Mode & Beauty alle pijlers

witte blouse bij maat 44 kan dat?

12-07-2013 12:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey dames , ik heb leuke witteblouse gezien maar ik heb maat 42/44 , oogt wit niet dikker?

En hebben jullie tips om slanker te lijken? D.m.v kleding dat afkleed
Pas de blouse en koop 'm als je het leuk vindt staan. Een positieve houding en zelfvertrouwen kleedt af.
Waarom zou dat niet kunnen? Als hij maar mooi gesneden is. En dat is natuurlijk ook de regel voor al je andere kleren. Het moet goed passen (en niet alleen bij je buik, maar ook bij je schouders) en het moet je sterke punten benadrukken. Geldt voor iedereen, maar met een maatje meer vind ik dat nog belangrijker.
Gewoon doen! Alsof je een olifant bent in die maat . . . . Is een gemiddelde Nederlandse maat, laat je niet gek maken!!!
Ik draag regelmatig witte blouses en heb maat 44.

Het is ondertussen bewezen dat niets zo dik maakt als zwart. Zwart geeft de indruk van een grote solide bonk, terwijl wit een gevoel geeft van transparantie en luchtigheid. Geldt overigens voor veel lichte kleuren.

Ik heb maar weinig zwart in de kast hangen en ben ook best een beetje boos dat ik in de winter haast wordt gedwongen om die nonkleur te dragen.

Dus als het een mooie blouse is, lekker kopen en met plezier dragen.
Lekker wit dragen! Als ik een gezet iemand zwart zie dragen, schier er altijd door mijn hoofd 'je wilt dus dunner lijken'. Weg met zwart en verwelkom wat kleur!
Het ligt aan het model, niet aan de kleur
Stressed is just desserts spelled backwards
Het ligt eraan of de blouse je past en of het model je staat.

Maar waarom zou je geen wit mogen dragen. Het gaat er meer om hoe jij je erin voelt denk ik.
Tuurlijk, niet zo raar doen hoor, is een normale maat. Ik zou meer naar het model kijken dan naar de `de maat 44, kan dat wel`.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Tuurlijk kan dat. Als het maar goed past en goed zit!
Tuurlijk kan het.

Alleen zou ik het niet doen omdat ik niet zo van de 'serveerster-look' hou.
Tuurlijk kan dat, ik zou het niet doen omdat wit mij heel erg bleek maakt. Zwart kan ik juist wel goed hebben, daar heeft het meer mee te maken dan met je maat! En zoals eerder gezegt wanneer je jezelf ergens lekker in voelt straal je dat uit.
Je moet de blous passen om te zien of deze staat. Misschien creeert het hebben van de bovenste knoopjes los icm een getailleerde middel juist een slank postuur. Of je doet er een vestje op met driekwart mouw. Zat mogelijkheden.

Ik draag ook 42 omdat ik anders te veel spanning op boezemhoogte heb en het wat strak bij de schouders heb. Wit staat me wel gewoon.
quote:joda schreef op 12 juli 2013 @ 13:00:

Lekker wit dragen! Als ik een gezet iemand zwart zie dragen, schier er altijd door mijn hoofd 'je wilt dus dunner lijken'. Weg met zwart en verwelkom wat kleur!

Maar grotematenmodemakers zijn ook dol op donkere kleuren (waarschijnlijk inspelend op de behoefte aan zwart omdat dat zogenaamd afkleedt). Dat, of de meest gruwelijke schetterende prints Je moet echt goed zoeken naar stijvolle kleurrijke kleding in een grotere maat (en vaak is het er gewoon niet).

On topic: doen! Wit is een lekker frisse kleur die je ongeacht je maat gewoon kunt dragen.
Heb wel gehoord dat een witte broek/panty je benen dikker maakt, maar met een blouse is dat absoluut niet zo.

Je weet pas hoe die staat als je het aan hebt en voor de spiegel staat. Wit is ook een kleur die heel goed met andere kleuren te combineren is
Hangt ook af van het model. Kies er 1 die slank afkleed.
Of een kleur je staat ligt aan je eigen tint (haar, huid, ogen), niet je maat. Dus als wit je mooi staat, gewoon doen.

Algemene tips:

- Koop kleding die goed past. Dus niet wijd om alles maar te verhullen en niet wishful thinking een maat kleiner.

- Koop kleding die bij je figuur past. Hiervoor kun je verschillende regeltjes vinden op internet, bijvoorbeeld van Trinny en Susannah. Maar ik zou gewoon veel verschillende dingen passen. De ene maat 44 is de andere niet.

- Rechte broeken vind ik bij de meeste mensen het mooist staan.

- Laat kleding niet stoppen op je breedste punt. Waar verschillende stukken samenkomen wordt de aandacht naartoe getrokken.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
gewoon doen als jij hem leuk vindt staan! 44 is niet slank, maar zeker niet superdik!
En doooooor!
Ik denk niet dat het kan, denk dat je spontaan vlam vat als je hem aantrekt...:-)

Gewoon doen natuurlijk, als een witte bloes al niet meer kan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven