Gezondheid alle pijlers

sporten

28-06-2013 19:03 28 berichten
Heb me vandaag na lang twijfelen bij de sportschool ingeschreven.

Niet dat ik nu zo weinig beweeg, ik wandel en fiets vaak, maar dat vind ik een beetje saai worden.

Mijn vraag is (hopelijk is Meds in tha house ) wat leuk is voor mij.

Mijn conditie zal niet erg slecht zijn, maar (hoe ga ik dat uitleggen) heel erg gecoördineerde pasjes a la steps zijn wel lastig.

(al werd me op de sportschool geadviseerd niet na 1 les op te geven als het niet helemaal lekker gaat)

Ik denk zelf aan zumba, al weet ik niet of dat erg zwaar is, en bodybalance (ik weet wat dat is, heb het al wel eens gedaan. al weet ik niet of je dan ook echt je spieren traint enz. of dat het enkel voor de ontspanning is),

verder is er nog bodypump, en xco en calanaitics, maar daarvan weet ik niet of het geschikt is voor mij.

Iemand verstand hiervan??
Bodypump! Je hoeft er niet voor te kunnen dansen, je wordt er sterker en strakker van en goed voor je conditie. Balance vind ik vooral leuk als rek en strek les.. maar je wordt er niet echt strakker van
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de pasjes van Zumba juist heel lastig. Je kunt dan inderdaad beter Bodypump doen of een bbb-les. Verder vind ik xco heel leuk, Google daar maar eens op.
Spinning vinden trouwens ook veel mensen leuk, mijn ding is het niet helemaal, maar het is bij ons veruit de meest gegeven les.
Ik doe zelf vaak Zumba. Dat is ook met veel pasjes. Het heeft mij aardig wat lessen gekost, voordat ik het een beetje onder de knie had, maar de muziek alleen al maakt het voor mij leuk. En het moment dat je merkt dat een pas of bepaalde dans opeens vlekkeloos kan Spinning heb ik ook wel gedaan, maar dat vond ik op een gegeven moment saai worden. Kickfit heb ik ook wel gedaan, dat is met sla- en trapbewegingen tegen een soort kussenpaal aan (hoe noem je zoiets?) op muziek, en daar werden ook altijd buikspieroefeningen bij gedaan.

Moet je meteen voor 1 bepaalde les kiezen of mag je ook dingen uitproberen? Ik heb dat laatste gedaan en ben bij zumba blijven hangen.
Denk je t gewoon moet proberen om te ontdekken wat leuk voor je i ;)

Zumba is wel een pasjes les, dus vergt enige oefening als dat niet je sterkste punt is. Pump is wat dat betreft eenvoudiger, maar let wel goed op je techniek,

Veel plezier met uitproberen, ik hoop dat je een les vindt die bij je past!
Bedankt voor jullie reactie! Heel veel strakker hoef ik niet te worden hoor, heb een goed gewicht, nou ja een beetje mag wel natuurlijk...

En bijv. 1 lesje zumba en 1 bodybalance of bodybalance 1 x per week en 1 x per week pump, doet dat wat voor je spieren en lichaam e.d

he ik heb er echt zin in! Weet ook niet waarom...
Elke vorm van bewegen doet iets voor je lichaam. Als het je alleen gaat om lekker bewegen dan kies je wat je leuk vindt. Ik sport zelf om af te vallen en kies daarop mijn sporten uit. Ik ga dus geen schaaksport doen
M.a.w voor je lichaam en voor een beetje beweging is op de sportschool alles wel goed?

(en maakt het om een beetje fit te worden en ietsje strakker dus niet zoveel uit wat je doet?)

Kijk, das dan weer mooi
het hangt heel erg van de instructeur/trice af welke lessen leuk zijn is mijn ervaring.

Zumba kan heel moeilijk zijn maar dat is niet overal zo. Bodybalance is erg goed voor erbij maar ik vind het niet echt core-business.

Kwestie van uitproberen denk ik, veel succes!
Gewoon alles uit proberen en doen wat je leuk vind.

Ik ben totaal geen danser dus ga niet zumba-en, de paar pasjes bij BBB gaat mij al te ver eigenlijk haha. Bodypump vind ik dan het best eigenlijk voor mij. Maar ja gewoon alles uitproberen en ja de eerste keren zijn zwaar!
Ik moet wel zeggen dat ik qua pasjes misschien de coördinatie wat lastig vind, ik ben wel vrij ritmisch aangelegd en ik vind dansen ook heel erg leuk.

Ik denk dus toch dat ik Zumba toch ga proberen.

Ik heb ook het idee dat het niet overal heel erg lastig is dus ik ga het gewoon een x doen.

Ok dus Bodybalance zal wel wat voor je spieren doen, maar idd. niet erg veel voor je conditie denk ik... (heb yoga gedaan, daar lijkt het wel op, ietsje meer voor de spieren denk ik)

Oww en als ik toch bezig ben: pilatus en aerobics, is dat wat?

Ja idd, ik denk dat alles uitproberen ook wel handig is...
Zumba is helemaal niet zwaar en ook niet moeilijk, veel vrouwen vinden het da bomb. Ik haat het.

Bodypump is voor iedereen geschikt, heel effectief om sterker te worden

steps, pasjes, iets moeilijker dan zumba, maar dat heb je zo onder de knie

callanatics; niet moeilijk, geen ingewikkelde combi's. Conditioneel niet zwaar, wel effectief om sterker te worden

XCO, prima voor de buik, geen moeilijke stapjes

Balance: prima voor de buik en flexibiliteit

Ga alles doen en kijk wat je het leukste lijkt
Ha Meds, I've been waithting for ya

(vind de reacties van de rest ook goed hoor!)

Dacht ik eerlijk gezegd al Meds, waarom vind jij het niks?

Houd je niet van dansen? Ik wel dus het zou best eens kunnen zijn.

En BBB en pilatus en Aerobics?

Ik raak overigens zo nog meer gemotiveerd, ik ben best wel trots op mezelf dat ik de knoop door heb gehakt. Ik beweeg overigens wel hoor, maar heb lang geen sportschool gedaan.
Zumba doet niks voor me. Het is een cardio workout en ik train op kracht. Daarbij sta ik liever met mijn mannenbroeders te sporten dan met de kakelende dames
als je van dansen houdt vind je zumba zeker leuk, maar steps misschien ook wel
Ik hou van pilates, dus als er in jouw sportschool een goede instructeur is (wat een uitzondering zal zijn) dan is het een hele goede workout. Meestal staan er slechte workouts en krijg je een mat sessie, prima voor beginners, maar pilates is veel meer dan dat.
Aerobics zal je ook wel leuk vinden, dat is ook gehups op muziek
Ik haat Pilatus, dat is gewoon vanaf minuut 1, 1 uur lang pijn lijden!!!
Ik heb het afgelopen half jaar xco ontdekt en ben een beetje verslaafd geraakt eraan! Leuke liedjes, geen moeilijke pasjes maar wel goede bewegingen. Bovenarmen en middel zijn een stuk strakker geworden.
Hoi MM,

Op mijn sportschool is dit weekend de nieuwe release van alle Les Mills groepstrainingen. Waarschijnlijk bij jouw sportschool ook.

Is een heel goed moment om aan te haken, omdat iedereen dan met een nieuwe les begint.
Nee is niet bij deze sportschool.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er veel zin in

en denk idd. dat ik gewoon het een en ander uit ga proberen.

Thanks!!
Nog even een vraagje, van welke sporten wordt je wat strakker?

Ik hoef geen kilo's af te vallen hoor dus mega zware cardio's hoeft niet, maar gewoon een klein beetje strakker zeg maar.
Ik werd veel strakker van bodypump. Ben anderhalve broekmaat kleiner geworden, niet dat ik dat wilde maar als je het wel wil dan kan ik het je aanraden haha.

Succes met het sporten!
Tralalalala, heb net meegedaan met Zumba.

De eerste tien minuten dacht ik 'dit gaat hem niet worden...',

maar ik moet toegeven dat ik op een gegeven moment er wel lol in kreeg.

Er waren een paar pasjes die wel gingen, ook wel veel die niet lukten, maar ik werd op een geven moment zo vrolijk ervan dat het me niet meer zo veel uitmaakte en ik lekker mee hupste.

Normaal ben ik op dit tijdstip vrij moe, maar ik voel me op dit moment erg lekker.

Ik moet zeggen dat ik best wel verbaasd ben, nogmaals zo geweldig lukte het allemaal niet, maar ik had er toch wel lol in.

Conditioneel was het niet heel makkelijk, maar gek genoeg ging dat best wel goed eigenlijk.

He ik ben helemaal blij! Wil nog wel meer uitproberen, maar dit was veel geiniger dan ik dacht.

Nog 1 vraagje: is sporten pas echt effectief/ ga je er pas echt wat van merken als je het 3 x in de week doet (verschillende, bijv. zumba en pilates of bodybalance) of ook al bij 2 x of zelfs 1 x?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven