Geld & Recht alle pijlers

Wat vinden jullie?

25-06-2013 13:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Oja, hij zei ook nog toen ik voorstelde om dan alleen van de bovenburen de gang schoon te maken dat hij gekke henkie niet was en alleen de bovenverdieping te doen. Waarop ik trouwens zei dat hij dat sowieso al deed , aangezien mijn verdieping onder de spinnenwebben zit nog.

Lekker ad rem ;)

Verder geen verstand van dit soort zaken trouwens. De toon die hij tegen je aanslaat, vind ik niet normaal iig.
Wat een raar verhaal. Is dit een koophuis of een huurhuis? Als het een koophuis is: wat zegt de vve erover? En anders de verhuurder?
Wellicht heb je gelijk.

Maar je insteek van het telefoongesprek is ook niet helemaal vriendelijk. Ik zou wat meer begrip tonen voor de afspraak die er waarschijnlijk al 18 jaar is. Samen tot een oplossing komen is vaak meer bevredigend, dan zoals nu vol in de aanval gaan en al 3 redenen klaar hebben.

Bel hem nog eens terug, bied je excuses aan en vraag door over de afspraak die er al 18 jaar is.

Dan kom je vast verder dan nu.
De bovenburen hadden dit natuurlijk even moeten overleggen
Dit is heel lastig te beoordelen. Enerzijds snap ik jou! Want zonder dat je ergens om gevraagd hebt ligt er een rekening op je mat van 6 euro voor verleende diensten die niet goed zijn uitgevoerd. maar anderzijds snap ik hem ook want als jij voortaan zelf gaat schoonmaken mist hij wel zijn inkomsten. Overigens snap ik ook wel weer dat dat niet jou zorg is.
Van wie was de rekening dan? Van het schoonmaakbedrijf of van de buren die een briefje in elkaar hebben geflanst?
quote:Louba schreef op 25 juni 2013 @ 13:19:

Van wie was de rekening dan? Van het schoonmaakbedrijf of van de buren die een briefje in elkaar hebben geflanst?De rekening is van het schoonmaakbedrijf. Er staat ook een kvk nummer op.
Hoeveel werk kan het schoonhouden zijn?

Bel even aan bij de bovenburen, zeg dat jij niet gaat betalen, maar dat je best even elke week een bezem door het hele portiek wil halen.
quote:cootjep schreef op 25 juni 2013 @ 13:14:

Wellicht heb je gelijk.

Maar je insteek van het telefoongesprek is ook niet helemaal vriendelijk. Ik zou wat meer begrip tonen voor de afspraak die er waarschijnlijk al 18 jaar is. Samen tot een oplossing komen is vaak meer bevredigend, dan zoals nu vol in de aanval gaan en al 3 redenen klaar hebben.

Bel hem nog eens terug, bied je excuses aan en vraag door over de afspraak die er al 18 jaar is.

Echt waar? Ik zou lak hebben aan een afspraak die gemaakt is met de vorige bewoners. Helemaal als het werk gewoon niet goed gedaan is. Ik zou zeggen geen gebruik te willen maken van deze dienst.

Heel begrijpelijk dat niet iedereen geld heeft voor een schoonmaker, of glazenwasser.

Toen ik in een appartement woonde zat het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimte trouwens bij de bijdrage VVE.

Wellicht heb je gelijk.

er is geen afspraak, TO weet nergens van. Ook de bovenburen hebben niks te zeggen over TO haar portemonnee. de bovenburen kunnen hooguit een afspraak maken met de schoonmaker voor hun deel van het portiek.

zal te gek worden, als ik verhuis, vorige bewoner had een deal met de glazenwasser en dus kan ik voortaan de glazenwasser betalen. Of de SRV-man (bestaan die nog) kwam elke week boodschappen brengen, dus die kan ik nu overnemen.

Nieuwe bewoner is nieuwe deal. TO doet niks fout

Wellicht heb je gelijk.

Ik was heel vriendelijk . In mijn OP geef ik gewoon een samenvatting. Maar hij begon gelijk de aanval toen ik wat vragen stelde zoals: 'ik vroeg mij af waarom ik deze factuur heb gehad?'

Ik wil hem best terugbellen, maar hij was niet echt tot rede vatbaar. Ik heb echt geprobeerd een oplossing te zoeken. Ik weet ook eigelijk geen andere oplossing dan alleen van de bovenburen schoonmaken.

Ja ik heb er nog een, maar of de bovenburen daar blij mee zijn. Dat is dat hij gewoon de factuur blijft sturen naar bovenburen en ik gratis voor hem alles schoonmaak. Ik vind het vervelend dat ik nu 'een probleem' veroorzaak terwijl ik er net woon.

Aan andere kant: het is gewoon ook echt niet schoon en hij wilde niet eens terugkomen om te kijken. Als ik een schoonmaakbedrijf heb en mensen bellen mij op dat het niet schoon is, dan sta ik binnen 5 minuten met schaamrode wangen voor de deur om te kijken of het waar is.

En ik vind 6 euro, voor iets wat ik makkelijk zelf kan doen weggegooid geld. Het is echt maar 1 lage trap en 2 kleine gangetjes.
Je betaalt toch niet voor iets wat niet goed wordt afgeleverd? Kortom: je betaald 6 euro voor wat lekkere spinnenwebben? Nee, dat zou ik ook niet doen. Ik vind dat je gelijk hebt.
quote:Captain_Obvious schreef op 25 juni 2013 @ 13:13:

Wat een raar verhaal. Is dit een koophuis of een huurhuis? Als het een koophuis is: wat zegt de vve erover? En anders de verhuurder?Koophuis. Vve heb ik nog niet erover gesproken. Neem aan als van vve is dat het ook in de vve kosten zit? Geen idee. Ik zal eens contact met ze opnemen.
Ga gewoon met dit verhaal naar de bovenburen. Maar behoud je eigen grens. Jij wil niet betalen voor niet-geleverde diensten.
Bedankt voor alle reacties.

Ik zal inderdaad even naar de bovenburen gaan of een briefje schrijven en erin uitleggen dat ik mijn eigen portiek wil schoonhouden.

En dat de huidige schoonmaker helaas niet akkoord gaat met het alleen schoonmaken van de bovenverdieping.
quote:eiland schreef op 25 juni 2013 @ 13:27:

[...]

Echt waar? Ik zou lak hebben aan een afspraak die gemaakt is met de vorige bewoners. Helemaal als het werk gewoon niet goed gedaan is. Ik zou zeggen geen gebruik te willen maken van deze dienst.

Heel begrijpelijk dat niet iedereen geld heeft voor een schoonmaker, of glazenwasser.

Toen ik in een appartement woonde zat het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimte trouwens bij de bijdrage VVE.Je hebt absoluut gelijk. Ik doelde meer op hoe het gesprek begonnen is. Daar zou ik zelf mijn aandeel zoeken, bij iemand anders kun je minder veranderen dan bij jezelf.
Ah, oke...dan heb ik niks gezegd!

Ik zou het ook bij de bovenburen zoeken!

Succes!
quote:eiland schreef op 25 juni 2013 @ 13:27:

[...]

Toen ik in een appartement woonde zat het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimte trouwens bij de bijdrage VVE.

Erg mee eens.

Beetje jou uit gaan zitten foeteren omdat je iets niet wil betalen waar je niet om gevraagd hebt.

Niet doen hoor. Als de bovenburen het nog willen betalen zij lekker twaalf euro. Jij betaalt niks.
Als iemand meteen begint te schreeuwen is dat een geval van 'de aanval is de beste verdediging'. Meestal omdat iemand zich dan betrapt voelt. Hij weet, als schoonmaker zijnde, best dat 'ie niet netjes sopt maar een grote bek opzetten wil nog wel eens helpen. Alleen wordt de boel dan weer niet schoner van.

Wat mij betreft zou zo'n schreeuwend figuur omhoog kunnen vallen.
Raar verhaal. Als ze het niet goed doen, moet je daar wat van kunnen zeggen. En als je geen behoefte hebt aan deze dienst, moet je het ook zeggen. Simpel.

Met je bovenburen zou ik het gewoon bespreken. Niet in een brief je hele verhaal opschrijven. Hooguit een briefje in de bus doen dat je het graag met ze wilt hebben over de schoonmaak (als je ze niet direct kunst spreken door hun vakantie).
Je hebt het over je hypotheek, dus neem ik aan dat je een koophuis hebt.

Bepaal jij even , wie er jouw trapportaal schoonmaakt.

Je hebt groot gelijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In feite heb je met je bovenburen ook niks te maken...........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En dit is een echt schoonmaakbedrijf? Volgens mij komen die voor 6 euro nog niet eens voorrijden, laat staan dat ze voor dat geld een hele trap en gang gaan schrobben...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Jullie hebben gelijk. Het is mijn koophuis en dus ook mijn portiek. Als de bovenburen het schoon willen houden met een schoonmaker is prima, maar ik heb daar niks mee te maken. Voelde me een beetje rot, maar het is toch wel raar dat de buren niks tegen mij gezegd hebben en zomaar tegen de schoonmaker zeggen dat ik de helft betaal.

Dus zodra ik de buren zie dan zal ik ze uitleggen dat ik graag hun gedeelte ook schoonmaak als zij daarop prijs stellen en anders een andere schoonmaker moeten zoeken die wel alleen het bovengedeelte wil schoonmaken. Wat echt letterlijk een gangetje is van 1 vierkante meter en een trapje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven