nummers uit kapotte gsm halen?

11-07-2013 17:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik heb een klein vraagje. Vandaag is m'n gsm (hele simpele nokia C1-01) in een emmer water gevallen, met als resultaat dat hij niet meer werkt. Dit is op zich niet zo'n groot probleem, ware het niet dat al mijn contacten in het geheugen van die gsm staan en dus niet op mijn sim-kaartje. Ongelofelijk stom vind ik zelf nu..

Ik vroeg me af of iemand een oplossing weet om evt mijn contacten nog uit die gsm te kunnen halen? Zit al ruim 2uur met de haardroger erop om hem wat te laten drogen in de hoop dat hij dan terug lang genoeg werkt om de contacten eruit te kunnen halen.

Hy gaat wel aan nu, maar heb het idee dat het scherm helemaal is uitgelopen.. Verder heb ik geen kabeltje om de gsm te verbinden met mijn laptop. Hopelijk kan iemand me helpen?

Dank je!

Louise22
Oei, je had em nog niet moeten aanzetten. Dat wilde ik als tip geven. Altijd eerst helemaal laten drogen.
quote:borderwalk schreef op 11 juli 2013 @ 17:56:

Oei, je had em nog niet moeten aanzetten. Dat wilde ik als tip geven. Altijd eerst helemaal laten drogen.Oeps :s Hoe weet je nou dat ie helemaal droog is? Heb hem wel volledig uit elkaar gehaald, batterij eruit en cover er zoveel mogelijk af gehaald.. toetsen krijg ik er niet af.
Ik heb altijd geleerd, in een bak met rijst leggen, de rijst onttrekt het vocht uit de telefoon

Maar als je geen back up hebt van je telefoon vrees ik voor je telefoonnummers
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
oei... hoe je dat uit je telefoongeheugen moet halen zou ik niet weten. Ik heb een blackberry die in de wasmachine is geweest n keer weten te reanimeren. Helemaal uit elkaar gehaald, gestofzuigd (met fohn blaas je waterdruppeltjes verder je telefoon in had ik ergens gelezen) en alle onderdelen een week in een bakje rijst. Daar heb je nu natuurlijk niks meer aan, al kan je t altijd nog proberen?
quote:Rubra schreef op 11 juli 2013 @ 18:11:

oei... hoe je dat uit je telefoongeheugen moet halen zou ik niet weten. Ik heb een blackberry die in de wasmachine is geweest n keer weten te reanimeren. Helemaal uit elkaar gehaald, gestofzuigd (met fohn blaas je waterdruppeltjes verder je telefoon in had ik ergens gelezen) en alle onderdelen een week in een bakje rijst. Daar heb je nu natuurlijk niks meer aan, al kan je t altijd nog proberen?Ik vrees dat het voor dat bakje rijst al te laat is... Zit er al meer dan 2uur met een fohn op. Denk dat de waterdruppeltjes dan intussen zover in de gsm zitten dat ze er niet meer uit te halen vallen.. Blijf toch hopen dat ie morgen op een of andere manier toch terug werkt, zodat ik er mijn contacten kan uithalen.
.
quote:oddjobx schreef op 11 juli 2013 @ 18:45:

Je had 'm niet aan mogen zetten.

Niet mogen fohnen.

En fohnen met de sim erin is nog erger. Die mag niet warm worden.

Je vraagt 't en gaat gewoon door met fohnen.

Dat moet inderdaad stofzuigen zijn.

Er word je gezegd dat hij eerst helemaal uit elkaar moet. Doe je ook nog niet.

Dan wordt gezegd dat ding in de rijst te leggen.

Negeer je ook.

Zegt dat je hoopt dat-ie morgen werkt.

Dat werd niet gezegd.

Die rijst heeft tijd nodig.

Er is nog veel meer wat je moet en kan doen.

Maar waarom zou ik 't uitschrijven?

Je doet toch alsof 't een aardappel was die weer in de pan moest om te koken.
Als je contacten op je sim stonden kun je die gewoon in een andere telefoon doen. Verder kun je het memorykaartje uit je telefoon halen (staan je foto;s op) Met een beetje geluk staat daar een kopie van je contacten op.

Zo niet, kun je je telefoon aansluiten aan je computer,ook al doet je telefoon niets kun je soms toch nog je geheugen uitlezen. Kans is dat alleen je scherm kapot is, of enkele toetsen, dan kun je blind de juiste toetsen indrukken die je normaal gebruikte om je telefoon aan te zetten, pincode ingeven, antwoord geven op de vraag of je wil verbinden met usb etc.

Tipje voor de toekomst, synchroniseer je contacten met je outlook of je gmail, dan raak je ze nooit meer kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven