toelating studie geweigerd
woensdag 3 juli 2013 om 15:10
Fijn dat jullie even willen lezen.
Ik open dit topic in de hoop dat iemand misschien wel eens iets vergelijkbaars heeft gezien, heeft meegemaakt, werkt in een omgeving waarin dit speelt en dus op een andere manier ervaring heeft.
Via de septemberroute op een vavo hier in mijn buurt kan ik mijn havo diploma aanvragen aangezien ik helaas op latijn gezakt ben en dus geen vwo diploma heb weten te krijgen.
Ik was erg blij met dit nieuws aangezien ik mee heb gedaan met de selectie voor verloskunde voor volgend college jaar en ik door ben voor de selectie. Nu kon ik toch nog beginnen dus! Aangezien ik al een keer was blijven zitten 2 jaar terug en ik mijn leeftijd altijd wat vooruit ben geweest (is dat Nederlands?) was ik er echt ontzettend aan toe om eindelijk lekker te kunnen gaan studeren volgend jaar. Verloskunde! Prachtig! Ik heb er echt onwijs veel zin in maar er is 1 probleem:
Ik moet een diploma hebben van vóór 1 september maar de september regeling zorgt voor een diploma in september. Zowel met de hogeschool in rotterdam als met vavo aan de telefoon gesproken maar rotterdam zei dat ik gewoon dat diploma moet hebben en vavo kan er helaas echt geen datum van voor 1 september op zetten. Wat ze wél kunnen doen is een verklaring schrijven waarin staat dat ik hoe dan ook al aan de eisen voldoe voor een diploma maar dat ze m gewoon nog niet mogen geven.
De verklaring krijg ik in augustus pas maar die zou dus op tijd moeten zijn. Nu ben ik natuurlijk heel bang dat deze verklaring niet genoeg is en ik dus nu volgend jaar een heel jaar niks kan doen. Niet studeren, geen ov, geen stufi maar gewoon een jaar niks doen en wat werken ofzo alleen maar omdat mijn diploma misschien 1 week te laat is.
Morgen ga ik met het studenten service center een gesprek aan in rotterdam (geen afspraak, kon niet. gewoon spreekuur) Ik hoop dat ze me nu anders benaderen dan aan de telefoon want dat was allemaal erg kort door de bocht. "nee kan niet, wij kunnen niks voor je doen helaas."
Ik was zo blij en gemotiveerd dat ik eindelijk de volgende stap in mijn leven kon gaan beginnen en nu kan ik alleen maar huilen steeds. Het rotte is ook nog dat ik die selectie weer opnieuw moet doen mocht ik niet volgend jaar kunnen beginnen en je zult nou net zien dat ik ineens mijn dag niet heb en er 100 meer aanmeldingen zijn ofzo waardoor ik dan ineens niét door ben. Ik wil gewoon zo graag komend jaar al beginnen!!!
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Ik open dit topic in de hoop dat iemand misschien wel eens iets vergelijkbaars heeft gezien, heeft meegemaakt, werkt in een omgeving waarin dit speelt en dus op een andere manier ervaring heeft.
Via de septemberroute op een vavo hier in mijn buurt kan ik mijn havo diploma aanvragen aangezien ik helaas op latijn gezakt ben en dus geen vwo diploma heb weten te krijgen.
Ik was erg blij met dit nieuws aangezien ik mee heb gedaan met de selectie voor verloskunde voor volgend college jaar en ik door ben voor de selectie. Nu kon ik toch nog beginnen dus! Aangezien ik al een keer was blijven zitten 2 jaar terug en ik mijn leeftijd altijd wat vooruit ben geweest (is dat Nederlands?) was ik er echt ontzettend aan toe om eindelijk lekker te kunnen gaan studeren volgend jaar. Verloskunde! Prachtig! Ik heb er echt onwijs veel zin in maar er is 1 probleem:
Ik moet een diploma hebben van vóór 1 september maar de september regeling zorgt voor een diploma in september. Zowel met de hogeschool in rotterdam als met vavo aan de telefoon gesproken maar rotterdam zei dat ik gewoon dat diploma moet hebben en vavo kan er helaas echt geen datum van voor 1 september op zetten. Wat ze wél kunnen doen is een verklaring schrijven waarin staat dat ik hoe dan ook al aan de eisen voldoe voor een diploma maar dat ze m gewoon nog niet mogen geven.
De verklaring krijg ik in augustus pas maar die zou dus op tijd moeten zijn. Nu ben ik natuurlijk heel bang dat deze verklaring niet genoeg is en ik dus nu volgend jaar een heel jaar niks kan doen. Niet studeren, geen ov, geen stufi maar gewoon een jaar niks doen en wat werken ofzo alleen maar omdat mijn diploma misschien 1 week te laat is.
Morgen ga ik met het studenten service center een gesprek aan in rotterdam (geen afspraak, kon niet. gewoon spreekuur) Ik hoop dat ze me nu anders benaderen dan aan de telefoon want dat was allemaal erg kort door de bocht. "nee kan niet, wij kunnen niks voor je doen helaas."
Ik was zo blij en gemotiveerd dat ik eindelijk de volgende stap in mijn leven kon gaan beginnen en nu kan ik alleen maar huilen steeds. Het rotte is ook nog dat ik die selectie weer opnieuw moet doen mocht ik niet volgend jaar kunnen beginnen en je zult nou net zien dat ik ineens mijn dag niet heb en er 100 meer aanmeldingen zijn ofzo waardoor ik dan ineens niét door ben. Ik wil gewoon zo graag komend jaar al beginnen!!!
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
woensdag 3 juli 2013 om 15:13
Ik zou even afwachten tot dat gesprek, misschien is zo'n verklaring vanuit de vavo wel genoeg om toch toegelaten te kunnen worden. En is er anders misschien nog een instroommoment in februari? Dan zou je tenminste niet een heel jaar te hoeven wachten.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat het zwaar kut is en nogal wat stress oplevert. Al dat bureaucratische geneuzel ook altijd!
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat het zwaar kut is en nogal wat stress oplevert. Al dat bureaucratische geneuzel ook altijd!
woensdag 3 juli 2013 om 19:21
Ik had ook zo'n verklaring nodig maar dan voor een Master aan een andere uni. Omdat de administratie te laat w as met een cijfer van een bepaald verplicht Bachelorvak (dat van een andere faculteit was) . En dat was ook nog een heel gedoe (mensen op vakantie, enz.). Moest echt er achter aan zitten. Wat soms ook zo is is dat administratiemensen (of hoe ze mogen heten) gewoon niet precies weten hoe het zit en/of je proberen af te wimpelen omdat ze het al erg druk hebben. Later blijkt het bij een ander "hoger" persoon of zelfs collega dan gewoon wel te kunnen. :') Geen haat voor die beroepsgroep hoor, maar da's mijn ervaring.
vrijdag 5 juli 2013 om 12:47
Misschien een stomme vraag, viva-vlinder, maar waarom kan je geen atheneum-diploma ipv gymnasium-diploma krijgen als je voor Latijn gezakt bent? Niet genoeg andere vakken misschien?
Maar ik snap dus eigenlijk niet zo goed waarom je nu voor ene havo-diploma gaat.
Maar ik snap dus eigenlijk niet zo goed waarom je nu voor ene havo-diploma gaat.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 7 juli 2013 om 08:42
De eis van een diploma voor 1-9 is een harde, maar er bestaat vast een hardheidsclausule. Vraag na hoe je een beroep kunt doen op deze hardheidsclausule.
Wanneer het echt niet zou lukken, dan zou ik het jaar ook gebruiken om alsnog een certificaat Latijn te halen (of enig ander vak) een vwo diploma opent nu eenmaal net iets meer opleidingsdeuren.
Wanneer het echt niet zou lukken, dan zou ik het jaar ook gebruiken om alsnog een certificaat Latijn te halen (of enig ander vak) een vwo diploma opent nu eenmaal net iets meer opleidingsdeuren.