Gezondheid alle pijlers

Schimmelnagel..

18-06-2012 10:02 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest en heb mijn grote teen nagel en voeten laten zien. Onder mijn voeten heb ik schilfertjes en krijg gauw kloven dus daar krijg ik daktarin zalf voor maar mijn grote teennagel is echt een ramp. Ik heb dus een kalk/schimmel nagel. De dokter kwam gelijk met de optie er af halen die nagel. Dus ik gelijk, ja maar,,,dat kan toch niet en dat doet toch zeer en hoe moet dat nou en en en,,, pffff,, tweede optie zijn pillen voor 3 maanden lang. Die zijn niet goed voor je lever en de anticonceptie pil werkt dan niet meer dus moeten mijn vriend en ik een andere anti conceptie gebruiken, en dan mag je 3 maanden lang geen alcohol drinken (dat is niet zo erg) maar de kans dat het werkt is niet 100%. Want bij 70% werkt het medicijn wel en bij 30% dus niet. En dan moet de nagel eraf groeien. Optie 3 is laten zitten en wachten tot het een soort van rotsje is geworden en dan is er echt geen redden meer aan... Maar de dokter zei je bent nog jong dat is toch zonde! Heeft iemand hier ook z'n nagel (ik hebt dan dus een gele nagel met verdikkingen en zware bruin/zwart verkleuring)

En heeft hiemand hier ervaring met het er af halen van een nagel, nou ja ik hoor het graag.
O, kreeg net als laatste bericht een andere.

Maar misschien dat het moment er is om verder te berichten over de resultaten?
Gebruik nu drie maanden minstens 4 maal per week vaporub. Bij mijn rechtergrote teen zie je nu dat het nieuw aangegroeide stukje nagel donkerroze is. Iets donkerder dan normaal maar meestal was dat al rozig en glad. Pas de laatste anderhalve centimeter is wit en bobbelig. Het is nu dus afwachten wat er gebeurt als het nieuw aangegroeide verder naar boven uitgroeit. Er lijkt wel wat verandering/verbetering te zien.

Op mijn andere rechtertenen zie ik dag de gehele teen wat rozer is geworden en minder bobbelig. Ook hierbij nog even afwachten hoe het er bij de uitgroei uitziet.

Al met al na drie maanden wel al wat verbetering.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik doe er nu een maand vicks vaporub op. De schimmelnagel is nog niet weg, had ik ook niet verwacht, maar ik hou nog even vol. Het ziet er wel beter uit, maar dat is denk ik ook omdat ik de nagel nu erg vaak afknip. Daardoor is de nagel wat platter.
Ik ben vrij kort na vorige bericht gestopt met smeren. Ik merk nu wel dat omdat teennagel niet meer vet wordt ingesmeerd dat daarom de nagel weer brokkeliger wordt. Ik heb nog steeds flinke last van kalknagels , misschien zelfs meer want die roze donkererand is nu ook kalknagel geworden. Al met al geen succes maar dat kan komen mdat ik niet tot uitgroei met vicks heb gesmeerd.
Laatst met een gezondheidsprogranna op tv werd er verteld dat alleen die pillen die je van de huisarts krijgt voorgeschreven ,helpen. Alle andere middeltjes doen niets.
Ik heb ook twee keer zo'n pillen kuur geslikt. 2e Keer was de huisarts geen voorstander omdat het niet goed is voor je lever, maar heb ze toen toch meegekregen. Zonder lever-test of iets dergelijks, en ik heb ook nog ooit iets gehoord over alcohol en ben dus gewoon uit geweest tijdens beide kuren. Ze hielpen wel alle twee, en ik had zelf geen last van merkbare bijwerkingen...

Misschien dat als je wat ouder bent (en dus misschien door tijd een al wat minder goed werkende lever hebt) die pillen vervelender zijn, maar voor jonge mensen kan het denk ik prima! Ik wilde de 2e keer in ieder geval zo snel mogelijk weer van die rot-nagels af (en ook voordat mijn hele voet onder zat zoals de 1e keer, bleh).
Het probleem van zomaar pillenkuren slikken is ook dat je er resistente schimmels door kunt kweken. Prostitués hebben in het verleden nieuwe geslachtsziektes gekweekt door telkens pillenkuren, zalf en weet ik niet wat allemaal te gebruiken. (Heb zelf 2 keer een antibioticakuur geslikt tegen een blaasontsteking. De tweede keer hoefde ik me niet ziek te melden. Maar niet meer nodig gehad sinds ik ben gaan lezen wat je er zelf tegen kunt doen op een natuurlijke manier. Ben er na 1 tot 2 dagen vanaf gewoon door even anders te drinken. Meer zodat er meer uitgeplast wordt. Dat is heel simpel en effectief. En vooral prettig dat je niet naar een arts hoeft. De eerste keer dacht ik dat ik iets had opgelopen. Maar bepaalde pillenkuurtjes maken ook dat de gewone pil niet meer werkzaam is.)

Bovendien is het niet verstandig om te denken dat je met pillen alles kunt weg krijgen. Zomaar een pillenkuur slikken kan de symptomen camoufleren, maar op langere termijn werken ze niet meer.

Je eigen lichaam bouwt geen weerstand op als je alles met pillen weg probeert te krijgen. Is echt alleen maar aan te raden om het lichaam te helpen als het echt te weinig weerstand heeft.
Heb net toevallig iets gelezen op Internet.

Er zijn ook look-a-likes van kalknagels. Ze lijken er op maar zijn NIET besmettelijk.

Interessant (en alleen daarom voeg ik het hier toe) is dat het minder wordt door zonlicht en zoutbaden. Een simpel zonnebad en voetenbad met zout. Ik geloof dat de huidzalven en andere middeltjes weinig effect hebben. Wel een goede verzorging van je lichaam en voeten. Is nooit wetenschappelijk aangetoond dat het veranderen van levensstijl genezend is. Maar een slechte levensstijl kan weer wel een negatief effect hebben op zoiets als bijvoorbeeld psoriasis. En daarvan kunnen de verschijnselen en symptomen zich ook op de nagels voordoen en dat lijkt erg veel op de WEL besmettelijke schimmelinfecties. Kan je smeren wat je wil met die dure rommel, maar helpt dan net zo min.

Hier de pagina. Misschien doe ik er iemand een plezier mee. Heb dat misschien ook, maar ook stress kan zoiets veroorzaken. Ga ik toch liever voor een lekker voetenbadje met zeezout en lekker vertroetelen van de voeten en nagels waardoor er als vanzelf in ieder geval beter gaan uitzien.

http://mens-en-gezondheid ... ing-en-voeding-dieet.html
Hé dat van die dampo, heb ik ook weleens vaker gehoord.

Werkt dat echt???
Helaas heeft die dampo/vick blue bij mij niet geholpen.

Las toevallig vandaag dat er een laserbehandeling is die wel echt werkt. Ik heb nog niet gegoogled dus weet het fijne er nog niet van.
Hmmm...ik heb bijna een jaar die Nailner pen gebruikt. Mijn kalknagel was niet zo heel erg (witte vlekken en de bovenkant van de nagel was wat moeilijker door te knippen, maar je zag geen dikke bruine bobbels ofzo.

Nou ja, Nailner pen hielp vrij snel, witte vlekken waren snel weg, een heel jaar door gegaan met de nagel in te stiften. Paar maand geleden gestopt...en nu is mijn nagel met witte vlekken weer terug :(

Heb nu daktarine nagellak gekocht, maar zit erover te twijfelen om die maar te laten staan en met vaporub te werken.

Of 's ochtends daktarine nagellak en 's avond vaporub.

Zo irritant dat je die middeltjes zo lang moet gebruiken.

Is er zoveel medische kennis en dan is het nog zo lastig om zo simpel iets als een kalknagel op een effectieve manier te genezen, zo irritant!
Ik zat best wel veel met mijn handen in het water. Daar werden ze slap van. Nagels zijn poreuzer dan de huid. Je zou ook zo'n kuurtje voor nagels kunnen proberen voor de vingernagels, maar dan op de tenen.

Ik heb nu weer nagelverharder op mijn vingernagels en dat helpt wel. Bij mij tenminste, want ik werd eer een beetje gek van dat ze steeds weer beschadigd werden. Maar nu lak en vijl ik weer regelmatig en houd ze kort. Ze zien er beter uit. Moet dat toch gaan proberen met mijn tenen. Misschien zijn de nagels gewoon te droog. (Was een heel behandelplan met oliebadje en daarna nagelolie inmasseren. Vervolgens verharder en de volgende dag nog een laagje en zo voorts. Zat als bijsluiter bij de nagelverharder van de etos.)

Ja en als ik geen verse groenten heb gegeten dan krijg ik last van mijn darmen. Lang weekeinde ongezond eten en gisteren gewoon weer zelf gemaakt en verse groenten gegeten en alles gaat weer zoals het wezen moet.
Ik was erg tevreden over de scholl nagellak met wegwerp vijltjes.
Het is trouwens wel terug. Maar nu op een andere nagel (eerst zat het op beide grote tenen. Nu op een kleintje).
Heb vanalles geprobeerd om ervan af te komen. Gebruik nu sinds 6 weken Naloc. Mijn nagels zien er in deze korte tijd al 300x beter uit. Vijl ze om de dag en schrob mijn nagels in d ochtend met een nagelborsteltje met groene zeep. Dit werkt bij mij tot nog toe het best!! Echt het proberen waard. Ik zeg; doen!!
Zelf ook gehad. Niks hielp. Dus alles wat hier boven staat is dikke onzin. Ik heb zoveel geld weggegooid aan al die zalfjes en druppeltjes en gekkigheid. Ik vind het echt slecht dat daar zoveel reclame voor wordt gemaakt en dat de drogisten je gewoon oplichten!!!!! Enigste wat hielp waren die tabletten. Inderdaad niet heel gezond maar een gezonde lever kan het aan. Ik moest er voor en tijdens de kuur bloed laten prikken om m'n leverwaardes in de gaten te houden. Maar heb weer prachtige nagels! Het was het waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven