mansplaining

16-05-2026 11:53 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was eens een man die mij ging uitleggen hoe menstruatiepijnen voelt bij vrouwen. Ik erger me daar niet aan, integendeel ik kan me er rot om lachen. Hoe komt zo een man alleen al op het idee.

inds die tijd wil mijn man graag in de beslotenheid van onze woonkamer mij allerlei dingen uitleggen. Kijk, dat noemen we nou een woonkamer. Of , weet je dat regen altijd de straten natmaakt.Of, als je 2 en 2 optelt, krijg je 4, maar als je 1 en 3 optelt, krijg je ook 4.

Jullie nog voorbeelden meegemaakt van mansplaining die je graag wilt delen hier?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Niet in het echt, maar ik zag laatst een tatoeëerder die vertelde dat een tattoo zetten meer pijn deed dan bevallen. Dat ik dacht, kerel, jij spreekt echt uit ervaring zeker? :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik was in een schoenenwinkel waar een stel schoenen aan het uitzoeken was voor de vrouwelijke helft van het stel. Ze twijfelde tussen een paar met naaldhakken of een paar met sleehakken. Belangrijkste argument voor haar was dat de naaldhakken minder stabiel waren en niet zo lekker liepen. Gaat hij - duidelijk voorstander van naaldhakken - uitgebreid en op luide toon uitleggen waarom sleehakken en naaldhakken precies zo stabiel zijn.

Aan zijn partner, aan de verkoopster, aan mij en aan andere klanten die niet aan zijn volume konden ontsnappen. Hij zou die vrouwen wel even laten weten hoe het zat. Op z'n sneakers.
Tjezus, wat vals
Maleficent schreef:
16-05-2026 11:57
Niet in het echt, maar ik zag laatst een tatoeëerder die vertelde dat een tattoo zetten meer pijn deed dan bevallen. Dat ik dacht, kerel, jij spreekt echt uit ervaring zeker? :P
Misschien dat die tatoeëermeneer een keertje nieuwe naalden moet kopen?
Graftak!
O en op mijn werk hadden we een manager die een vrouwelijke collega bevoogdend uitlegde waarom haar idee niet klopte, en heel enthousiast reageerde op het idee van een mannelijke collega. Hetzelfde idee. Tijdens dezelfde vergadering, er zat nog geen kwartier tussen.

Die heeft het gelukkig niet lang gered bij ons.
Tjezus, wat vals
Er zit niet voor niets geen 'o' in Amsterdam
-> Kan iemand die aan me splainen?
(Is het een verwijzing naar Rotterdam? Of naar Groningen?
Er zit toch ook geen 'o' in Den Haag?)
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Explorista schreef:
16-05-2026 12:43
Er zit niet voor niets geen 'o' in Amsterdam
-> Kan iemand die aan me splainen?
(Is het een verwijzing naar Rotterdam? Of naar Groningen?
Er zit toch ook geen 'o' in Den Haag?)
o, verrek, die staat er bij mij eronder. was ik alweer vergeten. Dat is een uiting van mijn slechte gevoel voor humor
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven