Gezondheid alle pijlers

Klean prep; tips & tricks

04-07-2013 20:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik een darmonderzoek en ik moet zometeen beginnen met de meest smerige drank die er bestaat, welgeteld vier liter!

Mijn vraag; buiten appelsap, welke sapjes o.i.d. maakt dit enigszins drinkbaar?
Ijskoud drinken, met appelsap vermengen, langzaam drinken. Neem een kwartier voor elke 0,25 liter en neem daarna een kauwgommetje.

En veel succes morgen!
En door een rietje drinken. Ik heb het zelf nooit moeten drinken, maar vaker die tip gelezen.
Sterkte met drinken.
Ik kneep er citroenen in leeg. Zo was het voor mij nog een beetje drinkbaar.
Elke keer weer ellende. Uiteindelijke oplossing: ijskoud in klein flesje doen, hoofd achterover, verstand op nul en gieten.
Sterkte !

Het onderwerp is wel vaker langs gekomen, elke keer vraag ik me af hoe een mens in vredesnaam vier liter weg krijgt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heb het meermalen moeten doen en ik heb niet echt iets gevonden wat de smaak bevorderd Neus dicht en drinken dus.
quote:Snoesje666 schreef op 04 juli 2013 @ 21:39:

Het onderwerp is wel vaker langs gekomen, elke keer vraag ik me af hoe een mens in vredesnaam vier liter weg krijgt.Dat vraag ik me ook elke keer af. Vooral die laatste liter is too much
Flinke scheut ranja..en verder, sterkte!
Ijskoud, met een rietje, neus dicht, oren dicht en koptelefoon op met snoeiharde muziek....zo kreeg ik het weg. Succes! Snap niet dat er nog geen goed alternatief voor is.
heel heel veel succes, ik heb het inderdaad ook gehad en ik kreeg het dus niet weg..heb gespuugd enz. vreselijk, het beste vond ik limonade puur erin doen, heel zoet maken. maar dan nog....te erg.!!

succes! vond het drinken erger dan het darm onderzoek :P
Nu aangemaakt met halve liter water/ halve liter appelsap en ijskoud uit de vriezer. Het enige voordeel aan dit verhaal; je mag weer eens heerlijk ongegeneerd als een kleuter klagen, al vind ik mezelf nu ook best zielig. Binnen een uur verwacht ik mijn tijdschriftmarathon te starten op mijn troon in de badkamer. Bedankt voor jullie reacties!
Mijn Moviprep-routine:

Neus dicht en snel achter elkaar een glas koele Moviprep en een half glas sterke limonade drinken. Terwijl de neus nog dicht is een stuk bubblicious (van die hele zoete kauwgom) in m'n mond, kauwen, hand van m'n neus. Haha, klinkt waarschijnlijk heel spastisch, maar dit is voor mij de enige manier om meer dan een liter weg te kunnen werken (bij Moviprep hoef je er gelukkig maar twee).

Het mierzoete maskeert de smaak voor mij het beste.

En inderdaad: tijdens de drinkmomenten doorzetten en gaan met die banaan en alle tijd er omheen lekker zeuren en lief zijn voor jezelf met warme kruiken en dekentjes, je lekkerste pyjama, warme thee, een leuk tv-programma (hulde voor de pauzeknop van interactieve tv) etc.

Zo te lezen ben je er klaar voor, zet 'm op!
Voor de volgende keer: vraag even aan de poli of je een andere prep kunt krijgen, die zijn er wel. Moviprep is er zo een, dat scheelt weer in het aantal liters wat je moet drinken.
quote:_nut_ schreef op 04 juli 2013 @ 22:05:

Ijskoud, met een rietje, neus dicht, oren dicht en koptelefoon op met snoeiharde muziek....zo kreeg ik het weg. Succes! Snap niet dat er nog geen goed alternatief voor is.Er zijn heel veel alternatieven hoor. Ik krijg al jaren een ander medicijn dat net zo goed werkt. Volgens mijn arts wordt Klean Prep over het algemeen alleen bij de eerste keer gegeven. Geen idee waarom trouwens. Ik krijg altijd een pilletje, een poedertje en dan drink ik er nog 2 liter achteraan en dan ben ik klaar.
Ik merk dat klean prep vaak als standaard wordt gebruikt, totdat de patiënt om iets anders vraagt, krijgt Liubi.

Waarom snap ik ook niet zo goed.
Prunacolon werkt ook erg goed, is maar een klein flesje... Nadeel daarvan is wel dat je de ochtend voor het onderzoek waterclysma's krijgt totdat alles goed schoon is zeg maar... Maar dat heb ik er wel voor over :-)
ik ben trouwens erg benieuwd naar het pilletje en het poedertje van Liubi...
quote:raartaartje schreef op 05 juli 2013 @ 11:43:

ik ben trouwens erg benieuwd naar het pilletje en het poedertje van Liubi...Ik gok dulcolax
Je bent zelf een theepot
Sterkte! Ik kreeg het écht niet weg.

Uiteindelijk is de 2 liter Moviprep me gelukt maar vraag niet hoe!

Inderdaad koud drinken met een rietje, neus dichthouden, kauwgom kauwen en dan neus pas weer loslaten.
Ik zette er een glas mierzoete ranja naast. Neus dicht, vieze glas opdrinken en direct daarna de ranja. Kon ik het enigszins binnenhouden. Maar bah, wat een spul!!
quote:ranjaa schreef op 05 juli 2013 @ 12:35:

Ik zette er een glas mierzoete ranja naast. Neus dicht, vieze glas opdrinken en direct daarna de ranja. Kon ik het enigszins binnenhouden. Maar bah, wat een spul!!En toen heb je meteen je nick bedacht
quote:liubi schreef op 04 juli 2013 @ 22:38:

[...]

Er zijn heel veel alternatieven hoor. Ik krijg al jaren een ander medicijn dat net zo goed werkt. Volgens mijn arts wordt Klean Prep over het algemeen alleen bij de eerste keer gegeven. Geen idee waarom trouwens. Ik krijg altijd een pilletje, een poedertje en dan drink ik er nog 2 liter achteraan en dan ben ik klaar.Ik ook, Picoprep heet het (tenminste, zo heette het bij mij ). Poedertje in glas water, 2 liter water erachteraan en dat 2 keer. Ik had er geen enkel probleem mee (in tegenstelling tot het onderzoek ). Dat is dan ook mijn tip voor TO: vraag de volgende keer om Picoprep.
Ik heb geen ervaring met Kleanprep maar heb wel eens een halve liter stroopachtig laxeermiddel moeten drinken. Dat vond ik al een verschrikking. Is Kleanprep wel normaal vloeibaar?

Hoe dan ook, veel sterkte TO, ook met het onderzoek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven