Zwemmen na maaltijd?

zaterdag 6 juli 2013 om 18:00
Kun je direct na de warme maaltijd nu wel of niet zwemmen?
Mijn dochter wil nu nog graag met vriendinnetjes een duik nemen in een klein haventje hier om de hoek. Ze is bijna 7 jaar. 2 zwemdiploma's. Ik ben dr bij.
Dat is dus net na het warm eten.
Ik heb liever dat ze even wacht, maar een half uur, uur of langer??? Geen idee!
Zat even op google te neuzen, maar zag wat tegenstrijdige berichten.
Weet iemand het?
Mijn dochter wil nu nog graag met vriendinnetjes een duik nemen in een klein haventje hier om de hoek. Ze is bijna 7 jaar. 2 zwemdiploma's. Ik ben dr bij.
Dat is dus net na het warm eten.
Ik heb liever dat ze even wacht, maar een half uur, uur of langer??? Geen idee!
Zat even op google te neuzen, maar zag wat tegenstrijdige berichten.
Weet iemand het?

zaterdag 6 juli 2013 om 18:04

zaterdag 6 juli 2013 om 18:07
Van mijn oma moesten we altijd wachten (ik weet niet hoe lang) want anders kreeg je kramp en verdronk je. Of het een broodje aap verhaal is weet ik niet, maar je bent er toch zelf bij? Trouwens, tussen haar laatste hap (tafel afruimen, spullen pakken, omkleden, naar haventje toe) en eerste duik zit toch ook wat tijd?
zaterdag 6 juli 2013 om 18:10
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 juli 2013 @ 18:07:
de steek in je zij heeft niks te maken met eten. Het is je milt die samentrekt om extra voeding in je spieren te pompen. Kwestie van conditie dus of te zware inspanning voor jouw gestelOnzin, je kan die steek ook rechts hebben...het komt van de darmen.
de steek in je zij heeft niks te maken met eten. Het is je milt die samentrekt om extra voeding in je spieren te pompen. Kwestie van conditie dus of te zware inspanning voor jouw gestelOnzin, je kan die steek ook rechts hebben...het komt van de darmen.

zaterdag 6 juli 2013 om 18:54
Ik moest vroeger ook altijd wel een uur wachten met zwemmen als ik iets had gegeten, anders zou ik geheid verdrinken. Toen ik wat ouder werd trok ik me niet zo veel meer aan van die goedbedoelde raadgevingen, en ik ben nog nooit verdronken en heb nooit kramp gehad. Mijn zus had wel een keer kramp, maar dat was niet na een maaltijd. Ik denk dus dat het een broodje aap is.