Gezondheid alle pijlers

Hoevaak per jaar blaasontsteking is 'normaal'?

08-07-2013 11:24 29 berichten
Hoi Dames,

Beetje gekke vraag misschien, maar ik ga komende week langs mijn huisarts omdat ik wéér een blaasontsteking heb.

Dit is de tweede binnen 3 maanden, de vijfde binnen 2 jaar.

Ik heb er vanaf mijn 18e al last van, maar dan was het vaak 2 jaar weg, en dan weer eens terug. Dat vind nog wel acceptabel.

Maar ik merk nu dat ik steeds angstiger wordt t.o.v. blaasontstekingen, en er steeds panischer mee bezig ben (met allerlei middeltjes etc, en als ik seks heb met mijn vriend is het eerste wat ik denk: oh jee als ik maar geen ontsteking krijg) en dat vind ik niet gezond.

Over 2 maanden wil ik ook met de pil stoppen omdat we graag voor een kindje willen gaan.

Dat zal ook niet echt lukken wanneer je steeds uitgeschakeld bent omdat je weer eens een blaasontsteking hebt.

(en ik ben al zo bang dat het niet zo makkelijk gaat vanwege vruchtbaarheidsproblemen in de familie, dan kan ik dit er niet bij hebben!)

Plus dat die antibiotica steeds niet goed voor mij lijf is lijkt me, en het zal nog niet binnen nu en een jaar zijn, maar ik ben bang dat ik ooit resistent zal worden voor de antibiotica en dat niets meer helpt

Ben ik een aansteller, of heb ik een punt als ik vraag om extra onderzoeken wanneer dit steeds terugkomt?
Mijn partner zelf is ook heel schoon, en bij ons 'gebeurt' het meestal voor het slapen gaan, en zijn we net allebei gedoucht.
Alle reacties Link kopieren
krijg je het ook, als jullie het met condoom doen?
Vit c kan sowieso geen kwaad, dat plas je uit en dat is nou ook precies het doel. Het maakt je urine zo zuur dat de bacterien doodgaan, als je geluk hebt.
Heb heel vaak last van blaasontsteking gehad (zo'n 10 keer per jaar) en nu nog maar af en toe last van. Bij mij helpt meteen plassen na de seks, veel drinken en zoveel mogelijk meteen naar het toilet gaan als ik moet plassen. Slik daarnaast sinds een tijdje supplementen met D-mannose. Kun je gewoon bij de drogist kopen. Niet goedkoop, maar altijd nog goedkoper dan elke dag pure cranberrysap drinken. Sterkte! Blijft een vervelende en door veel mensen onderschatte kwaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven