Geld & Recht alle pijlers

Privacy? (studentendecanaat)

25-06-2013 12:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had laatst een afspraak met een studentendecaan vanwege een paar persoonlijk problemen. Toen ik daar kwam had die man opeens een dossier van mij van vorig jaar erbij. Hier had ik helemaal geen toestemming voor gegeven. Vorig jaar heb ik een aantal heel erg persoonlijke gesprekken gehad met een andere decaan, en ik vind het nu maar een naar idee dat opeens alle medewerkers van het decanaat zomaar bij mij dossier kan komen? Hoe zit dit eigenlijk, mag dit wel?
Welkom in de wereld van je hebt toch niks te verbergen...

Ik zou als ik jou was inzage en vervolgens dossiervernietiging aanvragen.
Volgens mij is een dossier van een student bij decanen alleen in te zien door de decanen. Dus voor jou helaas wel een andere decaan dan je eerder hebt gesproken, maar het is wel alleen voorbehouden aan de decanen (de dossiers).
Ja, je hebt een dossier en die zit in een afgesloten kast. Maar waarom denk je dat die gesprekken er ook in zitten? En dit jaar een persoonlijk gesprek, is dit in correlatie met je persoonlijke problemen en gesprekken van vorig jaar en heeft dit relatie tot je studie?
quote:juniper213 schreef op 25 juni 2013 @ 13:04:

Volgens mij is een dossier van een student bij decanen alleen in te zien door de decanen. Dus voor jou helaas wel een andere decaan dan je eerder hebt gesproken, maar het is wel alleen voorbehouden aan de decanen (de dossiers).Nou dat kun je wel op je buik schrijven. Daar kijkt dus iedereen in.
Lijkt mij nogal logisch. Wat Louba zegt, er zou zomaar een verband kunnen zijn. En ook al is het er niet, zo heeft de nieuwe decaan ook een volledig plaatje. Ook ivm eventuele aanpassingen ed die je toen gekregen hebt.
quote:meerdereklanten schreef op 25 juni 2013 @ 13:16:

[...]

Nou dat kun je wel op je buik schrijven. Daar kijkt dus iedereen in.Heb jij persoonlijke ervaring hiermee?
Het is toch logisch dat de opvolger/vervanger/collega decaan ook toegang heeft tot jouw dossier wanneer jij een beroep op die decaan doet? Ik snap niet waarom je daar zo verbolgen over bent? Als je bij de huisarts bent en je wordt door een andere huisarts geholpen dan je eigen huisarts, dan heeft deze ook toegang tot jouw gegevens. Lijkt mij ook wel zo logisch.
quote:NummerZoveel schreef op 25 juni 2013 @ 14:38:

Het is toch logisch dat de opvolger/vervanger/collega decaan ook toegang heeft tot jouw dossier wanneer jij een beroep op die decaan doet? Ik snap niet waarom je daar zo verbolgen over bent? Als je bij de huisarts bent en je wordt door een andere huisarts geholpen dan je eigen huisarts, dan heeft deze ook toegang tot jouw gegevens. Lijkt mij ook wel zo logisch.Dat hoeft niet per se hoor. Mijn dossier is bijvoorbeeld gedeeltelijk afgeschermd.
Nou, het zit zo. Ik had vorig jaar hele persoonlijke problemen die niet echt iets met mijn studie hadden te maken. Het decanaat is er gewoon voor algemene zaken.

Nu had ik dus een ander probleem wat wel studiegerelateerd was. Het stond compleet niet in verband met vorig jaar. Maar de decaan die ik nu had, had allemaal opmerkingen klaar over dingen van vorig jaar terwijl ik daar helemaal niet voor kwam. Bij het maken van een afspraak moet je ook aangeven waar het over gaat dus het was ook al duidelijk dat het iets anders was. Sowieso had deze man zijn opmerkingen wel klaar, hij maakte allemaal aannames waar ik het totaal niet mee eens was.
Als het vorige keer allemaal zo niet studiegerelateerd was en het decanaat alleen maar voor algemene zaken is, waarom heb je dat toen überhaupt allemaal verteld?
Vraag ik me ook af! Persoonlijke problemen die niets met studie te maken hebben bespreek je met een goede vriend, je moeder, een maatschappelijk werkster of psycholoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven