Gezondheid alle pijlers

Zwemmen na maaltijd?

06-07-2013 18:00 18 berichten
Kun je direct na de warme maaltijd nu wel of niet zwemmen?

Mijn dochter wil nu nog graag met vriendinnetjes een duik nemen in een klein haventje hier om de hoek. Ze is bijna 7 jaar. 2 zwemdiploma's. Ik ben dr bij.

Dat is dus net na het warm eten.

Ik heb liever dat ze even wacht, maar een half uur, uur of langer??? Geen idee!

Zat even op google te neuzen, maar zag wat tegenstrijdige berichten.

Weet iemand het?
Ik zelf heb er nog nooit last van gehad. Maar je hoort wel vaker dat je een uur zou moeten wachten. Van vroeger kan ik me ook niet herinneren dat mijn moeder daar bij ons rekening mee hield eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Druk bewegen/buitenspelen doet ze ook wel na het eten neem ik aan,zie niet waarom dit anders zou zijn en het is geen wedstrijdzwemmen plus daarbij hoe vaak kan het op dit tijdstip? Lekker laten spartelen!
Je kent misschien die steek in je zij wel als je gaat hardlopen/sporten na het eten? Niet zo handig als je aan 't zwemmen bent en je kan er niet staan... wij moesten vroeger altijd een half uur wachten na een broodmaaltijd en een uur na de warme maaltijd. Nooit ergens last van gehad.
Natuurlijk kan dat
De info dat je niet kunt zwemmen na het eten is achterhaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
de steek in je zij heeft niks te maken met eten. Het is je milt die samentrekt om extra voeding in je spieren te pompen. Kwestie van conditie dus of te zware inspanning voor jouw gestel
Van mijn oma moesten we altijd wachten (ik weet niet hoe lang) want anders kreeg je kramp en verdronk je. Of het een broodje aap verhaal is weet ik niet, maar je bent er toch zelf bij? Trouwens, tussen haar laatste hap (tafel afruimen, spullen pakken, omkleden, naar haventje toe) en eerste duik zit toch ook wat tijd?
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 juli 2013 @ 18:07:

de steek in je zij heeft niks te maken met eten. Het is je milt die samentrekt om extra voeding in je spieren te pompen. Kwestie van conditie dus of te zware inspanning voor jouw gestelOnzin, je kan die steek ook rechts hebben...het komt van de darmen.
ik weet het niet want ik heb het nooit. En ik sport heel vaak na het eten
Ik heb geleerd (van mijn ouders) drie kwartier niet zwemmen, anders krijg je kramp en kun je niet meer zwemmen. Geen wetenschappelijke bewijzen.
Nog nooit van gehoord, wij gingen altijd gelijk na het eten zwemmen. Nooit problemen mee gehad..
Ik moest vroeger ook altijd wel een uur wachten met zwemmen als ik iets had gegeten, anders zou ik geheid verdrinken. Toen ik wat ouder werd trok ik me niet zo veel meer aan van die goedbedoelde raadgevingen, en ik ben nog nooit verdronken en heb nooit kramp gehad. Mijn zus had wel een keer kramp, maar dat was niet na een maaltijd. Ik denk dus dat het een broodje aap is.
nooit last van gehad
Of ze nu buiten 10 rondjes rent, of gaat zwemmen, maakt bij kinderen niet zoveel uit. Bij sporten na het eten krijg ik zelf wel pijn ja.
Nooit van gehoord hoor. Als wij op het strand zitten vanaf de ochtend en we eten daar ons brood op, dan ben ik echt wel eens gelijk daarna in zee gesprongen. Echt nooit op gelet, nooit problemen mee gehad.
Bedant allemaal! We zijn na het eten, naja ongeveer dik kwartier erna vertrokken en ze heeft nog heerlijk gezwommen en inderdaad nergens last van gehad ofzo.
Het is hooguit niet heel prettig met volle maag, zeker niet als je vet gegeten hebt, zoals patat of chinees. Maar dat voelt zittend op de bank ook wel eens niet zo prettig

Kan absoluut geen kwaad, het hele krampverhaal is een fabeltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven