VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Kralen rijgen had ik eigenlijk ook voor Mini toen. Maar ik kreeg vanmiddag al een feministische sneer naar mijn hoofd dus ik dacht even geëmancipeerd te doen . Maar goed, niet voor Schorrie dus.

Ehm ehm. In plaats van een laptop heb je van die sprekende Disney boeken met een quiz, muziekje, een vertelstem etc. Mini heeft die van Assepoester maar je hebt 'em ook van Nemo, Dora, K3, WtP. Zijn echt heel leuk en houden lekker bezig. Ik geloof dat die ¤29 is. Ook niet heel goedkoop maar hier een dikke hit.

Oh ja, wij hebben van die vreselijk burgerlijke zakken aan onze stoelen hangen en daar zit al het spul voor de kinders in (ook wat lekkers). Als je die volpropt met plastic beesten zit je niet steeds omgedraaid En Mini heeft in haar stoel wat meer bewegingsvrijheid dus die kan ook weleens wat aangeven als hij iets laat vallen. Maar daar heb jij weinig aan.

Ik meende dat sorry niet hoor Mille
Hé, leven!

Wij gaan denk ik dit jaar toch voor een dvd speler + andere speelgoed en zoethoudmeuk.
Mij kom je overal tegen

Dvd-speler hadden we vorig jaar ook (zeer tegen mijn principes in, ik moest tenslotte vroegâh ook zonder tv op de achterbank naar Zuid-Frankrijk) maar we hebben 'em niet vaak aangehad. Wij hebben vrij makkelijke kinderen in de auto, ze vermaken zich wel. Als Mannie maar vrachtwagens kan kijken en Mini maar kan tekenen.
Meiden, ben net terug van lange dag werken, 2 uur sporten en moet NU naar bed. Ik moet om 7.00 aanwezig zijn op Schiphol, dus I am not amused om het maar zo te zeggen.

Truste meisjes en tot vrijdag!
Vrolijk, heel erg veel plezier. Werk ze en shop ze!

Athena, mooie foto's! En zus vind ik ook op je lijken

Wind, rekening klinkt niet fijn, maar mooie maten van de jongens wel. Lekker hoor, dat ze zo goed groeien.

Hier druk dagje. Zen was een draak, echt heel erg vermoeiend.

Gisteravond de wandeltocht gelopen met Zootje, was leuk, meiske was helemaal trots op haar medalju
Deed zootje nu al mee? Bij ons pas vanaf groep 3 (gelukkig maar ).

Ga ff wat ruimen hier, want geen bouwvakker, hoezee! En vent en zoon zijn naar zwemles.
Jee, de avondvierdaagse, dat is waar ja! Goed hoor, van Zootje!

Zal wel lekker relaxed in huis zijn nu, Lien, zonder bouwvakkers!

Vrolijk, veel plezier!

Nog even een bakkie koffie en dan ga ik wat dingen doen. Moet een rok zomen (bestelling), was opruimen, slaapkamer opruimen (vent en ik zijn allebei heel slecht in het opruimen van onze spullen in de slaapkamer)... En ik ga bij de bouwmarkt wat dingen kopen om de keuken een beetje op te knappen, die is niet zo charmant meer. Misschien verkoopt dat beter. Al moeten de kopers eerst binnenkomen, we hebben bar weinig bezichtigingen. Gisteren bericht gehad dat de woning in de tweede week van juli opgeleverd gaat worden, ovb 'calamiteiten'. Gebeld om een afspraak te maken met de keukenboer om de keuken in te laten meten, en nu blijkt dat er een levertijd van 14 weken is! Met een beetje mekkeren heb ik er eind augustus van kunnen maken met inmeten eind volgende week. Stomstomstom, bij het koopgesprek had ik een termijn van 6 weken begrepen, vent ook, maar ik heb de koopovereenkomst erbij gepakt en daar staat duidelijk 14 weken in. Echt weer iets voor ons.
Da's balen zeg drop, wanneer willen jullie proberen over te gaan naar jullie nieuwe huis?

Ik ga eens even naar de markt om een visschotel te halen, er komen mensen eten en ik heb geen zin om te koken.
Geen avondvierdaagse hoor, moet er niet aan denken. Gewoon wandeltocht met alle scholen uit het dorp. Heel massaal, maar erg gezellig.

Er waren drie afstanden. 4 kilometer voor de onderbouw, 7 voor de middenbouw en 9 voor de bovenbouw.

4 kilomter is best te doen. We hebben ongeveer een uur gewandeld ofzo.

Maar voor Zootje best knap, want die is als het gaat om wandelen, gewoon een lui secreetje

Da's zeker balen Drop, wel spannend hoor, dat nieuwe huis zo dicht bij komt.

En Lien, groot gelijk hoor. Visschotel klinkt heerlijk. Daar kan geen zelfgemaakte prak tegenop
Balen Drop! Wanneer willen jullie er in?

Nog wat gehoord van die geblesseerde kijker toentertijd?

Ehm... wat nog meer?

Vrolijk, shopse! (en werkse maar dit klinkt leuker)

Oh ja, Lien heb je mijn mail nog ontvangen van de week?

Nu even verder.

Later!
Jammie, visschotel, dat vind ik altijd zo lekker! Zijn wel teringduur bij de viswinkel vind ik, maar dan heb je wel wat. Ik wist niet dat je zoiets ook op de markt kon halen, dan is het misschien wel goedkoper.

Lekker hoor, stuk wandelen met Zootje, het lijk me gezellig zoiets. Avondvierdaagse lijkt mij trouwens ook leuk, maar blijkbaar heb ik er een te romantisch beeld bij als ik jullie negatieve reacties op avondvierdaagse lees?

Dropje, wat is jullie huis snel klaar! Ik dacht dat het ergens in september zou worden, maar het is gewoon al over 6 weken klaar! Spannend. En als je gisteren pas gehoord hebt wanneer ze van plan zijn op te leveren, dan had je die keukenboer toch niet eens 14 weken van tevoren kunnen inlichten?

Als je je oude huis nog niet verkocht hebt heb je wel een voordeel: kun je daar nog koken .

En zo weinig bezichtigingen heb je toch ook weer niet? Toch wel eens per twee weken dacht ik? 't Is een cliche, maar je hoeft er maar 1 te hebben die het wil kopen....

Pammie, Schorrie is niet geemancipeerd. Hij knutselt niet, hij rijgt niet, hij speelt niet met poppen, hij wil auto's, hijskranen, bouwen met lego, bouwen met treinbanen. Allemaal dingen die je niet op de achterbank van de auto kunt doen . Voordeel is dan wel dat we de hele 675 km naar de bestemming auto's, vrachtwagens en treinen kunnen gaan kijken en dat hem dat vast goed bezig houdt. Vandaar ook geen DVD speler hier, ik denk dat hij het helemaal niet nodig heeft om daarmee vermaakt te worden en dan vind ik het toch een beetje geestdodend ofzo. Daarnaast ben ik bang dat hij dan op vakantie ook naar die DVD speler wil kijken (dat zag ik vorig jaar bij een ander jongetje op vakantie) en dat wil ik niet. Op vakantie kijk je geen tv vinnik (alleen voetbal ).
quote:Morrie schreef op 05 juni 2008 @ 14:05:

Vandaar ook geen DVD speler hier, ik denk dat hij het helemaal niet nodig heeft om daarmee vermaakt te worden en dan vind ik het toch een beetje geestdodend ofzo. Daarnaast ben ik bang dat hij dan op vakantie ook naar die DVD speler wil kijken (dat zag ik vorig jaar bij een ander jongetje op vakantie) en dat wil ik niet. Op vakantie kijk je geen tv vinnik (alleen voetbal ).

Wij hadden 2 jaar geleden DVD speler, maar heel stellig gezegd dat het alleen voor lang in de auto was. Bij aankomst dus opgeruimd en met de terugreis weer tevoorschijn gehaald. Duidelijke afspraak, ging goed.

Maar, DVD speler is niet meer dus gaan we nu zonder. Vroig jaar ook al. Wij hadden nu luister cd's. Pipi Langkous en een verhaal van Roald Dahl (de Griezels ofzo). Een succes!

Nu gaan we dus ook met luisterverhaaltjes, en ik zal ook wel e.e.a. kopen an boekjes enzo en in een zak aan stoelen hangen. Pebbeltjes zijn echt gek op van die boekjes met allemaal dingen er in als 'zoek de verschillen', doolhoven, cijfers verbinden en welke schaduw hoort bij welk plaatje enzo. Hoe heet dat, Doeboekjes?

Kefpep gaat nu ook middenin op de achterbank, dus ben benieuwd. Vorig jaar zat hij nog bij mijn voeten, maar daar is hij nu te groot voor. Hij wordt wel gedrogeerd met tabletje tegen wagenziekte en kalmerend.
Luistercd's zijn inderdaad een goed idee Morrie. Ik heb een hele leuke (vond ik vroeger als kind al leuk, toen hadden we 'm op LP) die een groot succes is hier. Een paar verhaaltjes met allemaal geluiden, waarna die laatste nog een x voorbij komen zodat ze die kunnen raden. Moet ik een kopietje voor je bakken?

Hoe is het trouwens afgelopen met Schorries pamperloze nacht? Hield hij het droog of niet?

En drop: balen van die keuken, maar het voordeel is nu nog wel dat je in je eigen huis kunt blijven koken, da's tenminste nog iets. We blijven voor je duimen hoor, het is zoals Morrie zegt: maar eentje hoeft het te willen kopen. Hadden wij destijds bij vorig huis: 3 maanden lang geen enkele bezichtiging, toen een enthousiaste kijker en meteen koper. 't Kan snel gaan, keep the faith:)

Ik ga snel het eten op tafel zetten, zusje smste net of ze met neefje langs konden komen. Wordt zijn eerste familiebezoekje. Leukleukleuk!
Ah, geen vierdaagse voor Zootje, was al verbaasd. Morrie, ik denk dat het best leuk is hoor, maar ik zie aan buurkinderen dat het wel rete vermoeiend is. Laat thuis, toch de volgende dag weer naar school en ook die kilometers lopen. Ook wel trots de latste dag.

Ga nu House kijken, was van plan boek te lezen, maar ben toch beetje te sloom. Bij verloskundige geweest, zij schattte baby nu op 3400 gram (ben nu 38 weken) dus van mij mag het geboren worden, dan past 't nog net in maat 50/56 .
Athena, dat klinkt erg leuk, als je gaat branden, mag ik dan ook? Klinkt namelijk leuk. Moet je wel ff geduld hebben voordat je wat terug krijgt, want onze werkkamer (en brander) is nog geheel in dozen ingepakt....
quote:lien schreef op 05 juni 2008 @ 20:38:

Athena, dat klinkt erg leuk, als je gaat branden, mag ik dan ook? Klinkt namelijk leuk. Moet je wel ff geduld hebben voordat je wat terug krijgt, want onze werkkamer (en brander) is nog geheel in dozen ingepakt....

Mag ik dan ook aansluiten

Krijg jij, nou vooruit Schruk en Boef, Cars.
Joh, stelletje dozen, ik hoef niks terug hoor (aanbod Cars is een leuke Wind, maar die hebben we al) . Brand graag een kopietje voor jullie, als het maar geen gillende haast heeft. Ergens komend weekend moet het wel lukken, want dan gaan beide heren een nachtje logeren bij mijn schoonouders.

En mailen jullie me voor de zekerheid jullie adressen nog even door, want mijn pc is in de opruiming en ik kom heel geregeld het neuzelhok niet in.

Ik heb net heerlijk een half uur met mijn neefje in de armen gezeten. Wat een lekker humpie is het toch !

Soo lien, nu al 3400 gram! Wat een flinkerd.
Een luistercd is ook een goed idee, als het maar niet irritant voor ons is . Morgen ga ik struinen.

Athena, een kopietje zou ik heel leuk vinden, maar ik voel me dan altijd wel heel bezwaard omdat ik niets terug kan doen. Ik ben niet zo goed in dingen aannemen . Voor de vakantie heb ik hem dan niet meer dus voor mij hoef je niet te haasten!

Lien, 3400 gram. Zo hee, dat is al een flinkerd. Waren de anderen ook flink? Al vraag ik me wel af wat de waarde is van zo'n schatting van de vk. Schorrie zou 3000 gram zijn een week voor hij werd geboren, maar toen hij eruit kwam, was hij 2520....

Leuk dat neefje langs geweest is Athena. Ik weet nog dat we met Schorrie voor het eerst bij mijn ouders langs gingen, zo raar is dat als je ineens met een kind ergens heen gaat waar je normaal altijd zonder kind kwam. Hoe vond je zusje het, en is je zwager al een beetje gewend?

Schorries pamperloze nacht eindigde in een nat bed. Geen grote plas, maar droog bleef hij niet. Ik merk wel dat hij minder volle pampers heeft. Waar het voorheen echt een zware pamper was die hij had 's ochtends, is het nu denk ik nog 1 klein plasje wat er in zit.
Athena, willen jullie ooit nog een derde?

Schorrie praktisch droog, dat is toch fijn. Stond je gisteravond zijn bed te verschonen of midden in de nacht? Misschien plast hij wel minder omdat hij meer zweet als het warm is, dus eigenlijk zegt de zwaarte van een pamper niet zo veel zou ik denken.

Iedereen is hier opgehoepeld, wat een heerlijkheid. Heb me al wel weer opgewonden over de afwas die op het aanrecht staat en niet in de vaatwasser, maar goed, ik mag ook niet de hele tijd klagen. Vent heeft kinderen aangekleed, gevoederd en weggebracht.... Eens kijken wat ik ga doen vandaag.
De vaatwasser inruimen Lien?
Overigens moet 'ie eerst uitgeruimd en dat is waarschijnlijk de reden dat alles er zo fijn boven staat. Ik ga 't maar doen, anders blijf ik me storen... net als de was in en uit machine en droogtrommel en tot slot... de door mij opgevouwen was in de kasten (heb 't echt gevraagd, hij heeft ook echt beloofd het op te ruimen, maar ja, wanneer...). Wonderlijk hoe deze (hopelijk tijdelijke!) bewustzijnsvernauwing tot zoveel kriegeligheid kan leiden. Was, afwas en opgeruimd huis zijn doorgaans niet mijn hoogste prioriteiten... Ik hoop echt maar dat ik niet twee weken overtijd ben, want anders duurt deze misere nog 4 weken .
Nou ja, als je de hele dag hebt om zo een beetje in huis rond te hobbelen en op te ruimen is het toch niet heel erg..?

Ik word niet-zwanger al kriegelig van troep, kenjenagaan hoe ik ben als ik zwanger ben
Lien, gelukkig hoefde ik niet 's nachts bed te verschonen. Schorrie was nog droog toen wij gingen slapen en kwam 's ochtends melden dat het toch niet helemaal gelukt was zijn bed droog te houden. Sowieso is dat tegenwoordig het eerste wat hij meldt 's ochtends: of hij in zijn pamper geplast heeft .

Vent van Athena wilde toch geen derde?

Maar dat kan verkeren, kijk maar naar mij .

Ik vind vaatwasser uitruimen wel echt een k klus met dikke buik hoor, steeds bukken en weer omhoog komen. Laatst zei ik tegen Harrie dat ik niet zo goed meer bij de onderste la van de vaatwasser kon en of hij die even kon doen. Dat deed hij dus ook, maar dan ook echt alleen de onderste la. De bovenste liet hij gevuld voor mij .

Vriendin van mij werd gek van haar zwangerschapsverlof, ook nadat baby geboren was, doordat haar belangrijkste taak op een dag was: de vaatwasser in- en uitruimen. Hoe vaak ze me dat wel niet verteld heeft... Zo vaak, dat ik er nu weer aan moet denken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven