Gezondheid alle pijlers

Wat helpt tegen misselijkheid?

29-06-2013 13:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje misselijk, het is met mijn tentamens begonnen (twee weken geleden) en toen had ik het af en toe, eerst dacht ik voornamelijk dat het door de stress kwam maar nu zijn mijn tentamens alweer een week over en heb ik het nog best vaak. Het is niet continue of heel de dag door maar bijvoorbeeld nu ben ik weer heel erg misselijk.

Mijn maag borrelt een beetje, ik heb verder niet echt buikpijn maar het is gewoon een naar gevoel, niet echt fijn.

Natuurlijk kan dit allemaal door de stress komen vanwege mijn tentamens en de uitslagen nog want het hangt er allemaal om.

Ik word er alleen een beetje gek van, het is gewoon zo een irritant gevoel!

Wat helpt goed tegen misselijkheid? Cola werkt bij mij TOTAAL niet, melk een beetje en ik heb net even een rondje buiten gelopen en die frisse lucht doet dan wel weer goed maar nu een uurtje later is het weer hetzelfde verhaal...

tips maybe?
Ja, naar je huisarts. Rennie kan tijdelijk helpen, loop er niet te lang mee door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Even naar de huisarts, verder doe je er nu weinig aan, behalve een Rennie nemen.
Persoonlijk ben ik niet van de medicatie maarja wellicht dat ik dat maar eens ga proberen dan..
Gemberthee! Ik vind het zelf niet lekker, maar het helpt wel. Kleine nipjes en heet drinken, dan is het wel te doen.
Uhm... stuff... and things
Nou, om dit al medicijnen te noemen gaat wel ver hoor. Het zorgt er alleen voor dat je minder last hebt van maagzuur, waarschijnlijk hetgene waar je ook zo misselijk van bent.
Melk tegen misselijk zijn?

Daar heb ik nog nooit van gehoord,melk is een middel om te kunnen braken,zeker warme melk....

Kamille thee helpt,maar ook vanillevla,liefst met een theelepeltje eten.
Gemberthee of een pepermuntje helpt ook tegen misselijkheid.
Niet rot bedoeld, maar zou je zwanger kunnen zijn?

(want dan kan je wel 9 maanden gemberthee drinken )
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Cola, dat helpt bij mij als enige als ik misselijk ben.
Bij mij helpt cola ook. Melk helpt heel even, daarna ga je juist extra maagzuur aanmaken. Daarom komt het daarna direct terug.
Hallo?!
1,5 jaar geleden had ik het heel erg. Heb er iets voor gekregen voor de misselijkheid en overgeven, via de huisarts. Misschien kan je die beter bellen!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zwanger hoogstwaarschijnlijk niet, mag ik hopen haha! Aan de nuvaring en ben ook gewoon ongesteld geworden, was niet extreem lang maar wel gewoon twee volle dagen om het zo maar te zeggen.

Cola heb ik inderdaad geprobeerd maar daar werd ik echt kotsmisselijk van.....

en die melk nee ik weet niet waar ik dat had gelezen maar kan me wel herinneren dat ik vanochtend nog twee koppen melk ophad en nu net dus weer super misselijk was.

Zit nu aan de gember
Cola-Zero, veel prik.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oh sorry, BF lees nu pas je reactie, buiten cola om zou ik het echt niet weten.

Sterkte!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Domperidon, te koop bij de apotheek.
Domperidon is een antibraakmiddel. Het helpt alleen als de misselijkheid veroorzaakt wordt doordat er iets in je maag zit, wat niet goed is. Domperdon zorgt er dan voor dat het versneld uit je maag, via je darmen uit je lijf wordt gewerkt. Handig als je voelt dat je iets verkeerds hebt gegeten, maar kan ook vervelende bijwerkingen hebben.

Als de misselijkheid inderdaad door stress komt, helpt dit waarschijnlijk niet.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Cola werkt bij mij ook niet. Ginger ale gek genoeg wel.
Gewoon even niets eten en alleen water drinken, kleine beetjes per keer. Als je wat gaat eten niet te zwaar, niet te vet, licht verteerbaar en kleine beetjes.
Ik zou toch ff een zwangerschapstest doen zodag dat uitgesloten is.
quote:nummer88 schreef op 29 juni 2013 @ 16:31:

Domperidon, te koop bij de apotheek.Dat krijg je tegenwoordig niet zomaar meer mee. Blijkt dat dit middel ernstige bijwerkingen heeft (zelfs met dodelijke afloop), dus geen onschuldig middeltje om maar even te proberen.
Ik ben een heel tijd misselijk geweest. In combinatie met buikpijn en toch ook veel stress. Gelukkig is dat nu weer onder controle. Ik haalde Domperiodom bij de apotheek (die je trouwens wel 'gewoon' kan meekrijgen. Ze zetten het alleen in hun systeem om het in de gaten te houden). Maar met Domeriodom red je het niet alleen hoor. Als de misselijkheid door de stress komt, moet je er toch echt iets aan doen. Ik ben bij een psycholoog geweest, maar wat mij nog meer hielp was een holistische massage.......heerlijk!! 3x bij haar en ik was van mijn misselijkheid af.
o, mij is bij de holistische massage uitgelegd dat de stress uit je hoofd kan zijn, maar nog in je lichaam kan zitten. Je lichaam doet er even wat langer over om zich weer herstellen. Je kan dus nog heel goed misselijk zijn door de stress.
Veel water blijven drinken, omdat de kans bestaat dat je al te weinig vocht binnenkrijgt door niet willen eten.

En verspreid over de dag kleine, lichte maaltijden. Als het voor een weekje is dan hoef je je echt niet meteen druk te maken om voedingswaarden, een vitaminetekort loop je niet zomaar op. Dus als je echt geen zin hebt in een warme maaltijd ofzo, neem dan gewoon veel (zoute) crackers verspreid over de dag, aangevuld met groente en fruit dat je kan verdragen.
Denk wel inderdaad dat warm water (thee) fijner op je maag valt dan koud water

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven