Gezondheid alle pijlers

Zandvlooien of welke beestjes?

09-07-2013 20:20 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

gisteren zijn mijn vriend en ik plus hond lekker gaan afkoelen en uitwaaien s'avonds aan de zee. Nu liepen we over het strand en waren er massa's kleine springbeestjes te zien en te voelen. Mijn vriend hebben ze de nodige keren gebeten, ikzelf maar een paar keer wat ik voelde.

Nu heb ik zitten googlen op zandvlooien en zandvliegjes enz, maar die komen in hele andere werelddelen voor. Nou ben ik niet altijd even handig met google helaas, dus zou iemand me kunnen zeggen wat voor beestjes dat zijn?

Ikzelf heb het nog nooit zo meegemaakt eigenlijk, had ze nog nooit gezien ook, tot de zwermen gisterenavond. Bedankt alvast als iemand het weet.
Wij gaan trouwens meerdere keren naar de zee per maand (ligt op twintig minuten afstand), laatste keer was vorige week, exact dezelfde plek, en toen waren er totaal geen van die beestjes te zien.
Volgens vriend Google zijn er wel degelijk zandvlooien in Nederland. Ik heb ze zelf ook een aantal keer gezien en gevoeld, het zijn irritante beestjes.
Ja toch? Ik vond het ook al gek, want eerste waar ik dus aan dacht is zandvlooitjes, maar kan het dan dat ze er ene week niet zijn en dan echt in zo'n grote zwermen?
Waarom zou dat niet kunnen?
Waarschijnlijk dat ze er dan nu door het warme weer in grote hoeveelheden waren?
Geen idee, vroeg het me af omdat het er voor een week tijd waren echt heel veel waren. Was ik gewoon verbaasd over, meer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven