Gezondheid alle pijlers

angst

14-07-2013 00:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een meisje van 16 jaar, ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik voor het eerst een hyperventilatie aanval, hiervoor ben ik bij de fysio geweest en volgens haar is alles goed, nou heb ik het probleem dat ik in m'n hoofd heb zitten dat we iets met m'n hart is. Ookal zit het niet in de familie, ben ik er niet mee geboren en is het filmpje wat de cardioloog gemaakt heeft goed gekeurd door de dokter ben ik er nog steeds bang voor, als ik wat stress heb gaat mijn bloeddruk en hartslag net als bij iedereen wat omhoog alleen ben ik heel bang ervoor. Mrt was mijn hartslag steeds rond de 100 sus extreem is het niet. Ik ben ook bang om alcohol te drinken, te roken en zelfs van glijbanen durf ik niet meer (de snelle en stijle) vanwegen de druk. Ik hou ook niet van alleen zijn dan schiet ik in paniek. Ik lig nu in bed en heb niemand om er over te praten daarom post ik dit. Heeft iemand ervaring hiermee of tips om ermee om te gaan of zelfs om er overheen te komen?
Wat naar voor je. Misschien kan een psycholoog je helpen. Roken, drinken en glijbanen hoeven natuurlijk niet.
probeer je te realiseren dat angst iets is wat zich tussen je oren afspeelt. Jij bent bang voor een hartafwijking, dat zegt iets over je hersenen en niet over je hart.

Je kan je hier heel goed voor laten behandelen, niet bij een fysiotherapeut, maar gewoon bij een psycholoog
Eens met bovenstaande.
Hier waakt de enige echte Barones
Ik heb inderdaad gedacht aan een emdr behandeling, het weerhoud me van de dingen die een meisje van 16 hoort te doen.. Ookal weet ik dat het tussen m'n oren zit het dringt niet door.. Ik word er erg verdrietig van en ga zelfs een opleiding doktersassistenten doen zodat ik alles belangrijke medische dingen weet.. Best heftig nu ik het zo lees, het is soms alsof m'n leven daarop gebaseerd is..
Waarom denk je aan emdr? Heb je iets heftigs meegemaakt?
quote:lieveheersbeestje101 schreef op 14 juli 2013 @ 01:02:

Ik heb inderdaad gedacht aan een emdr behandeling, het weerhoud me van de dingen die een meisje van 16 hoort te doen.. Ookal weet ik dat het tussen m'n oren zit het dringt niet door.. Ik word er erg verdrietig van en ga zelfs een opleiding doktersassistenten doen zodat ik alles belangrijke medische dingen weet.. Best heftig nu ik het zo lees, het is soms alsof m'n leven daarop gebaseerd is..EMDR is voor traumaverwerking, bij een angststoornis zou je eerder denken aan cognitieve therapie. Laat je doorverwijzen naar een psycholoog
Ik heb eerder emdr gehad, vanwegen dingen die gebeurd zijn toen in jonger was. Ik denk dat dat ook de aanleiding was van de hyperventilatie aanvallen..
Angststoornis kan net zo goed door trauma komen en een trauma kan net zo goed behandeld worden met cognitieve gedrags therapie

ik heb een trauma maar emdr werkte niet bij mij,

Cognitieve gedrags therapie wel, ik had ook angstaanvallen.
Meestal ga je aan iets heel anders dood en veel later pas.

Het is aan jou wat te doen met je tijd zolang je wél leeft.
Als je hart snel gaat komt dat doordat je bloed overspoeld wordt door stresshormonen; dat is normaal en bovendien het bewijs dat het hart goed werkt. Een slecht hart presteert niet goed. Ik zou werken aan stressvermindering want stress maakt angstig.
Wat zegt je moeder er van?
Geen bijzonderheden
De dokter heeft een heel arsenaal aan medicijnen om angst te reduceren. Voor elk wat wils. Succes!
Ga naar je huisarts. dit is niets abnormaals maar wel iets heel vervelends, en zonder hulp ga je het waarschijnlijk veel langer moeilijk hebben met jezelf dan noodzakelijk.

Je hebt een beetje last van paniekaanvallen.

Die zijn prima te behandelen.
..popcorn?
Lieverd, ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing voor een psycholoog.

Cognitieve therapie klinkt voor jou als een geschikte therapie.
Eens met scamp

medicatie heb ikzelf niet gedaan, onderdrukt alleen maar de dingen die juist moet verwerken

zegt natuurlijk niet dat dat voor jou ook zo is maar ik zou het wel meenemen
Mijn moeder werkt ook in de zorg en zij probeert me meestal te kalmeren en uit te leggen waarom mijn hart gezond is en ik me geen zorgen moet maken.
Bedankt voor alle reacties, ik zal zeker kijken of ik er wat mee kan doen!
En lieverd, meisjes van 16 "horen" niet te roken en drinken hoor!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
hey,

weet hoe je je voelt. zo beperkt worden en al je keuzes laten beinvloeden door je angst. Misschien moet je eens kijken bij het topic over hypochondrie, bij psyche.

die paniek is zo naar! Hoe ging het vandaag?
EMDR kan ook heel heftig zijn is meer voor trauma verwerking, misschien inderdaad eens gaan praten met je huis arts eventueel naar een psycholoog probeer te achterhalen waarom je hier zo last van hebt.
Praat met je moeder over deze angsten. Ze klinkt als een goede en stabiele vrouw die je kan helpen je angst in perspectief te zien.
@lika76 vandaag ging het ongeveer zoals elke dag, vanwege kleine "stress" situaties die alle 16 jarige wel eens hebben, (oudere natuurlijk ook) heb ik eventjes een wat snellere hartslag gehad, opzich normaal maar in mijn hoofd niet! - -Op weg naar werk heb ik er met m'n moeder over gepraat en verteld dat ik er een forum over heb geopend en verteld over alle reacties die ik gekregen heb nu lig ik in bed en terwijl ik dit typ voel ik de angst weet opkomen en m'n handel lam worden..
@groll zit wat in.. Heeft me echt aan t denken gezet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven