angst
zondag 14 juli 2013 om 00:54
Hallo, ik ben een meisje van 16 jaar, ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik voor het eerst een hyperventilatie aanval, hiervoor ben ik bij de fysio geweest en volgens haar is alles goed, nou heb ik het probleem dat ik in m'n hoofd heb zitten dat we iets met m'n hart is. Ookal zit het niet in de familie, ben ik er niet mee geboren en is het filmpje wat de cardioloog gemaakt heeft goed gekeurd door de dokter ben ik er nog steeds bang voor, als ik wat stress heb gaat mijn bloeddruk en hartslag net als bij iedereen wat omhoog alleen ben ik heel bang ervoor. Mrt was mijn hartslag steeds rond de 100 sus extreem is het niet. Ik ben ook bang om alcohol te drinken, te roken en zelfs van glijbanen durf ik niet meer (de snelle en stijle) vanwegen de druk. Ik hou ook niet van alleen zijn dan schiet ik in paniek. Ik lig nu in bed en heb niemand om er over te praten daarom post ik dit. Heeft iemand ervaring hiermee of tips om ermee om te gaan of zelfs om er overheen te komen?

zondag 14 juli 2013 om 00:57
zondag 14 juli 2013 om 01:02
Ik heb inderdaad gedacht aan een emdr behandeling, het weerhoud me van de dingen die een meisje van 16 hoort te doen.. Ookal weet ik dat het tussen m'n oren zit het dringt niet door.. Ik word er erg verdrietig van en ga zelfs een opleiding doktersassistenten doen zodat ik alles belangrijke medische dingen weet.. Best heftig nu ik het zo lees, het is soms alsof m'n leven daarop gebaseerd is..

zondag 14 juli 2013 om 01:08
quote:lieveheersbeestje101 schreef op 14 juli 2013 @ 01:02:
Ik heb inderdaad gedacht aan een emdr behandeling, het weerhoud me van de dingen die een meisje van 16 hoort te doen.. Ookal weet ik dat het tussen m'n oren zit het dringt niet door.. Ik word er erg verdrietig van en ga zelfs een opleiding doktersassistenten doen zodat ik alles belangrijke medische dingen weet.. Best heftig nu ik het zo lees, het is soms alsof m'n leven daarop gebaseerd is..EMDR is voor traumaverwerking, bij een angststoornis zou je eerder denken aan cognitieve therapie. Laat je doorverwijzen naar een psycholoog
Ik heb inderdaad gedacht aan een emdr behandeling, het weerhoud me van de dingen die een meisje van 16 hoort te doen.. Ookal weet ik dat het tussen m'n oren zit het dringt niet door.. Ik word er erg verdrietig van en ga zelfs een opleiding doktersassistenten doen zodat ik alles belangrijke medische dingen weet.. Best heftig nu ik het zo lees, het is soms alsof m'n leven daarop gebaseerd is..EMDR is voor traumaverwerking, bij een angststoornis zou je eerder denken aan cognitieve therapie. Laat je doorverwijzen naar een psycholoog
zondag 14 juli 2013 om 11:16
zondag 14 juli 2013 om 11:31

zondag 14 juli 2013 om 23:50
@lika76 vandaag ging het ongeveer zoals elke dag, vanwege kleine "stress" situaties die alle 16 jarige wel eens hebben, (oudere natuurlijk ook) heb ik eventjes een wat snellere hartslag gehad, opzich normaal maar in mijn hoofd niet! - -Op weg naar werk heb ik er met m'n moeder over gepraat en verteld dat ik er een forum over heb geopend en verteld over alle reacties die ik gekregen heb nu lig ik in bed en terwijl ik dit typ voel ik de angst weet opkomen en m'n handel lam worden..