Gezondheid alle pijlers

Schimmelnagel..

18-06-2012 10:02 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest en heb mijn grote teen nagel en voeten laten zien. Onder mijn voeten heb ik schilfertjes en krijg gauw kloven dus daar krijg ik daktarin zalf voor maar mijn grote teennagel is echt een ramp. Ik heb dus een kalk/schimmel nagel. De dokter kwam gelijk met de optie er af halen die nagel. Dus ik gelijk, ja maar,,,dat kan toch niet en dat doet toch zeer en hoe moet dat nou en en en,,, pffff,, tweede optie zijn pillen voor 3 maanden lang. Die zijn niet goed voor je lever en de anticonceptie pil werkt dan niet meer dus moeten mijn vriend en ik een andere anti conceptie gebruiken, en dan mag je 3 maanden lang geen alcohol drinken (dat is niet zo erg) maar de kans dat het werkt is niet 100%. Want bij 70% werkt het medicijn wel en bij 30% dus niet. En dan moet de nagel eraf groeien. Optie 3 is laten zitten en wachten tot het een soort van rotsje is geworden en dan is er echt geen redden meer aan... Maar de dokter zei je bent nog jong dat is toch zonde! Heeft iemand hier ook z'n nagel (ik hebt dan dus een gele nagel met verdikkingen en zware bruin/zwart verkleuring)

En heeft hiemand hier ervaring met het er af halen van een nagel, nou ja ik hoor het graag.
Nou EVA en de rest, jullie hebben me overtuigd. Ik heb de HA gebeld en de pillen kuur geannuleerd. (gelukkig was de opdracht nog niet door gezet) ik heb wel mijn daktarin nagellak wel op gehaald en de zalf voor voetschimmel. En ben naar de drogist gegaan en heb vick vaporub gekocht. Even voor de samenvatting,,hoe smeer ik die vicks er nou precies op? en raden jullie dan ook aan om die nagel te vijlen? En mijn vrienmd roept al eeuwen ga nou eens naar de pedicure! maar ik gun mezelf geen tijd en ben te gierig denk ik...
Wat ik deed: na het douchen nagelbed plat vijlen, dik insmeren met vaporub, de hele nagel en omgeving, pleister erop, leukoplast eromheen zodat de pleister niet afraakt. Nachtje laten zitten. Ik deed het zon 3 keer in de week, maar zag (echt waar) na één keer al resultaat! Maar wel doorzetten tot het helemaal weg is, en nu doe ik het nog 1x per twee weken om te zorgen dat het niet terugkomt.
ok, wish me luck ik begin vanaf vanavond!
Ik ben mijn kalknagels kwijt geworden met emoeolie,

elke keer na het douchen insmeren en je krijgt er ook zachte voeten van!
Ik heb het ook al 2x gehad :(, maar bij mij hielpen juist alleen die pillen. De 2e keer moest ik er echt om vragen, want de huisarts gaf ze liever niet omdat ze dus niet goed zijn voor je lever en een kalknagel verder niet schadelijk is. Maar ja, ik ben ook nog jong, en schaamde me dood om die lelijke nagels . Ik heb uiteindelijk dus toch wel die pillen gehad en was er na 2 maanden vanaf (gewoon uitgegroeid, zijn er bij mij nooit afgevallen gelukkig). Ik moet wel zeggen dat ik de heisa om de bijwerkingen niet goed snap: ik heb nooit iets gemerkt, alletwee de kuren niet.
Ik raad je ook echt Vicks Vaporub aan. En dat het duur zou zijn is niet waar, ik gebruik het nu een maand of twee en ben nog steeds met het kleine potje bezig, dat was een euro of vijf, zes geloof ik. Ik smeer er veel op en probeer het ook zo veel mogelijk onder mijn nagel te duwen. De plekken op mijn nagel werden wit (neem aan dat dat de schimmel was) en groeien er gewoon uit. Er gewoon een ritueel van maken na het tandenpoetsen bijvoorbeeld voor je gaat slapen. Ik zou dit zeker een paar weken de kans geven (wel iedere avond gebruiken) en als het niet helpt pas nadenken over de pillen. Succes!
quote:Borninaugust schreef op 18 juni 2012 @ 19:59:

Ik raad je ook echt Vicks Vaporub aan. Er gewoon een ritueel van maken na het tandenpoetsen bijvoorbeeld voor je gaat slapen. Ik zou dit zeker een paar weken de kans geven (wel iedere avond gebruiken) en als het niet helpt pas nadenken over de pillen. Succes!

Maak daar maar een jaar van, want zoveel tijd heeft een nagel nodig om volledig uit te groeien / een volledig nieuwe nagel te krijgen.

Maar inderdaad, dagelijks in een voetenbadje met azijn en daarna vicks vaporub erop en een pleister erop. Helpt gegarandeerd!

Succes!
Ja voor het er helemaal uit is klopt, maar ik zag echt al snel iets veranderen!
Ik had een soort van kleine rots en volgens mijn huisarts was het geen kalknagel. Had wel heel veel kenmerken.

Die kleine rots is ondertussen bijna weer een normale nagel.

Ik heb regelmatig foto's gemaakt en die op een rijtje gezet. Dan zie je pas de verbeteringen.

Even zoeken op eerdere topics over kalknagels. Daarin staan ook tips over goed eten.

Met azijn moet je oppassen, want dat is heel erg agressief voor je huid. Na een tijdje ga je daar last van krijgen. Je nagels zijn trouwens poreuzer dan je huid.
Dit is echt een RAMP! Ik heb dat ook bij 1 volgens mij zelfs nu 2 nagels...waarom kan het niet vanzelf verdwijnen?

Ik heb dampo in huis en goed ik kan het best dagelijks aanbrengen, maar wie heeft daar zin in? En waarom zou ik mijn heerlijke beddengoed vies maken met dampo?
Allemaal geprobeerd. De pillen drie maanden geslikt. Nog een keer de pillen geslikt. En uiteindelijk twee teennagels laten afknippen. Had ik dat maar eerder gedaan, het was snel over met die onzin.

Maar je zit wel weken aan verband en slippers vast... Om maar niet te spreken van de nagelverwijdering, dat knippen voel je niets van, maar die verdóving, god!

Secuur Vicks aanbrengen of je voet in de azijn op te lossen lijkt me eerlijk gezegd nog niet zo'n slecht idee.
Maar wat ik dus wil zeggen: die pillen kostten me maanden, maakten het onmogelijk om een keer uit te gaan en ze werkten niet eens. Het knippen was ongeveer zo erg als een kies trekken. Minder eigenlijk, want de helft lag toch los.

Dus als Vicks/azijn geen oplossing is, is het wel snel gefikst. En binnen twee/drie weken is je nagelbed net zo gevoelig als de rest van je huid, dus al duurt het lang voor de nagel om te groeien, de pijn heb je alleen echt aan het begin.
Ik weet dat mijn moeder ontzettend ziek is geweest van de pillen en er binnen een maand mee gestopt is. De vicks en azijn optie heb ik ook wel eens gehoord. Daarbij beddengoed, handdoeken en sokken regelmatig heel heet wassen (90 graden). De schimmels kunnen daar ook in zitten. en het heeft niet zo'n zin als je na de vicks de schimmels via je sokken weer terug krijgt.
Iedereen roept dampo gebruiken, maar hoe krijg je het onder je nagel en nagelriem?
Vicks Vapurub Rules!!!!!!!!

Oké, hier mijn verhaal. Al zeven jaar heb ik twee weerbarstige schimmelnagels. Eerst aan de ene grote teen, toen aan de andere. In Amerika kocht ik een flesje spul met op het doosje veelbelovende plaatjes van schimmelnagels die op miraculeuze wijze in zachtroze babynageltjes veranderden. Werkte voor geen meter. Toen kwam de tea tree oil. Werkte een beetje maar de lucht was zo vies dat ik het niet volhield, bovendien vond ik het enorm veel gepriegel. En dus ging ik naar de huisarts om pillen te vragen. HIj wilde die niet geven omdat die pillen voorkomen in de tien medicijnen met de allermeeste bijwerkingen, waaronder leverbeschadiging. Ook na sterk aandringen wilde hij ze niet geven. Er was volgens hem ook weinig aan te doen. En dus kocht ik een peperduur wit stiftje van een of ander merk waarmee ik min nagels braaf een jaar bewerkte, zonder resultaat. Daarna volgde de nagellak, die ook niet hielp. Ten einde raad vroeg ik een bevriende hoefsmit om hulp omdat paarden immers ook veel last hebben van schimmels op hun hoefjes. Hij gaf me een fles appelazijn met daarin zeven verschillende esotherische olieen - en eindelijk werkte er iets. Maar snel werkte het niet want na een jaar twee keer per dag azijn en een hele rits olieen op mijn tenen te hebben gesmeerd was het wel echt beter, maar nog niet voorbij. En zodra ik ophield met dat spul waren de nagels in twee weken tijd nog erger dan ervoor. Na zeven jaar frutten met die rotnagels ben ik gaan zoeken op internet en kwam in Amerika lyrische verhalen tegen over vicks vaporub. En dat is het mooie van internet, de kracht van de massa. Of, tenthousand lemmings (lees: mensen met kalknagels) can't be wrong. En dus kocht ik in juni van dit jaar (2012) een potje vicks vaporub en smeerde dat elke ochtend en avond op mijn tenen, knipte mijn nagels heel kort en probeerde ook nog wat vicks onder de nagel te poetsen. De eerste twee dagen deden mijn nagels pijn, heel gek. Daarna werden de randjes onde rmijn nagel pikzwart en daarna zie ik ze elke dag verbeteren. OM die gele bobbelige ellende te verbergen (want zomer) lakte ik mijn nagels. Mijn vriend inspecteerde braaf elke week mijn nagels en zei dat hij het echt zag verbeteren. Vandaag heb ik de nagellak eraf gehaald, voor het eerst in anderhalve maand en ik heb echt twee prachtige nagels. Ze zijn nog niet helemaal perfect, maar wel bijna. En ik had mezelf beloofd dat als het echt zou werken ik het op internet zou zetten om het met iedereen te delen. Zo'n potje kost iets van drie of vier euro en ik ben nu, na drie maanden nog maar een half potje verder. Veel beter dan die honderden euros die ik uitgaf aan die niet werkende witte stiftjes!!! Gek genoeg is er op de site van vicks zelf niks over dit wondermiddel te vinden. Volgens mij zouden ze een fortuin kunnen maken als ze nu vicks vaporub op de markt brengen met een sticker met 'werkt gegarandeerd tegen kalknagels". Nou ja, ik ben heeeeel erg blij in ieder geval. En smeren is echt net zo iets als je tanden poetsen, gewoon een gewoont evan maken.
Vanavond een potje Vicks kopen dan maar. Mijn kalknagels breken aan alle kanten af waardoor gekleurde nagellak ook niets meer verbergt ;-(
Poep, wie heeft jou gescheten?
Die van het Kruidvat doet hetzelfde.

Moet je wel even uitkijken met overgevoeligheid.

Regelmatig de nagels vijlen en ook wat dunner vijlen als het te dik is dat wil ook wel helpen, maar oppassen dat je het niet te dun vijlt.

Bij een pedicure langs gaan dat kan natuurlijk ook om het bij te laten werken.
Wacht maar even met de pillen. Ik had aan mijn vingernagels schimmel. Ze lieten los, het werd groen (en stonk..) .De huidarts gaf me de tip het losse deel steeds af te knippen en elke dag voor het slapen gaan in de azijn te dopen. Het ging niet snel (dokter zei twee maanden, het werd wel een half jaartje) maar het is helemaal verdwenen!
Ik ga dat van die vicks ook eens proberen. Al jaren een lelijke schimmelnagel. Hij is alleen niet helemaal verschimmeld maar er zitten steeds vlekken op. Dus ik hoop dat het een beetje helpt.
Mijn man gebruikt ook de Vicks en het helpt hier ook! De nagel die nu nieuw gegroeid is, is schoon en het gele groeit langzaam uit nu en verspreid zich niet verder. Alleen tja, het is en blijft en man en meneer heeft er niet zo' zin meer in om ermee door te gaan dus nu laat ie het weer versloffen....zucht....
marjoleine; in jouw posting lees ik dat je pas na anderhalve maand vaporub-gebruik de nagellak er af hebt gehaald. Moet je dit niet verwijderen dan voordat je de vaporub er op smeert? Lijkt mij dat je het direct op je nagel moet smeren toch?

Dat is eigenlijk meteen mijn probleem; ik loop nu nog in peeptoes schoenen en kan nog niet zonder nagellak
Gewoon die pillen gebruiken. Heeft super geholpen bij mij! Ik heb trouwens wel gewoon alcohol gedronken. Als je lever gezond is (en dat wordt getest) dan is dat niet erg.
vicks kan gewoon over de nagellak gesmeerd worden? gaat het er dan wel doorheen? Eigenlijk kan ik niet zonder lak....... anders lijkt het echt zo lelijk maar om nou dagelijks de nagellak te verwijderen voor behandeling is ook zo'n gedoe?
Ik heb gisteren voor het eerst gesmeerd maar met nagellak op. Heb goed de onderkant van de nagel en de randen gedaan. Als ik straks als het wat kouder wordt dichte schoenen draag haal ik de nagellak eraf en smeer ik de nagel zelf ook in. Ben benieuwd.
Luister naar je vriend en ga naar een pedicure die ook weet hoe je een kalknagel bij kunt vijlen. De volgende keer kan je het dan zelf als je goed oplet.

De vicks kan je na het wassen met een schoon wattenstaafje aanbrengen.

Is wel een beetje laat, maar lees het nu pas.

Hoorde dat urine ook ureum bevat dat in de meeste middeltjes tegen voetschimmel zit. Over je nagels plassen voor het douchen dat kan dus ook helpen. Volgens die berichten dan.

Gezond leven en zo voldoende weerstand krijgen is nog altijd het beste middel. Slechte nagels zijn namelijk een teken dat daarmee iets mis is en je er wat extra aandacht aan moet besteden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven