Gezondheid alle pijlers

vaginale jeuk

26-06-2013 21:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar al zolang als ik me kan herinneren gevoelig voor. Heb vroeger ook vaak een schimmel infectie gehad. De belangrijkste triggers waren sex en menstruatie.

De laatste jaren gaat het heel goed. Ik ben 5 jaar niet ongesteld geweest door de mirena, en spoel dagelijks met water en als ik jeuk krijg smeer ik canesten crème uitwendig.

Na mijn bevalling ook wel even last gehad. Nu net na 10 wk een miskraam gehad en blijf maar vloeien. Inwendig douchen mag nog niet en de crème helpt een beetje. Iemand tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
ik vind de actigel van bioclin goed helpen. Stond er wel altijd eerst van in de fik. Maar na een dansje in de kamer is de jeuk wel weg..

Sterkte!

ps: iedere dag inwendig spoelen? Nee toch? Dat zou ik niet doen, het hoort zichzelf te reguleren
Gewoon met lauw water hoor. Werkt voor mij al jaren top. Heb het niet gedaan bij mijn 2 zwangerschappen en dan heb ik gelijk weer veel vaker jeuk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik gebruik flora plus van bioclin of Dermagiq Fem.

Dansje in de kamer is heel herkenbaar, haha (boer met kiespijn).

Sterkte, ik hoop dat het snel weer goed is!
Azijn verdund met water. Maar in jouw geval, zo na de miskraam, is het misschien wijs de gyn/huisarts te vragen wat te doen.
De jeuk kan komen door het soort maandverband wat je gebruikt. In veel maandverband zit parfum, daar kun je gevoelig op reageren.
Dagelijks spoelen met wat dan ook verneukt de natuurlijke omgeving van je vagina. Daar zou ik per direct mee stoppen als ik jou was.

Verder is veel gebruik van suiker nogal van invloed op schimmels, beter om je daarop te richten. Evenals gebruik van zeep, inlegkruisjes, strakke broeken enz.
Wellicht vind je dit blogje interessant: http://www.groenevrouw.nl/10-tips-voor- ... ladyparts/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven