Vriend is kwijt

29-06-2013 04:06 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik post hier normaal nooit, maar ik moet echt even tips want ik ben bang dat ik anders gek word.

Mijn vriend zou vanavond naar een verjaardag gaan en daarna nog even uitgaan. Ik ben thuisgebleven, en ik heb rond 11 uur gesmst of ie het wilde laten weten als het na drieen zou gaan worden dat ie thuis zou komen. Mijn vriend weet dat ik anders snel ongerust word, dus hij zou nooit expres niks van zich laten horen.

Nu is ie dus nog niet thuis, en ook geen smsje of wat dan ook ontvangen. Ik heb hem al vijf keer oid geprobeerd te bellen en dan gaat zijn telefoon wel over, maar er neemt gewoon niemand op. Ik ben ondertussen echt ongeveer gek van de zorgen en ik heb echt even raad nodig over wat ik moet doen (rustig afwachten, mensen bellen, wat dan ook?) Al jullie tips zijn dus heel erg welkom!
quote:lilyofthevalley schreef op 29 juni 2013 @ 15:55:

Niks verdraaid dus (althans heel veel niet), in plaats van dat je lekker lag te slapen wilde je van je vriend weten hoe laat hij thuis zou zijn. Dus wederom: heb je de zijwieltjes wel van z'n fiets gehaald? Dat is juist het punt: ik hoefde niet te weten hoe laat ie thuis zou zijn. En ja, ik ben misschien eerder ongerust dan andere mensen, maar het laatste wat ik wil zijn is een claimend vriendinnetje dat gaat bepalen hoe laat hij thuis is (en volgens mij ben ik dat ook niet). Normaal in dit soort situaties slaap ik ook gewoon als ie thuiskomt, alleen gisternacht was ik toevallig vlak voor drieen wakker geworden, waarna ik dacht: nou, dan kan ik net zo goed even wachten tot hij thuis is.
quote:gloednieuw schreef op 29 juni 2013 @ 16:35:

[...]

Dat is juist het punt: ik hoefde niet te weten hoe laat ie thuis zou zijn. En ja, ik ben misschien eerder ongerust dan andere mensen, maar het laatste wat ik wil zijn is een claimend vriendinnetje dat gaat bepalen hoe laat hij thuis is (en volgens mij ben ik dat ook niet). Normaal in dit soort situaties slaap ik ook gewoon als ie thuiskomt, alleen gisternacht was ik toevallig vlak voor drieen wakker geworden, waarna ik dacht: nou, dan kan ik net zo goed even wachten tot hij thuis is.Nou niet gaan terugkrabbelen he . Je schreef dat je vriend 'kwijt' was en je lag voor het raam de binnenkomende treinen te bespieden. Verder eensch met Leo.
quote:Louba schreef op 29 juni 2013 @ 16:30:

[...]

Whee, dat is wel de standaard grap hier! Als een van ons eerder thuis komt, uit werk of van sport of zo en belt, dan roept de ander: 'even wachten hoor, want ik moet de sporen nog wissen!'

En bij thuiskomst snuffel ik voor de grap aan hem om hem op parfum te betrappen en dan zegt hij: heb lekker al gedoucht!Hier ook. Als man naar zijn werk gaat roept hij dan dat zijn minnares nog onder het bed ligt en of ik haar ook een boterham wil geven .
Ja, toen ie er om 4 uur nog niet was wel ja :P
Deze afspraak werkt dus niet voor jullie. Misschien is het handiger om de afspraak zoals ik die heb met zowel man als ook vrienden te gebruiken. Je bericht als je weggaat naar huis. Eerder niet.
quote:Louba schreef op 29 juni 2013 @ 16:40:

Deze afspraak werkt dus niet voor jullie. Misschien is het handiger om de afspraak zoals ik die heb met zowel man als ook vrienden te gebruiken. Je bericht als je weggaat naar huis. Eerder niet.Dat is idd wel een idee. Ik zal het voor volgende keer proberen!
Als je elkaar gewoonlijk wat laat weten tussendoor, vind ik je zorgen echt niet raar. Dat ben je dan gewend en dat iemand van de routine afwijkt.. dat registreer je, wat verder die routine ook mogen zijn. Piekeren is maar één stap verder .

Wij doen hier hetzelfde als Louba en man. En vaak krijg ik gedurende de avond berichtjes van mijn man, ondanks dat dit niet hoeft, wanneer hij op stap is. Ook meestal een paar wanneer ik op stap ben maar ik hou mijn telefoon niet in de gaten wanneer ik op stap ben en dat weet hij, dus verder nooit een probleem .
quote:elastiekje__ schreef op 29 juni 2013 @ 16:33:

Haha Louba zo gaat dat hier ook. Ook regelmatig de opmerking of hij soms bij zijn minnares is geweest als hij iets later thuiskomt (en andersom). Maar dat is écht met een korreltje zout, zodra zulke opmerkingen serieus worden zit er iets mis Hier ook hoor, de collega's van mijn vriend moesten eens weten hoe er hier over ze gepraat werd.. Evenals de mensen met wie ik werk..
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 juni 2013 @ 16:39:

[...]

Hier ook. Als man naar zijn werk gaat roept hij dan dat zijn minnares nog onder het bed ligt en of ik haar ook een boterham wil geven .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als ik met een vriendin naar de sauna ga, vraagt manlief altijd heel lief, koppie schuin en puppie ogen: mag ik óók mee?
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 juni 2013 @ 16:39:

[...]

Hier ook. Als man naar zijn werk gaat roept hij dan dat zijn minnares nog onder het bed ligt en of ik haar ook een boterham wil geven .
quote:elastiekje__ schreef op 29 juni 2013 @ 16:26:

Hmm ik begrijp TO ook wel. Alleen hangt er wel vanaf wat je normaliter afspreekt met je partner.

Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt om 23:00 thuis te zijn en hij is er om 4:00 nog niet en heeft geen smsje of belletje gedaan dan ga ik mij inderdaad zorgen maken. Ik zou dan inderdaad even bellen/smsen om te vragen of alles oké is en als hij daar niet op reageert zou ik toch denken dat er misschien iets is gebeurd.

Maar goed doorgaans spreken we geen tijden met elkaar af, want als het leuk is is het leuk.. alleen als je wel hebt afgesproken elkaar iets te laten weten en je doet dat niet vind ik dat nogal laks en laat je de ander onnodig met zorgen zitten.

Nou idd. Als hij heeft gezegd iets te laten weten en hij doet het niet snap ik TO wel.

Wij zeggen meestal wel van: ik ben ongeveer zo laat thuis, en als het dan later wordt appen we ff. Als we niet weten hoe laat we thuis komen zeggen we dat gewoon en dan zou ik me ook pas zorgen gaan maken als ik 's ochtends wakker word en hij is er nog niet. Maar dat komt ook omdat ik uit ervaring weet dat hij dan rond een uurtje of 4 meestal wel thuis is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven