Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:2010viva schreef op 27 juni 2013 @ 13:27:

Ik ben ook op dreef 2 wkn bezig en 5,9 afgevallen, ik wil er nu nog 4,1 dan vind ik het voldoende.wauw dat gaat snel bij jou! wat is je streefgewicht? succes nog met de laatste 4 kilo!
Ik woog 78,3 en ik wil naar de 68, en jij kimmeys?
quote:2010viva schreef op 27 juni 2013 @ 21:03:

Ik woog 78,3 en ik wil naar de 68, en jij kimmeys?hihi ik precies t zelfde!:D
quote:kiimmeys schreef op 28 juni 2013 @ 12:47:

[...]

hihi ik precies t zelfde! Hoelang ben jij?:D
O bedankt voor de uitleg! Mijn eerste dag cb zit er bijna op.. vind het toch al lastig om zo weinig Binnen te krijgen, hopelijk veranderd dit de komende dagen! Verder gaat het nog helemaal top en de shakes zijn best lekker!
quote:coby1988 schreef op 28 juni 2013 @ 22:02:

O bedankt voor de uitleg! Mijn eerste dag cb zit er bijna op.. vind het toch al lastig om zo weinig Binnen te krijgen, hopelijk veranderd dit de komende dagen! Verder gaat het nog helemaal top en de shakes zijn best lekker!De 2e sag ging bij mij nog iets moeilijker, vandaag mijn 3e dag gehad en dat ging al een stuk beter! Je kan t, heel even doorbijten.
Ik ben 1.72 en jij kimmeys?
quote:2010viva schreef op 28 juni 2013 @ 22:45:

Ik ben 1.72 en jij kimmeys?Ietsje groter, 1.80.
Hoi

Ik ga morgen beginnen met Cb 1000 en 1x fruit en 1 x zuivel mag ik dan ook mee schrijven? Het zou een fijne stok achter de deur zijn. Ik ben 1,71 cm lang en weeg 97,7 ( bij consulent ) ik weet van mezelf dat ik de 500 en de 800 niet vol kan houden daarom de 1000. Het zal niet zo snel gaan dan bij jullie . Groetjes
Natuurlijk kan je ook meeschrijven, heel veel succes. Ik heb vandaag heel de dag een feestje, maar wil mij gewoon aan CB houden, ben benieuwd of dat lukt.
quote:2010viva schreef op 29 juni 2013 @ 07:53:

Natuurlijk kan je ook meeschrijven, heel veel succes. Ik heb vandaag heel de dag een feestje, maar wil mij gewoon aan CB houden, ben benieuwd of dat lukt.succes! laat je weten hoe het is gegaan? mijn moeder word over n week 60, dus ook groot feest. Ik zie er nu al tegen op. Succes vandaag!!
Ja dat zijn moeilijke momenten he Kim, is het goed dat ik Kim schrijf? Ik kijk gewoon steeds in de spiegel en hou mij voor wat ik wil bereiken. En als ik eten zie bedenk ik mij: heb ik honger? Of vind ik het gewoon lekker? Vaak helpt dat wel

Jij ook succes!
quote:2010viva schreef op 29 juni 2013 @ 08:20:

Ja dat zijn moeilijke momenten he Kim, is het goed dat ik Kim schrijf? Ik kijk gewoon steeds in de spiegel en hou mij voor wat ik wil bereiken. En als ik eten zie bedenk ik mij: heb ik honger? Of vind ik het gewoon lekker? Vaak helpt dat wel

Jij ook succes!Tuurlijk mag je Kim zeggen. Maar dat is inderdaad wel een hele goede tip! Die ga ik onthouden.
Ik heb de dag overleefd heb werkelijk niets anders genomen. En dat terwijl we een high tea hadden en uit eten zijn geweest.
Goed bezig meiden!
Vandaag dag 3.. al veel minder trek! Heb zelfs zoveel energie gehad dat ik vandaag 9 km heb hardgelopen! Weet iemand eigenlijk of je die cb bouilon onbeperkt mag gebruiken? Snak nl wel een beetje naar zout .. begin de chipjes al een beetje te missen ;)

Hoe gaat het vandaag met jullie allemaal?
Vandaag dag 3.. al veel minder trek! Heb zelfs zoveel energie gehad dat ik vandaag 9 km heb hardgelopen! Weet iemand eigenlijk of je die cb bouilon onbeperkt mag gebruiken? Snak nl wel een beetje naar zout .. begin de chipjes al een beetje te missen ;)

Hoe gaat het vandaag met jullie allemaal?
Vandaag ook weer goed gegaan, had een verjaardagsfeestje in een café met dus veel lekkers, echter niets genomen.

Coby over de bouillon weet ik eigenlijk niets nuttigs te vertellen, sorry!
Ik gebruik opkikkers en mag er maximaal 2 per dag. Misschien dat het voor de bouillon ook geldt, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben het hele weekend weg geweest, maar heb me braaf aan de CB 500 gehouden. Applaus voor mezelf en hopelijk morgen een een mooi getal op de weegschaal!
Ik zal het vrijdag wel even vragen dan ;) en ik hoop met je mee roze olifant! Succes morgen!
Hallo, ben nu in mijn 2e week en heb toch een aantal vragen...Ik heb de boulion van CB, maar lees hier nu dat een opkikker ook mag...is dat zo? Die van Knor?? En dan bepaalde smaken nog wel of niet?

Ook deel ik mijn shakes, heb dan 4 keer wat en 's avonds doe ik er Mixx a Mousse doorheen.

Hoe zit het met jullie stoelgang? Zo om de dag heb ik wat last van diarree, lees ook wel weer dat de vezels van het CB duur en niet heel goed werken, zis er wat anders wat ik daaraan kan doen?
Ik heb vezeltabletten van de kruidvat (1-2 per dag) gebruikt en verder geen problemen gehad met mn ontlasting.. wel minder dan normaal natuurlijk. Die zijn volgens mij iets van 3,50 euro en nu na 4 mnd nog niet op.

en idd de opkikker van Knorr en dan alleen de tuinkruiden.

En va week 3 mag je ook repen en wordt de ontlasting ook beter;)

Succes!
Hai allemaal,

Ben ook sinds vier weken bezig met Cambridge 500 en wil wel gezellig mee kletsen :-)

Startgewicht was 81.6 kg (ik ben 1.75 m)

Vorige week donderdag (donderdag is weegdag) woog ik 's morgens op mijn eigen weegschaal 74.6......

7 kilo eraf :-)

Bij de consulent is het 6 kilo omdat ik dan later op dag weeg en dus al shakes en water erin heb zitten!

Ben superblij met 7 kilo eraf!

Ik moet nog door tot 68 kilo, dan heb ik 2 kilo speling om op te bouwen, dus ik moet nog 6.6 kilo...

Ik zit nu in mijn eetweek, die is vrijdag weer afgelopen.

Morgen moet ik wegen, en ik weet nu al dat ik tijdens de eetweek helemaal niets ben afgevallen...

Ik heb me precies gehouden aan wat mag en niet gezondigd, dus ik ben niet zo blij....

Hebben jullie dat ook?

Om verstopping te voorkomen, gebruik ik Colon Clean (kan je bij de reformwinkel halen). Dit is me aangeraden door de consulent, ze vertelde dat dit beter werkt dan dat spul van Cambridge zelf.

Verder heb ik de bouillon van Cambridge. Die vind ik wel lekker. Consulent vertelde dat in bouillon van Knor teveel zout bevat, waardoor je weer vocht vasthoudt....
Welkom allemaal! :D Gaat allemaal goed hier zie ik.

@marlon1975, Super van je! Gaat lekker. Tijdens de eetweek val je vaak niet af maar dat licht aan de persoon, daarna meestal wel iets meer dan normaal. Ik gebruik gewoon drinkbouillon dat niet van cambridge is maar ik eet dat maar 1 keer in de week, vind het te duur dan om aan te schaffen.

Vanavond moet ik weer wegen maar zie er heel erg tegenop... ben namelijk sinds 1 week met de pil begonnen en ik geloof als ik mijn weegschaal geloof dat ik gewoon een kilo aan ben gekomen daardoor, niet heel motiverend. Was eigenlijk deze week begonnen met afbouwen (de eetweek aanhouden) maar zit eraan te denken om toch nog 2 weken door te gaan shaken. Maarja dan weer aan de andere kant, volgende week gaan we verhuizen en heb amper kracht als ik alleen die shakes neem.

Alle hits en tips en gedachtes zijn welkom hierover!

Hier in ieder geval mijn progress:

WeekGewichtVerschilTotaalStart95,3--Week 191,6-3,7-3,7Week 289,9-1,7-5,4Week 387,7-2,2-7,6Week 486,2-1,5-9,1Week 584,7-1,5-10,6Week 683,1-1,6-12,2Week 781,6-1,5-13,7Week 880,3-1,3-15,0Week 978,9-1,4-16,4Week 10&1175,8-3,1-19,5Week 1274,4-1,4-20,9Week 1373,3-1,1-22,0Week 1472,0-1,3-23,3Week 1570,5-1,5-24,8Week 1669,7-0,8-25,6Week 1767,7-2,0-27,6Week 1866,8-0,9-28,5Week 1965,9-0,9-29,4Week 2064,8-1,1-30,5Week 2164,2-0,6-31,1Week 2262,6-1,6-32,7
@donsvlinder, Jeetje....wat ben je al veel kwijt! Goed zeg!

Is het niet een idee om tijdens het verhuizen toch nog even de eetweek aan te houden? Dan daarna nog twee weken shaken? Moet je nog veel kwijt?

Ik neem elke avond bouillon. Het is inderdaad niet goedkoop, maar ik wil het wel elke avond nemen, dus vandaar dat ik die knor niet neem. Als je het 1 keer per week neemt, zal het wel niet zoveel kwaad kunnen, toch?

Nou, dan hoop ik maar dat ik volgende week weer wat ben verloren.

Ik ga nu nog twee weken shaken, dan heb ik twee weken om wat op te bouwen, want daarna ga ik twee weken op vakantie. In de vakantie hoef ik niet los te gaan, ik kan ook wel tijdens de vakantie het eetweekpatroon aanhouden. Als ik maar tijdens de vakantie niet 3 keer shakes en pap hoef..... :-D.

En, wie weet, ben ik over 4 weken wel klaar.....kan ik helemaal door met opbouwen!

Wel echt superblij met het al zichtbare resultaat! Spijkerbroek die ik niet meer aankon (alleen met heeeeeel veeeeel moeite) is nu te groot....hahaha...zakt af...

Ik wacht nog even met een nieuwe kopen...

Ja, die pil.....lastig hoor! Maar kan je binnen 1 week aankomen van starten met een pil? Zal het vocht zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven