Gezondheid alle pijlers

Morgen gynaecologie

01-07-2013 21:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt iemand met wie ik dit kan bespreken, dus plaats ik het hier als dat mag!

Ik heb morgen onderzoek of ik PCOS heb. Of, in ieder geval word ik verwacht bij de afdeling gynaecologie. Ik ben eigenlijk stiekem bloednerveus, en heb geen idee wat me te wachten staat. Mijn zus, die zelf ook PCOS heeft, gaat gelukkig mee.

Hebben jullie een idee van wat er gaat gebeuren? Aanmoedigende woorden zijn ook fijn! :P
Sorry ik zou het niet weten, maar als je zus het ook heeft en mee gaat met je, kan je haar dan niet bellen?

Sterkte morgen!
Hoi nepblond, ze zullen eerst allerlei vragen stellen op medisch gebied en daarna doen ze meestal een inwendige echo en bloedonderzoek. Soms krijg je meteen een uitslag, maar het kan zijn dat je op een volgende afspraak de uitslag krijgt. Ik zelf heb ook pcos. De onderzoeken zijn mij allemaal reuze meegevallen. Hoe oud ben jij als ik vragen mag en heb je een actieve kinderwens omdat je nu een afspraak hebt bij de gyn? Succes morgen!
Ik had eerst een inwendige echo en vervolgens bloed prikken. Doe een jurkje of lang shirt aan, dat had ik ook als tip gekregen en vond ik erg fijn. Dan voel je je wat minder ongemakkelijk ;)

Viel mij alles mee terwijl ik er best tegenop zag, good luck!
quote:zonnebloem82 schreef op 01 juli 2013 @ 21:36:

Hoi nepblond, ze zullen eerst allerlei vragen stellen op medisch gebied en daarna doen ze meestal een inwendige echo en bloedonderzoek. Soms krijg je meteen een uitslag, maar het kan zijn dat je op een volgende afspraak de uitslag krijgt. Ik zelf heb ook pcos. De onderzoeken zijn mij allemaal reuze meegevallen. Hoe oud ben jij als ik vragen mag en heb je een actieve kinderwens omdat je nu een afspraak hebt bij de gyn? Succes morgen!

Niet echt actief, maar we willen als ik afgestudeerd ben, over anderhalf jaar, voor een kindje gaan. Het is gewoon fijn om te weten waar je straks aan toe bent. En dan weet ik dat ik nu bezig moet met afvallen, anders helpen ze je niet. Het is meer voorbereiden voor de toekomst.

Ik ben nu een half jaar niet meer ongesteld geworden na het stoppen met de anticonceptie, en daarvoor ook geen fatsoenljke menstruatie. De dokter vond dat dat onderzocht moest worden.

Ik ben bijna 25.
succes meid hopelijk brengt het je duidelijkheid!

Ik heb geen ervaring met pcos onderzoek.

Verder idd goede tip van een jurk of tuniek aan. Dat is toch fijner.

Als je nog nooit een inwendig onderzoek hebt gehad, zou ik dat wel even zeggen. Hopelijk valt het mee!
Heel goed denk ik dat je nu al onderzoek gaat doet of het wel of niet pco is. Scheelt je straks veel onzekerheid en spanning mocht je kinderwens actief worden. In ieder geval veel succes met dit proces!!
Wat goed van je dat je je laat onderzoeken! En het is gelukkig erg fijn dat iemand met je mee gaat die precies weet wat jij door moet maken. Heel veel succes morgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven