Koortslip?
zaterdag 13 juli 2013 om 10:30
Hallo dames.
Ik heb nog nooit een koortslip gehad,ik ben er wel veel mee in aanraking geweest maar heb er dus nooit een daadwerkelijk gekregen.
Wel heb ik twee keer kinderzeer gehad dit was beide keren op mijn kin of rond om mijn mond.
Nu kreeg ik gistermiddag een bultje op m'n lip wat zeer begon te doen.
Het begon te kloppen en branderig aan te voelen.
Nu werd ik net wakker en zat er een geel vocht bultje.
Nu Weet ik dus niet of het een koortslip is.
Ik ben niet in aanraking met mensen met een koortslip gekomen,wel voel ik me de laatste week niet lekker en is mijn weerstand laag.
Kan ik nu gewoon koortslip producten er op gaan smeren of moet ik wachten?
Groetjes
Ik heb nog nooit een koortslip gehad,ik ben er wel veel mee in aanraking geweest maar heb er dus nooit een daadwerkelijk gekregen.
Wel heb ik twee keer kinderzeer gehad dit was beide keren op mijn kin of rond om mijn mond.
Nu kreeg ik gistermiddag een bultje op m'n lip wat zeer begon te doen.
Het begon te kloppen en branderig aan te voelen.
Nu werd ik net wakker en zat er een geel vocht bultje.
Nu Weet ik dus niet of het een koortslip is.
Ik ben niet in aanraking met mensen met een koortslip gekomen,wel voel ik me de laatste week niet lekker en is mijn weerstand laag.
Kan ik nu gewoon koortslip producten er op gaan smeren of moet ik wachten?
Groetjes
zaterdag 13 juli 2013 om 11:39
zaterdag 13 juli 2013 om 11:45
quote:pingie schreef op 13 juli 2013 @ 10:55:
denk dat je inderdaad een koortslip hebt
alle koortslip middellen vind ik maar matig werken .
bij mij helpt l-lysine goed. dit is ter voorkoming van ,
.te koop bij de tuinen .
Vind ik ook,wat (bij mij ) wel werkt is het "vet" houden,en dat gaat bij mij net zo goed met de goedloopste vaseline,als met dure koortslip creme's.
Maar vooral>>>blijf uit de zon,en niet onder de zonnebank!
denk dat je inderdaad een koortslip hebt
alle koortslip middellen vind ik maar matig werken .
bij mij helpt l-lysine goed. dit is ter voorkoming van ,
.te koop bij de tuinen .
Vind ik ook,wat (bij mij ) wel werkt is het "vet" houden,en dat gaat bij mij net zo goed met de goedloopste vaseline,als met dure koortslip creme's.
Maar vooral>>>blijf uit de zon,en niet onder de zonnebank!
zaterdag 13 juli 2013 om 12:45
Zovirax werkt bij mij het best. Ik heb door chronische ziekte een lage weerstand en kreeg vorige week zaterdag een koortslip. Donderdag was hij al helemaal dicht. Nu alleen nog heel klein korstje.
Voortaan altijd zonnebrandmiddel op je lippen.
Eucerin tegen vette huid voor het gezicht factor 30 matterend zit heel fijn op je lippen. Droogt op en geeft niet af.
Zovirax 5 keer per dag 4 dagen lang gebruiken en dan is hij uitgedroogd. Maar echt 5 keer per dag doen!
Aanbrengen met wattenstaafjes.
Voortaan altijd zonnebrandmiddel op je lippen.
Eucerin tegen vette huid voor het gezicht factor 30 matterend zit heel fijn op je lippen. Droogt op en geeft niet af.
Zovirax 5 keer per dag 4 dagen lang gebruiken en dan is hij uitgedroogd. Maar echt 5 keer per dag doen!
Aanbrengen met wattenstaafjes.
zaterdag 13 juli 2013 om 13:12
Al die crèmes werken bij mij voor geen meter, daar wordt alleen de producent beter van. Bij mij zijn koortslip blaasjes ook met 4-5 dagen ingedroogd net zoals bij Creed, maar dan zonder smeren.
Wel gebruik ik incidenteel die plakkers die je erover kunt doen, maar dat is vooral om te voorkomen dat ik het blaasje kapotmaak of er met mijn vingers aan kom, bijvoorbeeld bij het koken voor gasten en het tandenpoetsen.
Wel gebruik ik incidenteel die plakkers die je erover kunt doen, maar dat is vooral om te voorkomen dat ik het blaasje kapotmaak of er met mijn vingers aan kom, bijvoorbeeld bij het koken voor gasten en het tandenpoetsen.
zaterdag 13 juli 2013 om 13:18
*
* absor, 2 uur geledenAls je nog nooit een koortslip heb gehad dan denk ik niet dat dit er één is.
Dat omdat de eerste uitbraak van een koortslip vrijwel altijd zéér hevig is, en dat is dit niet.
Voor je wat smeert zou ik het eerst even aan de huisarts laten zien.
*
Dat weet je niet Absor. De eerste keer dat ik er een had was het gewoon een kleine uitbraak. Niks extra heftigs.
Je kunt er idd even mee langs de ha, hoewel een goede drogist een koortslip ook wel kan herkennen.
* absor, 2 uur geledenAls je nog nooit een koortslip heb gehad dan denk ik niet dat dit er één is.
Dat omdat de eerste uitbraak van een koortslip vrijwel altijd zéér hevig is, en dat is dit niet.
Voor je wat smeert zou ik het eerst even aan de huisarts laten zien.
*
Dat weet je niet Absor. De eerste keer dat ik er een had was het gewoon een kleine uitbraak. Niks extra heftigs.
Je kunt er idd even mee langs de ha, hoewel een goede drogist een koortslip ook wel kan herkennen.
Huts!
zaterdag 13 juli 2013 om 15:37
Ik ze vrijwel altijd. Niet altijd.
Ook schrijft ze dat ze niet in aanraking is gekomen met mensen met een koortslip( je krijgt het wel van iemand, niet uit het niets ) maar wel al vaker kinderzeer heeft gehad.
Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen. Ik zou alleen niet zomaar aciclovir smeren als je niet zeker weet dat het een koortslip is.
Ook schrijft ze dat ze niet in aanraking is gekomen met mensen met een koortslip( je krijgt het wel van iemand, niet uit het niets ) maar wel al vaker kinderzeer heeft gehad.
Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen. Ik zou alleen niet zomaar aciclovir smeren als je niet zeker weet dat het een koortslip is.
zaterdag 13 juli 2013 om 16:53
Bij mij werkt een gebruikt vochtig rooibostheezakje er op houden heel goed. Even een paar minuten en dan een na een paar uur herhalen. De tinteling/ jeuk verdwijnt dan ook. Als er nog niks te zien is en je voelt alleen de
Tinteling dan voorkomt het bij een uitbraak. 's nachts smeer ik er vaak tandpasta erop. Dat droogt ook goed uit. Na een dag of drie is het bij mij dan helemaal uitgedroogd en is het een korstje.
Tinteling dan voorkomt het bij een uitbraak. 's nachts smeer ik er vaak tandpasta erop. Dat droogt ook goed uit. Na een dag of drie is het bij mij dan helemaal uitgedroogd en is het een korstje.
zaterdag 13 juli 2013 om 20:16
ik had vroeger vaker wel een koortslip, dan niet...erg slechte weerstand..nu is dat totaal niet meer zo...
Heel soms heb ik nog een klein blaasje..wat ik vaak doe is koelen met ijs als ik em op voel komen..helpt tegen de zwelling..vroeger smeerde ik er echt alles op.als ik wilde dat ie snel zou uitdrogen, deed ik er idd snachts tandpasta op..of sterilon ( weet dat het daar niet van is, maar hielp echt tegen die irritante jeuk..
kijk eens op omaweetraad.com staan echt de meest handige tips op tegen koortslippen
Heel soms heb ik nog een klein blaasje..wat ik vaak doe is koelen met ijs als ik em op voel komen..helpt tegen de zwelling..vroeger smeerde ik er echt alles op.als ik wilde dat ie snel zou uitdrogen, deed ik er idd snachts tandpasta op..of sterilon ( weet dat het daar niet van is, maar hielp echt tegen die irritante jeuk..
kijk eens op omaweetraad.com staan echt de meest handige tips op tegen koortslippen