Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@veliene: behalve een rompertje voor een jongen en een voor meisje heb ik nog niks gekocht. Wel slofjes en mutsje en omslagdoek gekregen.

Ik ben ook weer niet zo misselijk dat ik emesafene wil slikken, ik doe mn best met eten en meer kan ik niet doen :-) ik ben inmiddels 10 weken dus heb goede hoop dat het vanaf 11 weken langzaam minder wordt.

@Souffle: Wij willen ook zeker het geslacht weten. Mijn man wil het weten vanwege het praktische aspect en omdat het dan meer concreet is, ikzelf ben gewoon erg nieuwsgierig!

Hoe oud is je zoon nu? Hij was van september toch, dus acht maandjes? Wat leuk! En dat fietsen vinden die kleintjes vaak zo leuk! Hebben jij en man het ook weleens over een tweede?

@boekenlegger: dat was een lange cyclus idd. Het kan erfelijk zijn ja. Hebben jullie al een concreter doel/startdatum voor ogen?

@twinklin: zo balen dat je cycli zo lang zijn.. Blijf je nu wel testen of niet? Ik hoop dat je snel je lucky ei vind, ik duim voor een (maart?) baby!

Wij gaan binnenkort met vakantie, dus dan zal ik hier drie weken niet reageren, in juli ben ik weer terug :-)
@concrete datum

Geen concrete startdatum. Misschien is het koudwatervrees maar ik heb ineens het idee dat ik nog zoveel moet doen voor ik klaar ben voor een kind. Een baan vinden, geld sparen, huis op orde brengen, leuke dingen doen met partner (dat is er door ziekte nogal bij ingeschoten, ik heb het idee dat we straks na afstuderen echt een hele boel in te halen hebben). Een vriendin van me gaat voor een half jaar naar het buitenland. Ik wil dat misschien ook wel, maar dan wel met partner en dan langer dan een half jaar. Dat is met kinderen niet zo handig denk ik nu. Mijn gevoelens slingeren beetje heen en weer. Ik ben ook mega gestrest door mijn studie nu, daar kan het ook aan liggen.

@cyclus

Mijn moeder was juist wel heel regelmatig ongesteld, vandaar dat het haar opviel dat ik dat niet was. De stres van de huidige situatie kan ook mijn cyclus in de war sturen denk ik.

@jomi

Veel plezier op vakantie. En super lief dat je al wat kleine dingetjes hebt gekregen voor de baby.
Ladies me is terug.!!!

Wat een drama dat nieuwe forum zeg.

Kan ik eindelijk inloggen wordt de site op mijn werk geblokkeerd.

Kunnen wel candy crushen maar niet op het viva-forum.

Nu gelukkig weer wel dus.

@Veliene en Jomi: GEFELICITEERD..!!! Was zo blij voor jullie toen ik het net las.

@boekenlegger: Gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Dan weet je zeker dat je nergens spijt van krijgt. En een collega van me is een jaar een wereldreis gaan maken met kind van 1.5. Ging allemaal prima. Dus niet is onmogelijk.

@mommy hoe gaat het met je schatje. Gaat het ook zo hard..??

@Italia; dat vanm Italiaman ken ik, krijgsman-man heeft het ook. Nou ja had het ook. hij babynapped J. nu vaak en dan gaan ze lekker samen douchen of Formule 1 kijken hahaha

@twinklin: ik blijf duimen voor je, en hoop dat je binnenkort ook 2 streepjes op de test te zien krijgt.

@hier: Wat heb je het ineens druk met een kleine zeg. pffff.

Maar wat is het heerlijk mama zijn. Zou het voor geen goud willen missen. J slaapt lekker door 's nachts en wij dus ook hahaha.

Hij een de hond zijn dikke maatjes en de hond moet hem als hij een dagje weg is geweest omdat ik moest werken, altijd helemaal besnuffelen.

@2e kindje; nou ik denk dat dat hier niet gaat gebeuren.

We hebben altijd gezegd 1 is genoeg. En na deze bevalling is manlief daar helemaal van overtuigd.

Ik zou opzich best een 2e willen, maar zie wel op tegen weer een eventuele zwangerschapsvergiftiging en dan eerder dan nu het HELLP syndroom.

Als ik iemand ben vergeten (wat ik vast heb gedaan, want mijn hersens zijn ook hopeloos) bij deze mijn excuses.

Ik ga de berichten nog een keer lezen en dan op de rest reageren.
MrsKrijgsman, wat leuk weer eens iets van je te lezen! Goed te lezen ook dat alles goed gaat met jullie zoon en jou. Ik kan me er nog niet echt een voorstelling van maken hoeveel drukte een baby met zich meebrengt maar kan me er een voorstelling van maken

Ik geloof trouwens dat ik iets gemist heb wat betreft je bevalling en zwangerschapsvergiftiging, wat heftig!

Dank je voor felicitaties trouwens :-)
Boekenlegger, wat kort ongesteld! ook balen dat jij vroeger ook al onregelmatig was. Mijn moeder wist helaas niet veel meer over mijn cyclus.

Jomi, voel jij je al wat beter? Fijne vakantie trouwens!

Mrskrijgsman: kan me voorstellen dat je angstig zou zijn voor zwangerschapsvergiftiting, is onwijs heftig als je dat hebt meegemaakt!

Hier zit ik even in een diep dal.

Na gister een druppel bloedverlies lijkt er vandaag toch echt een menstruatie door te komen, en dat op dag 18!

Snap er helemaal niets meer van! heb op dag 10 al ovu-test gedaan en was mega negatief, dus ei is echt heeeeel vroeg geweest

@Twinklin: wat kloten dat je nu al ongesteld bent! Ik vraag me af of er dan wel een eisprong plaatsvindt bij zo'n korte cyclus. Volgens mij kan dat bijna niet omdat er geen eitje kan groeien in zo'n korte tijd...gets wat irritant!
@boekenlegger: heb jouw bericht helemaal over het hoofd gezien, sorry! Nog even doorbijten wat betreft je studie maar zo'n afronding kost idd veel stress. Zet hem op nog even.

En je gevoel wat betreft je kinderwens..ik denk dat het normaal is hoor! En juist goed dat je er zo over nadenkt over wat je misschien nog wel zou willen of op orde wilt hebben voor er een kindje kan komen!
Joehoe! Stilte hier zeg. Hoe gaat het met de moeders, wannabe moeders en zwangere?

Hier op zich prima. De laatste 3 dagen enorme bandenpijn en rugpijn waar ik letterlijk beroerd van ben. Ook niet zo gek want mijn buik groeit als een gek. Vrijdag had ik broekmaat M aan van mijn uniform die ik over mijn buik trok en steeds moest ophijsen omdat hij afzakte (de zwangerschapsbroeken van werk kunnen pas aan als je met verlof gaat zeg maar, zo wijd is dat elastiek). Gisteren moest ik de bovenste 2 knopen open laten omdat het niet meer pastte en die derde ging af en toe ook even open Gaat wel heel hard!

Verder voel ik de baby al goed en zelfs vriend heeft hem gevoeld gisteren. Toevalstreffer maar het was echt een flinke schop die ik kreeg. Dat belooft nog wat. En gelukkig niet aangekomen de laatste 4 weken. Was dus een golf de vorige maand :-)

Jo,i hoe gaat het met jouw zwangerschap? Alweer een echo gehad?

Twinklin, al een positieve ovulatietest gehad?

Boekenlegger: heb je al een besluit genomen of je naar de huisarts wilt met je cyclus. Hoe gaat het verder met je?

Rest: hoi!
Hey, er is eer activiteit hier haha.

Ik kijk haast elke dag wel even, maar het is hier zo stil.

Ik heb nog steeds geen positieve ovualtietest, zit nu op dag 15, dus wordt denk ik weer een cyclus als vanouds rond de 40 dagen.

Ga morgen naar de ha voor iets anders, maar wil dit ook even met hem bespreekbaar maken.

Zit vol met dromen maar tegelijk ook vol met de onzekerheid en angst dat het nooit zal lukken...

Veliene, jeetje wat groeit je buik snel!! Wel fijn dat je niet meer veel bent aangekomen! Leuk dat jullie de baby al kunnen voelen bewegen!!! Hoop dat ook snel mee te mogen maken
Ach lieve Twinklin, ik snap je angst en onzekerheid heel herkenbaar ook. Maar geef de moed en hoop niet op!

Goed van je dat je je cyclus ook even wilt aankaarten bij de huisarts. Misschien kan hij/zij er iets mee of je even geruststellen.

Ik hoop dat de ovulatietest snel positief is en je volop aan de mag en ook snel zo'n actief baby'tje in je buik mag voelen.
Ben net bij de huisarts geweest. Hij is niet bezorgd over m'n cyclus. Hij geeft aan dat het eigenlijk steeds vrij regelmatig was, ondanks dat het wel wat langer was. De ene uitspatter van 17 dagen schijnt weleens vaker voor te komen en kan geen kwaad. Hij adviseert wel om ovulatietesten te gebruiken, om de kansen te vergroten, maar mijn cyclus is op zich geen reden om te denken dat ik minder vruchtbaar zou zijn. Het is vooral erg lastig. Mocht het vaker gebeuren dat het maar 2 weken is of nog langer wordt dan het nu steeds was, adviseert hij wel hormoononderzoek. Voor nu ben ik even gerust gesteld!
@twinklinstar

Opluchting. Hopelijk komt zo'n korte cyclus niet meer voor bij je. Dat scheelt heel wat twijfels bij je denk ik.

@veliene

Gaaf zeg een schop voelen. Lijkt me echt bijzonder!

Ik wil mijn cyclus nog even afwachten. Ik ben nu druk met afstuderen en stress kan natuurlijk ook van invloed zijn op je cyclus. Mijn vriend ziet het nut niet zo in van naar de dokter gaan. Hij wil dat ik me niet teveel zorgen ga maken over mijn vruchtbaarheid voor we proberen zwanger te raken. Hij zegt dat ik me dan suf ga piekeren terwijl ik misschien wel gewoon makkelijk zwanger wordt. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft.
Twinklin, even een voor jou! Ik kan mij je onzekerheid goed voorstellen hoor. Ik hoop zo dat het binnenkort raak is.

@ zwangeren. Hoe gaat het nu? Veliene jij hebt bijna de 20 weken echo, of niet?

@ boekenlegger. Hoe gaat het afstuderen? Stress kan inderdaad gekke dingen doen met je cyclus. Toen wij net begonnen waren en midden in de verhuizing zaten had ik ineens tweemaal een cyclus van maar 21 dagen...

@krijgsman. Leuk wat van je te horen. Ja druk is zo'n mini he? Maar wel heel leuk! Ik geniet er ook iedere dag van.

@ soufflé. Al met de fiets weg dus. Kan dat al goed met 8 maanden?

@ hier. Alles goed. A groeit als kool. Hij weegt zo'n 10 kilo en is 73 cm. Echt een reusje dus. Hij draait inmiddels alle kanten op, regelmatig dat ik gekke geluiden hoor als hij in bed ligt, ga kijken en dan ligt hij met slaapzak en al gedraaid in bed tegen zijn knuffels te kletsen Afgelopen week zijn we begonnen met bijvoeden. Ik wilde volledig rapley gaan doen, maar dat vindt hij zelf niet zo leuk lijkt het wel. Stukjes zijn smerig en hij zit flink te kokhalzen als er een minuscuul stukje ergens in zit. Dus wij bieden beiden aan. Zowel hele stukken, als gepureerd. Afgelopen week heeft hij sperziebonen, courgette, wortels gegeten. En qua fruit bananen, meloen en pruimen. Tot nu toe smeert hij alleen nog maar met de hele stukken :P Tussen morgen en maandag (31 juni bestaat niet helaas), is hij precies een half jaar...

Weet niet meer wie het vroeg, maar mijn collega's hoor ik alleen maar als ze wat van mij nodig hebben. Ze hadden en hebben totaal geen interesse in de zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Toen ik met een nabloeding op de ehbo terecht kwam heb ik niet eens wat van ze gehoord (terwijl ze dat wisten), nou om eerlijk te zijn ben ik dus een beetje klaar met ze. Geen idee hoe het zal gaan als ik straks weer aan het werk ga. Zat er altijd al een kloof tussen mij en collega's qua karakter, dan is dat nu nog groter. Het zijn echt van die zuipschuiten, alleen maar lang leve de lol. Degene die zelf ook kinderen hebben, die parkeren ze altijd bij opa/oma, kdv, oppas etc. Nou zo ben ik niet.
@italiagirl

Leuk om weer iets van je te lezen. Ben je al op zoek naar ander werk? Je had het al niet erg naar je zin bij je huidge baan voor de zwangerschap geloof ik, maar zo te lezen is het niet beter geworden. Zonde!

Afstuderen gaat niet echt zoals gepland. Er zijn wat onverwachte omstandigheden waardoor het langer duurt. Een cyclus van 21 dagen is helemaal kort zeg. Had je toen wel een eisprong? Ik heb last van acne. En dat is hormonaal. Ik gebruikte daar de dianepil voor en sinds ik daarmee ben gestopt is de acne weer enorm erg. Er is ooit wel tegen me gezegd dat ik waarschijnlijk een te hoog/hoger niveau van testosteron in mijn lichaam heb, maar ik heb daar nooit echt verder bij stil gestaan. Ik heb niet het gevoel dat ik een eisprong heb, maar niet iedereen kan dat natuurlijk voelen.
Hallo lieve dames! Ik ben weer terug van vakantie!

