Buikgriep?
woensdag 9 september 2026 om 20:09
Sinds zaterdagnacht ik last van minimaal 14x per dag diarree/pijnlijke buikkrampen, verder niet echt ziek, maar zeker niet fit genoeg om te werken. Er blijft weinig binnen, maar ben niet uitgedroogd. Verder in huis is er niemand ziek.
Ik vind het erg lang duren, maar aasisente af vanochtend aan dat het normaal is?! Inmiddels heb ik dus ruim 4 dagen hier last van, maar nog steeds geen verbetering.
Iemand ervaring mee, in mijn familie etc heb ik dit eindelijk nog nooit gezien.
Ik vind het erg lang duren, maar aasisente af vanochtend aan dat het normaal is?! Inmiddels heb ik dus ruim 4 dagen hier last van, maar nog steeds geen verbetering.
Iemand ervaring mee, in mijn familie etc heb ik dit eindelijk nog nooit gezien.
woensdag 9 september 2026 om 20:22
Ja hoor, kan zo een week duren, ik vind het helemaal niet zo gek klinken. Wel vervelend.
Thuisarts is een betrouwbare site, voor als je twijfelt waar je goed aan doet:
https://www.thuisarts.nl/buikgriep/ik-heb-buikgriep
Thuisarts is een betrouwbare site, voor als je twijfelt waar je goed aan doet:
https://www.thuisarts.nl/buikgriep/ik-heb-buikgriep
donderdag 10 september 2026 om 06:31
Kak zeker afhankelijk van welk virus/bacterie. Laatste duurt vaak wat langer (en is niet zo besmettelijk, als jij die bacterie als enige binnen hebt gekregen). In principe is het pas nodig om een kweekje te doen als het na 2 weken nog niet over is (of als iemand erg ziek erbij is bijvoorbeeld). Maar je kan natuurlijk even overleggen met je huisarts of dat eerder zou moeten gebeuren.
donderdag 10 september 2026 om 11:15
Imodium beter niet doen. Het helpt inderdaad de diarree binnenhouden, maar het lichaam moet juist van de ziekteverwekkers af.
No but yeah but no but yeah but no but yeah but, Oh my god that is so unfair!
donderdag 10 september 2026 om 11:40
Doe ff normaal joh!evelien2010 schreef: ↑10-09-2026 11:11Medisch advies mag niet op het forum. Je hebt contact gezocht met je huisarts. Die kennen jouw medische dossier. Wij hier niet. Volg het advies van de huisarts en werk aan je gezonde leefstijl en persoonlijke hygiëne.
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
donderdag 10 september 2026 om 11:48
donderdag 10 september 2026 om 11:59
De rest is niet ziek gelukkig en zal dat ook niet meer worden anders waren ze dat al gewestevelien2010 schreef: ↑10-09-2026 11:48Buikgriep is enorm besmettelijk. Daarom is hygiëne heel erg belangrijk. Eigen toilet en handdoeken gebruiken bijvoorbeeld. Even afstand van anderen. Anders volgt de rest van het huishouden hierna. En diarree remmers of andere medicatie alleen in overleg met je eigen huisarts.
donderdag 10 september 2026 om 16:34
evelien2010 schreef: ↑10-09-2026 11:11Medisch advies mag niet op het forum. Je hebt contact gezocht met je huisarts. Die kennen jouw medische dossier. Wij hier niet. Volg het advies van de huisarts en werk aan je gezonde leefstijl en persoonlijke hygiëne.
The ocean healed my soul
donderdag 10 september 2026 om 17:05
Wel een toepasselijke typefoutCharlie591 schreef: ↑10-09-2026 06:31Kak zeker afhankelijk van welk virus/bacterie. Laatste duurt vaak wat langer (en is niet zo besmettelijk, als jij die bacterie als enige binnen hebt gekregen). In principe is het pas nodig om een kweekje te doen als het na 2 weken nog niet over is (of als iemand erg ziek erbij is bijvoorbeeld). Maar je kan natuurlijk even overleggen met je huisarts of dat eerder zou moeten gebeuren.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
donderdag 10 september 2026 om 21:22
Jezusevelien2010 schreef: ↑10-09-2026 11:11Medisch advies mag niet op het forum. Je hebt contact gezocht met je huisarts. Die kennen jouw medische dossier. Wij hier niet. Volg het advies van de huisarts en werk aan je gezonde leefstijl en persoonlijke hygiëne.
Niet quoten ajb
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in