Geld & Recht alle pijlers

Onbeleefde winkeljuffrouw

08-07-2013 14:09 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wilde ik iets afrekenen in de winkel. Het artikel was met korting. Zoals gewoonlijk haal ik mijn bankpas alvast uit portemonnee om te kunnen betalen. De mevrouw achter de kassa vergat de korting. Ik zei netjes dat ze de korting was vergeten waarop ze geïrriteerd zuchtte en een opmerking maakte dat ik die korting niet echt nodig had. Ik zei " waar slaat dat nu op" waarop ze antwoorde dat ze dat altijd aan de pasjes kon zien. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onbeleefd om op een klant zijn pasje te spieken.

Iemand hier zoiets ook meegemaakt?
Huh? Welk pasje ziet ze dan? Ik heb een gewone rabobankpas, hoe kan zij het saldo daarop dan zien?
zij ziet toch niet je saldo?
Wat raar. Snap ook niet wat zij dan "gezien" kan hebben. Was het geen (flauw) grapje? Heb je je korting wel gekregen?
Had je een platinum creditcard?

Maar idd een rare opmerking zeg! Zal wel door de hitte komen...
Ik snap 'm niet..
quote:boerderijgeit028 schreef op 08 juli 2013 @ 14:16:

Had je een platinum creditcard?

Maar idd een rare opmerking zeg! Zal wel door de hitte komen...Daar lijkt het wel op . Volgende keer niet met je Centurion Card afrekenen dus.
Ik heb een ABN pas en daar staat idd iets op. Geen bedrag natuurlijk. Dat heeft ze dus gezien en wist ze blijkbaar ook wat het betekent. Natuurlijk heb ik de korting gekregen want daar had ik gewoon recht op. Volgens mij had ze gewoon haar dag niet.
quote:boerderijgeit028 schreef op 08 juli 2013 @ 14:16:

Had je een platinum creditcard? Ooh natuurlijk!
Jeetje zeg, het is zeker weer maandag? En het is warm... Worden mensen chaggy van. Ik vind dat echt niet kunnen. Was het een keten of een klein zaakje?
Inderdaad onbeleefd zeg!
Ik had iets gezegd als "nou, de opmerkingen van de de cassière zijn in ieder geval wel lekker goedkoop"
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:nina1966 schreef op 08 juli 2013 @ 14:19:

[...]

Daar lijkt het wel op . Volgende keer niet met je Centurion Card afrekenen dus.Nee, ik betaal zelden in NL met cc precies om die reden. Gewoon met betaalpas vandaag.
Wat staat er dan op de kaart? Is het een kaart van een bijzonder soort rekening?
Zeg maar Spijker.
quote:Eydis_ schreef op 08 juli 2013 @ 14:20:

Jeetje zeg, het is zeker weer maandag? En het is warm... Worden mensen chaggy van. Ik vind dat echt niet kunnen. Was het een keten of een klein zaakje?Middelgrote winkel. Geen keten.
Preffered Banking, denk ik? (staat op de kaart bedoelde ik, als reactie op spijker)
quote:Spijk-er schreef op 08 juli 2013 @ 14:23:

Wat staat er dan op de kaart? Is het een kaart van een bijzonder soort rekening?Dat wilde ik ook net vragen
quote:Spijk-er schreef op 08 juli 2013 @ 14:23:

Wat staat er dan op de kaart? Is het een kaart van een bijzonder soort rekening?Het is een gewone betaalrekening. Staat alleen private b op.
quote:pinkie80 schreef op 08 juli 2013 @ 14:21:

Ik had iets gezegd als "nou, de opmerkingen van de de cassière zijn in ieder geval wel lekker goedkoop"

Ik had gezegd: "Hoe denkt u dat ik zo rijk ben geworden?"
In ieder geval was het wel erg onbeschoft van het winkelmeisje
Van private banking/Mees Pierson dan denk ik. Kun je niet (ook) gewoon zo'n groene wereldpas aanvragen, emmeline? Sommige mensen vinden het erg nodig om opmerking te maken als 'Je hoeft er geen boterham minder om te eten.' Triest...
Wat maakt dat nou uit dat ze op je pasje kon kijken?
Doet me denken aan dit, inmiddels vrij bekende, mopje.

Telefoniste: 'Pizza Hut, goedenavond.'

Klant: 'Goedenavond, ik wil een paar pizza's bestellen.'

Telefoniste: 'Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?'

Klant: 'Dat is 222 0033653 52.'

Telefoniste: 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 06-75652532. Vanuit welke locatie belt U ons?'

Klant: 'Euh.... I ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij vandaan?'

Telefoniste: 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.'

Klant: (zucht diep) 'Goed Dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en...'

Telefoniste: 'Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.'

Klant: 'Hoezo?'

Telefoniste: 'U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.'

Klant: 'Oei! Wat raadt u mij dan aan?'

Telefoniste: 'Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.'

Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?'

Telefoniste: 'Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend'.

Klant: 'Oké... Stuurt u daar Dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.'

Telefoniste: 'Goed. Dat kost samen dertig Euro.'

Klant: 'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is....'

Telefoniste: 'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.'

Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.'

Telefoniste: 'Dat zal niet lukken, meneer, ER staat niets meer op uw bankrekening.'

Klant: 'Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het'?

Telefoniste: 'U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, Dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'

Klant (getergd): 'Hoe weet u dat ik een motor heb??'

Telefoniste: 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.'

Klant: '@#%/$@&?#!'

Telefoniste: 'Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.'

Klant: (Sprakeloos)

Telefoniste: 'Nog iets Anders, meneer?'

Klant: 'Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.'

Telefoniste: 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... Wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Dat ze die private b op je pasje zag kan natuurlijk, het is niet verboden om naar een pasje te kijken. Die opmerking is wel een beetje raar, maar als ik jou was zou ik er maar om grinniken en denken dat ze waarschijnlijk jaloers is.
quote:Private banking is de term voor de financiële dienstverlening van banken aan welgestelde particulieren. Om voor private banking in aanmerking te komen moet een klant ongeveer één miljoen euro vrij besteedbaar hebben, hoewel enkele banken deze grens verlaagd hebben.

Oh.

Ik leer nog eens iets van het forum.

Noooit geweten. Hoezo 'altijd' ? hoeveel mensen lopen er nou met zo'n pas?
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven