Vriend is kwijt

29-06-2013 04:06 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik post hier normaal nooit, maar ik moet echt even tips want ik ben bang dat ik anders gek word.

Mijn vriend zou vanavond naar een verjaardag gaan en daarna nog even uitgaan. Ik ben thuisgebleven, en ik heb rond 11 uur gesmst of ie het wilde laten weten als het na drieen zou gaan worden dat ie thuis zou komen. Mijn vriend weet dat ik anders snel ongerust word, dus hij zou nooit expres niks van zich laten horen.

Nu is ie dus nog niet thuis, en ook geen smsje of wat dan ook ontvangen. Ik heb hem al vijf keer oid geprobeerd te bellen en dan gaat zijn telefoon wel over, maar er neemt gewoon niemand op. Ik ben ondertussen echt ongeveer gek van de zorgen en ik heb echt even raad nodig over wat ik moet doen (rustig afwachten, mensen bellen, wat dan ook?) Al jullie tips zijn dus heel erg welkom!
En TO, heb je een verrekijker? Of woon je echt op het station?
Kortom geen afspraken maken over hoe laat je thuiskomt en smsen whatssappen als je gaat stappen..

En dat ook niet van de ander vragen.
Ik zet altijd mijn telefoon uit en zeg vriend dat hij geen herrie moet maken bij het thuiskomen. Zie mezelf al op het balkon staan met een telescoop.

Ik denk dan toch dat TO ergens stiekem bang is dat hij echt een hockeysnol loopt te pompen.
Hier de afspraak dat je het gewoon gezellig hebt. Ben je voor 23 uur thuis, dan bel je even. Kom je na 23 uur thuis, dan sms je dat je nu onderweg gaat. Maar niet tussentijds smsen over verwachte eindtijden. Alleen aangeven dat je de groep verlaat en dus verwacht binnen zoveel tijd thuis te zijn. Zo ben je alleen ongerust als de reistijd veel langer duurt dan gebruikelijk.
serieus?! meegaan met je vriend tijdens het uitgaan zodat ZIJ zich geen zorgen maakt? u must be kidding me!

snap enerzijds dat je je zorgen maakt, maar als ik een feestje oid heb zit ik echt niet te wachten op telefoontjes ed..je schrijft dat hij weet dat je ongerust wordt en dat hij daarom iets van zich moet laten horen...maar misschien zou jij iets meer vertrouwen in hem kunnen hebben dat ie niet in 7 sloten tegelijk loopt.
quote:Murdoch schreef op 29 juni 2013 @ 11:26:

Ik zet altijd mijn telefoon uit en zeg vriend dat hij geen herrie moet maken bij het thuiskomen. Zie mezelf al op het balkon staan met een telescoop.

Ik denk dan toch dat TO ergens stiekem bang is dat hij echt een hockeysnol loopt te pompen.En ben je zo dronken dat je de sleutel niet meer in het slot kan krijgen dan heb je pech en ga je maar op de stoep zitten slapen..
Zo heb ik mijn vriend ooit eens aangetroffen... Toen hij uiteindelijk binnen was, wilde hij gaan douchen (wij hebben de huisregel: zachtjes doen en eerst douchen om alle drank- en rooklucht af te spoelen) is ie op het badmatje verder geslapen...

Tja, die was ver heen...

TO, sorry maar hoe leuk ben jij om mee te leven? Lijkt me vreselijk om als partner verantwoording te moeten afleggen over hoe laat je thuis bent als je eens lekker gaat stappen.... Ben je altijd zo moeilijk?
quote:Murdoch schreef op 29 juni 2013 @ 11:09:

[...]

Het valt op dat jij altijd van die cynische opmerkingen plaatst in serieuze topics. Wel grappig hoor, maar waarom nooit inhoudelijk reageren?

Omdat ze alleen hier komt om lekker te fokken.

Vindt ze leuk.
quote:Orzoo schreef op 29 juni 2013 @ 11:02:

Wat een gezeur weer. Als je afspreekt dat je iets laat weten als het later dan 3 uur wordt en je laat pas om6 uur van je horen....had dan niet gezegd dat je het zou laten weten. Ik snap TO wel.

Ik ook.

Niks afspreken, lekker rustig, voor beide partijen.
quote:lilaemme schreef op 29 juni 2013 @ 12:03:

Zo heb ik mijn vriend ooit eens aangetroffen... Toen hij uiteindelijk binnen was, wilde hij gaan douchen (wij hebben de huisregel: zachtjes doen en eerst douchen om alle drank- en rooklucht af te spoelen) is ie op het badmatje verder geslapen...

Tja, die was ver heen...

TO, sorry maar hoe leuk ben jij om mee te leven? Lijkt me vreselijk om als partner verantwoording te moeten afleggen over hoe laat je thuis bent als je eens lekker gaat stappen.... Ben je altijd zo moeilijk?Je hebt hem toch wel lekker laten liggen?
quote:Louba schreef op 29 juni 2013 @ 11:32:

Hier de afspraak dat je het gewoon gezellig hebt. Ben je voor 23 uur thuis, dan bel je even. Kom je na 23 uur thuis, dan sms je dat je nu onderweg gaat. Maar niet tussentijds smsen over verwachte eindtijden. Alleen aangeven dat je de groep verlaat en dus verwacht binnen zoveel tijd thuis te zijn. Zo ben je alleen ongerust als de reistijd veel langer duurt dan gebruikelijk.Ja zo doen wij het ook altijd. Gewoon even laten weten op het moment dat je weggaat.
quote:Murdoch schreef op 29 juni 2013 @ 11:09:

[...]

Het valt op dat jij altijd van die cynische opmerkingen plaatst in serieuze topics. Wel grappig hoor, maar waarom nooit inhoudelijk reageren?Nick en loepje zeggen genoeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:strike schreef op 29 juni 2013 @ 11:09:

[...]

Nou, ik denk dat hij wel expres niets van zich heeft laten horen. Want hij was naar een verjaardag EN naar een eindfeest. Met studenten. Nogal logisch dat hij dan niet voor 3 uur thuis is.

Ik zou ook geen zin hebben in een vriendin die om 23 uur (!) gaat smsen of ik dan al weet hoe laat ik exact thuis ben. Natuurlijk weet je dat niet al om 23 uur, als het stappen nog moet beginnen.Halleluja, inderdaad zeg. En daarna heeft ze ook nog tig keer zitten bellen! Leuk zo'n vriendin als je even gaat stappen. Ga je de zijwieltjes van z'n fiets halen? Ik denk dat ie wel zonder kan.
quote:Louba schreef op 29 juni 2013 @ 11:32:

Hier de afspraak dat je het gewoon gezellig hebt. Ben je voor 23 uur thuis, dan bel je even. Zodat jij even snel je hockeysnol de deur uit kan werken?
Wat een gedoe zal het zijn als je allebei op stap bent.

Eerst bellen dat je voor 23.00 uur thuis bent maar de ander niet. Dan verandert er iets, weer bellen. Dan gaat de ene vriendengroep wel verder en de andere niet etc etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 29 juni 2013 @ 12:50:

Wat een gedoe zal het zijn als je allebei op stap bent.

Eerst bellen dat je voor 23.00 uur thuis bent maar de ander niet. Dan verandert er iets, weer bellen. Dan gaat de ene vriendengroep wel verder en de andere niet etc etc.

Ja ieder zijn ding hoor maar ik begrijp dat dus ook niet.

Waarom bellen als ik voor 23:00 thuis ben dat ziet hij toch vanzelf wel?

En waarom smsen als het ná 23:00 uur is,lekker dan wordt je wakker van een smsje 'ik stap nu in de taxi hoor'

'Ja nou en duh laat me slapen'
Heerlijk hoe mijn woorden hier weer verdraaid worden er zijn helemaal geen afspraken over hoe laat hij thuis moet zijn, het enige wat ik vroeg was of ie na 3 uur even zou willen smsen dat het later zou worden. Hij hoefde niet eens te zeggen hoeveel later, een simpel "Hey schat, het is gezellig, ik blijf nog een paar uur" was genoeg geweest. En nee, ik heb niet staan surveilleren op het station: ik woon in een flat die uitkijkt op het station en zodanig kan ik dus alle mensen bekijken die het station in- en uitlopen.
Niks verdraaid dus (althans heel veel niet), in plaats van dat je lekker lag te slapen wilde je van je vriend weten hoe laat hij thuis zou zijn. Dus wederom: heb je de zijwieltjes wel van z'n fiets gehaald?
Wat een gedoe.

Vroegah hadden we geeneens een mobieltje en toen ging er ook wel eens één van ons tot diep in de nacht stappen. Gelukkig dan maar dat mijn vriend noch ikzelf zo paniekerig waren, anders hadden we de politie moeten bellen.
Wat Lady zegt,

Wie uit is, uit mag...............

Je zou verplicht je mobiel thuis moeten laten, mits er geen calamiteiten zijn....

Een feestje is een feestje, en dat lijkt mij leuker, zonder altijd met een onzichtbaar lijntje aan iemand vast te zitten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 29 juni 2013 @ 16:12:

zonder altijd met een onzichtbaar lijntje aan iemand vast te zitten.Dat is wellicht precies wat sommige partners zoeken, dat lijntje. Juist als er drank en andere vrouwen in de buurt zijn.
quote:gloednieuw schreef op 29 juni 2013 @ 15:46:

Heerlijk hoe mijn woorden hier weer verdraaid worden er zijn helemaal geen afspraken over hoe laat hij thuis moet zijn, het enige wat ik vroeg was of ie na 3 uur even zou willen smsen dat het later zou worden. Hij hoefde niet eens te zeggen hoeveel later, een simpel "Hey schat, het is gezellig, ik blijf nog een paar uur" was genoeg geweest. En nee, ik heb niet staan surveilleren op het station: ik woon in een flat die uitkijkt op het station en zodanig kan ik dus alle mensen bekijken die het station in- en uitlopen.

Misschien dus handig om dat de volgende keer níet af te spreken. Je ziet wel wanneer hij thuiskomt.

Toch?

Scheelt een hoop onnodige stress.
Hmm ik begrijp TO ook wel. Alleen hangt er wel vanaf wat je normaliter afspreekt met je partner.

Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt om 23:00 thuis te zijn en hij is er om 4:00 nog niet en heeft geen smsje of belletje gedaan dan ga ik mij inderdaad zorgen maken. Ik zou dan inderdaad even bellen/smsen om te vragen of alles oké is en als hij daar niet op reageert zou ik toch denken dat er misschien iets is gebeurd.

Maar goed doorgaans spreken we geen tijden met elkaar af, want als het leuk is is het leuk.. alleen als je wel hebt afgesproken elkaar iets te laten weten en je doet dat niet vind ik dat nogal laks en laat je de ander onnodig met zorgen zitten.
quote:lilyofthevalley schreef op 29 juni 2013 @ 12:41:

[...]

Zodat jij even snel je hockeysnol de deur uit kan werken?

Whee, dat is wel de standaard grap hier! Als een van ons eerder thuis komt, uit werk of van sport of zo en belt, dan roept de ander: 'even wachten hoor, want ik moet de sporen nog wissen!'

En bij thuiskomst snuffel ik voor de grap aan hem om hem op parfum te betrappen en dan zegt hij: heb lekker al gedoucht!
Haha Louba zo gaat dat hier ook. Ook regelmatig de opmerking of hij soms bij zijn minnares is geweest als hij iets later thuiskomt (en andersom). Maar dat is écht met een korreltje zout, zodra zulke opmerkingen serieus worden zit er iets mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven