Lekkere vlaai?

10-07-2013 12:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik vroeg me af, hebben hier mensen ervaring met de Vlaaien (appel kruimel vlaai en pudding kruimel vlaai) van de appie?

Ik moet dit weekend trakteren en ik zou graag trakteren op vlaai, de multivlaai is helaas iets te prijszig voor mij en vond de vlaaien van de ah wel aantrekkelijk geprijst en op het oog zien ze er ook lekker uit..

maar nu de belangrijkste vraag, zijn ze ook lekker?
Nee, ik vind vlaaien uit de koeling van AH niet lekker. Een echte vlaai koop je vers bij een bakker. Liefst een Limburgse bakker.
Ik zou die van de Hema kiezen. Die zijn altijd goed! Succes!
Ik vind vlaaien sowieso niet lekker, vlaaienbodem is echt niet te eten. Dus aan mij heb je niks, sorry.
Ik vind ze wel ok. Tja het is geen bakkerskwaliteit, maar daar is de prijs ook naar. Overigens vind ik die van de Dekamarkt en de Deen ook erg lekker en die zijn ook niet duur.
quote:zomer28 schreef op 10 juli 2013 @ 12:26:

Ik zou die van de Hema kiezen. Die zijn altijd goed! Succes!Deze dus!
Persoonlijk vind ik die van Jumbo beter dan van AH, volgens mij wel dezelfde prijsklasse.. Maar de kersen-rastervlaai en aardbeien-bavarois van AH zijn wel lekker.
Bij multivlaai heb je ook lekkere en betaalbare vlaaien. Abrikozenvlaai bijvoorbeeld voor 6,99. Kun je zeker 8-10 stukjes uit halen.

Persoonlijk vind ik de bananenvlaai erg lekker
Ik vind zelf de vlaaien van Limburgia erg lekker (met name de aardbeienbavaroise... hmmmm...). Ze hebben daar altijd een weekvlaai in de aanbieding. Wellicht is dat iets voor je?

en euhhh... nee ik werk er niet en heb ook geen aandelen!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Vlaaien zijn zelden (nooit) lekker als je ze bij de supermarkt of bij ketens haalt. Kartonnen bodem zonder kraak of smaak, een kwak middelmatige abrikozen- of kersenjam erop en een deegraster met vooral véél suikerkorrels. Als ik gebak wil hebben, ga ik naar een goede banketbakker. Dan krijg je wat lekkers en gebak eet je toch voor het lekker? Waarom dan iets kopen wat eigenlijk niét lekker is? En als je trakteert wil je mensen toch ook iets lekkers voorzetten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als je een Jan Linders in de buurt hebt, dan zou ik ze daar halen.

Niet duur en echt lekker!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Beste is om te kiezen voor bladerdeegbodem.
Nu heb ik (zwanger) zin in een hele rijstevlaai met slagroom.......
quote:cinnamonnswirl schreef op 10 juli 2013 @ 14:27:

Beste is om te kiezen voor bladerdeegbodem.

Waarom, dan is het toch geen vlaai meer?

Vind de "echte" ook wel een stuk lekkerder trouwens

Ik vind de vlaaien van de hema beter dan die van de ah, maar het lekkerst is toch om naar de bakker te gaan, of zelf iets te maken.
Ik zou voor een paar euro zelf een appeltaart of kwarktaart maken, of een witte chocolade taart! Zo simpel en zooooooo lekker!
Waarom? Omdat ik verder geen verstand heb van vlaaien en toevallig weet dat die vlaaien bij multivlaai met bladerdeegbodem errug lekker zijn
De enige echt lekkere vlaaien komen natuurlijk van een echte vlaaienbakker in Limburg. Maar ik vind een stukje appelkruimel van de appie ook best heel lekker. Heeft niets met echte vlaai te maken, maar prima bij een kop thee.

Ik vind die van de Hema erg achteruit gegaan, 25 jaar geleden was dat het lekkerste wat ik kon bedenken (maar toen was ik nog onder de 10 jaar ), maar nu dus liever die van de appie.
Ik ben blijkbaar erg makkelijk. Ik vind de vlaaien van de AH prima en die van de Hema ook. Die van een bakker uit Limburg zijn natuurlijk beter, maar AH en Hema is voor mij prima hoor als traktatie.
Als multivlaai te prijzig is, kun je beter zelf appelflappen maken.

Voor 10 flappen:

1 a 2 appels in stukjes

Een pakje bladerdeeg.

Stukjes appel op het bladerdeeg.

Dichtvouwen. suiker er overheen strooien.

in de oven tot het er uit ziet als een appelflap.

Lekkerder dan een schaamvlaai.

Kost minder tijd dan naar de hema gaan.

En een stuk goedkoper ook.

p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."
Mijn favoriete vlaai (en ook die van mijn collega's en familie) is de Vanille-Slagroom vlaai van de Hema. Kost iets van 8 euro en er kunnen 10 stukken uit. Echt een aanrader!!
quote:noreservations schreef op 11 juli 2013 @ 09:56:

Voor 10 flappen:

1 a 2 appels in stukjes

Een pakje bladerdeeg.

p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."

Mee eens. Ik zou dan nog wel wat suiker en kaneel aan de appels toevoegen. Maakt het net wat lekkerder. Of wat rozijnen/krenten/noten.

Zelf taart maken is toch ook niet zo moeilijk? En vaak veel goedkoper en zeker lekkerder dan gekochte meuk van de AH.

Als je bij mij werkt en je zet me dat voor weiger ik. De bodem is niet lekker. En de vulling van de kersenvlaai vaak te zuur.
ik zie trouwens ook net in de folder van LIDL dat ze ''echte'' limburgse vlaai hebben

heeft iemand die al probeert?

en de tip voor appeltaart of appelflappen maken onthou ik even thx!!!!!!!!!!!!
quote:noreservations schreef op 11 juli 2013 @ 09:56:

Voor 10 flappen:

1 a 2 appels in stukjes

Een pakje bladerdeeg.

p.s. En je geeft de mensen die je moet trakteren het idee dat je echt moeite voor ze hebt gedaan i.t.t. tot de goedkoopste vlaai uit de koeling die zegt: "ik moet trakteren, maar heb er geen tijd, geld of moeite voor over."Tja smaken verschillen, want van appelflappen word ik dan weer niet blij.
Gewoon zelf wat bakken. Kwarktaart of monchou-taart uit zo'n pak van dr. Oetker is super simpel. Of een appeltaart.
Bij VanGrootloon heb je heerlijke taart. Moet je alleen wel naar België reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven