Picknicken bij het strand

08-07-2013 06:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa mooi weer! Eindelijk!

Nu zou ik het liefst iedere dag aan het strand eten, maar elke dag een menuutje uitzoeken bij een strandtent gaat me in de papieren lopen. Is het niet heel er stom om de koelbox mee te nemen, een kleed en gewoon fijn op het strand te picknicken?

Soms staan er zelfs picknick tafels in de duinen, die hebben toch een functie lijkt me..

Het voelt alleen zo el cheapo! Is het misschien ook gewoon maar toch lijkt het me wel wat.

Mijn lief komt in de vakantie een lange periode mijn kant. Op en dan lijkt het me heerlijk, lekker met zijn tweeën aan strand, eten, wandelen.
Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Leuk juist.
Heel herkenbaar! Ik ben gisteren aan de maaltijdsalade gegaan.
Is picknicken tegenwoordig zuuneg? Dan doe je toch een dure picknick met champagne en gerookte zalm en zo Verwacht je dat er bekenden langskomen die er wat van denken? Wat maakt het uit? Ik vind het altijd heel schattig als ik een stelletje zie picknicken.
Ga in therapie!
Wij eten al jaren letterlijk op het strand. De ene keer nemen we bv een maaltijdsalade, wijn en stokbrood met kruidendokter mee, ook laten we weleens pizza's bezorgen bij de strandafrit. Quiche doet hot ook goed op strand en koude gehaktballetjes of kippenpootjes. Die laatste uurtjes op strand zijn de beste, nog beter dan vanaf een terras. Verheug me enorm op de vakantie, nu gaan we vroeg van strand omdat dochterlief anders te laat in bed ligt. Nog twee weken, hopelijk daarna ook nog mooi weer!
Waarom raar? leuk juist. Ik heb wel ergere dingen op het strand gedaan..
quote:mardjen schreef op 08 juli 2013 @ 07:01:

Wij eten al jaren letterlijk op het strand. De ene keer nemen we bv een maaltijdsalade, wijn en stokbrood met kruidendokter mee, Dat vind ik dan weer wel raar, dat je een kruidenDOKTER meeneemt naar het strand
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
komt af en toe enorm van pas, kwallenbeten en zonnebrand enzo...

(En iets met autocorrect.... )
Je neemt toch sowieso altijd allerlei lekkers mee naar het strand? Al is het maar voor het gemak, anders moet je steeds weer door dat hete zand naar die strandtent lopen.

Lekker een koelbox klaarmaken met eten en drinken. Je kan er zelfs een romantisch menuutje van maken. Veel plezier!
Volgens mij neemt het merendeel van de strandgangers 'n koelbox mee. Niet alleen vanwege de kosten, maar ook vanwege het gemak. Als je ergens op 'n rustig plekje wil liggen, ga je niet de hele tijd al je zooi meeslepen om weer 'n km terug te wandelen naar die strandtent voor 'n koel drankje.

We zitten hier tenslotte niet op 'n tropisch eiland waar je beachservice hebt en ze de cocktails aan je strandbed komen serveren.
Tuurlijk! Gebeurt hier ook vaak; niets heerlijker dan eten op het strand!
Als iemand vraagt 'is dit raar/normaal?' is het antwoord meestal: wat maakt het uit, als het maar leuk en vrijwillig is.

In dit geval kan ik gewoon zeggen: picknicken op het strand is absoluut niet raar.

Ik neem altijd zelf eten en drinken mee, veel meer keuze, gezonder en goedkoper dan bij een strandtent. Dan kan er best een frietje bij maar ik wil niet voor elke hap in de rij hoeven staan.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
haha soms snap ik niks van een bepaald topic en dit is er een van. Wat is nu precies je vraag, of het raar is om een koelbox mee te nemen naar het strand?? Waarom zou het raar zijn en wie zou dat raar moeten vinden?

Ik woon heel dichtbij het strand (Zeeland) en ga dus ook regelmatig. Wij eten zelden tot nooit op een strandtent. Meestal gaan we pas 's middags naar het strand maar soms 's ochtends al en dan nemen we gewoon brood mee in een koeltasje. Wat flesjes drinken en klaar. Soms doen we 'gek' en halen eerst wat lekkere broodjes bij de bakker, maar meestal gewoon normaal brood. En tja, dan ga je op het strand op je handdoek zitten of in een stoel en dan eet je zo je brood op. En zo doet 90% van de mensen die ik op het strand zie dat. Echt, kan even niet begrijpen wat daar vreemd aan is. Normaalste zaak van de wereld. Je bent toch niet verplicht om op een strandtent te eten? Ik noem het overigens geen picknicken. Gewoon, brood eten op het strand. Net zoals je ook een koek of misschien een zak chips kan eten op het strand. Wij nemen sowieso alles mee naar het strand, dus ook drinken, bier voor mn man, gewoon alles in de koeltas. Ook al zitten wij (wij hebben zo'n strandhokje) een paar meter van een strandtent verwijderd, we komen er eigenlijk nooit. Hooguit soms voor een ijsje, maar verder kopen wij daar niks.
quote:ceetie schreef op 08 juli 2013 @ 07:30:

[...]

Dat vind ik dan weer wel raar, dat je een kruidenDOKTER meeneemt naar het strand

met stokbrood nog wel

Niks ´el cheapos´aan vind ik. Juist gezellig en je kan vaak zelf veel lekkerdere en gezonde dingen meenemen dan dat je bij zo´n strandtent kan krijgen (kipsate..)
Mooi! Dat wordt dan lekker quiche mee en gehaktballetjes en stokbrood en salades!

Ik vind het gewoon zo gek staan. Maar dat ligt dus aan mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven