Hoe schoon is jou huis?
donderdag 27 juni 2013 om 11:08
Gewoon even nieuwsgierig en misschien hoop op herkenning 
Vandaag was ik iets kwijt en toen gingen we zoeken . onder de bank, achter de kasten etc. Ik kwam op plekken, waar ik niet zo gauw kom en.......ik schrok me rot. Pfffffft wat een stof.
Ik ben een alleenstaande moeder en werk bijna fulltime. Heb twee puber zoons en twee katten. Ik ben 1 dag in de week vrij en dan" doe" ik het huis. Wc!s, stofzuigen administratie etc. Op zich heb ik een net beetje rommelig huishouden.
Ik kom dus zelden op die onzichtbare plekken. Hoe is dat bij jullie?
Vandaag was ik iets kwijt en toen gingen we zoeken . onder de bank, achter de kasten etc. Ik kwam op plekken, waar ik niet zo gauw kom en.......ik schrok me rot. Pfffffft wat een stof.
Ik ben een alleenstaande moeder en werk bijna fulltime. Heb twee puber zoons en twee katten. Ik ben 1 dag in de week vrij en dan" doe" ik het huis. Wc!s, stofzuigen administratie etc. Op zich heb ik een net beetje rommelig huishouden.
Ik kom dus zelden op die onzichtbare plekken. Hoe is dat bij jullie?
Don't worry be happy
donderdag 27 juni 2013 om 11:17
donderdag 27 juni 2013 om 11:21
Ha toevallig dacht ik hier gisteren ook aan.
Mijn huis is niet zo schoon. Ik maak toch vaak oppervlakkig/voor het oog schoon. Dus wel stofzuigen maar niet in alle hoekjes. Een keer in de zoveel tijd trek ik de bank opzij en zuig de stofwolken daar op. Zware kasten haal ik nooit opzij. Plinten stof ik niet af en als ik goed kijk is dat te zien ook.
In de badkamer schrob ik eens in de zoveel tijd het bad en de wastafel. De tegeltjes afnemen bij het bad doe ik hoogstzelden en de tegeltjes boven de wastafel en boven en naast de deur doe ik eigenlijk gewoonweg nooit.
Beneden zeem ik eens in de zoveel maanden de ramen. Boven kan ik me niet herinneren dat ik de ramen ooit heb gezeemd.
Ik ga binnenkort verhuizen en verwacht het ergste...... Zeker als de koelkast en de wasmachine/droger na 10 jaar van zijn plaats komen.
Ik ben overigens alleen en werk parttime dus het heeft niets met tijd te maken. Het heeft bij mij gewoon geen prioriteit en ik vind het leefbaar genoeg. Ik heb wel als goed voornemen om mijn nieuwe eigen huis beter bij te houden. Schoonmaken is ook een stukje onderhoud van je huis (het huis blijft langer mooi) en dat heb ik me eerder nooit zo gerealiseerd.
Mijn huis is niet zo schoon. Ik maak toch vaak oppervlakkig/voor het oog schoon. Dus wel stofzuigen maar niet in alle hoekjes. Een keer in de zoveel tijd trek ik de bank opzij en zuig de stofwolken daar op. Zware kasten haal ik nooit opzij. Plinten stof ik niet af en als ik goed kijk is dat te zien ook.
In de badkamer schrob ik eens in de zoveel tijd het bad en de wastafel. De tegeltjes afnemen bij het bad doe ik hoogstzelden en de tegeltjes boven de wastafel en boven en naast de deur doe ik eigenlijk gewoonweg nooit.
Beneden zeem ik eens in de zoveel maanden de ramen. Boven kan ik me niet herinneren dat ik de ramen ooit heb gezeemd.
Ik ga binnenkort verhuizen en verwacht het ergste...... Zeker als de koelkast en de wasmachine/droger na 10 jaar van zijn plaats komen.
Ik ben overigens alleen en werk parttime dus het heeft niets met tijd te maken. Het heeft bij mij gewoon geen prioriteit en ik vind het leefbaar genoeg. Ik heb wel als goed voornemen om mijn nieuwe eigen huis beter bij te houden. Schoonmaken is ook een stukje onderhoud van je huis (het huis blijft langer mooi) en dat heb ik me eerder nooit zo gerealiseerd.
donderdag 27 juni 2013 om 11:29
Ja klopt hiltje. Het is ook een stukje onderhoud. Daarom laat ik mijn ramen zemen door een ramenlapper.Een schoonmaakster lijkt me ook wel heerlijk, maar heb daar dan toch ook het geld niet voor over.
Louise, Je hebt gelijk. Jouw is bezittelijk voornaamwoord van huis of zoiets....:-)Sorry
Louise, Je hebt gelijk. Jouw is bezittelijk voornaamwoord van huis of zoiets....:-)Sorry
Don't worry be happy
donderdag 27 juni 2013 om 11:36
Het is zo simpel: gewoon zorgen dat dingen niet echt vies kunnen worden. Dus alles (ja, ook plinten en hoekjes) gewoon even meenemen in je wekelijkse beurt. In een handomdraai gebeurd, want niet echt smerig. En of je nou alleen de zichtbare delen van de huiskamer zuigt of je pakt er ook even de kantjes en hoekjes bij, dat scheelt echt niet mega veel tijd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 27 juni 2013 om 11:48
quote:pejeka schreef op 27 juni 2013 @ 11:36:
Het is zo simpel: gewoon zorgen dat dingen niet echt vies kunnen worden. Dus alles (ja, ook plinten en hoekjes) gewoon even meenemen in je wekelijkse beurt. In een handomdraai gebeurd, want niet echt smerig. En of je nou alleen de zichtbare delen van de huiskamer zuigt of je pakt er ook even de kantjes en hoekjes bij, dat scheelt echt niet mega veel tijd.
Ik maak alleen dingen schoon die echt vies zijn (en dan dus nog niet eens alles...haha).
Ik doe dan ook niet aan een 'wekelijkse beurt'.
Ik maak schoon als ik daar de ingeving voor krijg en dat is of als ik bezoek krijg of als ik me er genoeg aan stoor dat iets vies is.
Gelukkig heeft niemand anders er last van dan ikzelf.
Ik maak alleen dingen schoon die echt vies zijn (en dan dus nog niet eens alles...haha).
Ik doe dan ook niet aan een 'wekelijkse beurt'.
Ik maak schoon als ik daar de ingeving voor krijg en dat is of als ik bezoek krijg of als ik me er genoeg aan stoor dat iets vies is.
Gelukkig heeft niemand anders er last van dan ikzelf.
donderdag 27 juni 2013 om 11:48
quote:jojojanneke schreef op 27 juni 2013 @ 11:41:
@pejeka haal je dan ook de banken en de kasten van de muur? Als ik dat doe ben ik echt vee langer bezig hoor.
@tamela heerlijk lijkt me dat. Thuisblijfmoeder.
Een bank naar voren trekken, de stofzuiger er even achterlangs en de bank weer terugschuiven is een paar minuten werk. Dus dat je dan véél langer bezig bent zie ik niet zo.
Moet bij dit topic denken aan wat een kennis van me een tijdje geleden overkwam. Zij is ook niet zo van het grondig schoonmaken, oppervlakkig gaat het wel, maar dat is het dan ook wel. Ze kreeg een probleem met de CV. De monteur kwam langs en moest een paar leidingen testen/doormeten/checken (heb er geen verstand van). Dus de bank moest opzij (loopt een leiding achter), de gordijnen moesten aan de kant (loopt een stijgleiding achter) en een kastje moest van zijn plaats. Overal kwamen enorme stofvlokken, stofnesten, spinnewebben, ooit onder de bank/kast terechtgekomen chipjes, papiertjes en andere rommeltjes, enz. tevoorschijn. Ze schaamde zich dood, want het zag er echt uit alsof er in geen jaren schoongemaakt was. En met een héél klein beetje moeite is het te vermijden...
@pejeka haal je dan ook de banken en de kasten van de muur? Als ik dat doe ben ik echt vee langer bezig hoor.
@tamela heerlijk lijkt me dat. Thuisblijfmoeder.
Een bank naar voren trekken, de stofzuiger er even achterlangs en de bank weer terugschuiven is een paar minuten werk. Dus dat je dan véél langer bezig bent zie ik niet zo.
Moet bij dit topic denken aan wat een kennis van me een tijdje geleden overkwam. Zij is ook niet zo van het grondig schoonmaken, oppervlakkig gaat het wel, maar dat is het dan ook wel. Ze kreeg een probleem met de CV. De monteur kwam langs en moest een paar leidingen testen/doormeten/checken (heb er geen verstand van). Dus de bank moest opzij (loopt een leiding achter), de gordijnen moesten aan de kant (loopt een stijgleiding achter) en een kastje moest van zijn plaats. Overal kwamen enorme stofvlokken, stofnesten, spinnewebben, ooit onder de bank/kast terechtgekomen chipjes, papiertjes en andere rommeltjes, enz. tevoorschijn. Ze schaamde zich dood, want het zag er echt uit alsof er in geen jaren schoongemaakt was. En met een héél klein beetje moeite is het te vermijden...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 27 juni 2013 om 11:54
Toen een paar maanden de makelaar foto's kwam nemen, was ze onder de indruk dat ze niet onder het stof en spinnenwebben zat. Normaal zit ze altijd onder, omdat ze in allerlei hoeken duikt.
Voordeel van mijn huis is dat wij op de zolder slapen, zodoende geen rommelzolder en maak je daar met meer regelmaat schoon.
Daarnaast hebben wij weinig losse kasten, waarachter/onder vuil komt. (Gelukkig) ook geen huisdieren die haren achterlaten.
Ook zijn wij van weinig tierlantijntjes en alles in kasten. Dus schoonmaken gaat snel en makkelijk omdat je niets aan de kant hoeft te doen of weg te halen. De bank wordt altijd door manlief opgetild
Binnenkort gaan wij wel verhuizen, dan zal het verborgen vuil wel tevoorschijn komen
Voordeel van mijn huis is dat wij op de zolder slapen, zodoende geen rommelzolder en maak je daar met meer regelmaat schoon.
Daarnaast hebben wij weinig losse kasten, waarachter/onder vuil komt. (Gelukkig) ook geen huisdieren die haren achterlaten.
Ook zijn wij van weinig tierlantijntjes en alles in kasten. Dus schoonmaken gaat snel en makkelijk omdat je niets aan de kant hoeft te doen of weg te halen. De bank wordt altijd door manlief opgetild
Binnenkort gaan wij wel verhuizen, dan zal het verborgen vuil wel tevoorschijn komen
donderdag 27 juni 2013 om 11:57
@pejeka ja om je dood te schamen idd al die stofwolken als je echt de spullen verplaatst. Ik geloof dat ik maar even ga poetsen hahahaha. Ik heb wel eens in de zoveel tijd een ingeving {hik ik nu ook tegenaan} om even alles onderhanden te nemen. Dan weet ik vaak van geen ophouden haha. Maar het gevoel daarna is wel heerlijk.
Don't worry be happy
donderdag 27 juni 2013 om 12:01
donderdag 27 juni 2013 om 12:02
Sinds onderzoek uitwijst dat het voor mensen met huisstofmijtallergie niet zoveel uitmaakt of het huis brandschoon is of normaal schoon stop ik er niet meer zoveel energie in als eerst.
Er zijn wel leukere dingen om te doen in je leven, niemand denkt op zijn sterfbed: had ik maar wat vaker schoongemaakt.
Er zijn wel leukere dingen om te doen in je leven, niemand denkt op zijn sterfbed: had ik maar wat vaker schoongemaakt.
donderdag 27 juni 2013 om 12:08
@Ellen2 We zochten naar een kapo voor de gitaar van mijn zoon. Hij had al de hele week gezocht, maar noppes. Maar ja mannen en zoeken...... Dus vandaag had ik tijd.Het bleek idd niet zo eenvoudig. Rare plekken als onder de TV, bank, kast . hoekjes etc. En..... Gevonden in een hoekje van een papier la......tja. Van de kast in de la gerold. Kreeg zowaar een knuffel van zoonlief (17}
Don't worry be happy
donderdag 27 juni 2013 om 12:16
Ja Jojojanneke, dat lijkt zo te zijn. Dat zeiden de artsen in het ziekenhuis. Kan er helaas geen bron bij zoeken, want ik zit ik de bus. Maar wij hebben dus gewone stoffen banken en dweilen doe ik ook niet elke week meer en dat heeft hier geen invloed. We hebben ook geen hoezen meer om het matras en dekbed.
donderdag 27 juni 2013 om 12:17
@ nieuwemaan heb je wel een punt. Ze doen wel wat maar veel te weinig. Ben het wel aan het invoeren. Oudste zoon heeft idd wel een huis mijt allergie en gaat vreselijk niezen en proesten van af stoffen, stofzuigen etc. Maar die helpt dan wel weer met de was ophangen, vaatwasser in en uit ruimen etc. Maar echt schoonmaken doen ze zelden.
Ben nu natuurlijk heerlijk aan het uitstellen om schoon te maken want ik moet nu forummen hahahaha
Ben nu natuurlijk heerlijk aan het uitstellen om schoon te maken want ik moet nu forummen hahahaha
Don't worry be happy
donderdag 27 juni 2013 om 12:19
Niet elke week schuif ik de bank meer van zijn plaats,hier geen kleine kinderen meer dat scheelt al een hoop. Ben nu ook weer druk bezig om de boel weer spik en span te krijgen voor dat ik op vakantie ga. Dus ja ook de badkuip grondig schrobben ondanks dat ding nooit gebruikt wordt. Plinten afnemen,goed onder de kasten langs. Koelkast nog een beurt , garage had ik laatst al aangepakt. Kast heb ik opgeruimd en overbodige spullen weg gedaan. Maar jemig het is eigenlijk ook zo ondankbaar werk. Zo is hier de wasmand leeg en een paar dagen later ligt er weer een berg. Dan morgen weer die vracht boodschappen om het vervolgens allemaal weer netjs zien weg te werken in de kast.
Dan de keukenkastjes uit soppen van binnen, mar nu eerst even viva.
Dan de keukenkastjes uit soppen van binnen, mar nu eerst even viva.
donderdag 27 juni 2013 om 12:25
Mijn huis is heel erg schoon. Bij mij zul je geen stofnesten vinden. Ik krijg de kriebels van stof. Niet door een allergie of zo, maar gewoon. Daarom zorg ik (en vriend) ervoor dat stof geen kans krijgt en als ik het wél voorkomt maak ik het gelijk schoon.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 27 juni 2013 om 12:29
Ons huis is bijna altijd schoon voor het oog. Ik ben behoorlijk netjes en zit nu ook thuis. Heb er dus wel tijd voor.
Het is vooral opgeruimd. Heb een hekel aan rondslingerend spul. Ik ga echter niet wekelijks ons bankstel vd muur halen. Ook niet de kasten en het bed. 1 keer in de zoveel tijd doe ik dat en ja dan ligt daar stof.
Het is vooral opgeruimd. Heb een hekel aan rondslingerend spul. Ik ga echter niet wekelijks ons bankstel vd muur halen. Ook niet de kasten en het bed. 1 keer in de zoveel tijd doe ik dat en ja dan ligt daar stof.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
donderdag 27 juni 2013 om 12:32