grommend katachtig monster
dinsdag 25 juni 2013 om 20:04
Hoi,
Ik heb een vraag over mijn kat, (gecastreerde kater),
hij is nu zo'n 3 jaar oud. Hij komt uit het asiel, ik heb hem
als kitten van 3 mnd gekregen. Het eerste jaar was hij niet op
te pakken zonder dat ik opengekrabt werd. Dat is geleidelijk aan
minder geworden, maar een enorme knuffelkat is het niet. Heel af
en toe als hij zin heeft komt hij een keer kroelen. Ook is heteen
enorm liefhebber van buitenzijn. Nu het probleem, hij gromt.
En niet een beetje, maar echt enorm, als iets niet naar zijn zin gaat.
Rond 18 uur, komt hij meestal eten, waarna hij van mij niet meer
naar buiten mag. (Hij is de hele dag al buiten, dus s nachts hou ik
hem binnen) Nu is hij al anderhalf uur boos grommend rond
aan het wandelen.
Wat doe ik hier aan? Geen van mijn eerdere katten heeft dit ooit
gedaan, is dit normaal?
(Pijn kan het eigenlijk niet zijn, hij doet dit al sinds hij kitten is en is
in de tussentijd al meerdere malen door da onderzocht.)
Ben benieuwd of jullie weten hoe ik hier het best mee om kan gaan!
Ik heb een vraag over mijn kat, (gecastreerde kater),
hij is nu zo'n 3 jaar oud. Hij komt uit het asiel, ik heb hem
als kitten van 3 mnd gekregen. Het eerste jaar was hij niet op
te pakken zonder dat ik opengekrabt werd. Dat is geleidelijk aan
minder geworden, maar een enorme knuffelkat is het niet. Heel af
en toe als hij zin heeft komt hij een keer kroelen. Ook is heteen
enorm liefhebber van buitenzijn. Nu het probleem, hij gromt.
En niet een beetje, maar echt enorm, als iets niet naar zijn zin gaat.
Rond 18 uur, komt hij meestal eten, waarna hij van mij niet meer
naar buiten mag. (Hij is de hele dag al buiten, dus s nachts hou ik
hem binnen) Nu is hij al anderhalf uur boos grommend rond
aan het wandelen.
Wat doe ik hier aan? Geen van mijn eerdere katten heeft dit ooit
gedaan, is dit normaal?
(Pijn kan het eigenlijk niet zijn, hij doet dit al sinds hij kitten is en is
in de tussentijd al meerdere malen door da onderzocht.)
Ben benieuwd of jullie weten hoe ik hier het best mee om kan gaan!
dinsdag 25 juni 2013 om 20:07
dinsdag 25 juni 2013 om 20:12
Het begint altijd huilend bij de achterdeur, als ik dan NEE zeg, loopt hij grommend weg. Als ik dan ergens anders heen loop, gaat hij aan de deurklink hangen... (zo is hij ooit al eens buiten gekomen, dus sindsdien gaat de deur op slot) als dit niet lukt is het weer grommen afgewisseld met heeel zielig huilen en lief kijken.....
dinsdag 25 juni 2013 om 20:14
quote:boanny schreef op 25 juni 2013 @ 20:11:
Waarom laat je hem niet gewoon naar buiten?
Voor TO is dit schijnbaar niet gewoon. Voor mij overigens ook niet. De kat maar geven wat hij wil lijkt me niet de oplossing van het probleem.
TO, ik heb geen flauw idee. Heeft je dierenarts nooit gezegd wat het zou kunnen zijn? Wat een apart verhaal! (Overigens, katten hebben volgens mij allemaal wel wat spastische trekjes, dus het verrast me niet )
Waarom laat je hem niet gewoon naar buiten?
Voor TO is dit schijnbaar niet gewoon. Voor mij overigens ook niet. De kat maar geven wat hij wil lijkt me niet de oplossing van het probleem.
TO, ik heb geen flauw idee. Heeft je dierenarts nooit gezegd wat het zou kunnen zijn? Wat een apart verhaal! (Overigens, katten hebben volgens mij allemaal wel wat spastische trekjes, dus het verrast me niet )
dinsdag 25 juni 2013 om 20:15
Als eens Bach rescue druppels of spray geprobeerd?
Baat het niet...
http://diergeneesmiddelen ... -middelen/331-bach-rescue
Baat het niet...
http://diergeneesmiddelen ... -middelen/331-bach-rescue
dinsdag 25 juni 2013 om 20:22
Ik heb zelf ook een vrij heftige kat. Heb hem gevonden als zwerfkitten in Griekenland en het wilde zit hem in de genen
Hij is heel dominant en als hij iets niet mag (bv naar buiten) gaat hij ook deur hangen en hard mauwen.
Of ouwe kat hier klieren of mij aanvallen.
Ik accepteer hem zoals hij is omdat hij ook hééél lief kan zijn
Maar het gegrom van Theo75's kat lijkt mij meer dat het dier ook echt stress heeft??
Hij is heel dominant en als hij iets niet mag (bv naar buiten) gaat hij ook deur hangen en hard mauwen.
Of ouwe kat hier klieren of mij aanvallen.
Ik accepteer hem zoals hij is omdat hij ook hééél lief kan zijn
Maar het gegrom van Theo75's kat lijkt mij meer dat het dier ook echt stress heeft??
dinsdag 25 juni 2013 om 20:24
quote:rozehanddoek schreef op 25 juni 2013 @ 20:14:
[...]
TO, ik heb geen flauw idee. Heeft je dierenarts nooit gezegd wat het zou kunnen zijn? Wat een apart verhaal! (Overigens, katten hebben volgens mij allemaal wel wat spastische trekjes, dus het verrast me niet )Lijkt mij juist dé oplossing. En niet omdat je dan toegeeft of iets dergelijks, maar gewoon omdat dat bij een kat hoort. Het moet natuurlijk wel makkelijk kunnen. De hele tijd portier gaan spelen lijkt mij ook geen doen.
[...]
TO, ik heb geen flauw idee. Heeft je dierenarts nooit gezegd wat het zou kunnen zijn? Wat een apart verhaal! (Overigens, katten hebben volgens mij allemaal wel wat spastische trekjes, dus het verrast me niet )Lijkt mij juist dé oplossing. En niet omdat je dan toegeeft of iets dergelijks, maar gewoon omdat dat bij een kat hoort. Het moet natuurlijk wel makkelijk kunnen. De hele tijd portier gaan spelen lijkt mij ook geen doen.
dinsdag 25 juni 2013 om 20:30
De kat mag niet naar buiten en daar wil hij lekker over mopperen. Zolang hij jou of andere huisgenoten geen kwaad doet, lekker laten mopperen. Hij houdt er vanzelf wel mee op.
Ik vind zes uur 's avonds wel vroeg voor een kat om niet meer naar buiten te mogen. Ik zou 'm buiten laten tot 9/10 uur. Misschien dat zijn slechte humeur dan ook over is.
Ik vind zes uur 's avonds wel vroeg voor een kat om niet meer naar buiten te mogen. Ik zou 'm buiten laten tot 9/10 uur. Misschien dat zijn slechte humeur dan ook over is.
dinsdag 25 juni 2013 om 20:31
Ik weet het niet. Ik heb nooit echt ervaring gehad met een gestresste kat. Wel met aanstelleritis. Die van mij heb ik meegenomen naar het buitenland en van de één op de andere dag een binnenkat van gemaakt. Ik vind dat mijn kat niet buiten hoeft te zijn zonder mij, dus gaan we alleen met de riem naar buiten. Ze heeft daar bij mij geen keuze in gehad.
Ze probeert mijn vriend te manipuleren, dus als hij thuis komt gaat ze schreeuwen en bij de deur staan. Maar als hij er niet is, dan is ze gewoon rustig. Als hij dagen weg is, heb ik ook geen last van dat gemiep. Ik heb dus het idee dat het soms ook aan de houding van de eigenaar kan liggen. Dus dat er niets is, maar dat de kat voelt dat hij grip heeft dmv schreeuwen/grommen/enz.
Edit: even om toe te voegen, ik ben geen expert en ik heb er verder ook geen verstand van. Spreek alleen uit eigen ervaring
Ze probeert mijn vriend te manipuleren, dus als hij thuis komt gaat ze schreeuwen en bij de deur staan. Maar als hij er niet is, dan is ze gewoon rustig. Als hij dagen weg is, heb ik ook geen last van dat gemiep. Ik heb dus het idee dat het soms ook aan de houding van de eigenaar kan liggen. Dus dat er niets is, maar dat de kat voelt dat hij grip heeft dmv schreeuwen/grommen/enz.
Edit: even om toe te voegen, ik ben geen expert en ik heb er verder ook geen verstand van. Spreek alleen uit eigen ervaring