camping alpen met (oudere) pubers
donderdag 21 augustus 2025 om 09:52
Omdat ik het andere topic niet wil kapen (glamping in de Alpen), start ik zelf maar even een op. Wij orienteren ons voor volgend jaar op een/twee/drie campings in de Alpen met huuraccomodatie, waar ook oudere pubers komen. Zonen zouden dan 16 en bijna 19 zijn. Het is de vraag of die van 19 nog meegaat; misschien 1-1,5 week, maar misschien ook niet, dus met zijn wensen houden we vooralsnog weinig rekening.
Zoon van 15 is niet van het drinken/uitgaan, maar houdt meer van tafeltennissen, gezellig samenzijn, gezelschapsspellen.
Wie weet leuke campings in Zwitserland, Oostenrijk, Dolomieten, Frankrijk, Tsjechie waar ook NL jeugd komt? Liefst een niet al te grote camping, met zwembad en/of meer om in te zwemmen (eventueel suppen).
Bedankt voor het meedenken!
Zoon van 15 is niet van het drinken/uitgaan, maar houdt meer van tafeltennissen, gezellig samenzijn, gezelschapsspellen.
Wie weet leuke campings in Zwitserland, Oostenrijk, Dolomieten, Frankrijk, Tsjechie waar ook NL jeugd komt? Liefst een niet al te grote camping, met zwembad en/of meer om in te zwemmen (eventueel suppen).
Bedankt voor het meedenken!
donderdag 21 augustus 2025 om 09:59
donderdag 21 augustus 2025 om 12:11
In Locarno in Zwitserland ligt een camping direct aan het Lago Maggiore.
Ernaast ligt en heel gaaf, groot buitenzwembad. Zeker ook leuk voor tieners. En daarnaast ligt een strandje waar sups te huur zijn.
Hoewel de camping ook een eigen strand heeft. Ik weet niet hoe de camping is alleen. Maar de omgeving is prachtig met genoeg te doen.
Ernaast ligt en heel gaaf, groot buitenzwembad. Zeker ook leuk voor tieners. En daarnaast ligt een strandje waar sups te huur zijn.
Hoewel de camping ook een eigen strand heeft. Ik weet niet hoe de camping is alleen. Maar de omgeving is prachtig met genoeg te doen.
donderdag 21 augustus 2025 om 12:40
Margreetder: We zijn nog aan breed het orienteren, maar een van de belangrijkere dingen is over er Nederlandse pubers zijn (en graag een zwembad/meer om te zwemmen). En dan graag in de Alpen, zodat we lekker kunnen wandelen, de bergen in kunnen met alle activiteiten die daar bij horen. En dan maakt het voor ons niet zo heel veel uit in welk land/welke landen we uitkomen.
Op FB is een groep voor kamperen met pubers in Frankrijk; zoiets heb ik de Alpenlanden (apart of gezamenlijk) niet gevonden. Over pubercampings in Frankrijk wordt ook veel gesproken over drank/uitgaan (en overlast). Dat is niet het type camping dat we zoeken omdat onze inschatting is dat zoon daar weinig aansluiting zal vinden.
Op FB is een groep voor kamperen met pubers in Frankrijk; zoiets heb ik de Alpenlanden (apart of gezamenlijk) niet gevonden. Over pubercampings in Frankrijk wordt ook veel gesproken over drank/uitgaan (en overlast). Dat is niet het type camping dat we zoeken omdat onze inschatting is dat zoon daar weinig aansluiting zal vinden.
mardejo wijzigde dit bericht op 21-08-2025 12:44
6.01% gewijzigd
donderdag 21 augustus 2025 om 12:42
Marcella: daar zijn buren dit jaar geweest (met jongere kinderen) en heel enthousiast! Dus die regio staat zeker op ons lijstje (mits we een passende camping vinden).Marcella22 schreef: ↑21-08-2025 12:11In Locarno in Zwitserland ligt een camping direct aan het Lago Maggiore.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in