Buren gedoe

12-07-2013 11:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb jullie advies nodig..

Ik probeer het even zo duidelijk mogelijk te schrijven:

In januari zijn we hier komen wonen, nu het lekker weer is spelen onze kindjes regelmatig in de tuin. (2 en 4 jaar) Ik merkte dat ik een paar schoenen en slippers kwijt was. Ik had aan mijn dochter van 4 gevraagd of ze ergens neergelegd of verstopt had. Zij vertelde dat mijn zoon ze over de schutting had gegooid. Ik ging kijken bij de oprit van de buren maar er lag niks. Ik kon me ook niet voorstellen dat hij zo hoog die schoenen kon gooien.

Maar goed, ik doe net de tuindeur open en ik mis 4 waterpistolen, ik vraag aan mn dochter waar ze zijn en ze geeft weer aan dat mijn zoon ze over de schutting gegooid heeft gisteren. Ik ga net kijken en er ligt niks. Ik zou het zo vreemd vinden als spullen weggegooid zijn door die mensen, maar het kan bijna niet anders. Ik snap ook wel dat ze misschien geirriteerd zijn dat er nu 2 x wat eroverheen gegaan is, maar moet je het dan meteen achterhouden of weggooien

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik hoor van onze naaste buren dat het vreemde en botte mensen zijn, dus ik vraag me af wat nu een juiste manier is om ze te benaderen...

Snoekkie
Ik zou je zoon meenemen en vragen waar de spullen zijn, en hem z'n excuses laten maken. Is niet leuk voor die mensen om elke keer troep te hebben in de tuin.
Hoezo is dit Burengedoe?
Aanbellen, jezelf voorstellen, excuus maken voor de overheen ge gooide spullen, vragen of je ze terug mag, dank je wel zeggen en je zoontje leren niet met spullen te gooien
Misschien een rare oplossing: Gewoon aanbellen en vragen?
Om te beginnen maar even aanbellen en vragen of zij de spullen hebben gevonden. Je zegt zelf dat het wel erg hoog is voor je zoontje om het er overheen te gooien dus misschien is er wel iets anders met de spullen gebeurd.
Ja das een goeie rue red, titel klopt niet helemaal.
Eh, gewoon aanbellen en vragen of ze die spullen gezien hebben?

Hebben we ook gedaan bij achterburen die we niet konden toen ons zoontje zijn schoenen over de schutting gooide.

En zeg je kids ook dat het niet de bedoeling is spullen over de schutting te blijven gooien, mijn zoontje deed het tot een paar keer toe, vond het wel grappig allemaal. Maar heb hem uitgelegd dat hij zijn spullen de volgende keer dan echt kwijt is. Toen gebeurde het niet meer. Een bal is natuurlijk wat anders he.
Ik ben ook voor een praatje met de buren. En als je dochter de spullen heeft verstopt en broertje de schuld geeft tijd voor een hartig woordje met je dochter
Ik zal vanmiddag gaan aanbellen. met mijn zoontje zodra hij wakker is.

Ik vind het gewoon een beetje gek om de spullen meteen achter te houden.

We hebben ons trouwens wel netjes voorgesteld toen we er kwamen wonen en zie ze regelmatig.

Zelf zou ik niet zo moeilijk doen en de spullen gewoon terug gooien namelijk.
Een kind van 2 dat waterpistolen en schoenen over de schutting gooit?

Hoe hoog is die schutting.

Misschien je dochter nog eens goed ondervragen.
Misschien hebben ze je spullen binnen gelegd, zodat ze niet vies worden..
je 'hoort' dat het vreemde en botte mensen zijn?!

Je woont er al sinds januari? Nog nooit even jezelf voorgesteld?

En je verwacht als je kinderen iets over de schutting gooien dat ze het laten liggen in hun tuin?

Als ik iets in mijn tuin vindt dat over de schutting is gegooid, expres of per ongeluk, haal ik het eruit en leg het bij de voordeur met de intentie het terug te brengen als ik er aan denk of terug te geven als ze het komen halen.

Vaak dezelfde dag of erna staat er een kindje voor de deur die vraagt of ik iets gevonden heb.

Waarom zou ik dat in mijn tuin laten liggen? Ik snap het hele topic niet zo geloof ik.
Ik zou zorgen dat je kinderen geen spullen over de schutting gooien, dat vind ik pas raar .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je bent in die 7 maanden nog nooit langs gegaan om je voor te stellen? Ik ben net verhuisd en ben bij beide naaste buren langsgegaan om mezelf voor te stellen en ze uit te nodigen voor een kopje koffie. Daarmee leg je de basis voor vriendelijk contact.

Aangezien je daar rijkelijk laat mee bent zou ik ff wat lekkers bakken (cake ofzo), langs gaan en je excuses maken voor het gedrag van je zoon. Dan kun je direct vragen of ze het bij jou willen aangeven als het weer gebeurd en of ze de spullen willen bewaren.

edit: Lees net dat je je wel hebt voorgesteld. Waarom heb je dan zelf niet bedacht dat je even aan kunt bellen? En sterker nog, waarom ga je dan af op de verhalen van anderen dat het botte mensen zouden zijn?
Als die schutting zo hoog is dat je twijfelt of je zoontje zo ver komt, zou ik eerst de dochter maar eens goed aan de tand voelen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 juli 2013 @ 12:09:

Ik zou zorgen dat je kinderen geen spullen over de schutting gooien, dat vind ik pas raar .Tja, een kind ziet dat toch echt anders. Zolang je ze dat niet verteld zien zij het als een spelletje. Zoon van drie heeft hier ooit óók eens alles uit de zandbak bij de buren gegooid, gewoon omdat het kon. We hebben het samen terug gevraagd èn afgesproken dat de buurvrouw alles mocht houden als het weer gebeurde. Nooit meer gebeurt.
Je hebt gehoord dat het vreemde en botte mensen zijn??

En daar baseer je je mening gelijk maar op zonder dat je ze zelf ooit ontmoet hebt? Dan liggen de verhoudingen ook wel leuk in je buurt...

Gewoon fatsoenlijk zelf even aan gaan bellen, sowieso had ik dat de eerste keer al gedaan als mijn dochter mij verteld had dat er iets over de schutting is gegooid. Jezelf voorstellen aan de buren als je ergens gaat wonen is trouwens ook wel zo aardig...

Ik vraag me af wie hier de botte buur is?
En jij gelooft je dochter?
Gewoon even vragen inderdaad. Laat in ieder geval niet je zoontje het zelf uit de tuin halen als het nog een keer gebeurd.(als dat kan). Onze buren vinden dat namelijk wel de gewoonste zaak in de wereld waardoor ik vorige keer ineens mijn buurjongetje tegen kwam in mijn eigen achtertuin. Daar was ik toch echt niet gelukkig mee.
Je woont daar sinds januari en hebt de buren nog nooit gesproken?

Niet aangebeld en je voorgesteld als de nieuwe buurvrouw?

Nog nooit gezegd; de kinderen spelen veel buiten, laten jullie het weten als je er last van hebt?

nooit een "Mooi weertje hé", of "goedemorgen", of "we gaan op vakantie, willen jullie een beetje opletten?".
Ze zegt toch dat ze zichzelf hebben voorgesteld toen ze er kwamen wonen?
Als er bij mij wat over de schutting wordt gegooid, ga ik het niet meteen halen. Anders blijf ik bezig, en ik vind het ook niet leuk voor de buren.

Geef ze nog een kans en bel gewoon aan en vraag er om.
Ik zou ook gaan vragen. Overigens vind ik wel dat het kinderachtig zou zijn indien het waar is. Ik gooi spullen van de buren altijd terug ook als ik ze niet aardig vind. Nu is het speelgoed en geen vervelende bedoelingen vd buurkinderen. In het vorige huia ging het om afval en een bizar chagerijnig eng stel oude mensen. Die kregen ook terug wat bij ons in de tuin werd gemikt.
Het zijn aannames die je maakt, wellicht ingegeven door wat angst voor de buren. Ga er gewoon heen met je kind, vraag je spullen terug en dan komt het vast goed.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven