Amandelen verwijderen volwassene
donderdag 2 december 2010 om 23:59
Mijn amandelen zijn vorige week maandag verwijderd.
Als ik had geweten hoeveel pijn het zou doen, had ik het nooit gedaan. Nu doet het eindelijk niet meer zo veel pijn.
Kan sinds gisteren zelfs weer beetje eten.
Nu heb ik een aparte vraag voor degene die het ook gehad hebben.
Ze hebben het over korsten die in je keel zitten.
Alleen ik heb dus één korst die zo ontzettend vast zit, alsof er een visgraatje vast zit.. Zo ontzettend irritant!!
Mijn moeder dacht dat het misschien een hechting zou zijn, maar daar had de arts helemaal niets over gezegd. Neem aan dat hij dat wel zou melden toch.
Iemand tips hoe ik er snel vanaf kan komen?
Als ik had geweten hoeveel pijn het zou doen, had ik het nooit gedaan. Nu doet het eindelijk niet meer zo veel pijn.
Kan sinds gisteren zelfs weer beetje eten.
Nu heb ik een aparte vraag voor degene die het ook gehad hebben.
Ze hebben het over korsten die in je keel zitten.
Alleen ik heb dus één korst die zo ontzettend vast zit, alsof er een visgraatje vast zit.. Zo ontzettend irritant!!
Mijn moeder dacht dat het misschien een hechting zou zijn, maar daar had de arts helemaal niets over gezegd. Neem aan dat hij dat wel zou melden toch.
Iemand tips hoe ik er snel vanaf kan komen?

vrijdag 3 december 2010 om 00:13
Ik heb het ook gehad, en de pijn viel echt heel vies tegen
. Zijn hechtingen trouwens standaard? Er is mij nooit verteld dat er hechtingen zouden komen!
Ik had ook last van vieze korsten, de grootste korst viel er bij mij na ongeveer 2 weken af. Dit was net toen ik de eerste keer weer op school was en ik aan het praten was! Ik denk dat je dus nog een weekje moet wachten.

Ik had ook last van vieze korsten, de grootste korst viel er bij mij na ongeveer 2 weken af. Dit was net toen ik de eerste keer weer op school was en ik aan het praten was! Ik denk dat je dus nog een weekje moet wachten.
vrijdag 3 december 2010 om 00:24
Nee volgens mij zijn hechtingen niet standaard.
Ik probeer in mijn keel te kijken, maar zie ook niks zitten.
Ja korsten slik je in, tenminste ga er vanuit dat ze een keer meegaan met drinken of eten..
Maandag is het 2 weken geleden, dus hoop dat die snel weg gaat... Had ook ergens gelezen geloof ik dat het 7-8 dagen zou duren voordat de korsten los laten.
Ik probeer in mijn keel te kijken, maar zie ook niks zitten.
Ja korsten slik je in, tenminste ga er vanuit dat ze een keer meegaan met drinken of eten..
Maandag is het 2 weken geleden, dus hoop dat die snel weg gaat... Had ook ergens gelezen geloof ik dat het 7-8 dagen zou duren voordat de korsten los laten.
vrijdag 3 december 2010 om 00:28
Oh bah, ik herinner me het nog wel,al is het wel wat jaartjes geleden.Het zijn geen hechtingen volgens mij, veel (water)ijsjes, veel water en als het kan wat ijsblokjes in je water.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit meer een keelontsteking heb gehad, daarvoor werd ik om de haverklap ziek. Hoop dat je snel opknapt!
Ik moet wel zeggen dat ik nooit meer een keelontsteking heb gehad, daarvoor werd ik om de haverklap ziek. Hoop dat je snel opknapt!
vrijdag 3 december 2010 om 07:57
Inderdaad, het is een korstje, geen hechting.
Dat moet gewoon vanzelf weggaan. Veel drinken is de oplossing. Thee, water, wat je maar prettig vind om te drinken (ik vond ijsjes heel vervelend en mijn vriezer lag ermee vol, maar heel koud water uit de koelkast vond ik heerlijk).
Het lijkt nu echt alsof je het nooit had moeten doen, maar als je helemaal hersteld bent, dan is het echt anders.
Ik had sinds de eerste dag dat ze eruit waren al meer lucht en nu nog steeds. Zelfs als ik verkouden ben. Ik heb het 5jr geleden laten doen, maar achteraf gezien had ik het jaren eerder moeten doen.
Ik heb echt 2 weken ervan moeten herstellen en daarna nog 2 weken rustig aan gedaan. Toen was ik weer helemaal de oude.
Sterkte en het word echt beter!!!
Dat moet gewoon vanzelf weggaan. Veel drinken is de oplossing. Thee, water, wat je maar prettig vind om te drinken (ik vond ijsjes heel vervelend en mijn vriezer lag ermee vol, maar heel koud water uit de koelkast vond ik heerlijk).
Het lijkt nu echt alsof je het nooit had moeten doen, maar als je helemaal hersteld bent, dan is het echt anders.
Ik had sinds de eerste dag dat ze eruit waren al meer lucht en nu nog steeds. Zelfs als ik verkouden ben. Ik heb het 5jr geleden laten doen, maar achteraf gezien had ik het jaren eerder moeten doen.
Ik heb echt 2 weken ervan moeten herstellen en daarna nog 2 weken rustig aan gedaan. Toen was ik weer helemaal de oude.
Sterkte en het word echt beter!!!
vrijdag 3 december 2010 om 09:10
ik heb ze een half jaar geleden laten verwijderen.
Ik ken het gevoel, het is net over er iets vast zit in je keel.
Dat gaat vanzelf weer weg.
Bij mij hielp het om in een thermoskan ijswater te hebben staan, dat koude water hielp goed tegen de pijn.
De oorpijn en het branderige gevoel herken ik ook. Ik kreeg ook een antibioticakuur omdat ik er koorts bij kreeg.
Dit was nogal vreemd gegaan maar goed.
Bij mij duurde het een week of 3 voordat dat rare gevoel weg was. Ik at toen veel vla en zachte broodjes.
Sterkte!
Ik ken het gevoel, het is net over er iets vast zit in je keel.
Dat gaat vanzelf weer weg.
Bij mij hielp het om in een thermoskan ijswater te hebben staan, dat koude water hielp goed tegen de pijn.
De oorpijn en het branderige gevoel herken ik ook. Ik kreeg ook een antibioticakuur omdat ik er koorts bij kreeg.
Dit was nogal vreemd gegaan maar goed.
Bij mij duurde het een week of 3 voordat dat rare gevoel weg was. Ik at toen veel vla en zachte broodjes.
Sterkte!
a docter a day keeps the apple away
vrijdag 3 december 2010 om 09:12
Oh bah, dat klinkt naar. Ik ben me juist aan het afvragen of het voor mij niet nodig is. Ik heb in 1,5 jaar tijd een keer of 6/7 nu een keelontsteking gehad, 2x een antibioticakuur nodig gehad omdat het écht niet nodig ging. Maar ik heb nu weer dikke amandelen, ademen gaat lastig, het doet pijn. En de vorige keer is nog geen 6 weken geleden. Ik word er een beetje moe van. Maar als ik lees dat het zó heftig is... dan durf ik niet meer.
vrijdag 3 december 2010 om 09:34
quote:Solveig schreef op 03 december 2010 @ 09:12:
Oh bah, dat klinkt naar. Ik ben me juist aan het afvragen of het voor mij niet nodig is. Ik heb in 1,5 jaar tijd een keer of 6/7 nu een keelontsteking gehad, 2x een antibioticakuur nodig gehad omdat het écht niet nodig ging. Maar ik heb nu weer dikke amandelen, ademen gaat lastig, het doet pijn. En de vorige keer is nog geen 6 weken geleden. Ik word er een beetje moe van. Maar als ik lees dat het zó heftig is... dan durf ik niet meer.na de operatie is het gewoon even naar. Veel drinken (geen rietje maar echt slokken) helpt, net als pijnstillers. Maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan. Bijna niet meer verkouden, nooit meer keelpijn, veel meer lucht. Dat was me de pijn best wel waard.
Oh bah, dat klinkt naar. Ik ben me juist aan het afvragen of het voor mij niet nodig is. Ik heb in 1,5 jaar tijd een keer of 6/7 nu een keelontsteking gehad, 2x een antibioticakuur nodig gehad omdat het écht niet nodig ging. Maar ik heb nu weer dikke amandelen, ademen gaat lastig, het doet pijn. En de vorige keer is nog geen 6 weken geleden. Ik word er een beetje moe van. Maar als ik lees dat het zó heftig is... dan durf ik niet meer.na de operatie is het gewoon even naar. Veel drinken (geen rietje maar echt slokken) helpt, net als pijnstillers. Maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan. Bijna niet meer verkouden, nooit meer keelpijn, veel meer lucht. Dat was me de pijn best wel waard.
vrijdag 3 december 2010 om 09:36
Ik denk ook dat ik wel moet hoor. Ook als ze niet ontstoken zijn zijn ze opgezwollen en er is bijna geen moment dat ik niet óf ontstoken amandelen heb óf een ontsteking voel aankomen, heel vervelend. En ik snurk er ook door. Dus ik wilde even langs de huisarts, maar ik zie er wel enorm tegenop. Ik weet vrij zeker dat ze eruit moeten, want het is ooit al eens gezegd door een arts, alleen had ik daarna opeens een paar jaar geen last, en hoefde het toch niet. Nu dus al wel weer jaren continue last.
vrijdag 3 december 2010 om 10:09
Ik had ze er jaren eerder uit moeten laten halen. Het is voor mij echt een zegen geweest (klinkt misschien iets te overdreven, maar ik ben er gewoon heel blij mee dat ze eruit zijn!).
De korsten gaan vanzelf weg. Het is even vervelend, maar het is niet anders. Genoeg blijven drinken is de enige remedie. Ik dronk liters ijswater weg. De waterijsjes was ik na twee dagen namelijk al zat.
Wat ik ook lekker vond was sorbetijs (echte dan, dus zonder zuivel). Neem alleen geen citrussorbet!
Ook at ik graag pannekoeken. Glijdt makkelijk naar binnen en je hebt snel een verzadigd gevoel.
Sterkte!
De korsten gaan vanzelf weg. Het is even vervelend, maar het is niet anders. Genoeg blijven drinken is de enige remedie. Ik dronk liters ijswater weg. De waterijsjes was ik na twee dagen namelijk al zat.
Wat ik ook lekker vond was sorbetijs (echte dan, dus zonder zuivel). Neem alleen geen citrussorbet!
Ook at ik graag pannekoeken. Glijdt makkelijk naar binnen en je hebt snel een verzadigd gevoel.
Sterkte!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
zaterdag 13 juli 2013 om 19:14
Ik heb mijn amandelen 8 dagen geleden laten verwijderen en heb van de operatie niets gemerkt maar de pijn die daarna komt is echt niet uit te houden zonder DICLOFENAC. De verpleegsters raden je aan om 4 maal per dag Paracetamol in te nemen maar dat neemt de pijn echt niet weg. Sommige huisartsen schijnen moeilijk te doen als het op DICLOFENAC recepten aankomt. Ik heb het gelukkig kunnen krijgen en het heeft me enorm geholpen. Als je niet door helse pijn wil gaan raad ik je aan om 3 maal per dag 2 Paracetamol 500 pillen in te nemen in combinatie met 1 DICLOFENAC pil. Dan is de pijn gelijk met 90% verminderd. Succes!