Gezondheid alle pijlers

Pleisters, allergie < > niet plakkend

05-07-2013 13:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had van de week een nare schaafwond op zijn knie opgelopen.

Op school hadden ze er een pleister opgeplakt (broek schuurde anders). Het was een Hansaplast en daar blijkt hij allergisch voor te zijn, ineens.

Er niets op doen was de eerste dagen nog geen optie dus andere pleisters gekocht. Hansaplast sensitive gaf ook klachten.

Ik heb vervolgens gewone en sensitive van het Kruitvat gekocht maar wat plakken die dingen slecht. Het warme weer zal ook meespelen denk ik.

Zoon kan ondertussen zonder pleister maar goed plakkende pleisters in huis lijkt me wel handig

Iemand een goede tip?
Je bent zelf een theepot
Het bestanddeel dat bij mij de pleisterallergie veroorzaakt heet colofonium. Misschien staan de ingrediënten op het doosje.

Van de week was mijn rug ingetaped, eerst witte tape en dan bruine erover heen. Waar het bruine tape direct op mijn huid zat, een klein stukje maar, kreeg ik gewoon open wondjes. Dus dit bewees wel dat dat witte medische tape veilig voor mij is.

Misschien eens uitproberen op een klein stukje huid, wit en dat bruine tape....
Ik ben ook allergisch voor pleisters, voor alle soorten. Als ik toch iets moet gebruiken, gebruik ik bandafix ("kousje" van gaas), fixomull (zelfklevend verband) of heel ouderwets een rolletje gaasverband met een steriel gaasje eronder.

De pleisters die je nog zou kunnen proberen, zijn duoderm en tegaderm. Leukosilk is mij ook vaak verteld dat ik die moest proberen, maar na één keer proberen wist ik al dat ik daar ook niet tegen kon. Tegaderm verdraag ik nog het beste, die heb ik ook in huis, naast een goede voorraad verband in soorten en maten.

Pleisterspray zou ik niet proberen, daar zit hetzelfde stofje in wat in pleisters ook de reactie opwekt.
En de hypoallergene pleisters plakken inderdaad een stuk minder stevig, om die vraag ook nog te beantwoorden.
quote:lelytjevandalen schreef op 05 juli 2013 @ 20:14:

Ik ga binnenkort, oa ook voor de pleisters.kan wat voor je meenemen en opsturen. Kijk maar of je dat wil.

Da's heel lief maar genoeg mensen die er geregeld heen gaan

Anders is het een leuk fietstochtje
Je bent zelf een theepot
We zijn op vakantie gegaan vlak na mijn post en oma was zo lief om een pakje met Ikeapleisters naar de camping te sturen. Idd hele fijne pleisters!
Je bent zelf een theepot
Ik heb altijd deze : http://www.drogistdrogist ... k-aktieve-pleister_863640

Die plakt alleen aan elkaar ipv op de huid. Ideaal ook voor snijwondjes in de vingertop ofzo, of wondjes op tenen. Ik had laatst mijn vinger open, klein stukje over topje gedaan en daarna rondom met een stukje vastgezet. En omdat het aan elkaar plakt, kan je hem goed om je vingertopje vormen ipv dat je van die uitstekende zijkanten hebt zoals bij gewone pleisters.
Ik heb dat ook, zo'n allergie! Vooral in de warmte en met elk soort normale pleister (dus zolang het plakt).

Krijg er blaren van en jeuk... dus hier ook gelpleisters en gaasjes in de zomer.
Ik kan gelukkig wel tegen pleisters maar weer niet tegen witte sporttape. Soms ook erg lastig.

Ik ga binnenkort ook eens naar de Ikea voor pleisters! Wist nieteens dat ze pleisters verkopen
quote:PearlGirl schreef op 05 juli 2013 @ 20:45:

Het bestanddeel dat bij mij de pleisterallergie veroorzaakt heet colofonium. Misschien staan de ingrediënten op het doosje.

Van de week was mijn rug ingetaped, eerst witte tape en dan bruine erover heen. Waar het bruine tape direct op mijn huid zat, een klein stukje maar, kreeg ik gewoon open wondjes. Dus dit bewees wel dat dat witte medische tape veilig voor mij is.

Misschien eens uitproberen op een klein stukje huid, wit en dat bruine tape....

Hier ook een colofonium allergie (ontstaan tijdens een periode toen mijn voet ingetapede was). Ik kan tegen geen een tape of pleisters. Zelfs niet tegen die papieren anti allergische. Nu heb ik van dat zelf klevende verband en dan een gaasje voor de wond zelf maar ook daar krijg ik brandwonden en blaren van. Maar wel minder erg dan van pleisters.

Colofonium wordt gewonnen uit hars van naaldbomen en komt in meer stoffen voor. Pearlgirl ben jij nog voor andere colofonium zaken allergisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven