grommend katachtig monster
dinsdag 25 juni 2013 om 20:04
Hoi,
Ik heb een vraag over mijn kat, (gecastreerde kater),
hij is nu zo'n 3 jaar oud. Hij komt uit het asiel, ik heb hem
als kitten van 3 mnd gekregen. Het eerste jaar was hij niet op
te pakken zonder dat ik opengekrabt werd. Dat is geleidelijk aan
minder geworden, maar een enorme knuffelkat is het niet. Heel af
en toe als hij zin heeft komt hij een keer kroelen. Ook is heteen
enorm liefhebber van buitenzijn. Nu het probleem, hij gromt.
En niet een beetje, maar echt enorm, als iets niet naar zijn zin gaat.
Rond 18 uur, komt hij meestal eten, waarna hij van mij niet meer
naar buiten mag. (Hij is de hele dag al buiten, dus s nachts hou ik
hem binnen) Nu is hij al anderhalf uur boos grommend rond
aan het wandelen.
Wat doe ik hier aan? Geen van mijn eerdere katten heeft dit ooit
gedaan, is dit normaal?
(Pijn kan het eigenlijk niet zijn, hij doet dit al sinds hij kitten is en is
in de tussentijd al meerdere malen door da onderzocht.)
Ben benieuwd of jullie weten hoe ik hier het best mee om kan gaan!
Ik heb een vraag over mijn kat, (gecastreerde kater),
hij is nu zo'n 3 jaar oud. Hij komt uit het asiel, ik heb hem
als kitten van 3 mnd gekregen. Het eerste jaar was hij niet op
te pakken zonder dat ik opengekrabt werd. Dat is geleidelijk aan
minder geworden, maar een enorme knuffelkat is het niet. Heel af
en toe als hij zin heeft komt hij een keer kroelen. Ook is heteen
enorm liefhebber van buitenzijn. Nu het probleem, hij gromt.
En niet een beetje, maar echt enorm, als iets niet naar zijn zin gaat.
Rond 18 uur, komt hij meestal eten, waarna hij van mij niet meer
naar buiten mag. (Hij is de hele dag al buiten, dus s nachts hou ik
hem binnen) Nu is hij al anderhalf uur boos grommend rond
aan het wandelen.
Wat doe ik hier aan? Geen van mijn eerdere katten heeft dit ooit
gedaan, is dit normaal?
(Pijn kan het eigenlijk niet zijn, hij doet dit al sinds hij kitten is en is
in de tussentijd al meerdere malen door da onderzocht.)
Ben benieuwd of jullie weten hoe ik hier het best mee om kan gaan!
woensdag 26 juni 2013 om 11:24
Je woont ook nog vrij?? Waarom mag dat arme beest dan niet naar buiten 's avonds en 's nachts?????? Laat m lekker op muizen jagen en laat 'm leen volgens zijn eigen bioritme.
De kat komt al buiten dus van overlast veroorzaken is geen sprake, als hij dat doet is de kans vele malen groter dat hij dat overdag doet.
En ja, aan een riempje naar buiten vind ik zielig in het kwadraat. Een kat hoort vrij te zijn, kunnen buitenlopen wanneer hij dat wil en kunnen jagen. Hij heeft een atletische bouw en is gemaakt om te bewegen, te springen te jagen enz. Niet om binnen te zitten en een frisse neus te mogen halen aan een touwtje.
De kat komt al buiten dus van overlast veroorzaken is geen sprake, als hij dat doet is de kans vele malen groter dat hij dat overdag doet.
En ja, aan een riempje naar buiten vind ik zielig in het kwadraat. Een kat hoort vrij te zijn, kunnen buitenlopen wanneer hij dat wil en kunnen jagen. Hij heeft een atletische bouw en is gemaakt om te bewegen, te springen te jagen enz. Niet om binnen te zitten en een frisse neus te mogen halen aan een touwtje.
woensdag 26 juni 2013 om 14:23
Veel asiel katten zijn kittens van zwerfkatten. Soms zijn dat katten die al generaties buiten zijn, die zijn dus helemaal verwilderd. Ook al krijg je die als kitten dat wordt nooit een schootkat. Bovendien is je kitten al drie maanden oud dus heeft het ook nog de meeste tijd in een kooi gezeten in het asiel.
Daarom is het fijner als je een kitten krijgt van iemand waar de kat gewoon aan mensen gewend is .
Daarom is het fijner als je een kitten krijgt van iemand waar de kat gewoon aan mensen gewend is .
woensdag 26 juni 2013 om 19:07
quote:theo75 schreef op 26 juni 2013 @ 11:01:
wellieb, waarom reageer ik spastisch?
Ik wil alleen even jullie mening weten of hij langer naar buiten moet, of dat ik hem beter kan negeren?
Mijn vraag is alleen, pas ik me aan aan hem, langer buiten laten.. Of moet ik hem leren aan te passen aan mij, grommen negeren..
Jij bepaalt wanneer het jou uitkomt dat je kat buiten is. Zeker als je gewoon wacht tot hij weer op komt dagen. Hij kan voldoende naar buiten. Hij hoeft niet perse er weer uit 's avonds. Dat vind jij blijkbaar niet handig, want anders had je daar tot nu toe geen punt van gemaakt. Waarom daar dan nu vanaf zien? Gewoon zo houden als het is en dat beest negeren. Als hij alleen maar ergens ligt te grommen, who cares, gewoon negeren. Niks tegen dat beest zeggen. Net doen of hij er niet is als hij een bui heeft.
Als t'ie weer 'gezellig' kan doen, geef je weer positieve aandacht.
wellieb, waarom reageer ik spastisch?
Ik wil alleen even jullie mening weten of hij langer naar buiten moet, of dat ik hem beter kan negeren?
Mijn vraag is alleen, pas ik me aan aan hem, langer buiten laten.. Of moet ik hem leren aan te passen aan mij, grommen negeren..
Jij bepaalt wanneer het jou uitkomt dat je kat buiten is. Zeker als je gewoon wacht tot hij weer op komt dagen. Hij kan voldoende naar buiten. Hij hoeft niet perse er weer uit 's avonds. Dat vind jij blijkbaar niet handig, want anders had je daar tot nu toe geen punt van gemaakt. Waarom daar dan nu vanaf zien? Gewoon zo houden als het is en dat beest negeren. Als hij alleen maar ergens ligt te grommen, who cares, gewoon negeren. Niks tegen dat beest zeggen. Net doen of hij er niet is als hij een bui heeft.
Als t'ie weer 'gezellig' kan doen, geef je weer positieve aandacht.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
donderdag 27 juni 2013 om 12:43
Ik geef je groot gelijk hoor theo75. Woon zelf ook 'vrij' en kat mag naar buiten. Maar 's avonds wanneer het donker wordt, haal ik haar binnen. Ze slaapt dus 's nachts binnen (bij mij) en gaat niet lopen spoken. Ik wil haar gewoon niet buiten hebben 's nachts. Dus als ik jou was zou ik dat gemopper van kat lekker negeren en de regels zo laten.
donderdag 27 juni 2013 om 13:00