort dingen jou nu juist meer of minder storen in de wetenschap dat je gaat verhuizen?

Moon dus je hebt regelmatig harde buiken? Ik ben ontzettend benieuwd wanneer jullie koter zich aan dient! Ik herinner me nog van mijn zwangerschapsyoga-clubje dat ik als één van eersten was uitgerekend maar dat ik zo ongeveer als laatste van het stel ben bevallen . Ik was dan ook al 12 dagen over de uitgerekende datum toen de weeen zich aandienden en anderen bevielen inderdaad al met 38 weken. Dat vond ik niet eerlijk !

Purper wat balen dat je dag zo in het water viel! Naar welke film zijn jullie 's avonds geweest? Toevallig naar Indiana Jones? Daar willen wij nog heen maar dat zie ik er vóór onze vakantie niet meer van komen helaas, agenda staat bómvol. Ik zie trouwens ook dat je je nog niet gemeld hebt vandaag! Zou dat betekenen dat......duimduimduim.

Wij zijn vandaag voor het eerst met onze zoon naar de bioscoop geweest! Naar de film "Horton". Wel bijzonder hoor, kleine mannetjes worden groot! Hij vond het af en toe nog wel moeilijk om niet hard te praten maar al met al heeft hij zich goed gedragen. Heb alleen niet de indruk dat hij het verhaal echt begreep hahaha, dan is een film als Cars of Nemo toch wel wat simpeler voor die kleintjes. Maar het was een prima vermaak zo op een druilerige zondagmiddag.

Allemaal nog bedankt voor de condoleances. Ze is vrijdag gecremeerd. Toch wel gek hoor, ze was dan al wel 91 maar ze was er toch altijd bij en nu niet meer....

Nou gisteren heeft m'n menstruatie dus echt doorgezet. Wel een keurige cyclus van 28 dagen en een luteale fase van 12 dagen en dat dus zónder Clomid en Pregnyl. Ben wel benieuwd of het eenmalig (toeval) was of dat het wellicht komt door de druppels en het mijden van koemelk. De tijd zal het leren... Fijne avond nog allemaal!

F5 voor de aangepaste tabel! Meiden als jullie aanvullingen hebben voor de tabel, graag aangeven in vette letters!

Purper en Moon ik heb er geen data van afspraken met de VK meer ingezet, want jullie zullen nu zo ongeveer wel dagelijks moeten, of niet?
Internetproblemen gisteren...hier is het nog heeel rustig!

Kom straks ff terug...ff douchen!
Zo ben ik weer, helemaal fris!

Luna: We waren allemaal een beetje bezorgd, maar super dat je er weer bent! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je zoon. JAAAA, we willen foto's zien!

Hoe is het gesprek gegaan? Heb nog ff aan je gedacht...

Maria: leuk met je zoon naar de bios, dan is het inderdaad al een hele kerel! Balen dat die ongi weer heeft doorgezet, maar dat was te verwachten, toch? Wel inderdaad een mooie cyclus, wie weet wel door de hulp van de NG.

Je hoeft inderdaad niet meer elke keer de VK-data in te vullen. Dat is nu wekelijks, weet niet wat ze doen als je over de 40 weken gaat.

Wil: een bodypaint, wat ontzettend stoer. En JAAA daar willen we ook foto's van zien! Wat heeft je man die dag gedaan? Beetje op de kinderen gepast...hihi! Nog een paar weekjes en dan heb je ook lekker vakantie, lukt 't nog een beetje op je werk?

Josephine: wat een leuk stukje over je zoon, daar spreekt een trotse mama!!! Ik vond de foto's op de group ook al zo leuk! Ach ja, die buren. Overal heb je dat. Wij hebben weer gezeur over parkeerplaatsen, sinds we een 2e auto hebben. Maar goed, geluidsoverlast is wel een ander verhaal. Nog ff volhouden! Heb je al kennis gemaakt met je nieuwe buren?

Moon: kan ff niet terug lezen. Maar veel harde buiken dus? Denk je nog steeds dat je ruim over de 40 weken gaat?

Wij hebben een GIGA feestweekend gehad. Vrijdag bruiloft met flink feest. Zaterdag zijn we eerst lekker gaan eten en daarna inderdaad naar Indiana Jones geweest...erg leuk! Gisteren lekker terrasje in Maastricht en een rondje door de stad gelopen. Gisteravond nog naar een concert in het theater. Dus vandaag wordt weer een luie dag! Vanmiddag ff naar de VK.

Mams heeft het kaartje zover af, alleen de gegevens moeten er nog op. Het is erg leuk geworden. Gisteren kwam ze ff langs en heeft ze meteen het hele huis gezuigd en gedweild, dat was wel heel erg lief!

Broers kwamen nog langs om een motorpak te lenen en hadden ook nog een kado meegenomen. Een digitaal fotolijstje. Ik zou het zelf nooit kopen omdat ik ze zo duur vind. Maar wel super leuk om te krijgen. Zeker als er straks bezoek komt, lijstje aan en slideshow laten zien. Hoef je nog niets af te laten drukken. Erg lief van de ooms!

Vannacht slecht geslapen. Ik heb het ZOOO heet, ik zweet ontzettend, heb giga dorst en moet vaak plassen. Kleine man was vannacht weer hyper...wat betekent dat?

Meiden ik vind het wel leuk dat we weer meer aan het schrijven zijn. Zo leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Ik had ff het gevoel dat ik met Moon het forum had ingepikt!

Zo ik ga ff de was ophangen en dan lekker lezen met een beker verse muntthee...miammieeee!

Liefs purper 39+1
Je bent er weer Purper. Ja nu de bevallingen dichterbij komen komt iedereen denk ik weer wat vaker kijken.

Wat lief van je broers. Vriend heeft van zijn ouders zo'n lijstje gehad een paar weken geleden. Is leuk om neer te zetten, maar inderdaad niet iets wat je zelf snel zal kopen!

Heb nog geen kennis gemaakt met mijn nieuwe nuren, maar mijn moeder kent ze wel. Ze vinden het leuk dat er een jong stel komt wonen, maar helaas zijn beide buren wel wat ouder en naar het schijnt erg Christelijk. Helaas geen speelkameraadjes dus voor zoon. Ach ergens in de buurt wonen vast wel kinderen van zijn leeftijd.
Controleur doet goed haar werk! Opslag!!!

Je mag één beschuitje met muisjes extra eten als het zover is!!!
He meiden,

Weer es een teken van leven hier!!! Ik gun me eigenlijk de tijd niet meer om de computer aan te zetten. bij mijn oude baan kon ik onder werktijd op internet en nu niet meer.

We zijn gister teruggekomen van onze eerste vakantie met zn 3-en. We zijn naar Menorca (het buggy eiland ha ha) geweest. Ook wij hebben wat regen gehad maar de zon heeft overheerst. Ik was super zenuwachtig om te vliegen met Joost, maar het ging super. We konden elke avond gewoon uit eten want hij vond al die aandacht geweldig die die kreeg. (en al kreeg ie die even niet dan ging ie zich zo uitsloven dat ie het toch weer kreeg, ha ha)

Ik zal nu toch wat meer moeten kijken want Purper en Moon maken het wel erg spannend, succes nog meiden met de laatste loodjes en de bevalling.

Gutje, blij te lezen dat de echo goed is.

Maria, alnog gecondoleerd en ik las dat je helaas weer ongi geworden bent, we blijven duimen.

Luna welkom terug (moet ik zeggen, ha ha) fijn te lezen dat het beter gaat.

Ik ben nog niet op de group geweest dus zal daar nav berichtjes wel reageren. (al wordt er nu een wakker dus zal dat een andere keer zijn)

Groetjes van Swane
Hai meiden,

Hier mijn meldplicht maar ditmaal met baby in de wieg!!!!!!!!!!

Ik ben vannacht om 3.05 na een stortbevalling van 1,5 uur

bevallen van een zoon genaamd Thomas!!!Hij is 48 cm en weegt 3600 gram!!!Erg klein vind ik zelf.Ik had op een veel groter kind gerekend!Gelukkig maar dat ie niet zo groot is want dan had t vast meer pijn gedaan.

Om 1:30 braken mn vliezen en het vruchtwater was helder.Ik heb alleen even eerst een melding naar het kraamburo gestuurd (dat was zo afgesproken) en wilde nog even proberen om wat te slapen.Dat werd dus niks meer!De eerste rugwee kwam in een noodvaart.Toen wist ik wel meteen weer hoe het voelde.Help ,hoe lang zou dit gaan duren???!!!!!Zou het voor 7 uur geboren worden want anders moet ik opvang gaan regelen.

Ik had het nog niet gedacht of de volgende wee kwam eraan!!!En ze duurden ook meteen ruim een minuut.Rond kwart over twee zelf de vk gebeld met de mededeling dat ik dacht dat dit nog wel eens heel erg snel zou kunnen gaan want ik voelde m zakken.Kreeg gelukkig nog een lange wee aan de telefoon.Ze kwamen er zo aan.10 minuten later man weer laten bellen want het ging branden en ik kreeg persdrang.Ze waren onderweg en als ze er nog niet zouden zijn en het kind zou zich echt aandienen moest hij bellen want dan zouden ze de bevalling telefonisch begeleiden.

Kwart voor 3 kwamen ze binnen en ik mocht meteen meepersen.Heerlijk maar een omschakeling want ik was de persweeën al aan het wegzuchten.

Om 3.05 was t zover dat ik alleen maar mocht zuchten want het hoofdje stond maar ik zat midden in een perswee en kon niet stoppen met persen dus het hoofdje plopte eruit en in het laatste stukje perswee kwam het lijfje.

En toen wist ik natuurlijk nog niet wat het was dus dat heb ik meteen gevraagd.De placenta wilde niet komen dus ik heb 2 spuiten gekregen en ze hebben Thomas meteen aan de borst gelegd om de baarmoeder te laten krimpen.Als de placenta er na 5 minuten nog niet zou zijn zou ik naar het ziekenhuis moeten.Maar die kwam gelukkig om 4uur.

Nu heb ik enorm last van naweeën!!Die vind ik nog erger dan de hele bevalling.Tel de minuten af tot ik weer een paracetamol mag!

Ik ga mn kind even aan de borst leggen.Die moet weer eten.

Groetjes van een trotse mama!
Hee Moon,

Gefeliciteerd met Thomas!!!!

Ik heb je verslag nog niet helemaal gelezen (zit op mijn werk).

Geniet van je kleine man,

Tijger
Wow Moon!!!

Gefeliciteerd met Thomas!

Ik lees je eerste zin over meldplicht en meteen daarna met baby in wieg. Moest er even over nadenken. Haha.

Wat een mega snelle bevalling. Logisch dat je nu naweeen hebt. Wel heel vervelend voor je.

Is met Thomas alles goed? En hoe voel jij je verder? Zal wel heel onwerkelijk zijn dat het zo onwijs snel is gegaan.

Hoe vindt je dochter het?

Meid ga lekker met zijn 4-en genieten. En als je tijd en fut hebt zien we natuurlijk graag de foto's.
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
MOON: Ik zit hier met GIGA grote ogen je bericht te lezen!!! Wat geweldig meid!!! Helemaal super...ik stuiter bijna van mijn stoel!!!!

GEFELICITEERD!!!! Een jongen en Thomas is echt een mooie naam, past ook super bij de naam van je dochter.

Knap dat je al meteen een berichtje hebt gepost. Echt ongelofelijk, ik maar denken dat het nog wel ff zou gaan duren...zo snel kan het dus gaan!!!

HEEL VEEL GELUK VOOR JULLIE ALLEMAAL!!!

En geniet geniet geniet!!!

Liefs van Purper mét buik!
moon!!!!! geweldig zeg. mooie naam ook. haha. erg leuk zeg.

geniet ervan.

(lastig he na een snelle bevalling dat je zo lang naweeen hebt, help mss een warme kruik of iets?)
Zo Moon!!!!!!

Meid van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

Wat een mooie naam (heeft ook nog even op ons lijstje gestaan)

En wat een bevallingsverhaal, heftig hoor.

Sterkte met de naweeën meis. En geniet vooral heel erg van je mannetje.

Liefs Luna
Hieperdepiep hoooooooeeeeeeeeeerrrrrrrrrraaaaaaaaaaaa!!!!

Wauw Moon! Geweldig! Dat heb je goed (én snel!) gedaan zeg! En dat je alweer zo snel achter de computer bent gekropen hihi. Mijn buurvrouw (4 kinderen) had ook altijd van die stortbevallingen en daarna inderdaad ook urenlang nog naweeen...dat schijnt echt heel heftig te zijn! Maar een blik in de wieg zal waarschijnlijk de pijn wel wat verlichten, niet? En wat goed zeg dat het zich allemaal 's nachts heeft afgespeeld! Heeft jullie dochter gewoon doorgeslapen? Meid, geweldig! Ik heb de tabel natuurlijk meteen van een mooie blauwe streep voorzien !

Purper het klinkt alsof jullie een superweekend hebben geha! Goed hoor dat jullie er nog lekker van genieten (zolang het nog kan !). Dus kleine man was een beetje hyper vannacht? Misschien wilde hij eruit?? Ik meen me te herinneren dat ze op het laatst vaak juist wat rustiger worden omdat ze niet meer zoveel ruimte hebben om te bewegen maar eerlijk gezegd herinner ik me niet meer hoe dat bij mij was.

Meiden tot later!
Hoe gaat het vandaag Moon? Hoop dat de na-weeen over zijn.

Weer een jongen. Alleen Wil is erin "geslaagd" een ander geslacht op de wereld te zetten. Als N. later een leuke man zoekt heeft ze bij ons een groot aantal keuzes.

Maria, ik snap iets niet. Jij past de tabel natuurlijk steeds aan, maar hij staat nog in Luna haar openingsbericht. Compleet onbelangrijk naruurlijk, maar ik vroeg me af hoe je dat doet.....
GEFELICITEERD moon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat een storm-bevalling, logisch dat je nun last van naweeen hebt.

ik had t nog niet eens gezien in de tabel (blauw valt ook niet zo op he?? haha). zat ff 3 dingen tegelijk te doen (beetje suffen, tv kijken, forum bijlezen) maar ben nu wel wakker hoor!!

en nu purper nog!!!

en dan over een tijdje gutje natuurlijk

en misschien in '09 maria... dat zou geweldig zijn.

wil

ps vandaag in het blauw. ter ere van THOMAS
Meiden.bedankt voor de felicitaties!!!

Het gaat op zich nu wel iets beter met de naweeën.Alleen als hij aan de borst ligt is het even flink op mn tanden bijten want auwauwauw wat doet dat zeer zeg!

Maar als hij dan klaar is gaat het op zich wel.En heb n beetje last van mn rug van het zitten van de afgelopen week.Maar ik ga zo even met een hittepit zitten in mn rug en dan moet het al een stuk beter gaan.

Mn man heeft foto's op de laptop gezet en toen ik ze op de group wilde zetten deed dat ding het nog weer eens niet!Er zit een virus in wat er niet uit wil.Maar als hij tijd heeft zalhij de foto's even op de vaste pc zetten.

Het was gister een hele chaotische dag met heel erg veel mensen over de vloer.Zowat alle buren (en een aantal buurkinderen) kwamen even binnen om even een blik op onze zoon te werpen en dan de broers van mn man nog en mijn vriendinnen.

En heb vannacht maar twee uurtjes geslapen want gister wilde meneer niet echt vaak drinken omdat hij nog een beetje misselijk was maar dat heeft hij gisteravond en vannacht in gehaald!!!Hij heeft enorme zuigbehoefte!Ga ook lekker vanmiddag een paar uur bijslapen.

Ik ga nog even op t andere topic mn verhaal doen want daar had ik gister geen tijd meer voor!

Ikkijk wel wanneer ik weer kom want ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen met de visite enz.

Groetjes!
Nou Moon, jij klinkt al best fit zeg! Rust je wel goed uit? Ben erg benieuwd naar de foto's. Weer een jongetje...ongelofelijk! Wat vindt je dochter ervan?

Hier is het vandaag saai, ik krijg niets gedaan. Wilde vanmorgen de ramen wassen. Ben begonnen en bij raam 2 van de tuinstoel gevallen. Mijn hele scheenbeen geschaafd en blauw. Ik heb mezelf dus nu maar "straf" gegeven en mag nu helemaal niets meer doen van mezelf. Ben afgelopen weekend ook al gestruikeld in een vol café...lomp. Volgens mij ben ik wat topzwaar aan het worden.

Gisteren nog bij de VK geweest, alles was weer prima. Molletje heeft zich gedraaid; eerst lag zijn rug links (voor mij) en nu rechts. Nog even geklaagd over mijn striemen, ze zagen er inderdaad rood en pijnlijk uit zei de VK.

Vannacht slecht geslapen...zo warm....behhhhh!!!

Ik duik maar weer met mijn boek op de bank.

Groetjes, Purper
Moon, wel je rust nemen hé meid!!

Niet teveel te gelijk willen. Klinkt mss heel zeikerig van mij maar geloof me als je teveel doet zul je dat hoe dan ook terug kijken. Probeer echt je rust te nemen als Thomas ook slaapt, helemaal nu je nog kraamzorg hebt. Straks als ze weg is moet je het weer alleen doen..........geniet ervan meis.

Herkenbaar dat je zo'n last heb van je naweeën met het voeden, dat had ik ook bij Roán. Ik had ook vrij veel last van naweeën en vooral tijdens het voeden, pfffffffffffff. Sterkte ermee meis.

Och Purper, niet meer op ladders of tuinstoelen gaan staan hoor............laat dat ramen lappen maar even aan anderen over!! Gewoon lekker relaxen, beetje lezen, beetje dutten en nog even genieten van molletje (haha) in je buik.

Ja slapen zal wel beroerd gaan nu met die warmte er bij. Hoop voor jou dat het een beetje afkoelt, vooral 's nachts.

Ben benieuwd wanneer jouw kleintje zich meldt. Spannend hoor.

Wel typisch dat hier bijna alleen maar jongetjes geboren worden, apart hoor. N. is gewoon het enige meisje. Er moeten toch minstens nog 2 meiden bij hoor................

Liefs Luna
he luna, leuk om weer wat van je te horen.

hahhaha dochter wil dat t een meisje wordt dus duim maar voor haar dan. hihihi.

moon, geniet ervan. en neem idd je rust. nu kan het lijken of het allemaal ok is maar als je er straks alleen voorstaan kan het toch even goed tegenvallen. kun je beter nu lekker uitrusten. (wat zijn wij toch allemaal zeikers he op het forum hier lol)

purper, jee, pas toch op joh. ik snap dat je nog een hoop wilt doen maar ja, dat gaat gewoon niet meer. idd topzwaar lol. je moet gewoon lekker snel bevallen en dan heb je genoeg te doen. vind je het al spannend? heb je er al zin in of mag het nog even duren van je?
Hoi Meiden,

Even aan mijn dagelijkse meldplicht voldoen. Nog steeds zonder beeb. Voel me geloof ik niet zo fit vandaag, harde buik en vanacht weer slecht geslapen. Kreeg een enorme steek in mijn lies toen ik op wilde staan om te plassen vannacht.

Vanmiddag gesprek over mijn ouderschapsverlof. Ik hoop dat ik me kan concentreren...heb ik de laatste tijd nogal moeite mee.

Straks komt mijn schoonmoeder de rest van de ramen wassen...toch maar niet meer zelf doen. Ik heb mezelf klusarrest gegeven. Purperman was erg geschrokken van mijn duik en heeft me (heel terecht) streng toegesproken.

Morgen hoop ik dat we even naar de copyshop kunnen om het kaartje te laten keuren, dat wordt ook wel eens tijd. Dan kan ik ook enveloppen uitkiezen en gaan stickeren.

Van mij mag beebs wel ongeveer gaan komen, ben er wel klaar voor...denk ik!

Gutje: hoe gaat 't bij jou? Begint er al een buikje te groeien?

Liefs Purper
gelukkig maar dat je eht neit meer zelf doet.

nee buikje niet jammer genoeg. had in het begin het idee dat er wat kwam. maar denk dat dat gewoon was omdat alles wat plek maakte of zo.

had bij de andere kinderen ook geen buik tot na de helft dus hoop eigenlijk dat dit nu iets sneller gaat. vind het toch wel leuk.

(ik heb wel buik maar ja die is van iets anders hihi. daarbij blubberd de huid nogal en is het een uitgerekte hangzak dus je zult het dnek ik ook niet zo snel zien. 1 voordeel, gescheurde buik kan niet meer bijna, alles is al gescheurd enzo dus........ ahhahahah)

verder gaat t hier wel goed hoor. nog misselijk en moe, lig voor mijn doen altijd op tijd op bed en heb dit ook nodig.

moet van de week of volgende week weer maar eens een afspraak met de dokter maken voor de controle. dat moest eventjes na de echo dus......

kan niet wachten tot een week of 20, dan kunnen we met alles echt beginnen met klaarmaken en kopen enzo.

vanmiddag weer rijles. dan krijg ik ook als het goed is de theorieboeken. kan ik gaan leren.

ben alleen nogal vergeetachtig. dat had ik bij de andere zwangerschappen niet. appart he. vergeet de hele tijd alles. bel ik mijn moeder op of zo en dan weet ik niet meer waarom.

of ik wil iets aan man vragen en als hij dan thuis is vergeet ik het weer en dan denk ik er pas weer aan als hij weg is volgende dag.

lekker slim.

ik vergat zelf hoelaat zoon uit was op woensdag vorige week. toen heb ik het op moeten zoeken. hahahhahahha
Jippie!!!!!! MOON, gefeliciteerd met Thomas, wat een leuke en mooie naam.

Succes met de naweeen, ik heb ze helaas wel een week gehad na een stortbevalling. (ook alleen bij het voeden)

Ben benieuwd naar de foto's.

Nou ga nu voor de 10e keer naar boven. Onze kleine man weet nu hoe ie van lig naar zit komt en weet nog niet hoe ie terug moet. Hij duwt zich dan in een hoek en zit dan klem, dus dan is het even mopperen. ha ha

Nou PURPER, wie weet ben je inmiddels al mama....!!!!
Nog geen mama hier!
Heb je zelf het gevoel dat het nog even gaat duren of denk je dat het elk moment kan beginnen?

Ik had toen aan het eind het idee dat als het geen keizersnee zou worden dat het nog wel eens weken kon gaan duren. Had toen nooit harde buiken of iets wat er maar op wees dat mijn lichaam zich al aan het klaarmaken was voor een bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven