geplakte wondje bij dreumes
zondag 7 juli 2013 om 16:37
Zoon van anderhalf heeft een flinke smakkerd gemaakt en het wondje is geplakt bij de HAP. Vroeg nog (na ervaring bij dochter) kan het niet gehecht worden. Dit doet natuurlijk even meer pijn, maar 3x raden. Zoon heeft er al aan lopen pulleken, zit er met zijn tong er steeds aan te voelen etc etc. Het bovenste laagje is er dus al af. Wat nu? Terug naar HAP en nogmaals laten plakken? Bij dochter is het uiteindelijk een echt lelijk liteken geworden (maar gelukkig onder haar kin) maar bij zoon zit het dus midden in zijn gezicht

zondag 7 juli 2013 om 16:43
Ik zou inderdaad terug gaan om het even te laten controleren, het zou jammer zijn als het een onnodig groot litteken wordt. Je kan volgens mij wel wachten tot morgen als je bij je eigen huisarts terecht kan. Dat pulken en likken moet je proberen te voorkomen vanwege infectiegevaar. Je kan het zelf nog even extra ontsmetten met betadine.

zondag 7 juli 2013 om 19:23
Pleister erop heeft geen nut gehad die had hij er zo vanaf, de plek zat bij zijn lip dus plakken kon niet heel makkelijk. Heb de HAP nog gebeld, die gaven aan dat nog een plakken geen nut had. Dus nu maar gewoon laten genezen en hopen op een niet te groot liteken. Ik heb om een hechting gevraagd, maar dat deden ze niet bij die jonge kindjes.