@boekenlegger: balen dat het afstuderen langer duurt. Vind je het zelf heel vervelend of heb je je erbij neergelegd?

En je wilt dus misschien nog wachten met de kinderwens, dat is toch prima? Als ik de tabel goed lees ben je halverwege de twintig, dus jullie hebben nog speelruimte om te wachten. Ikkreeg op een gegeven moment ook koudwatervrees en was blij dat het nig even niet kon. In die tijdkon ik toegroeien naar het idee, ik moest niks van mezelf. Maar ik merkte dat naarmate de tijd verstreek mn verlangen weer begon te groeien. En daarbij is het ookgewoon eng, dat je een kindje krijgt dat voor altijd van jou en bij jou is. Maar ik denk nu maar: iedereen kan het dus dan kan ik dat ook. Ik heb er ook ontzettend veel zin in om die kleine straks te kunnen zien en knuffelen.

Hoe gaat het nu met je cyclus?

@italia: wat gaat dat hard zeg met A! Het word al een grote knul, je bent vast supertrots! En leuk dat hij ook fruit en groente krijgt. Over dat kokhalzen: het schijnt dat baby's een gevoeliger kokhalsmechanisme hebben dan volwassenen, om ze te beschermen tegen inslikken van te grote dingen. Ze moeten leren hier mee om te gaan en hoe ze het voedsel dan wel naar binnen kunnen krijgen.

En het lijkt me gezellig klinken, dat A ligt te kletsen tegen zijn knuffels! Het is vast een scheetje!

Jammer dat je collega's zo weinig geinteresseerd zijn, dat geeft weinig zin om weer te gaan werken idd..

@veliene: hoe gaat het bij jou? Heb je de 20 weken echo al gehad? Was alles in irde? Weten jullie het geslacht?

@twinklin: jammer je cycli je zo voor de gek houden. Ik hoop dat deze ronde jullie lucky ronde is! Wanneer is je nod? Hoe gaat het verder met je?

@mrskrijgsman: jij klinkt ook als een blije (en drukke) mama! Hoe oud is zoon nu? Was hij van september?

Ben je de vorige keer te vroeg bevallen? Heel erg, maar ik weet het gewoon niet meer.over HELLP en pre-eclampsie: je hebt zeker kans op herhaling, maar meestal gebeurt dat later in de zwangerschap dan bij een eerste. Misschien kun je eerst een gesprek bij de gyn aanvragen voor je besluit wel of niet weer zwanger te willen worden?

#hier: inmiddels 14 weken zwanger! Op vakantie heerlijk uitgerust, maar nog steeds moe :-) gelukkig bijna niet meer misselijk, dat scheelt zoveel!

We hadden een goede uitslag van de combinatietest, dus daar zijn we heel erg blij mee! 8 augustus heb ik de 20 weken echo. Ik hoop dat alles goed is, en ben benieuwd naar het geslacht. Zelf denk ik een jongen, jomiman denkt een meisje. We shall see..
Boekenlegger: hoop het ook. Hoop dat het bij jou ook snel normaal wordt.

Italia, dankjewel! Leuk van je te horen!

A. Is echt een flinkerd zeg! gelukkig kan je nog even genieten van je vrijheid en probeer nog even niet aan je gekke collega's te denken!

Jomi: leuk gehad? 14 weken alweer, wat gaat dat snel!! Weet inmiddels iedereen het? Fijn een geode combinatietest!!

Mijn vermoedelijke 'nod' is pas 27 juli *hele diepe zucht*

Mijn vorige cyclus was maar 17 dagen, dus toen ik vermoedde in mijn meest ontspannen fase te zitten, was dat dus niet zo. Ik heb geen kans gehad die ronde. Nu zit ik pas weer op dag 19, maar zijn die eerste weken dus niet meer zo ontspannen, want elke dag zo'n ovulatietest zorgt er wel voor dat je er flink mee bezig bent.

Tot nu toe nog geen ei gevonden... Uitgaande van mijn vorige cycli (36,42,44,42,17) hou ik rekening met 44 en dan kan ik vanaf 27 juli testen... Hoop mijn ei nog wel te vinden, zodat ik ook wat meer houvast krijg wanneer ik wel of niet ongesteld wordt...

We proberen nu vanaf dag 4 elke 1-3 dagen seks te hebben, dus als ovulatie al geweest is, hebben we in elk geval ons best gedaan.

Ik vind het supermoeilijk dat er voor nu even geen touw aan vast te knopen is. Voorheen ging ik van 36-44 uit, maar nu weet ik het echt niet!!

Sorry voor deze ego post...
@twinklin: lieve twinklin dat is toch geen egopost! Ik snap heel goed dat het frustrerend is als je niet begrijpt wat je lichaam met je uithaalt! En wij zijn er juist zodat je je onzekerheden en frustraties kan uiten! Ik hoop dat je ei zich snel laat vangen! Ik stuur positieve vibes jouw kant op
@twinklin: Ik hoop dat dit niet naar overkomt en ik bedoel het zeker ook niet zo, maar eerlijk gezegd gaan er bij mij wel wat alarmbellen af als ik je posts lees. Ik denk dat dit iets anders is dan gewoon je lichaam die nog moet 'herstellen' van de pil periode.

Ik regeer straks op de rest, eerst even eten.
.
Jomi: thnx!!

Paddle: ik had dit gevoel dus ook, maar ben zelf blij dat m'n huisarts aangaf dat het niet abnormaal is. Als ik zelf zocht op mogelijke afwijkingen in cyclus en vruchtbaarheid kom ik ook niets herkenbaars tegen...

Ik ben zelf wel even gerustgesteld om het weer een paar rondes aan te kunnen!

Het is alleen zo ontzettend moeilijk om steeds maar te moeten wachten, wachten en nog een wachten...
.
@paddle

Hoe voel jij je eisprong? Wat voor alarmbellen gaan er bij jou rinkelen als je kijkt naar de cyclus van twinklinstar?
@twinklinstar

Irritant zeg dat je cyclus zo onvoorspelbaar is. Ik snap wel dat je de langste cyclus als uitgangspunt neemt, want je wilt jezelf natuurlijk geen valse hoop geven. Ik hou al rekening met langste cyclus en dat is alleen nog maar ivm tampons bij me hebben en dergelijke. Je mag best je frustraties hier kwijt. Daar zijn we toch voor of niet?

Zelf heb ik sinds stoppen met pil cyclus van 30-38-47 dagen. Daar is ook niet echt een pijl op te trekken. Na de cyclus van 30 dagen dacht ik heel naief, jeeej alles werkt zoals het hoort.
Paddle, ik hoop het ook

Ben ook benieuwd wat het voor een soort alarmbellen zijn die jij hoort rinkelen, ik kan ze zelf namelijk gewoon niet plaatsen..

Wat bedoel je met; zou je willen testen? Bedoel je dan op onderzoek bij de gyn?

Boekenlegger: precies, ik ga uit van de langste cyclus, zodat we ten eerste niet te vroeg stoppen met regelmatige seks. Ten tweede zodat ik van mezelf ook niet eerder een test zou mogen doen als ik weereens van alles en nog wat denk te voelen..

Mijn eerste cyclus was 36 dgn, vond ik ook best netjes en kreeg ook al hoop.. Helaas werd het toen ook ineens langer...

Hopen dat het bij jou ook snel normaliseert!
Vervelend zeg twinklin dat het allemaal zo onregelmatig is en zoveel onduidelijkheid geeft. Is er geen mogelijkheid om nu al aan de hand van een bloedtest te checken of je wel een eisprong hebt? Dat wordt in Italië namelijk vaak als eerste getest een paar cycli achter elkaar. Het kan je of rust geven, of mocht je geen eisprong hebben een reden zijn voor verder onderzoek zonder eerst een tijdje zelf aan te klooien.

Boekenlegger voor jou hoop ik ook dag het normaliseert!

Paddle. Ik geef nog borstvoeding ja. Loopt als een trein en is inmiddels zo makkelijk dat ik er nog wel even mee door ga. Hoop dat dat zo blijft, want sinds gisteren heeft A een tand. En daar zit een vlijmscherp randje aan :P

Helaas kan ik niet langer thuis blijven zonder mijn baan kwijt te raken. Anders hadden we er waarschijnlijk voor gekozen dat ik nog een jaar thuis zou blijven, zodat hij pas volgend jaar naar het kdv hoeft. Nou moet hij in september beginnen. Het wennen duurt een maand hier bij de groep met kleintjes, waarbij 1 van de ouders aanwezig is. En hij blijft dan steeds iets langer en ik steeds korter. A gaat straks 5 dagen per week, halve dagen naar de opvang. Italiaman komt hem om 12:30 dan ophalen, zodat hij s middags thuis kan slapen. En vlak daarna kom ik ook thuis van het werk, zodat italiaman ook naar bed kan (die werkt gedeeltelijk s nachts) Wel fijn dus dat ik alle middagen thuis ben bij A. Maar ik ga onze ochtenden samen wel missen hoor :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven