Aan de bril
vrijdag 28 juni 2013 om 09:22
Ik ging maar eens langs de opticien omdat mijn goedkope leesbrilletjes het niet meer waren voor mij. En ook de verkeersborden zoveel info bevatten tegenwoordig, dat ik er drie keer langs moet rijden voordat ik het hee verhaal kan lezen
Vraagt die man of ik hoofdpijn heb of duizelig zeg ik daar doodleuk neehoor!
Blijk ik gelijk een bril voor overdag nodig te hebben en een veel sterkere leesbril en ook nog een cilinderafwijking............leuke brillen uitgezocht en nu wachten.
Kom ik thuis en bedenk ik ja maar ik heb al heel lang iedere dag een soort vaag " kater" gevoel, zonder gedronken te hebben. Oja dat heet ook hoofdpijn, maar het is niet zo erg dat ik ervan op bed moet liggen.....
En ja ik bn ook heel vaak dizzy, maar duizelig dat ik denk dat ik omval nee....
Herkennen jullie dat dat je vage dingen soort van negeerd n dan weer eens veeeeeeeel te lang doorloopt met iets.
Ene hoe snel duurde het bij jullie voordat een nieuwe bril met cilinders went?
Vraagt die man of ik hoofdpijn heb of duizelig zeg ik daar doodleuk neehoor!
Blijk ik gelijk een bril voor overdag nodig te hebben en een veel sterkere leesbril en ook nog een cilinderafwijking............leuke brillen uitgezocht en nu wachten.
Kom ik thuis en bedenk ik ja maar ik heb al heel lang iedere dag een soort vaag " kater" gevoel, zonder gedronken te hebben. Oja dat heet ook hoofdpijn, maar het is niet zo erg dat ik ervan op bed moet liggen.....
En ja ik bn ook heel vaak dizzy, maar duizelig dat ik denk dat ik omval nee....
Herkennen jullie dat dat je vage dingen soort van negeerd n dan weer eens veeeeeeeel te lang doorloopt met iets.
Ene hoe snel duurde het bij jullie voordat een nieuwe bril met cilinders went?

vrijdag 28 juni 2013 om 09:33
Nou ik merk het wel hoor als mijn ogen weer eens achteruit zijn gegaan en ik een nieuwe bril heb.
Ik heb vrijwel altijd juist met cilinders die achteruit zijn gegaan, die zijn zo hoog dat er zelfs geen lenzen voor te krijgen zijn in een gangbare opticien terwijl mijn gewone sterkte wel mee valt.
Je ziet inderdaad veel scherper en het lijkt alsof de grond of traptreden veel dichterbij zijn dus soms stap ik, de eerste dag, nog wel een beetje mis of ben ik gewoon onzeker. Went wel erg snel hoor moet ik zeggen.
Echt er zal, letterlijk, een wereld voor je open gaan Sassie!
Ik heb vrijwel altijd juist met cilinders die achteruit zijn gegaan, die zijn zo hoog dat er zelfs geen lenzen voor te krijgen zijn in een gangbare opticien terwijl mijn gewone sterkte wel mee valt.
Je ziet inderdaad veel scherper en het lijkt alsof de grond of traptreden veel dichterbij zijn dus soms stap ik, de eerste dag, nog wel een beetje mis of ben ik gewoon onzeker. Went wel erg snel hoor moet ik zeggen.
Echt er zal, letterlijk, een wereld voor je open gaan Sassie!
vrijdag 28 juni 2013 om 09:35
Nou ik heb inmiddels haast min 7 en mijn vriend is scheel met ook allemaal aanpassingen enzo. Het is altijd even wennen als we een nieuwe bril hebben omdat het weer even aanpassrn is. Mijn moeder heeft variefocus en kan hier maar niet aan wennen.
De bomen hebben weer blaadjes enzo heel gek haha
De bomen hebben weer blaadjes enzo heel gek haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

vrijdag 28 juni 2013 om 09:40
vrijdag 28 juni 2013 om 09:45
Ik heb sinds de kerst ook een bril, maar de afwijking is zo minimaal en hij is voor veraf. In de auto en op de fiets is het een heerlijke bril (hij is voor veraf, zonder bril zie ik alsnog meer dan de opticien, maar het irriteerde mij). Maar als ik met mensen aan het praten ben, gaat hij snel af. Dan irriteert het montuur en kijkt het gewoon niet meer fijn.
Mijn man heeft sinds een paar weken een bril (bijna dezelfde afwijking als ik heb) en hij is er enorm blij mee. Zijn ogen zijn veel minder moe en hij is 's avonds minder gaar van de hele dag in tl-licht zitten.
Mijn man heeft sinds een paar weken een bril (bijna dezelfde afwijking als ik heb) en hij is er enorm blij mee. Zijn ogen zijn veel minder moe en hij is 's avonds minder gaar van de hele dag in tl-licht zitten.
vrijdag 28 juni 2013 om 09:56
Ik vind de kleuren, iedere keer dat ik weer nieuwe glazen heb gekregen, opeens ook weer veel helderder, uitgesprokener.
Met een nieuwe bril of nieuwe glazen vind ik het altijd vooral een geval van hem op je neus houden. Hoe langer je hem achtereen draagt, hoe sneller je eraan bent gewend. Als je hem tussendoor afzet, is het iedere keer weer een aanpassing voor je ogen (en hersenen!).
Met een nieuwe bril of nieuwe glazen vind ik het altijd vooral een geval van hem op je neus houden. Hoe langer je hem achtereen draagt, hoe sneller je eraan bent gewend. Als je hem tussendoor afzet, is het iedere keer weer een aanpassing voor je ogen (en hersenen!).
vrijdag 28 juni 2013 om 10:25
quote:Mies85 schreef op 28 juni 2013 @ 09:35:
Mijn moeder heeft variefocus en kan hier maar niet aan wennen.
De bomen hebben weer blaadjes enzo heel gek hahaDaarom ben ik in eerste instantie voor 2 brillen gegaan, ik moet er aan gaan wennen dat ik de hele dag met zo'n ding op moet lopen ipv alleen als iets moet lezen. En dan die cilinder ook nog varifocus leek me een beetje veel van het goeie....
Mijn moeder heeft variefocus en kan hier maar niet aan wennen.
De bomen hebben weer blaadjes enzo heel gek hahaDaarom ben ik in eerste instantie voor 2 brillen gegaan, ik moet er aan gaan wennen dat ik de hele dag met zo'n ding op moet lopen ipv alleen als iets moet lezen. En dan die cilinder ook nog varifocus leek me een beetje veel van het goeie....

vrijdag 28 juni 2013 om 11:07
Als je straks je bril hebt, maar het 'kater' gevoel blijft aanhouden, moeiheiid, duizeligheid enzo, moet je misschien je bloed eens later ckecken. Had ik ook, en bleek dat ik te weinig inzer in mn bloed heb. Nu aan de ijzerpillen en het gaan veel beter.
Dus misschien ligt dat niet per se aan je ogen.
Dus misschien ligt dat niet per se aan je ogen.

vrijdag 28 juni 2013 om 11:08