grommend katachtig monster

25-06-2013 20:04 61 berichten
Hoi,

Ik heb een vraag over mijn kat, (gecastreerde kater),

hij is nu zo'n 3 jaar oud. Hij komt uit het asiel, ik heb hem

als kitten van 3 mnd gekregen. Het eerste jaar was hij niet op

te pakken zonder dat ik opengekrabt werd. Dat is geleidelijk aan

minder geworden, maar een enorme knuffelkat is het niet. Heel af

en toe als hij zin heeft komt hij een keer kroelen. Ook is heteen

enorm liefhebber van buitenzijn. Nu het probleem, hij gromt.

En niet een beetje, maar echt enorm, als iets niet naar zijn zin gaat.

Rond 18 uur, komt hij meestal eten, waarna hij van mij niet meer

naar buiten mag. (Hij is de hele dag al buiten, dus s nachts hou ik

hem binnen) Nu is hij al anderhalf uur boos grommend rond

aan het wandelen.

Wat doe ik hier aan? Geen van mijn eerdere katten heeft dit ooit

gedaan, is dit normaal?

(Pijn kan het eigenlijk niet zijn, hij doet dit al sinds hij kitten is en is

in de tussentijd al meerdere malen door da onderzocht.)

Ben benieuwd of jullie weten hoe ik hier het best mee om kan gaan!
Roze handoek, binnenkort moet hij weer naar da ivm inentingen, dan zal ik het haar ook nog wel even voorleggen..
Misschien is dat het beste. Die weet er immers iets meer vanaf Ik zou zeggen negeren die hap en de kat moet zich aanpassen. Maar dat is op basis van mijn ervaringen en daar heb je misschien wel helemaal niets aan.
Je woont ook nog vrij?? Waarom mag dat arme beest dan niet naar buiten 's avonds en 's nachts?????? Laat m lekker op muizen jagen en laat 'm leen volgens zijn eigen bioritme.

De kat komt al buiten dus van overlast veroorzaken is geen sprake, als hij dat doet is de kans vele malen groter dat hij dat overdag doet.

En ja, aan een riempje naar buiten vind ik zielig in het kwadraat. Een kat hoort vrij te zijn, kunnen buitenlopen wanneer hij dat wil en kunnen jagen. Hij heeft een atletische bouw en is gemaakt om te bewegen, te springen te jagen enz. Niet om binnen te zitten en een frisse neus te mogen halen aan een touwtje.
Tja, de katten van mijn zwager denken daar anders over. Die zijn namelijk alledrie dood. Twee onder de auto en eentje aangevallen door een lynx. Ik hou die van mij wel bij me. Maar ieder zijn eigen.
Ja zo kan dat gaan. Maar hebben ze wel een volwaardig kattenleven gehad.

Net als ik, ik blijf ook niet binnen omdat er anders misschien wel wat gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Je woont zó vrij, laat dat beest lekker naar buiten en happy zijn ipv als een gekooide tijger gedwongen binnen te zitten...
Klinkt als een buitenkat. Mijn kat bleef in de zomer ook weleens nachtenlang buiten. Kwam altijd weer terug, maar soms willen ze dat gewoon. Was verder echt de liefste, leukste kat ever.
Cum non tum age
Veel asiel katten zijn kittens van zwerfkatten. Soms zijn dat katten die al generaties buiten zijn, die zijn dus helemaal verwilderd. Ook al krijg je die als kitten dat wordt nooit een schootkat. Bovendien is je kitten al drie maanden oud dus heeft het ook nog de meeste tijd in een kooi gezeten in het asiel.

Daarom is het fijner als je een kitten krijgt van iemand waar de kat gewoon aan mensen gewend is .
quote:theo75 schreef op 26 juni 2013 @ 11:01:

wellieb, waarom reageer ik spastisch?

Ik wil alleen even jullie mening weten of hij langer naar buiten moet, of dat ik hem beter kan negeren?

Mijn vraag is alleen, pas ik me aan aan hem, langer buiten laten.. Of moet ik hem leren aan te passen aan mij, grommen negeren..

Jij bepaalt wanneer het jou uitkomt dat je kat buiten is. Zeker als je gewoon wacht tot hij weer op komt dagen. Hij kan voldoende naar buiten. Hij hoeft niet perse er weer uit 's avonds. Dat vind jij blijkbaar niet handig, want anders had je daar tot nu toe geen punt van gemaakt. Waarom daar dan nu vanaf zien? Gewoon zo houden als het is en dat beest negeren. Als hij alleen maar ergens ligt te grommen, who cares, gewoon negeren. Niks tegen dat beest zeggen. Net doen of hij er niet is als hij een bui heeft.

Als t'ie weer 'gezellig' kan doen, geef je weer positieve aandacht.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik geef je groot gelijk hoor theo75. Woon zelf ook 'vrij' en kat mag naar buiten. Maar 's avonds wanneer het donker wordt, haal ik haar binnen. Ze slaapt dus 's nachts binnen (bij mij) en gaat niet lopen spoken. Ik wil haar gewoon niet buiten hebben 's nachts. Dus als ik jou was zou ik dat gemopper van kat lekker negeren en de regels zo laten.
Waarom zou een kat het enige dier op de wereld zijn dat altijd zijn zin moet krijgen als hij gaat liggen dreinen? Zelfs mensen krijgen niet altijd hun zin?

Ik zou het alleen wel omwisselen: 's nachts naar buiten en overdags binnen.

Want overdags is er meer leven in de zin van verkeer en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven