Graag advies over feest bruiloft

25-06-2013 07:03 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenbaarheid bericht weg.
anoniem_181607 wijzigde dit bericht op 12-09-2013 14:17
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Vergeet ook niet dat je geen band of DJ zo ver krijgt om 8 uur lang te spelen.

En zolang jij het geld zelf niet hebt om de (verplichte) hotelovernachting voor je gasten te betalen heb je ook niks te verwachten/eisen. Kun je dat niet betalen? Dan dus een andere optie zoeken. Je merkt nu al dat mensen het niet willen en een 8 uur durend feest tot 04:00 volslagen onrealistisch is. Je bent zelf al vanaf 08:00 's ochtends in touw he!! Kortom, herschrijf je plan en hou het een bruiloft, ipv een meerdaags 'trancefestival' oid. Hou het voor iedereen leuk en niet alleen voor jezelf. Spendeer die extra uren drankafkoop aan een lekker luxe hotel voor jullie twee na afloop.

Een bruiloft met een feest duurt tot max 01:00. En dan heb je echt een feest hoor en geen receptie. Er is een groot grijs gebied tussen eindigen om 04:00 en het geven van alleen een receptie. Maar ik heb het idee dat jullie geen idee hebben waar je je instort bruilofttechnisch.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ten eerste, gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk!

Ik denk dat ik ook niet tot 4 uur door zou willen gaan (terwijl ik 24 ben), en als iemand me dat bij voorbaat al zou vragen dan zou ik daar al helemaal voor bedanken.

Maar goed, ik ben sowieso niet van de verplichte feestjes, en bruiloften lopen daarin voorop. Want een bruiloft kan voor mij inderdaad rustig een kostenpost betekenen van honderden euro's, en als ik weiger dan kan je je vriendschap wel gedag zeggen.

En ik vind niet dat ik overdrijf. Even los van alle kleding, kado's, vrijgezellenfeestjes en reiskosten (oh ja, ben ook wel naar Barcelona gegaan voor een bruiloft); denk ik ook aan de gederfde inkomsten als iemand trouwt op een doordeweekse dag. Gaat misschien ver, maar twee vakantie dagen erbij kopen kost me toch ook ruim 250 euro.

Dus ja, ik zou ook zeggen, beetje begrip voor je gasten. ;)
Ik zou een paar jaar wachten met trouwen. Je hebt dan meer spaargeld en je kunt dan meer dan een veredeld studentenfeest geven.

Je kunt gewoon niet verwachten dat mensen veel geld uitgeven aan jullie bruiloft. Dat jullie 100 - 150 EUR pp uitgeven is jullie keuze. Je kunt niet van anderen verwachten dat ze dat ook doen. Met een overnachting, vervoer, kleding en cadeau zit je als snel op dit bedrag.
quote:adorabull schreef op 25 juni 2013 @ 10:01:

Vergeet ook niet dat je geen band of DJ zo ver krijgt om 8 uur lang te spelen.

En zolang jij het geld zelf niet hebt om de (verplichte) hotelovernachting voor je gasten te betalen heb je ook niks te verwachten/eisen. Kun je dat niet betalen? Dan dus een andere optie zoeken. Je merkt nu al dat mensen het niet willen en een 8 uur durend feest tot 04:00 volslagen onrealistisch is. Je bent zelf al vanaf 08:00 's ochtends in touw he!! Kortom, herschrijf je plan en hou het een bruiloft, ipv een meerdaags 'trancefestival' oid. Hou het voor iedereen leuk en niet alleen voor jezelf. Spendeer die extra uren drankafkoop aan een lekker luxe hotel voor jullie twee na afloop.

Een bruiloft met een feest duurt tot max 01:00. En dan heb je echt een feest hoor en geen receptie. Er is een groot grijs gebied tussen eindigen om 04:00 en het geven van alleen een receptie. Maar ik heb het idee dat jullie geen idee hebben waar je je instort bruilofttechnisch.De dj ga je eventueel nog wel vinden...
Oh nog wat. Feestlocaties voor bruiloften gaan over het algemeen ook echt niet tot 04:00 open zijn.
Op zich hoef je toch ook niet per se (de hele avond) een DJ of band te hebben, je kunt toch ook gewoon zelf een playlist samenstellen? Een DJ of band is dan misschien wel leuker, maar het hoeft niet per se, lijkt me.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:spectral schreef op 25 juni 2013 @ 10:07:

[...]

De dj ga je eventueel nog wel vinden...Maar of de locatie er ook voor open staat? Vaak komt er dan meer bijkijken dan alleen je drankafkoop omdat het personeel langer dan gewoon moet werken (uren langer dan gewoon, immers ze mogen ook nog opruimen daarna) met alleen je drankafkoop kom je er dus niet. Laatst een 80's party van een vriendin gehad. Standaard arrangement was een feestavond van 5 uur. Voor elk uur daarna kwam niet alleen drankafkoop erbij, maar weer extra zaalhuur/kosten personeel en dat ging tot max 02:00. Langer mochten ze niet eens open zijn.
quote:Susan schreef op 25 juni 2013 @ 10:08:

Op zich hoef je toch ook niet per se (de hele avond) een DJ of band te hebben, je kunt toch ook gewoon zelf een playlist samenstellen? Een DJ of band is dan misschien wel leuker, maar het hoeft niet per se, lijkt me.En dan coute que coute beknibbelen op alles en geen 'entertainment' om maar tot 04:00 door te gaan? Nah, lijkt mij niet echt 'feest'. Dan korter en dan knallen.
Dat lijkt me dan dus echt loeiduur in een zaal in een hotel. Ik denk ook niet dat een hotel tot vier uur feestgangers wil, er zijn tenslotte ook nog andere gasten.

Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een boerderij afhuren met de mogelijkheid om te blijven kamperen. Dat hebben mijn neef en zijn vrouw gedaan en het kostte de kampeerders niks extra's. Overigens mocht het feest ook tot een beperkte tijd doorgaan, het duurde toen ook niet tot vier uur. Maar je zou kunnen zoeken naar verhuurders die dat wel goed vinden. Dan zijn er geen bijkomende kosten voor de mensen die willen blijven slapen.

Ik zou het evengoed wel vrijblijvend houden, geen boze blikken naar mensen die wel gewoon rond middernacht naar huis gaan.
quote:adorabull schreef op 25 juni 2013 @ 10:10:

[...]

Maar of de locatie er ook voor open staat? Vaak komt er dan meer bijkijken dan alleen je drankafkoop omdat het personeel langer dan gewoon moet werken (uren langer dan gewoon, immers ze mogen ook nog opruimen daarna) met alleen je drankafkoop kom je er dus niet. Laatst een 80's party van een vriendin gehad. Standaard arrangement was een feestavond van 5 uur. Voor elk uur daarna kwam niet alleen drankafkoop erbij, maar weer extra zaalhuur/kosten personeel en dat ging tot max 02:00. Langer mochten ze niet eens open zijn.Ow ik ben er van overtuigd dat ze een probleem krijgen met de vergunningen... en goedkoop zal zo'n feest ook niet zijn. Maar TO zou het dus in de plaatselijke club/disco kunnen geven, dan heb je die problemen niet.
Ben t wel eens met Dahlia, wachten met trouwen zodat

A) kan wat jullie willen

B) jullie iets ouder zijn en beter begrijpen wat wel en niet kan op een bruiloft

C) als je dan alsnog wil dat mensen moeten blijven slapen, je dat gewoon (zoals het hoort!) zelf betaalt voor ze! Toen mijn nicht trouwde (woont ver en moesten dus in een hotel blijven slapen) had ze dat allemaal geregeld en kostte ons dat geen cent.
quote:adorabull schreef op 25 juni 2013 @ 10:11:

En dan coute que coute beknibbelen op alles en geen 'entertainment' om maar tot 04:00 door te gaan? Nah, lijkt mij niet echt 'feest'. Dan korter en dan knallen.Ik vind een feest niet alleen maar leuk als er een DJ is, dus dat lijkt mij niet het grootste probleem. Ik vind een band of DJ geen verplichting op een feest.
In 'n hotel heb je idd te maken met hotelgasten die gewoon stilte verwachten op hun hotelkamers vanaf 'n normaal uur.
In een club of disco is inderdaad een idee, maar dan wel met een rustiger hoekje zodat de gasten die wat meer op leeftijd zijn ook een beetje een fijne avond hebben. Of inderdaad een apart feest voor familie en een apart feest voor vrienden.
quote:spectral schreef op 25 juni 2013 @ 10:13:

[...]

Ow ik ben er van overtuigd dat ze een probleem krijgen met de vergunningen... en goedkoop zal zo'n feest ook niet zijn. Maar TO zou het dus in de plaatselijke club/disco kunnen geven, dan heb je die problemen niet.

Dan moet het dus waarschijnlijk wel doordeweeks omdat die zaken in de weekenden daar niet voor open staan, en dus moeten er mensen de dag erna weer werken en dus moeten ze ipv 1 al 2 vrije dagen opnemen. Maar goed, feit is dat ze wil dat mensen vooraf aangeven te blijven tot 04:00 omdat ze anders voor iedereen drank afkoopt tot die tijd en gaan ze dan toch om 01:00 weg kost je dat toch snel 3x18,50 pp ongeveer. Maar dat kan en mag ze dus niet vragen van mensen. Die mogen gaan wanneer ze willen en het gros zit niet te wachten op nachtwerk.

De TO zegt " we willen tot vier uur want we willen een feest en niet alleen een receptie" maar een feest tot 01:00, wat wel normaal is, kan natuurlijk ook prima.
quote:adorabull schreef op 25 juni 2013 @ 10:18:

[...]

Dan moet het dus waarschijnlijk wel doordeweeks omdat die zaken in de weekenden daar niet voor open staan, en dus moeten er mensen de dag erna weer werken en dus moeten ze ipv 1 al 2 vrije dagen opnemen. Maar goed, feit is dat ze wil dat mensen vooraf aangeven te blijven tot 04:00 omdat ze anders voor iedereen drank afkoopt tot die tijd en gaan ze dan toch om 01:00 weg kost je dat toch snel 3x18,50 pp ongeveer. Maar dat kan en mag ze dus niet vragen van mensen. Die mogen gaan wanneer ze willen en het gros zit niet te wachten op nachtwerk.

De TO zegt " we willen tot vier uur want we willen een feest en niet alleen een receptie" maar een feest tot 01:00, wat wel normaal is, kan natuurlijk ook prima.Dat is niet helemaal waar, die staan er best voor open zolang er maar goed betaald wordt.
Ik zou het niet doen, dat feest tot 4 uur. Is er iemand die je daar wel een plezier mee doet? :-S Blijf je er dan zelf als bruidspaar ook bij?

Wij trouwen om 16uur, dus geen heel programma 's ochtends en daarna borrelen, hapje eten etc. Ik zie de meerwaarde van een een groot feest niet zo in. Zou er zelf ook nooit een hotel voor nemen om bij een bruiloft van iemand aanwezig te zijn. Uurtje of 22, 23 zullen de meeste mensen denk ik wel naar huis willen.
ga op zoek naar een andere lokatie.

Een lokatie die dicht bij je woonplaats ligt (neem aan dat meeste studievrienden daar ook wonen). Houd het feest in bijvoorbeeld een jeugdherberg. Wie wil overnachten kan dat voor een klein bedrag en de lokatie is zo dichtbij dat meerijden/busje huren goed te doen is.
Hmmm, tot 4 uur feesten. Dan naar je dure hotelkamer, met een beetje geluk lig je dan tussen 5 uur en half 6 in bed. En dan moet je uiterlijk om 10 uur weer opstaan, want om 11 uur moet je de kamer uit zijn. Kun je dus hooguit 4½ uur slapen en dan alsnog brak, slaperig en duf naar huis... En daar heb je dan een duur hotel voor betaald.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 juni 2013 @ 10:43:

Hmmm, tot 4 uur feesten. Dan naar je dure hotelkamer, met een beetje geluk lig je dan tussen 5 uur en half 6 in bed. En dan moet je uiterlijk om 10 uur weer opstaan, want om 11 uur moet je de kamer uit zijn. Kun je dus hooguit 4½ uur slapen en dan alsnog brak, slaperig en duf naar huis... En daar heb je dan een duur hotel voor betaald.

Het is eigenlijk heel simpel... als TO wil dat het feest tot zo laat duurt dan moet zij ook de hotelkamers voor haar kosten nemen.

Informeer eens bij een StayOK ofzo....
Maar spectral, dan nog kan ze niet eisen dat iedereen tot 04:00 blijft. Zelfs ALS ik zou moeten blijven slapen (wegens afstand) blijf ik echt niet tot 04:00 op een bruiloft. Wat zeg ik, op geen een event. Ik vind dat gewoon echt een absurd tijdstip. Dus nee bedankt. Ik haak rond 01:00 gewoon echt af.
Dat TO een eindtijd regelt geldt dat nog niet als aanwezigheidsverplichting. De kans is idd groot dat ze met 'n handjevol nachtbrakers overblijft die zich op haar kosten nog wel verder onder de tafel willen zuipen. Of je dat moet willen? Tja...
Haha, eensgezind topic dit, heb er niks meer aan toe te voegen. Ben heel benieuwd of Judith nog enige toelichting komt geven.
Tot 4 uur? Wat de rest ook al zegt, het is een vermoeiende lange dag en denk dat je zelf rond een uurtje of 1-2 helemaal kapot bent. Gasten zullen ook zeker niet tot die tijd blijven. De meeste haken toch eerder af. Natuurlijk zal er een groepje zijn die wel tot 4 uur willen blijven, maar wil jij dat? Rond een uurtje of 1 -2 kunnen ze al aardig wat gedronken hebben en rond 4 uur kan je ze vrees ik naar hun bed brengen in het hotel.

Reden waarom ik toch dicht bij huis wil trouwen is omdat ik mensen niet wil verplichten om een hotel te betalen. Zou het mensen graag cadeau doen maar dat kost zoveel dat ik dat er niet voor over heb. Dus ik zou de locatie aanpassen zodat mensen met de auto kunnen komen, of eventueel met een taxi naar huis kunnen gaan.
Dit lijkt me echt allemaal heel onhandig.

Vrienden van ons hebben laatst ook een bruiloft gehouden die behoorlijk budget was maar wel superleuk. Zij hebben dat midden in de stad gedaan en zijn zelf om 00:00 weggegaan. Is ook prima aangezien je al met zijn allen vanaf 20:00 aan de drank bent enzo.

Vervolgens konden de gasten nog een uur blijven en werden daarna naar buiten geveegd. Veel van onze vrienden (ook nog student) zijn toen op de fiets gestapt en nog de stad in gegaan.

Een feest tot 04:00.... volgens mij zit daar niemand op te wachten en het kost veel te veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven